Yaz 24+4 ervaringen?

hmm ik werd een spook… hormonaal draak, en ben er na 3 maanden mee gestopt.

Ik gebruik hem nu nog steeds. Eigenlijk ben ik wel tevreden. Heb wel klachten maar of dat nu perse door de pil komt weet ik eigenlijk niet.

Heb nu wel minder hoofdpijn overigens dan met de vorige pil. En ik word niet meer ongesteld :thumbup: Was even wennen in het begin, steeds toch :shifty: maar nu weet ik niet beter. Heel af en toe doe ik een testje, just for sure.

Ik gebruik hem ook nog steeds, maar ik krijg wel elke stopperiode migraine.

Ik heb hem nu een keer 3 maanden doorgeslikt, maar halverwege de 3e strip kreeg ik migraine en daarna in mijn stopweek ook, dat schoot ook niet op.

Nu ga ik proberen om hem 2 maanden door te slikken en dan een stopweek in te lassen.



Mijn libido is trouwens wel minder als toen ik helemaal niks gebruikte en ik heb wel last van stemmingswisselingen, maar dat kan ook door andere omstandigheden komen (Luc en Stan slapen als 2 jaar niet door, mijn man heeft PTSS gehad en hierdoor kwam er veel op mij af, e.d.)



Ik wordt trouwens wel gewoon ongesteld in de stopweek, meestal 1 dag licht en 2 dagen zwaar en dan nog 1 of 2 dagen licht.

Ik gooi hem nog een keer omhoog :wink:



Ik had de laatste periode (sinds half 2009) last van vermoeidheid en bij een bloedtest in dec 2009 kwam een laag vitamine B12 en dachten we dat de klachten hiervan kwamen. Uiteindelijk ben ik met injecties begonnen, maar na een jaar eigenlijk weinig verbetering van mijn klachten.

Mijn meest opvallende klachten: enorm vermoeid, nergens fut voor, af en toe branderig gevoel schaambot (geen blaasontsteking) en meer last van bekken, af en toe algehele buikpijn, haaruitval, stemmingswisselingen, verlaagd libido, jeuk onderarmen en onderrug en meer last van onderrug.

Ik ben naar de internist doorgestuurd: er is uitgebreid bloedonderzoek geweest, foto en echo van mijn buik en een foto hart/longen, maar er is helemaa niks uitgekomen.

De internist dacht aan een verkeerde balans in draagkracht, maar daar geloof ik niet helemaal in. Toen kwam mijn anticonceptie ter sprake en ze zei dat dit ook de boosdoener kon zijn, omdat mijn klachten vlak na het starten met Yaz 24+4 zijn begonnen. Ik ben thuis de bijsluiter gaan lezen en wat blijkt: al mijn klachten staan als bijwerkingen vermeld!



Vorige week heb ik mijn laatste actieve pil ingenomen en ik ben niet meer met een nieuwe strip begonnen. Het advies van de internist was om even 3 maanden lang helemaal geen anticonceptie te gebruiken om te kijken of mijn klachten gaan minderen.



Of het nu tussen mijn oren zit of niet, ik heb minder last van haaruitval en ik heb ook het idee dat ik meer energie heb, want ik word minder moe wakker en ik ben ook wat actiever qua klusjes en opruimen e.d. geworden.

Jee dat zou toch wat wezen :o Ik herken ook aardig wat klachten die jij beschrijft :shifty: Heb nooit gedacht aan de anticonceptie pil, gebruik ook de yazz. Gooide mijn onderrug en bekkenklachten altijd op een blijvend iets van de laatste zwangerschap. Dat gevoel van blaasontsteking herken ik ook. Maar relateerde ik aan mijn darmen/bekken.



Ben heeeel benieuwd!

Hier is de bijsluiter te lezen: http://www.ziekenhuis.nl/static/medicijngids/yaz.pdf



En dan pagina 10 en 11, daar staan de bijwerkingen…

@Smurf78 wrote:

Gooide mijn onderrug en bekkenklachten altijd op een blijvend iets van de laatste zwangerschap.


Ik koppelde dit ook niet aan de Yaz, maar toen ik laatst dit topic omhoog wilde gooien las ik dat iemand zei dat ze toenemende bekkenpijn had en pakte ik de bijsluiter erbij en zag ook bekkenpijn ertussen staan…

Ik heb ook de YAZ 24+4 gebruikt en ik veranderde in een heks (volgens mijn vriend). Ben na 2 maanden gestopt omdat ik erge migraine bleef houden, dat had ik bij andere pillen ook steeds en daarom leek de huisarts de YAZ 24+4 een goed idee, maar helaas bij mij was het niks.

Mirena heb ik ook gehad en die was aan de wandel gegaan en is gelijk verwijderd toen die terug gevonden was.

Nu helemaal niks meer en dat bevalt erg goed. Ik ben gewoon mezelf, relaxed, niet huilerig (ok soms wel maar niet zoveel als met de pil) en heks ben ik sowieso niet meer. Voor iedereen en dan vooral voor mijn vriend is dat extra fijn want die heeft het echt moeten ontgelden…

Hier ook de Yaz 24+4 gebruikt, maar na 3 maanden weer mee gestopt.

Ik kreeg elke keer tussentijdse bloedingen en ik voelde me niet helemaal lekker in mijn vel zitten.