Heel heel veel sterkte Lena… :hug:
Ik wil je gewoon even sterkte wensen :hug:
Aardig wat dames die toch spruw niet willen onderschatten - heb er geen verstand van maar als dat op een of andere manier te testen valt dat dan iig maar doen. Wie weet.
En verder niet zo streng voor jezelf als dat het niet blijkt te zijn maar het toch niet wil lukken. Je hebt je stinkende best gedaan en het moet geen martelgang worden. Er zijn grenzen wat mij betreft.
Gr Caroline
Ik probeer nu ergens te gaan zitten waar het rustig is, heel nauwkeurig te zijn met aanleggen en zorgen dat ze lekker ligt. Het lijkt wat beter te gaan, ze laat wel een paar keer los, maar drinkt tussendoor wel. Als ze dan weer begint met het steeds loslaten, dan wissel ik, laat haar boeren en hou er ten slotte mee op. Het lijkt dus redelijk te gaan zo, maar dan drinkt ze wel maar twee keer 5 minuten. Kan dat genoeg zijn?
Ik vind haar plasluiers niet geweldig, maar ze plast wel. Ze poept ook weer veel vaker dan voorheen, dus we verschonen vaker.
Morgen maar even de HA bellen voor de spruw. Ik zeg wel gewoon dat ik denk dat we het hebben en als zij er geen test voor hebben maar op de symptomen afgaan, dan dik ik het wel wat aan (want ja, als jullie allemaal over spruw beginnen, dan krijg ik spontaan jeuk natuurlijk :wall: :lol: ) zodat we het gewoon kunnen proberen.
Jullie zijn wel erg lief allemaal trouwens :-* :thumbup: .
Morgen maar even de HA bellen voor de spruw. Ik zeg wel gewoon dat ik denk dat we het hebben
precies gewoon zeggen!
succes :thumbup:
Heb ik laatst ook gedaan hoor. Ik dacht dat we spruw hadden omdat ik steken in m’n borsten had. Bij de kleine niks te zien. Heb ik gewoon telefonisch een recept aangevraagd, geen probleem. Nog voordat ik begon met behandelen leken de klachten weg. Maar vorige week had beeb witte plekjes in haar mondhoeken. Had ik gelukkig Daktarin voor handen en kon dus meteen 's avonds al beginnen met smeren. Ze is er echt rustiger van gaan drinken.
had de assistente natuurlijk. Ze begon al zo’n beetje met voorschrijven van een medicijn, maar ik zei dat ik graag wilde dat ze het zouden testen als dat kon. Dus toen ging ze overleggen en nu kan ik straks terugbellen.
miconizolnitraat of hoe heet het heb ik hier nog liggen, maar om dat er nu ‘zomaar’ op te smeren… en om het zomaar in tessa’s mondje te smeren zie ik nog minder zitten. Dan wil ik toch wel even weten wat ik doe. Bovendien: als het geen spruw is kan ik mezelf ook een hoop moeite besparen en dan weet ik ook dat haar drinkgedrag daar niet van komen kan.
(bijvoorbeeld: je kunt bh’s en voedingstops toch helemaal niet op 60 graden wassen, dan gaan ze toch stuk? hoe moet dat dan?)
Hangt ervan af wat voor bh’s denk ik :think: Ik heb van die hele sexy witte en zwarte voedingsbeha’s van katoen van de HEMA en die was ik gerust op 60 graden hoor
Bij een wat kwetsbaarder model misschien niet, maar die zou ik dan nu gewoon even een tijdje niet dragen
Miconizolnitraat is ook enkel voor uitwendig gebruik, dacht ik. Tenminste, dat smeer ik op mijn tepels na de voeding, en Mila krijgt daktarin in haar mondje na de voeding.
Wel slim om een test te laten doen. Dan weet je tenminste zeker of haar gedrag aan de mogelijk spruw ligt of dat je het over een andere boeg moet gooien.
Enne, ik was mijn voedingbeha’s gewoon op 60 graden als moet Dan maar niet sexy :mrgreen:
miconazolnitraat is alleen voor op jouw tepels!
idd daktarine voor de baby.
ik zou wel even controleren of de miconazolnitraat nog goed is!
enne hier worden de voedings bh’s ook op 60 graden gewassen ivm spruw… :?
had je bij je eerste kindje ook spruw? dan is het waarschijnlijk dat je het bij de volgende ook krijgt heb ik pas gehoord. ik heb het nu voor de derde keer bij mijn derde kindje :?
als je een iets fragile voedingsBH hebt die je niet op 60c kunt wassen, dan kun je je BH eerst weken in azijn en dan wassen op de gebruikelijke manier.
Zuur doodt de spruwbacterie! Daarom is het ook goed om na de voeding je tepel af te nemen met een watje met azijn, om er vervolgens miconazolnitraat op te smeren. Die tip kreeg ik. Ik had een fles azijn in de badkamer staan :mrgreen:
Heb het hele topic niet doorgelezen…
Maar voel je wel een toeschietreflex? Dat lostrekken steeds kan nl ook duiden op een langzame of uitblijvende toeschietreflex. Misschien kan je eens proberen te voeden (en te kolven!) met neusspray Syntocinon? Wat voor kolf heb je?
Volgens de HA was spruw toch wel onwaarschijnlijk als je niks zag. Toen ik dreigde met stoppen mocht ik meteen langskomen 8) . Tessa nagekeken, maar die was ‘brandschoon’. Het leek het dus nog onwaarschijnlijker dat het spruw was. Een kweekje kon wel, maar duurde een paar dagen. Vond hij het slimmer om gewoon te behandelen met miconazolnitraat (dat is hetzelfde als daktarin, zegtie, is gewoon de soortnaam) en te kijken of het helpt, dan moet je het ook in een paar dagen merken. Dus dat komt de apotheek straks brengen.
Gisteren ging het beter, maar vandaag was het weer pet. Vanochtend was het weer hap-los-hap-los, nog geen slokej melk kreeg ze binnen. Dus maar gekolfde melk gegeven in de fles. En zojuist moest ze onbedaarlijk huilen toen ik haar probeerde aan te leggen. Ze hapte niet eens meer, alleen maar huilen. Dus maar weer een fles gekolfde melk gegeven.
Met het grotere borstschild gaat het kolven gelukkig weer beter, maar ik ga toch niet meer fulltime kolven.
Ik herken het wel hoor Lena. Het is hier ook geen feest. Ook regelmatig dat hap-los-hap-los gebeuren. Zo frusti!! En we hebben net ook weer gekolfde melk gegeven, omdat ik bijna niks had. (Had net gekolfd en wilde een tukje gaan doen. Niet dus…) Maar zo loop ik/je dus achter de feiten aan, omdat vraag en aanbod dan niet kloppen. Baal er ook zo van.
Meid het zit je niet mee zo… :hug:
Mijn gevoel zegt nu…maar ik ben er niet bij…dat ze gewoon de fles makkelijker vind. :shifty:
Is het niet een idee om eens die hele fles weg te doen,gewoon niet aan te bieden,als ze dan de slag weer te pakken heeft driknt ze misschien weer beter omdat ze geen andere optie heeft :think:
Maar je tepels deden ook zeer hé… :shifty: …dat was het ook bedenk ik me nu dat je het niet trok steeds aan de borst…toch?
Hé getver meis…denk om jezelf hé…sterkte en dikke :hug:
@renzosmam wrote:
Meid het zit je niet mee zo… :hug:
Mijn gevoel zegt nu…maar ik ben er niet bij…dat ze gewoon de fles makkelijker vind. :shifty:
Is het niet een idee om eens die hele fles weg te doen,gewoon niet aan te bieden,als ze dan de slag weer te pakken heeft driknt ze misschien weer beter omdat ze geen andere optie heeft :think:
Maar je tepels deden ook zeer hé… :shifty: …dat was het ook bedenk ik me nu dat je het niet trok steeds aan de borst…toch?
Hé getver meis…denk om jezelf hé…sterkte en dikke :hug:
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht… ik zou haar plasluiers goed in de gaten houden en dan alleen de borst aanbieden…
En even een knuf, want ja ik zeg het zo maar even ‘makkelijk’ nu… maar dat is het natuurlijk niet…
Ik heb echt het gevoel dat zij de fles boven de borst wilt omdat ie ‘makkelijker’ gaat… dan echt de melk eruit moeten melken bij mama… dus je zit in die cirkel…
Dus als je het nog trekt, als je echt niet iets wilt geven… dan zou ik die fles aan de kant zetten en haar alleen de borst geven… wilt ze niet, dan niet… als ze honger heeft, komt ze wel weer en als die TSR er is dan drinkt ze misschien wel… :think:
(voordat ik weer boze blikken krijg hier he, ik zeg natuurlijk niet je beeb laten verhongeren )
nou dames, ze deed dit al ruim voordat ze aan de fles dronk, dus daar ligt in ieder geval niet de oorzaak van het probleem. Maar het kan het wellicht wel verergeren. Al zou dat dan wel nu opeens gebeurd moeten zijn, want tot vannacht deed ze nog erg haar best aan de borst.
Maar haar honger laten lijden en over de rooie laten gaan omdat ik per se wil dat ze aan de borst gaat, nee, dat doe ik nooit meer. Die strategie hebben we bij Lara gevolgd en dat werd een drama waar ik nog een trauma van heb. Dat is nooit meer goed gekomen, dus dat ga ik zeker niet weer doen. Je kunt een kind niet dwingen aan de borst. Als ze niet drinkt, dan drinkt ze niet. Wat jullie voorstellen werkt gewoon niet bij een kind van die leeftijd.
@lena3 wrote:
Jannie van Doorn heet ze trouwens, ken je haar?
Ja, ik ken Jannie inderdaad; een lk met een jarenlange VBN-achtergrond :thumbup:

Je schreef dat zij woensdag weer bereikbaar is heh? Je zou jullie probleem dan nog aan haar kunnen voorleggen, wellicht heeft zij nog ideeën?
:hug:
@lena3 wrote:
nou dames, ze deed dit al ruim voordat ze aan de fles dronk, dus daar ligt in ieder geval niet de oorzaak van het probleem. Maar het kan het wellicht wel verergeren. Al zou dat dan wel nu opeens gebeurd moeten zijn, want tot vannacht deed ze nog erg haar best aan de borst.
Maar haar honger laten lijden en over de rooie laten gaan omdat ik per se wil dat ze aan de borst gaat, nee, dat doe ik nooit meer. Die strategie hebben we bij Lara gevolgd en dat werd een drama waar ik nog een trauma van heb. Dat is nooit meer goed gekomen, dus dat ga ik zeker niet weer doen. Je kunt een kind niet dwingen aan de borst. Als ze niet drinkt, dan drinkt ze niet. Wat jullie voorstellen werkt gewoon niet bij een kind van die leeftijd.
Nee, niet dwingen :naughty: maar door haar vervolgens de fles te geven Lena, maak je het haar wel ‘makkelijk’
Ze drinkt niet lekker aan de borst, de fles gaat wel goed… dan zou ik echt het honger moment afwachten en dan ipv overstappen op de fles, toch de borst blijven aanbieden… Dus niet de tiet erin dwingen maar geen alternatief geven (niet meteen althans)… en klopt, je kleintje is nog erg jong… dus verhongeren, honger laten lijden heeft ook geen zin, ben ik met je eens… maar ik ben echt bang dat als je de fles blijft aanbeiden, je vraag-aanbod verstoord gaat worden, je beeb het makkelijker gaat vinden aan de speen en dat de borst dan uiteindelijk wel gaat mislukken…

Maar nogmaals, als jij dit al meegemaakt hebt en zegt het pertinent niet zo ver te laten komen, dan is DAT jouw grens… klaar… dan is het ook goed… toch? Maar ik geef alleen mijn mening omdat ik echt denk dat die fles het er niet makkelijker op maakt… :oops: :silenced:
Ik snap je Lena…
Heb ook met je te doen…wil aan de ene kant voorzichtig antwoorden ook,niet te fel overkomen ofzo :shifty: maar ik denk steeds als ik je lees…máár deze baby is niét Lara…
En ik heb gewoon het gevoel dat je een soort ´circeltje´ maakt met je voeden van nu…de (.) geven…trekken en duwen…huilen…fles.
Maar ik kan het mis hebben uiteraard.
Misschien eens kijken of je het voeden wat dat betreft wat ´los´ kan laten.
Weer op verzoek en de (.)
Of zeggen ik doe de eerste en de laatste iig een goede fles bv en de rest mag ze drinken aan de (.)
Ik vind het gewoon zo balen voor je dat het zo gaat :hug:
En dat je het bij Lara zo´n ongelooflijke kl0te tijd hebt gehad
Ik hoop dat je LK nog iets voor je kan doen aan goed advies,waar jij je ook gewoon goed bij voelt…blijf dicht bij je gevoel meis…maar laat je ervaring met Lara ook niet op alles doorwerken,al is dat vrij moeilijk waarschijnlijk als ik zo tussen de regels door lees hoe erg dat was toen :hug:
:-* Sas