Zalm....

Gerookte zalm staat voortaan op de lijst als etenswaar wat word afgeraden.

Vorige keer kon het nog wel…



Evenals dat pate tegenwoordig wordt afgeraden, niet om het teveel aan vitamine A, maar ook om een bepaalde bacterie die erin kan voorkomen.



Dus beter om het toch even te laten staan. Ik heb het wel af en toe gegeten, maar op een gegeven moment dacht ik, kan het toch maar beter niet doen…Beter voorkomen dan genezen of grote schade toebrengen!!!

Ik heb zalm gegeten, 3 dagen in een week, een paar weken geleden. Ik eet tijdens mijn zwangerschap geen garnalen enzo meer. (Crustaceans…schaaldieren?) Maar dat is omdat die veel rotzooi opnemen en dat gaat er tijdens het koken niet uit.

Verder maak ik me weinig druk om wat ik wel en niet kan eten. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik veel ‘angstiger’ met eten enzo. Maar ik denk dat je ook overbezorgt kunt zijn. (En hiermee bedoel ik niemand in het bijzonder!!)

@Paschal75 wrote:

@Mandy wrote:
Op de site van het voedingscentrum staat : Oppassen met Voorverpakte Vis zoals Gerookte Zalm ivm listeriabesmetting

Maar ik moet zeggen dat ik me er helemaal maar niet aan waag kan ik zeker ook niks oplopen

En aan Haring enzo waag ik mezelf al helemaal niet eerlijk gezegt :oops: als ik vis wil dan eet ik wel een paar stukjes kibbeling dat is goed gebakken en de rest eet ik wel weer als ik bevallen ben…




Haring kan geen kwaad !!




Zoute haring is zelfs goed. Op de site van het Voedingscentrum staat dit OOK.

@Nefarious wrote:

Ik heb zalm gegeten, 3 dagen in een week, een paar weken geleden. Ik eet tijdens mijn zwangerschap geen garnalen enzo meer. (Crustaceans…schaaldieren?) Maar dat is omdat die veel rotzooi opnemen en dat gaat er tijdens het koken niet uit.

Verder maak ik me weinig druk om wat ik wel en niet kan eten. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik veel ‘angstiger’ met eten enzo. Maar ik denk dat je ook overbezorgt kunt zijn. (En hiermee bedoel ik niemand in het bijzonder!!)




Nee ik deed dit in principe ook niet, maar ga het toch niet doelbewust opzoeken, er blijven genoeg lekkere dingen over, die wel gewoon kunnen…



Pate bijvoorbeeld heb ik sinds ik er een onbehaaglijk gevoel bij kreeg toch maar laten staan! En ook zal ik niet snel gerookte zalm nemen als er zoals vrijdag tijdens de kerstborrel ook haring of paling ligt!



Ieder moet het zelf weten tuurlijk, maar drinken en roken doe je ook niet tijdens een zwangerschap, naar ik aanneem, dus waarom zou je je niet inhouden met bepaalde etenswaar?

@Anne-marie wrote:

@Nefarious wrote:
Ik heb zalm gegeten, 3 dagen in een week, een paar weken geleden. Ik eet tijdens mijn zwangerschap geen garnalen enzo meer. (Crustaceans…schaaldieren?) Maar dat is omdat die veel rotzooi opnemen en dat gaat er tijdens het koken niet uit.

Verder maak ik me weinig druk om wat ik wel en niet kan eten. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik veel ‘angstiger’ met eten enzo. Maar ik denk dat je ook overbezorgt kunt zijn. (En hiermee bedoel ik niemand in het bijzonder!!)




Nee ik deed dit in principe ook niet, maar ga het toch niet doelbewust opzoeken, er blijven genoeg lekkere dingen over, die wel gewoon kunnen…



Pate bijvoorbeeld heb ik sinds ik er een onbehaaglijk gevoel bij kreeg toch maar laten staan! En ook zal ik niet snel gerookte zalm nemen als er zoals vrijdag tijdens de kerstborrel ook haring of paling ligt!



Ieder moet het zelf weten tuurlijk, maar drinken en roken doe je ook niet tijdens een zwangerschap, naar ik aanneem, dus waarom zou je je niet inhouden met bepaalde etenswaar?




kan ik niet echt over oordelen. Ik rook en drink al zo’n 7 jaar niet meer. :lol:

Ik snap wat je bedoelt hoor. Ik ga ook niet echt uit mijn weg om zalm of zo te eten. Ik had er gewoon erg zin in die 3 dagen. Brie en level/lever-pate heb ik voorlopig laten staan. En ik mis mijn Black&Blue steak! Totdat peanut geboren is eet ik geen biefstuk, omdat ik mijn biefstuk even door de pan laat rennen en dan op mijn bord gooi. En dat kan voorlopig niet. :frowning:

Brie mag gewoon hoor!!! Behalve echte franse brie van rauwemelkse kaas, maar die wordt hier niet in de gewone supermarkt verkocht!!!



Dat scheelt alweer!!!



Ik rook zelf ook al meer dan 10 jaar niet meer dus dat was makkelijk, maar een wijntje op een feestje smaakte me altijd goed, hoewel ik er absoluut geen problemen mee heb om dit te laten.



Als ik dadelijk bevallen ben zal ik eerder snakken naar een broodje filet americain dan naar een borrel!!!