Zalm....

Mag je dit nu wel of niet tijdens je zwangerschap.



Ik vind een italiaanse bol met zalm zo lekker, maar ik lees zoveel tegenstrijdige verhalen op internet.



Weet iemand van jullie dit?



:-* Gismo

@gismolo wrote:

Mag je dit nu wel of niet tijdens je zwangerschap.



Ik vind een italiaanse bol met zalf zo lekker, maar ik lees zoveel tegenstrijdige verhalen op internet.



Weet iemand van jullie dit?



:-* Gismo




Zwanger zeker? Lijkt mij nou niet echt lekker :mrgreen:



Nee, grapje, ik heb geen idee, ben dan ook nog nooit zwanger geweest…

Oh wat dom, ga het direkt even aanpassen, ja behoorlijk zwanger ja :oops:

hahaha nee is niet dom, is gewoon een tikvaut, mag best!



Maarre, ik heb geen idee of je het nou wel of niet mag…



Toch wel gerookte noorse zalm he? Want dan kom ik ook ff, mjam, das pas lekker… Beetje citroensap erover… het water loopt me al in de mond… ssssssllllllllllrrrrrrrrrrpppp

Ja gewoon in van die pakjes die je in de supermarkt kan halen. Wow echt zo lekker!

ik heb het altijd wel gedaan, maar dan kocht ik wel een portie bij de visboer, goed vers.

Die voorverpakte is al zoveel mee gebeurd dat deze word afgeraden omdat er alleen een uiterste houdbaarheids datum opstaat, maar je dus niet weet hoe oud de vis precies is.



Ik heb afgelopen weekend nog een bol gerookte zalm gegeten hoor… :drool:



Je kan wel helemaal gek gaan op alle do’s and donts maar ik eet ook gewoon brie uit de supermarkt (is geen rauwmelksekaas) en ook gewoon appeltaart met kaneel hoor…

niet elke dag alles met mate, maar soms lees je dat mensen niets meer eten met kaneel… alsof je dan zo een potje puur naar binnen zou werken :roll:

hoii





bij mij gaven ze het advies het niet te doen omdat er de laatste jaren veel tegenstrijdige resultaten zijn geweest van bacterién in de zalm.

ik heb het tot nu toe voor de zekerheid laten staan

Meiden bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben net naar de winkel geweest, maar heb het toch maar niet meegenomen. Vind het risico dan te groot.



Als ik het dan wel een keer echt heel erg graag wil dan haal ik het inderdaad wel een keer vers.

ik doe het wel, maar net wat je zegt, vers of goed op de datum letten.

Nee, zalm is geen goed idee. Risico op listeriabesmetting.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het tijdens het begin van mijn zwangerschap ook heb gegeten (wist toen dus niet dat ik zwanger was) en mijn gyneacoloog en Verloskundige hebben me daar ook nooit op gewezen dat ik dat niet mag eten .

Maar je schijnt helemaal geen rauwe vis te mogen eten tijdens je zwangerschap …



Dus helaas net als ik wachten tot na de bevalling en dan lekker een broodje zalm eten :wink:



Groetjes Mandy

Hey meis,



Ik heb het destijds nagevraagd aan de vk. Je kunt het gerust eten. Alleen, zoals Cell al zei. Koop het vers en eet het dezelfde dag nog op. Hoe verser hoe beter. Maar ook voorverpakt is weinig risicovol hoor. Maar toch net iets meer dan vers. Vandaar dat ze vers aanraden.

@Mandy wrote:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het tijdens het begin van mijn zwangerschap ook heb gegeten (wist toen dus niet dat ik zwanger was) en mijn gyneacoloog en Verloskundige hebben me daar ook nooit op gewezen dat ik dat niet mag eten .

Maar je schijnt helemaal geen rauwe vis te mogen eten tijdens je zwangerschap …



Dus helaas net als ik wachten tot na de bevalling en dan lekker een broodje zalm eten :wink:



Groetjes Mandy




Zoute haring mag zeker :thumbup:



Iedere week vaste prik 8)

Gerookte zalm is niet rauw. De bewerking van de vis maakt dat het wel kan is mij uitgelegd.

Jeetje zeg, ik zou bijna een moord doen voor een broodje zalm :shifty:



Ik wist niet dat het WEL mocht bij de visboer…

Dat is mij gezegd. Maar ik bleef ook huiverig hoor. omdat er ook zoveel andere meningen over zijn. Ik heb destijds besloten dat de mening van mijn vk de mijne zou zijn (en die viel postitief uit :dance: ). Anders blijf je heen en weer getrokken worden.

Op de site van het voedingscentrum staat : Oppassen met Voorverpakte Vis zoals Gerookte Zalm ivm listeriabesmetting

Maar ik moet zeggen dat ik me er helemaal maar niet aan waag kan ik zeker ook niks oplopen

En aan Haring enzo waag ik mezelf al helemaal niet eerlijk gezegt :oops: als ik vis wil dan eet ik wel een paar stukjes kibbeling dat is goed gebakken en de rest eet ik wel weer als ik bevallen ben…

Vers gerookte zalm van de visboer mag wel, maar die voorverpakte uit de supermarkt niet.

@Mandy wrote:

.

Maar je schijnt helemaal geen rauwe vis te mogen eten tijdens je zwangerschap …




Gerookte zalm is niet rauw......(maar gerookt :wink: )

@Mandy wrote:

Op de site van het voedingscentrum staat : Oppassen met Voorverpakte Vis zoals Gerookte Zalm ivm listeriabesmetting

Maar ik moet zeggen dat ik me er helemaal maar niet aan waag kan ik zeker ook niks oplopen

En aan Haring enzo waag ik mezelf al helemaal niet eerlijk gezegt :oops: als ik vis wil dan eet ik wel een paar stukjes kibbeling dat is goed gebakken en de rest eet ik wel weer als ik bevallen ben…




Haring kan geen kwaad !!