zag het niet meer zitten - update 23 mei

Ik vind het nog wel meevallen met de troep. Ik leg tessa op schoot met een hydrofiel luier eronder en spuugdoekje bij de hand. Daarna mezelf, eerst de borst die ik als laatste geef. Wegwerp zoogcompres ertegenaan en beha erover, dan de borst die ik als eerste geef en dan meteen voeden. Na afloop zien we er alletwee een beetje eng uit. Zij alsof ze geen lucht krijgt met die blauwe mond en ik alsof ik godzilla voed met die plekken rond mijn tepels :mrgreen: .

Heb het maar even genoteerd voor de dames op het KDV, zodat ze niet het AMK gaan bellen ofzo :lol: .

Nog twee dagen en dan is het klaar. Misschien volgende week dan nog een keer.

En na twee dagen zonder daktarin had Tessa vanochtend weer een redelijk normale poepluier :dance: .

:lol: :lol: :lol: Ik wil foto’s!!! :lol: :lol: :lol:

Ik hoop zóó voor je dat het hierbij blijft meid! Hou ons op de hoogte.

We hebben inmiddels het tweede kuurtje GV achter de rug… Na de eerste kuur ging het weer een week goed en toen begon het gedonder weer. Weer GV gesmeerd, maar het ging niet zo snel over als met de daktarin. Deze keer maar 7 dagen gedaan dus.

En maar weer terug naar de HA (en andere deze keer), om te vragen om een kweekje en een ander middeltje.

Kweekjes waren nogal onbetrouwbaar, zei hij. En die andere middeltjes kwamen op hetzelfde neer, dus als tessa diarree kreeg van daktarin, dan ws ook van ander spul. Maar het mocht, als ik het wilde. Toen wild eik het niet meer :roll: .

Verder zag hij geen spruw bij Tessa, maar wel geïrriteerde slijmvliezen in het mondje, dus hij dacht dat het lastige drinken daar misschien van kwam. Het moet vanzelf over gaan.

Als ik zelf klachten heb die op spruw lijken, kan ik mezelf behandelen om te voorkomen dat ik haar besmet. Daar zou ze geen last van moeten hebben.

En verder groeide ze goed en heb ik genoeg melk, dus als er eens een voeding niet goed lukken wilde, dan moest ik daar niet te zwaar aan tillen. We hadden wel wat speling. En ook in gedachten houden dat babies in de eerste minuten het meeste binnen krijgen. Als ze nou echt niet tevreden was, of het ging een paar voedingen lang slecht, dan kolven en dat bijgeven, ook ivm de produktie. KV proberen te vermijden, want BV beschermt het beste als je niks anders geeft.

En als het niet gaat, weer terug komen, hij denkt graag hardop mee…

Dus…

Dat doen we nu maar. Gisteren dronk ze goed trouwens, dus wie weet heeft de GV toch wel geholpen. Kijken of ze het nu langer dan een week volhoudt… Maar met al dat gemodder is ze dan inmiddels toch 4,5 maand, dus mijn streefdoel komt toch langzaamaan een beetje in zicht…

jaaajoh, al 4.5 maand BV, dat is toch al een hele mooie mijlpaal :clap: Helemaal omdat het niet de makkelijkste bvmaanden waren. Ik hoop voor jou op een soepel vervolg!

Tjonge jonge…Het zit niet mee hè! Fijn dat de HA meedenkt. Ik dacht trouwens altijd dat zo’n kweekje wel uitsluitsel kon geven, maar niet dus?

Ik vind 4,5 maand al heel wat hoor, dus alles wat je nu nog aan BV kunt geven is zo mooi meegenomen! Geweldig toch dat niemand je dat meer af kan nemen.

Ik wil 6 maaanden :mrgreen: .

Kweekjes zeiden niet alles volgens hem. Soms missen ze iets dat er wel zit en soms roepen ze ‘schimmel’ terwijl je nergens last van hebt. Gewoon niet zo betrouwbaar volgens hem :think: . Bovendien: als ik die medicijnen nie tmeer wil gebruiken omdat ze er diarree van krijgt, dan maakt het ook eigenlijk niet uit of het spruw is hè…

de irritatie na de gv herken ik overigens wel, werd er zelf ook altijd wat schralig van, maar na 2 dagen bij mij smeren met lanoline was dat weg… dus misschien is de irritatie van Tessa ook wel een reactie op de gv, en gaat dat dus snel weer weg.

ja dat dacht ik stiekem ook, dat het misschien door de gv kon komen. Maar dat heb ik maar even niet gedeeld met de HA, om het niet nog ingewikkelder te maken. En het was toch de laatste dag van de kuur, dus het maakte verder geen verschil.