YESSS, Ik ben Zwanger! .....Maar wat nu??

@Maggy wrote:

Ik ben trouwens wel erg moe en heb weinig geduld.




dat was ook het enigste waar ik last van had in mijn zwangerschap.

idd ook afentoe misselijk en een opgeblazen buik.



wanneer je wat te zien krijgt weet ik niet ik had amper een buik dus bij mij zag je het heel laat. maar bij sommige zie je het al duidelijk bij 20 weken.



genietse van het zwanger zijn ondaks de kwaaltjes :wink: :-*

Zie dat misselijk zijn maar als 'n goed teken! Dat komt door de hormonen waar je lichaam nog niet aan gewend is. Af en toe erg vervelend, maar voor mij was het elke keer dat ik misselijk was weer een geruststelling dat het toch waarschijnlijk allemaal nog goed zat!



Ik zou het idd even bij de ha melden, de assistente zal dan wel aangeven of je even langs moet komen of niet. Bij ons is het (volgens mij…?) wel gebruikelijk om even langs de ha te gaan, die gaf me toen een verwijzing mee om bloed te laten prikken. En ze gaf info mee over verloskundigepraktijken in de buurt.



Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!!!

@Mellie wrote:

Bovendien is de eerste echo die je straks krijgt een zogenaamde termijn echo, daar zullen ze ook de zwangerschapsduur mee bepalen :slight_smile:




Wanneer krijg je de eerste echo normaal gesproken?

Omdat ik, voordat ik wist dat ik zwanger was, vaak bij de HA langsging met buikklachten heb ik 3 weken geleden een afspraak gemaakt bij een gyneacoloog voor een echo (moet de 27ste)…zouden ze dan al kunnen zien (ong 6 weken denk ik) hoe lang ik precies ben?

ik weet ook niet wanneer je de eerste echo krijgt. Ik hoop snel, want ik ben benieuwd of er al iets te zien is…



Ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat ik zwanger ben. Zo raar. Woensdag ben ik, volgens mijn berekeningen, 6 weken. Ik vind het allemaal wel heel spannend.



Ik heb niet heel veel last van misselijkheid, maar wel de hele dag een zeurende buikpijn. Een soort menstruatie achtige pijn. Is dit normaal, en kan het kwaad?



Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Hoi Maggy,



Volgens mijn berekening ben ik a.s. woensdag ook 6 weken.

Ik heb ook de gehele dag pijn in onderbuik. Dit is 's morgens en 's nachts het ergs; je wordt er zo onzeker van omdat het zo’n pijn doet denk je dat het niet goed zit. Maar waarschijnlijk hoort het er toch gewoon bij.

Van de week weet ik meer dan ben ik naar de gyneacoloog geweest.

Hey Cynowyn,



heb jij ook een soort menstruatie achtige pijn? Gister had ik er erg last van, maar vandaag (nog) niet. Ik denk ook dat het erbij hoort, maar het is toch prettig om het zeker te weten…Ik ben benieuwd wat de gyneacoloog zegt…



Succes ermee. (Zijn wij dan precies even lang zwanger??? Dat is grappig!!)

Ja waarschijnlijk wel dan…haha of ik moet het verkeerd berekend hebben.

Maar menstruatie pijn…dat heb ik vroeger nooit gehad…maar ik heb erge steken in mijn buik aan de onderkant en rechterkant. En heel erg moe en misselijk…



Maar woensdag moet ik idd naar de gyneacoloog (deze afspraak had ik al 3 weken staan omdat ik zo last had van mijn maag). Als ik meer weet dan laat ik het je weten.

Dag meiden,



Ik kwam er gisteren achter dat ik zwanger ben!!! :inlove: inderdaad tel je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en ben ik dus al 5weken zwanger!! kan ik haast niet geloven, want als je die foto;s ziet op deze sit hoe de embryo er dan al uit ziet. kan het niet zo zijn dat ik minder lang zwanger ben omdat mijn cyclus 36 dagen is? wat denken jullie?



nou ik heb in ieder geval mijn ticker alvast aangepast :stuck_out_tongue: alleen geeft deze nu 4 weken aan? kan zeker niet tellen? 17 januari was de eerste dag van mijn laatste menstruatie

Gefeliciteerd meiden :dance:

Enne dan wordt het nu tijd om hier mee te kletsen: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=52322 , toch? Ik vond het erg leuk om mijn ervaringen te delen met moeders die net zo ver waren als ik, dus bij deze veel plezier :mrgreen:

Net terug van de gyneacoloog. Ben 7 weken zwanger (een weekje langer dan ik zelf dacht). Uitgerekend 15 oktober.

Zag al het hartje kloppen zo gaaf. Verder was het gewoon een gekke vlek natuurlijk; net geen cm groot (0.99cm).

Alles zag er goed uit zei de gyneacoloog; dus ben super blij.

Onderzoek was niet zo prettig; inwendige echo (begon gelijk te bloeden) maar ben zo blij dat ik gegaan ben. :smiley:

Pijn in onderbuik hoort er dus gewoon bij.