Yepp of toch gewoon Bobike?

Ik ga volgende week een mamafiets kopen en daarbij kan ik kiezen tussen Yepp zitjes of Bobike.

Ik vind de Yepp mooier maar verder weet ik er weinig van. Hoe zijn jullie ervaringen met de zitjes? Welke zijn makkelijker te bevestigen, waar zit je kindje beter in, andere voor- en nadelen?



Bedankt alvast!

eh…



Ik heb bobike en die bevallen prima.

Yepp vind ik erg spacey, past mijns inziens niet bij elk fiets qua uitstraling.



Maar als ik nu nieuwe zitjes moet kopen dan zou ik qibbel nemen.

Zo leuk! en ze hebben een stylingset genaamd “suzy luxe” tja… :mrgreen:

we hebben zelf bobike en erg tevreden, maar vind de yepp er juist mooier uitzien en handiger omdat er geen kussentjes oid inzitten… die hebben we hier nu wel, maar er eigenlijk nooit in omdat ze toch maar gestolen worden op fietsen of je raakt ze kwijt of ze verweren…



Alleen vind ik de yepp wel erg duur aangezien de bobike ook al 2e hands te krijgen is en de yepp volgens mij amper aangezien hij nog niet zo lang op de markt is.

Ik ben erg tevreden over de Yepp. Inderdaad als het geregend heeft haal je er zo een doekje over en hij is weer droog. Erop en eraf gaat heel makkelijk, en je kan hem ook op slot zetten, zodat ie niet gestolen kan worden. Wij hebben hem in zwart, die andere kleuren vond ik wat overdreven :wink: Maar ieder zijn smaak natuurlijk.



Als je meer vragen hebt stel ze maar, dan kan ik gericht antwoord geven. Heb geen ervaring met de Bobike.

Ga alsjeblieft voor de Yepp, na al gezeur met bobike over de driepuntgordel ipv vijfpuntsgordel en dat ze niet open stonden voor een verandering…



Onze juul was erg beweeglijk en zeilde zo af en toe bijna er tussendoor, onze zoon is nog beweeglijker, kan geen twee seconden stil zitten en eht is een drama met hem op de fiets, gewoon levensgevaarlijk. Maar ze weigeren er wat aan te doen.



Ga anders eens kijken in een fietsenwinkel, zet je uk er eens in. Wel is het zo dat ze voor mijn gevoel in een Yepp minder lang voorin kunnen dan bij de bobike. Teminste, juul zit nog wel voorop als M. niet meegaat.

zie nog duur staan, maar yepp is nieuw goedkoper dan bobike

nieuw zal de yepp goedkoper zijn, maar ik kijk voor dit soort dingetjes meestal 2e hands en dan is de yepp duurder omdat die amper 2e hands te krijgen is :wink: Maar, blijf bij mijn mening: vind hem een stuk mooier dan de bobike!

Hier ook yepp, hij is heel fijn.

De hoek van de rugleuning ondersteunt mooi en veert een beetje mee, lichtgewicht materiaal, makkelijk droog te maken en ziet er mooi uit. Wij hebben een grijze. En idd klikt hij op slot vast op de bevestigingsbeugel zo dat hij niet gestolen kan worden.

Hier ook Yepp, via internet besteld, dat scheelde ruim 20 euro!



Ik heb nu stoeltje voor, slaaprol en scherm voor ± 100 euro.

Ik heb de Bobike en ben zeeeer tevreden daarover. Yepp weet ik niks van…

Even gegoogled en ik vind ze echt uberlelijk, sorry.

Ben ook heel blij met het complete plaatje van mijn fiets + zitje, dus ik ging voor bobike.

tja het is dat er toendertijd geen voorzitje van de yepp was, maar anders had ik die gekocht…



ze lijken me veel fijner…



begin nu te twijfelen om mijn setje te verkopen en dan toch voor de yepp te gaan… :think:

@Cell wrote:



Maar als ik nu nieuwe zitjes moet kopen dan zou ik qibbel nemen.

Zo leuk! en ze hebben een stylingset genaamd “suzy luxe” tja… :mrgreen:




De qibbel is alleen handig als je drie handen hebt. Zoveel heb je er namelijk nodig om die dingen open en dicht te krijgen :wink:

@konijn wrote:

Ga alsjeblieft voor de Yepp, na al gezeur met bobike over de driepuntgordel ipv vijfpuntsgordel en dat ze niet open stonden voor een verandering…



Onze juul was erg beweeglijk en zeilde zo af en toe bijna er tussendoor, onze zoon is nog beweeglijker, kan geen twee seconden stil zitten en eht is een drama met hem op de fiets, gewoon levensgevaarlijk. Maar ze weigeren er wat aan te doen.



Ga anders eens kijken in een fietsenwinkel, zet je uk er eens in. Wel is het zo dat ze voor mijn gevoel in een Yepp minder lang voorin kunnen dan bij de bobike. Teminste, juul zit nog wel voorop als M. niet meegaat.




nou meid… zal ik je eens iets laten zien (ik baal nu als een stekker want DIT zijn de stoelen die ik wil hebben, ook vanwege de bandjes…)

(edit zie nu dat dat ook een 3-punt is, maar yepp ook hoor…



maar wie oh wie kan mij zeggen waar ik dit bobike idee van ken… :wink:

yepp heeft een 5-punts gordel hoor.



Die van het plaatje lijken me niet handig, als je je kind erin zet zitten ze tegen die uitpuilende dingen aan, moet je toch eerst achter ze vandaan trekken en over de schouders leggen.

mooie stoeltjes :inlove: heb nu bobike zitjes en op zich tevreden mee. heb geen ervaring met yepp.

kc… ik ga dan nog eens goed op de foto kijken van yepp…



maar wil m nu ook zo graag… :oops:

@Kittycat wrote:

yepp heeft een 5-punts gordel hoor.



Die van het plaatje lijken me niet handig, als je je kind erin zet zitten ze tegen die uitpuilende dingen aan, moet je toch eerst achter ze vandaan trekken en over de schouders leggen.




idd. ik was bij de fietsenwinkel en heb m. er nog ingezet en toen met de fietsenmaker ngo vergeleken hoe gevaarlijk bobike is voor ons manneke, maar jah, ga nu niet bobike op mp zetten en een yepp kopen, geld groeit mij helaas niet op de rug… we doen em dus maar extra ingestoert met een extra riem.



maar de yepp op het plaatje, lijkt me verre van handig, dnek dat het geen super verbetering is met die opstaande bandjes.

@konijn wrote:

maar de yepp op het plaatje, lijkt me verre van handig, dnek dat het geen super verbetering is met die opstaande bandjes.


Dat is dus ook geen Yepp, maar een bobike :wink:

ik zweer bij yepp