Yaz 24+4 ervaringen?

Wie o wie gebruikt deze pil?



Ik heb veel (negatieve) ervaringen met allerlei hormonale anticonceptie. Na een teleurstellend mirenagebruik van 10 weken kreeg ik nu deze pil voorgeschreven.



het is een nieuwe pil, dus veel ervaringen zal ik niet hoeven verwachten, maar wie o wie gebruikt deze pil?

Dit topic is veel gelezen, maar niemand heeft gereageerd.

Waarschijnlijk omdat het zo nieuw is 8) …



Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ben wel erg nieuwsgierig naar de jouwe :mrgreen: . Ben de ‘gewone’ pil namelijk erg zat, ik voel me echt veeeeel beter als ik 'm niet slik.

Ja hier 1!

Ben net begonnen met de eerste strip :mrgreen: Dus kan je nog niet echt zeggen wat mijn ervaring is. Zal je op de hoogte houden :wink:



Enige nadeel van de strip zelf is dat ze moeilijk uit te drukken zijn en ik er dus al bijna 1 heb zien verdwijnen in het afvoerputje :roll: :lol:

nou Smurf, dan kunnen we elkaar op de hoogte houden hihi,… want ik begin vanavond!

IKKE :smiley:



Yaz 24+4 = :thumbup:



Ik heb voor mijn zwangerschappen allerlei combinatiepillen gebruikt en had elke maand gemiddeld 10 dagen hooffdpijn, waarvan zeker 2 a 3 dagen migraine. Vreselijk!



In oktober/november 2006 gestopt om zwanger te worden, vrij snel zwanger geraakt, oktober 2007 bevallen van Pete, tussendoor aan condooms (en goed geluk), vanaf maart 2008 weer voor een brusje, vrij snel weer zwanger geraakt, februari 2009 bevallen van Luc en Stan. Totaal dus 2,5 jaar geen last gehad van migraine, zalig.



Ik wilde geen combinatiepil meer en was eerst met Nuvaring begonnen. Vreselijk! Ik kreeg weer last van migraine, minder zin in seks en tijdens de seks voelde we dat ding zitten.



Uiteindelijk dus reclame/advertentie van Yaz 24+4 op internet gezien en als recept gevraagd aan mijn huisarts. Ik ben nu met de 5e strip bezig en kan wel zeggen dat ik tevreden ben. De eerste 3 maanden kreeg ik al een paar dagen voor mijn hormoonloze pillen last van bruinverlies, maar na een keer de pil doorgeslikt te hebben vanwege vakantie is dit ‘probleem’ opgelost. Ik ben vrij licht ongesteld, eerst 2 dagen bruinverlies en misschien 1 of 2 dagen wat rood bloedverlies en dan begin ik alweer met de nieuwe strip. Ik heb geen hoofdpijn gehad, misschien 1 of 2 dagen toen ik ook een flinke (MG) griep te pakken had. Het enige minpunt vind ik dat ik iets meer last heb van buikpijn. Normaal had ik hier nooit last van, maar meestal heb ik nu 1 a 2 dagen vantevoren een zeurende onderbuikpijn wat zonder paracetamol te doen is. Ik ben zeer tevreden.

Mooi Sassie,

dank je dat je je ervaring deelt.



dat slikt straks een stuk makkelijker :wink:



Hier viel de nuvaring en tweede generatiepil ook niet goed,… bovendien kreeg ik mijn oudste zoon als kadootje tijdens correct gebruik… Ik wil geen kadootjes meer, tenminste niet van die (lieve)…

fijn om te lezen sassie!

Ben nu in mijn tweede week maar tot nu toe ben ik tevreden.



Hiervoor had ik de gewone standaard pil maar steeds in week 3 stemmingswisselingen en tussentijdsbloedverlies. Ook ineens weer migraine :thumbdown:



Mijn HA stelde toen deze voor, hij gaf aan dat het hormoonschommelingen verminderd en daardoor als beter wordt ervaren.



WWB jij ook succes :mrgreen:

Die stemmingswisselingen had ik inderdaad ook last van bij Nuvaring, volgens manlief, maar ik gooide dit meer op drukte en ontzwangeren, hihi. Nu moet ik zeggen dat ik manlief niet meer hoor klagen over stemmingswisselingen…

stemmingwisselingen… als mijn man maar naar me keek kon ik al grommen als een agressieve pitbull.

Ik was echt niet lief met die hormonen… en inderdaad hoofdpijn in de stopweek, niet te harden…



Ik hoop echt dat dat niet meer terug komt…

:lol: :lol: :lol: Sorry meis, ik moet stiekum toch wel een beetje lachen hoor! Ik herken het wel, dat pitbullgedrag bij pilgebruik en lees hier dus ook mee, omdat ik ooit toch ook weer wat moet bedenken om geen kadootje meer te krijgen. Ooit he…voorlopig even niet!

@wwb wrote:

stemmingwisselingen… als mijn man maar naar me keek kon ik al grommen als een agressieve pitbull.

Ik was echt niet lief met die hormonen… en inderdaad hoofdpijn in de stopweek, niet te harden…



Ik hoop echt dat dat niet meer terug komt…




hihi ikke ook volgens manlief :oops: Zelf zag ik dat natuurlijk helemaal niet zo :roll: :lol:

smurf ik zag het ook niet hoor… pas toen ik stopte met die zooi :oops: :shock: :shifty:

Zelf ben ik al heel lang pilloos en eigenlijk ben ik al een tijdje op zoek naar ‘iets’. spiraaltje zie ik niet zitten en de pil die ik voor de zwangerschappen gebruikte daar werd ik heel droog van en pijn tijdens het vrijen. Ik zag het eigenlijk niet zo zitten om het regelmatig te moeten doen om zwanger te worden, maar vanaf dag 1 dat ik stopte ging alles weer soepel als voor ik met de pil begon. Dat wil ik uiteraard niet meer kwijt.



Wat is de ervaring in dat opzicht bij jullie? want als alles soepeltjes blijft dan wil ik die ook wel aanvragen bij de HA.

@kico wrote:

Wat is de ervaring in dat opzicht bij jullie? want als alles soepeltjes blijft dan wil ik die ook wel aanvragen bij de HA.


Bij mij is alles gewoon soepeltjes gebleven, maar ik weet even 1-2-3 niet meer of ik wel droger was toen ik een andere pil gebruikt, dat is immers 3 jaar geleden.

en hoe gaat het hier met de kersverse gebruikers :mrgreen:



ben nu met mijn witte pillen bezig…vanavond de tweede werkloze pil. Wanneer begint bij jullie de ontrekkingsbloeding??



Heb overigens voor het eerst een keer geen hoofdpijn gehad tot nu toe :dance:

De eerste maanden kreeg ik tijdens de laatste 2 a 3 bruine pillen al wat bruine afscheiding en dan vanaf de eerste witte pil rood bloedverlies.



Afgelopen maand heb ik voor het eerst geen bruine afscheiding gehad en werd ik de ochtend na de tweede witte pil ongesteld. Ik ben 2 dagen aardig ongesteld geweest en daarna 2 dagen weinig en nu ben ik er alweer vanaf.



Nu moet ik wel zeggen dat ik een dag migraine heb gehad, maar ik ben ook verkouden en hoesten en moe (Luc en Stan slapen erg onrustig) en dat kan dus ook de oorzaak zijn. De maanden ervoor geen last gehad van migraine.

ik zit nog in de eerste 3 weken… maar ik heb heel veel spotting, en een baarmoeder/ongi/buikpijntje zo nu en dan.



Bovendien zijn mijn boobs gegroeid, en heb ik toenemende bekkenpijn. Ik weet nog niet of ik blij ben met de Yaz

thanks, nou heb deze maand geen last van spotting (afgelopen 3 mnd met de andere pil dus wel…) Moet vanavond mijn 3-de witte pil nemen.

En wacht dus nog op mijn bloeding…Maar wie weet dat het in de loop van de dag komt. Vorige maand met de vorige pil heb ik mijn bloeding overgeslagen dus verwacht deze maand wel een eigenlijk :wink:



vwb, balen dat je nog niet heel erg tevreden bent. Maar je weet het he, minimaal 3 mnd de tijd geven. Het staat in de bijsluiter dat je de eerste drie maanden bepaalde klachten kunt hebben oa degene die jij nu noemt… :hug:

ik weet het 3 maanden… zucht…



omdat ik ook op andere vlakken aan het rommelen ben met mijn lijf en meds zal het wel lekker doorwerken vrees ik…



ik hoop toch ook echt een tevreden gebruikster te worden…

het is al een heel oud topic, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie nog tevreden zijn met de Yaz-pil…



ik heb hem voorgeschreven gekregen van mijn ha omdat ik veel klachten heb met de nuva-ring…