YESSS, Ik ben Zwanger! .....Maar wat nu??

Hallo allemaal! :smiley:



Na een tijdje de “zwanger worden” topics te hebben gevolgd, kan ik nu eindelijk plaatsen in het “Zwanger zijn” topic! Ik ben namelijk zwanger! :lol:

Ik heb gister een test gedaan. Ik was al 4 dagen overtijd, en de test gaf heel snel aan dat ik zwanger ben! Ik ben zo blij!! Nu maar hopen dat alles goed gaat.



Nu heb ik natuurlijk een heleboel vragen. Ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden, om mijn onzekerheid een beetje weg te nemen.

Wat moet ik nu doen? Ik moet mijn huisarts bellen en een afspraak meken. Maar wat gaat de huisarts doen? En, als ik een afspraak maak, zeg ik dan al dat ik zwanger ben? Ik neem aan dat die mij doorstuurt naar een verloskundige ofzo??

En wanneer heb je je eerste afspraak bij de verloskundige?

Nog een vraag: hoe reken je zelf uit hoeveel weken je zwanger bent (ongeveer?). Ik denk namelijk zelf dat ik aan de 3 weken zit, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet uit rekenen.



Nou, dit zijn voor nu even mijn vraagjes, maar er komen er vast wel meer. Hopelijk kunnen jullie ze beantwoorden.



Groetjes, een blije, zwangere, Maggy :inlove:

Van harte gefeliciteerd hoor!!

op de vragen kan ik je geen antwoord geven, maar ga wel meelezen, want hopenlijk komt het voor mij ook snel van pas

vlgs mij kun je het beste een verloskundige bellen.

ja ik weet het niet eigenlijk, ik raakte in NZ zwanger en daar doet de HA nog een test (als extra controle eigenlijk) en dan moet je bloed laten prikken…tja, en toen ging het voor mij anders omdat ik heel heel veel buikpijn en krampen had dus had ik mijn eerste echo met zeven weken.



Maar als ik jou was zou ik ff opzoeken waar de dichtstbijzijnde verloskundigenpraktijk is in jouw woonplaats en daar kunnen ze je meer vertellen.



Gefeliciteerd in ieder geval! :dance:

@Maggy wrote:

Hallo allemaal! :smiley:



Na een tijdje de “zwanger worden” topics te hebben gevolgd, kan ik nu eindelijk plaatsen in het “Zwanger zijn” topic! Ik ben namelijk zwanger! :lol:

Ik heb gister een test gedaan. Ik was al 4 dagen overtijd, en de test gaf heel snel aan dat ik zwanger ben! Ik ben zo blij!! Nu maar hopen dat alles goed gaat.



Nu heb ik natuurlijk een heleboel vragen. Ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden, om mijn onzekerheid een beetje weg te nemen.

Wat moet ik nu doen? Ik moet mijn huisarts bellen en een afspraak meken. Maar wat gaat de huisarts doen? En, als ik een afspraak maak, zeg ik dan al dat ik zwanger ben? Ik neem aan dat die mij doorstuurt naar een verloskundige ofzo??

En wanneer heb je je eerste afspraak bij de verloskundige?

Nog een vraag: hoe reken je zelf uit hoeveel weken je zwanger bent (ongeveer?). Ik denk namelijk zelf dat ik aan de 3 weken zit, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet uit rekenen.



Nou, dit zijn voor nu even mijn vraagjes, maar er komen er vast wel meer. Hopelijk kunnen jullie ze beantwoorden.



Groetjes, een blije, zwangere, Maggy :inlove:




Als eerste gefeliciteerd :smiley:



De huisarts heb je niet nodig, die zal je hooguit feliciteren en je vertellen dat je een verloskundige moet bellen wat overigens ook geen haast heeft, die kan nu namelijk ook nog niets voor je betekenen.

En wat het uitrekenen van de zwangerschapsduur betreft:

Je begint te tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dan weet je hoe lang je zwanger bent.

Weet je die datum niet meer dan kun je wel eerder de verloskundige bellen en een afspraak maken voor een termijnecho.

Bedenk wel dat als het inderdaad nog zo pril is dat ze dan op een echo nog maar weinig kunnen zien.



Hoop dat je hier wat aan hebt en geniet van je zwangerschap meis!

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Gewoon een verloskundige bellen…heeft geen haast maar je kunt het maar vast gedaan hebben…en die kan je verder vertellen hoe en wat.



:-* inge

bedankt voor jullie antwoord. Dus ik hoef helemaal geen huisarts te bellen??



En, de eerste dag van mijn laatste mentruatie was 16 januari. Dus dat zou betekenen, dat ik nu 5 weken zwanger ben??

je kunt hier zo’n mooie ticker maken op Kok.

als je daar die datum invult zie je precies hoelang je nog moet :slight_smile:





eerste afspraak bij de vk is rond de 12 weken als ik me dat goed herinner.

je kunt haar wel nu al bellen en dan voor dan al vast een afspraak maken.

of misschien wil ze je ook wel eerder zien.



oh en Van Harte!!!

hier moest ik wel de huisarts bellen… want hier doet de huisarts alle controles en bevallingen… ik weet niet hoe het bij jou zit…

@klavertje4 wrote:

hier moest ik wel de huisarts bellen… want hier doet de huisarts alle controles en bevallingen… ik weet niet hoe het bij jou zit…


Ze heeft het in haar openingspost al over een verloskundige dus ik neem aan dat die gewoon in haar woonplaats te vinden is :slight_smile:

Jazeker, we hebben hier een best grote verloskundigenpraktijk! ik las daar op de site (van de praktijk) dat je je aan kunt melden vanaf de 6de week van je zwangerschap. Dat zou dus volgende week zijn.



JannieElmo…Hoe maak ik zo’n tikker?? Ben niet zo heel erg handig met dit soort dingen :oops:

Hier even de link voor je ticker



Maggy GEFELICITEERD!!!



Ik weet ook net dat ik zwanger ben; net een weekje langer dan jij :wink:

Waarschijnlijk ben je dan 4 weken zwanger; ik had nl zelf uitgerekend dat ik nu 5 weken ben…maar ik kan het mis hebben.

Ik heb ook nog zo veel vragen. Ben nog niet naar de HA geweest of verloskundige…



Heb jij trouwens ook last van buikpijn (of iemand anders) want het gaat niet echt over. Maar ondanks dat zit ik nog steeds op een wolkje :dance:



groeten Cynthia

Cynthia, ik had tot ong. negen weken zúlke erge buikpijn dat ik letterlijk over de grond kroop van de pijn! Ik had ook hele erge krampen. Ik heb een echo gehad met zeven weken en alles was okee. Waarschijnlijk was mijn baarmoeder aan het oprekken (ik had ook extreem vroeg last van harde buiken)

Als je het niet vertrouwt, vk of ha bellen!

@Kia Kaha wrote:

Cynthia, ik had tot ong. negen weken zúlke erge buikpijn dat ik letterlijk over de grond kroop van de pijn! Ik had ook hele erge krampen. Ik heb een echo gehad met zeven weken en alles was okee. Waarschijnlijk was mijn baarmoeder aan het oprekken (ik had ook extreem vroeg last van harde buiken)

Als je het niet vertrouwt, vk of ha bellen!




Huhm dan heb ik nog even te gaan :frowning: …tis wel te doen hoor…maar sta voor de les en dan is het soms best lastig om te doen alsof er niks aan de hand is…maar ja hopenlijk gaat het snel over

Maggy gefeliciteerd!!!





als je laatste dag de 16de was dan ben je ± 5 weken zwanger en ben je uitgerekend 22 October 2008 (als je een cyclus hebt van 28 dagen)



veel sterkte!

Hey Vuegje. Bedankt voor je reactie! Misschien een hele stomme vraag, maar wat als je een cyclus van 30 dagen hebt?? Ben je dan minder lang zwanger, en dus later uitgerekend ??

Ik ben altijd wel redelijk regelmatig ongesteld. Altijd tussen de 28 en 31 dagen. (was niet aan de pil)…

Die twee dagen maken niet veel uit hoor Maggy, de vk zal toch 40 weken vanaf de 1e dag van je laatste ongi rekenen.

Het zou pas wat uitmaken als je een cyclus had van 35 dagen of zo, dan willen ze nog wel eens anders rekenen.

Bovendien is de eerste echo die je straks krijgt een zogenaamde termijn echo, daar zullen ze ook de zwangerschapsduur mee bepalen :slight_smile:

hey



zoals melli al zij 2 dagen maakt niet veel uit, je zal uitgerekend zijn rond die datum. bij de eerste echo meeten ze het kleindje en dan kijken ze naar de leeftijd. maar hou je daar ook niet 100% aan vast want als je een groot kindje hebt dan kan het ook een paar dagen schillen … zelfs ale je weken later voor een echo gaat kan het schillen … soms wel met een week! maak je niet druk daarom is heel normaal :wink:



xxx

gefeliciteerd!!!

je kan de assistente alleen ff melden dat je zwanger bent dan komt dat in je status te staan en zijn er van op de hoogte.

succes met je zwangerschap.

:-*

Hey,g ik vind het eigenlijk een beetje raar, want soms voel ik helemaal niets en het volgende moment heb ik buikpijn. Gister was ik vrij en had ik juist wel buikpijn (moest de hele dag met mn broek open lopen, anders deed t teveel pijn). En nu ben ik aan t werk en ik voel bijna niets. Heel vaag een beetje misselijk bij vlagen. Heb vandaag ook niet eens het idee dat ik zwanger ben. Vind het bijna een beetje eng. Maar misschien krijg ik die klachten wel erger als ik verder ben. Ik vraag me trouwens af wanneer je al een beetje een buikje gaat zien? Ik ben trouwens wel erg moe en heb weinig geduld. groetjes, maggy