Y.ara zei vorige week al een keer. Ik wil geen hard bolletje, dan doen mijn tandjes zeer :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Net met tanden poetsen kon ik gewoon twee ondertanden, de voorsten van voor naar achter bewegen, dus die liggen er vandaag of morgen wel uit.
Dacht zelf altijd dat ze pas rond hun 6de gingen wisselen :think: :think:
Meer vroege vogels die aan het wisselen zijn?? Of moet ik op deze leeftijd (bijna 5) toch aan wat anders denken :think: :think: :think: :think:
haha toevallig sprak ik vanmorgen met de palmpasen optocht een moeder van een kindje bij Y.ouri uit de klas.
dat kereltje is van dec. dus net 4.
hij heeft sinds gister een tand eruit en nog een los, dus het kan wel
er is vanalles mogelijk. Een meisje van net 5 dat ik ken heeft er 2 uit, waar al grote mensen tanden half door zijn en een derde los. Bij onze zoon zijn we juist aan het wachten…Hij heeft wel al de eerste set van 4 grote mensen kiezen gekregen, maar losse tanden nog niet. (over 3 maanden wordt hij 7! Terwijl hij juist vroeg was met de eerste tandjes krijgen…
goh dus het kan zeker wel :mrgreen:
Nou stelt me weer gerust. :-*
Indy begon met bijna 6 met wisselen maar haar vriendinnetje van een jaar jonger begon tegelijk met Indy. Zij moest toen nog 5 worden. Het wisselen begint nadat de eerste 4 blijvende kiezen doorgekomen zijn. “Helaas” zag de tandarts dat ze bij Kes ook al eraan zitten te komen, hij schatte over zo’n 3 maanden. Ik hoop echt niet dat hij al gaat wisselen. Hij heeft met zijn melkgebit al geen plek, laat staan voor grote mensen tanden!
Ik heb gehoord dat er een verband is tussen vroeg tandjes krijgen en vroeg wisselen. Lasse had met vier maanden al zijn eerste tand en zijn vader al met drie maanden en die gaf aan vroeger ook al vroeg te wisselen.
Lasse is in nov vier geworden dus ben benieuwd.
Anne had met 3 maanden haar 1e 2 tanden staan en was dus vroeg. Er zijn kindjes van haar klas die net 5 zijn en volop aan het wisselen en er zijn er van 6 waar nog niks aan de hand is. De tandarts heeft mij ook al ingefluisterd dat er 4 nieuwe kiezen aankomen en die erg goed te poetsen, maar dat is bijna 6 maanden geleden en nog niks aan de hand, dus we wachten geduldig af. Hopenlijk doet z enog lang met haar melkgebit, het is in zeer goede staat en ze moet nog zolang met het volwassenen gebit.
Hij is er al uit :shock:
Overigens had Y.ara haar eerste tandje met 7 maand.
dominique was 3 maanden toen zijn 1e 2 onderste tandjes kwamen , 18 maanden toen was hij helemaal compleet .
met 4 jaar en 8 maanden begon hij met wisselen en nu deze afgelopen week heeft hij alweer 3 tanden verloren , zijn onderste 2 voortanden zijn heel groot met ribbels , de tanden er naast is hij al kwijt en 1 bovenvoortand.
tandloze versnellingsbak.
vroeg tanden krijgen en vroeg wisselen is onzin…
Alles gaat gefaseerd… het hangt idd op die 4 grote kiezen.
Aniek was ruim 13 maand toen ze haar allereerste tandje pas had.
Ben er zelfs mee naar de huisarts geweest die droog antwoorde " ooit iemand gezien zonder tanden, ze krijgt ze heus wel hoor "
Maar Aniek heeft haar eerste 2 tanden er dus al uit, 1 met 4 jaar en 11 maanden en 1 met 5 jaar en 4 maanden.
De nieuwe tanden beginnen door te komen.
Ze is dus vlot met wisselen, maar was laat met tanden krijgen.
Zegt dus niets…
Gunst ja, dat gaan we ook nog een keer krijgen natuurlijk.
Help zeg, wat worden ze groot :shock:
@Tamma wrote:
Gunst ja, dat gaan we ook nog een keer krijgen natuurlijk.
Help zeg, wat worden ze groot :shock:
:mrgreen: :inlove:
@Cell wrote:
vroeg tanden krijgen en vroeg wisselen is onzin…
Alles gaat gefaseerd… het hangt idd op die 4 grote kiezen.
Aniek was ruim 13 maand toen ze haar allereerste tandje pas had.
Ben er zelfs mee naar de huisarts geweest die droog antwoorde " ooit iemand gezien zonder tanden, ze krijgt ze heus wel hoor "
Maar Aniek heeft haar eerste 2 tanden er dus al uit, 1 met 4 jaar en 11 maanden en 1 met 5 jaar en 4 maanden.
De nieuwe tanden beginnen door te komen.
Ze is dus vlot met wisselen, maar was laat met tanden krijgen.
Zegt dus niets…
Hier precies andersom :mrgreen: Anouk was 3 maanden toen ze 2 tanden had en nu hangt er echt nog helemaal niks los .
Hier dus ook heel vroeg tandjes, maar nu nog niks los (bijna 7!)
Wow Yara !!
Kan me niet voorstellen dat Jinthe nu al zou gaan wisselen, maar het kan dus blijkbaar. Dan die grote tanden in dat kleine mondje…niet voor te stellen hé.
whahahah ze lijkt ineens wel een jaar ouder :shock:
Even dit topic opgezocht…
Anique is dus net 4 en haar 2 voorste ondertandjes zitten los :shock:
Echt heel vroeg, maar het kan dus wel…
I,sabel is ook erg vroeg, inderdaad met 4 jaar de twee ondertanden eruit en nu zijn de echte tanden onder al halverwege opgekomen.
Ze zijn heel ribbelig van boven, maar volgens mij is dat normaal en slijt dat wel. Maak me eerder zorgen of er wel genoeg ruimte is voor deze tanden.
Ben benieuwd wanneer de volgende eruit gaan.
Ik ben benieuwd, Mischa klaagde van de week over pijn in zijn mond, helemaal achterin.
En ja hoor, de kiezen komen eraan. Ben benieuwd wanneer hier het wisselen gaat beginnen.