Ben overigens normaal echt wel “onschuldig tot tegendeel…”,maar wil voor meneer M. graag een uitzondering maken…
gisterenavond was de advocaat van de partner van robbert m. bij p & w…
ik zat wel met open mond te kijken…
ze kende elkaar blijkbaar via een pedo chat site, hoewel de partner zelf meer van tieners hield en niet van baby’s en peuters…
waar ik me het meest over verbaasde is dat ze vroegen of hij boos was op zijn partner…en die advocaat zei dat hij wel teleurgesteld was in robbert, maar dat zijn liefde voor hem alles overwinnend was :roll:
zijn partner moet ook wel verknipt zijn
@fiep klophout wrote:
fijn dat de wraking niet aangenomen is (noem je dat zo?. dat scheelt weer een hoop gedoe.
Je zou maar z'n advocaat zijn die hem ook een zware straf gun maar tergelijketijd hem moet verdedigen ...
Het programma Kijken in de ziel heeft afgelopen zomer een bijzondere serie gemaakt met gesprekken met topadvocaten. Volgens mij zat Anker (de advocaat die nu Robert M verdedigt) daar ook bij. Heel interessant om te zien hoe dat dilemma wat jij nu beschrijft voor een advocaat werkt.
http://www.nederland2.nl/programmas/1562-kijken-in-de-ziel-strafpleiters
Fijn, dat ga ik vanavond even kijken.
Ik hoor nu net op de radio dat het wrakingsverzoek afgewezen is!
Gelukkig dat die is afgewezen…
Flauw gedoe, dat wrakingsverzoek. Onderga je rechtszaak en bijbehorende straf toch gewoon, wat een geneuzel.
@D. wrote:
@fiep klophout wrote:fijn dat de wraking niet aangenomen is (noem je dat zo?. dat scheelt weer een hoop gedoe.
Je zou maar z'n advocaat zijn die hem ook een zware straf gun maar tergelijketijd hem moet verdedigen ...
Het programma Kijken in de ziel heeft afgelopen zomer een bijzondere serie gemaakt met gesprekken met topadvocaten. Volgens mij zat Anker (de advocaat die nu Robert M verdedigt) daar ook bij. Heel interessant om te zien hoe dat dilemma wat jij nu beschrijft voor een advocaat werkt.
http://www.nederland2.nl/programmas/1562-kijken-in-de-ziel-strafpleiters
Fijn, dat ga ik vanavond even kijken.
het zijn heel wat afleveringen he, van even is dan haast geen sprake. :wink: maar zeker de moeite waard (net als de andere series van Kijken in de ziel overigens, een van de beste interviewprogramma's van de laatste jaren)
van volkskrant opiniepagina:
'Robert M. toont zich een brutale verdachte - je moet maar durven'
OPINIE - Sander van Walsum ? 14/03/12, 09:15
© ANP. Robert M.'s advocaat Wim Anker staat de pers te woord.
VK COMMENTAAR Robert M. ging 'zijn' proces met gestrekt been in, alleen begaan met zichzelf. Toch is de tumultueuze start van het proces niet alleen aan hem te wijten.
Van enig mededogen met zijn slachtoffertjes en hun ouders geeft M. vooralsnog geen blijk.
Wie verdacht wordt van misbruik van ten minste 67 peuters en baby's past bescheidenheid. Zeker als de verdachte heeft bekend. Maar bescheiden was Robert M. op de eerste dag van 'zijn' proces allerminst.
Om over schuldbesef - een houding die nog veel passender zou zijn geweest - maar te zwijgen. Hij ging de zaak met gestrekt been in, ogenschijnlijk onberoerd door de geestelijke en maatschappelijke schade die hij mogelijk heeft aangericht. Hij was louter begaan met zichzelf en met het 'ongenuanceerde' beeld dat na zijn aanhouding - ruim 15 maanden geleden - van hem zou zijn geschetst. Alsof de nuance zich nog leent voor de daden waarvan hij wordt verdacht.
Van enig mededogen met zijn slachtoffertjes en hun ouders geeft M. vooralsnog geen blijk. De manier waarop hij zichzelf verdedigde, schoot het doel ver voorbij. Hij eiste op hoge toon het eerste woord voor zich op, hoonde de Nederlandse rechtsstaat en kon er door zijn advocaten met moeite van worden weerhouden om meteen na aanvang van de eerste zitting zijn rechters te wraken. Je moet maar durven.
Toch is het tumultueuze begin van het proces niet louter door M.'s brutaliteit bepaald. De rechters hebben een voorschot genomen op de versterking van de positie van het slachtoffer door de ouders van de door M. misbruikte kinderen spreekrecht toe te kennen. Daarmee handelden ze weliswaar in de geest van de dominante opvatting dat de rechtsgang tot dusverre te veel op de dader was toegespitst, maar riepen ze ook het wrakingsverzoek van M.'s raadslieden over zich af.
Het is overigens zeer twijfelachtig of een verdachte in een zo geruchtmakende zaak als deze in redelijkheid kan verlangen dat zijn rechters onbevooroordeeld zijn. Geen rechter zal zich mentaal kunnen losmaken van wat in de loop der tijd bekend is geworden van M.'s praktijken - hoe vaak en hoe nadrukkelijk hij ook als verdachte wordt opgevoerd. Dat is niet de rechters, maar slechts Robert M. zelf aan te rekenen.
Sander van Walsum is redacteur van de Volkskrant
Ik ben ook blij dat het afgewezen is. Hebben ze die kans benut maar niet gekregen. Nu je mond houden en de zaak ondergaan.
Het jongste kind die werd misbruikt door deze smeerlap was 19 dagen… Gadverdamme!!! :sick:
@Mariiyelle wrote:
Het jongste kind die werd misbruikt door deze smeerlap was 19 maanden… Gadverdamme!!!:sick:
19 DAGEN :sick:
@Mam van 2 wrote:
@Mariiyelle wrote:Het jongste kind die werd misbruikt door deze smeerlap was 19 maanden… Gadverdamme!!!:sick:
19 DAGEN :sick:
Aangepast. Wat stom!
Maargoed… Gewoonweg smerig
sowieso smerig puur omdat het een kind betreft :naughty:
eerder kwam er naar voren dat het jongste kindje nog geen 3 maanden was, dat vond ik al bizar jong. 19 dagen, het maakt het voor het kind niet erger misschien, maar ik vind het wel nóg schokkerender om te horen. Dat is gewoon zo’n klein inimini frummeltje nog…
ik neem aan dat dat niet bij hofnarretje is geweest?
ik kan het gewoon niet van me afzetten .
gatver ik denk dan gelijk aan dat arme arme arme kind waar hij …iew ! dat past toch niet? dat doet toch zeer bij zo’n kind? gatver je bent echt niet goed hoor als je zoiets kan doen…
ik zou zo iemand als robert m graag in mijn kelder hebben , ik zou daar wel raad mee weten…
martelen is de boodschap :evil:
@fiep klophout wrote:
ik neem aan dat dat niet bij hofnarretje is geweest?
Nee… Gewoon bij het ouderlijke thuis is het gebeurt.
@mama van 2.
Het is dubbel want ik hoop dat de baby van 19 dagen niks heeft meegekregen dan bij een kind waarvan de beseffing aanweziger is.
Als jullie snap met wat ik bedoel?
Ik… Ik heb er geen woorden voor!
Hij verdiende sowieso geen eerlijke proces vind ik. :thumbdown:
Ik ben voor een eerlijk proces voor iedereen anders schijn je een bananenrepubliek te zijn of nog in de middeleeuwen te leven oid.
Maar van dit soort details als 19 dagen wordt je natuurlijk kotsmisselijk.
Ik hoef eerlijk gezegd niet alle details te horen (vanuit het nieuws,maar daar ontkom je niet aan). 19 dagen, 19 maanden, de gruwel is er niet minder om.
Het hoe/wat/waar, ik wil er niet aan denken. Je zou toch denken dat als je ouders zoiets opvalt? Ik bedoel…juist bij kleine kinderen in de luier? Je wast en verschoont toch? Er moet schade zijn (dat maalt dan door mijn hoofd),maar tegelijk maakt het zo duidelijk hoe ongelooflijke geraffineerd zo iemand te ‘werk’ gaat. Niet betrapt worden. Ik weet dat er een discussie gaande is in tot hoeverre iemand zo doet vanuit een stoornis…dat rijmt bij mij niet met de doortraptheid van de uitvoering van zijn daden. Toch kan het…
Mij maken de feiten en details me niet meer uit. 1 kind of 80. De straf zou er werkelijk geen dag minder om moeten zijn. Arme kindjes…denk je veilig in je eigen huis te zijn,maar papa en mama komen je niet helpen…gruwel…
Ik en mn zus hadden een discussie. Zij zegt dat de ouders dom zijn om niet te kunnen zien wat er onder de luier gebeurd is bij alle kindjes…Dat de baby heus wel pijn moeten gehad hebben en geen signalen heeft kunnen geven door te gaan huilen? Dat deze vent alle kinderen gepenetreerd zou hebben. Dat hij in wat voor sexuele handelingen ook, vast en zeker te zien zou moeten zijn… Rood, schaafwonden, scheuren en of bloed. En hij heeft het weten te voorkomen?
De vraag is. Hoe kan zoiets?
Misselijkmakend! En heel erg voor allebetrokkenen die met Robert M. te maken hebben gehad.
19 dagen, maanden… Ik vind zowiezo fout een kind…
Die niet voor zich zelf op kan komen.
Schade, ja ik weet dat het ook slechts rood kan zijn, geïrriteerd,maar baby’s en kinderen hebben ook last van rode billetjes, en daarbij is soms meer rood dan alleen de billen. Dat link je niet meteen aan misbruik.
Kinderen huilen vanwege pijn, maar als mijn dochter huilt, rode billen ( en meer ) heeft ( en geloof mij, dat hebben mijn beide kids heel snel) denk ik niet aan misbruik. Dan vraag ik mij af wat ze heeft gegeten dat het zo geïrriteerd kan zijn.