Daar heb je een punt. Ik zou het ook gelijk met sudocreme gesmeerd hebben als het rood is zonder dat ik mezelf af ga vragen wat de oorzaak is. Bij wijze van he!
@Mariiyelle wrote:
Daar heb je een punt. Ik zou het ook gelijk met sudocreme gesmeerd hebben als het rood is zonder dat ik mezelf af ga vragen wat de oorzaak is. Bij wijze van he!![]()
Daarom.
Mijn zoon heeft heel snel rode billen. Maar dat dan niet alleen de rest ook. Vervelend zeker, maar ik denk niet dat hij dan misbruikt word. Hij heeft dat altijd gehad na 1 plas meteen rood als je niet handeld na 10 minuten.
Niemand denkt in eerste instantie aan misbruik, soms heb je als ouders vermoeden van misbruik, druk je het naar de achtergrond met het idee ‘dat kan niet.’ ik heb door mijn eigen verleden en mensen om mij heen die dachten dat het niet kon, geleerd altijd op je intuïtie en gevoel te vertrouwen er iets mee te doen, heb je ongelijk bied je je excuses aan. Anders… Had je gelijk en moet je er iets mee.
Zoals bij zoveel dingen is het achteraf vaak makkelijk praten. Achteraf zullen mensen zichzelf wel voor de kop slaan en vallen er dingen op hun plek. Hij nam de allerkleinsten omdat dit nog niet kunnen praten. Hoe vaak hebben we allemaal niet bij ons kind gezeten en ons afgevraagd wat er was.
Ik vraag me eerder af of hij me de creeps had gegeven op het moment dat ik van plan was mijn kind in zijn zorg achter te laten.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand met zo’n geheim tegelijk open en transparant kan zijn, dat niets in hem opmerkelijk aangevoeld zou hebben. Ik hoop maar dat mijn intuitie mij nooit in de steek gaat laten als ik het nodig heb als het gaat om de veiligheid van mijn kinderen
En mijn eigen veiligheid is wellicht ook wel handig. Ik ben in het verleden weleens aan bepaalde dingen ontsnapt door naar een bepaalde stem of gevoel te luisteren. Een soort van engeltje op mijn schouder gehad. Laat ik hopen dat diezelfde engel er ook altijd voor mijn kinderen zal zijn.
@Bella wrote:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand met zo’n geheim tegelijk open en transparant kan zijn, dat niets in hem opmerkelijk aangevoeld zou hebben. Ik hoop maar dat mijn intuitie mij nooit in de steek gaat laten als ik het nodig heb als het gaat om de veiligheid van mijn kinderen
ik hoop het ook met al mijn vezels. Maar het is juist beangstigend dat er zoveel ouders, ondanks de portie intuitie die ze vast bezitten, het niet door hebben gehad. Wat voor een last draag je dan op je schouders mee de rest van je leven? Zeker als je misschien ooit wel eens bij iets hebt gedacht 'he wat vreemd' maar het niet alarmerend vond....het lijkt me hels.
ik had altijd het idee dat heeel jong misbruikt worden (alsof je daar vaak over nadenkt, dat er ook mensen rondlopen die zich vergrijpen aan kinderen de praktisch net geboren zijn) een vreselijk iets is voor de ouders, lichamelijk voor de kinderen ook, maar dat ze daar allicht geestelijk niet veel last van zouden hebben. Gisteren was natuurlijk overal in het nieuws dat juist hoe jonger hoe meer schade het geestelijk aanbrengt. ik word er gewoon nog misselijker van. Dat je gewoon de rest van je leven met allerlei dingen in het leven enorm veel moeite kunt gaan hebben, en dat je zelf niet eens (bewust) weet waar dat vandaan komt. Dat je dat als ouder dus op een gegeven moment moet vertellen aan je kind. Wat een hel.
Er is maar weinig nieuws dat ik zo afschuwelijk vind, dat het gewoon letterlijk fysieke reacties bij me losmaakt. Deze zaak wel.
Dit soort dingen trek ik ook slecht. Zoveel kindjes, zoveel verdriet …
Ah neeeeee… 19 dagen? Wat afschuwelijk! Echt hiervan kan ik nu kotsen en hard huilen, heeeeeel hard huilen ! Wat een ongelooflijk zwijn ben je dan, nee sorry mensen… ik kan geen respect meer opbrengen voor een eerlijk proces van deze man. Van mij mogen ze hem voeren aan de leeuwen…