Wel leuk, weer een nieuwe fase die je ingaat :inlove: De oudste is 4 en wil wel heel graag “wiebeltanden” ,want kindjes uit de klas hebben die ook al.
Zal mij benieuwen, had altijd pas 6 jaar in gedachten. We zien het vanzelf wel.
Inmiddels zijn er 4 onderin uit. En twee nieuwe zijn er half door. Wel raar gezicht hoor met die grote tanden in zo`n klein smoeltje :inlove:
A.nyk zou heel graag gaan wisselen, vooral sinds we het boek ‘wiebeltanden’ hebben gelezen. Ik hoop dat ze nog even wacht, ze is nogal klein voor haar leeftijd. En we hebben met de oudste zo’n problemen met het gebit gehad. Y.oni was heel vroeg met wisselen. Met 8 jaar was ze al zo goed als uitgewisseld. Nu moet ze nog 1 kies :shock: (en ze is 9) Ze heeft ook al ruim een jaar een beugel. Haar mond was te klein en er kwamen 3 tanden op 1 plek door. Wil niet echt :mrgreen:
bij dominique zit inmiddels de 8e tand los en heeft hij er nu al 7 gewisseld , binnenkort moet hij naar de tandarts om laagjes aan te brengen en om 4 melkkiezen te laten trekken het arme schaap.
zijn grotemensentanden die nu doorkomen staan schots en scheef omdat er gewoonweg geen ruimte is voor die joekels…
Och jeetje, daar ben ik dus ook zo bang voor dat er dus geen ruimte is voor die grote voortanden… :shifty: :shifty:
Nou ja, afwachten maar, we hebben er geen invloed op helaas.
Wat mij betreft is het wisselen ook later hoor, scheelt ook weer een paar jaartjes. (ook al zijn wij zeer strikt in het goed poetsen en napoetsen, wat mijn moeder vroeger niet was helaas)
wij poetsen 2x per dag , hij snoept niet veel of vaak en toch heeft hij al 1 gaatje … echt jammer
1 voortand hangt nog ietsje vast nu, maar daar is ze niet aan het wisselen, maar vanmiddag met Oma een ongelukje gehad op de glijbaan
@schoen wrote:
1 voortand hangt nog ietsje vast nu, maar daar is ze niet aan het wisselen, maar vanmiddag met Oma een ongelukje gehad op de glijbaan
Maar wel een melktand hopelijk toch?
Anders zou het wel al te rot zijn.
Niet dat het nu niet vervelend is natuurlijk :hug: :hug:
@Tamma wrote:
@schoen wrote:1 voortand hangt nog ietsje vast nu, maar daar is ze niet aan het wisselen, maar vanmiddag met Oma een ongelukje gehad op de glijbaan
Maar wel een melktand hopelijk toch?
Anders zou het wel al te rot zijn.
Niet dat het nu niet vervelend is natuurlijk :hug: :hug:
Inderdaad nog een melktandje
Oef…‘gelukkig’.
@alex wrote:
Ze zijn heel ribbelig van boven, maar volgens mij is dat normaal en slijt dat wel.
Even Y.ara op de foto gezet en die grote mensen tanden van haar onderin die zien er ook erg ribbelig uit, maar lees nu daat dat wel normaal is.
September moeten we toch naar de tandarts toe. Eens even goed na laten kijken dan.
En Y.ara haar voortand is eruit, waar ze gisteren is opgevallen.
Kwaliteit foto`s niet geweldig, maar je kan het zien.
Tja en de ruimte :think: :think: Onder zijn er nu 4 uit en er komen op die 4 plekken twee grote tanden weer door. Geen idee hoe het allemaal loopt, we zien het wel en ondertussen mooi twee keer per jaar naar tandarts en als ik tussendoor weer eens moet dan gaan ze ook meestal mee, dus kunnen ze ook even spieken hoe het ervoor staat met haar tanden.
Wat grappig he die verschillen,.
hier ook een late dame…
Elise is afgelopen week haar 1e wiebeltand gaan wisselen
en ze is 7 jaar,.en bijna 3 maand oud !
Bij Anne zag ik van de week dat ze onderin 2 nieuwe grote mensen kiezen krijgt…Tja, de tandarts had ons wel al ‘gewaarschuwd’…nu zal ze binnenkort ook wel beginnen te wisselen, heb in elk geval begrepen dat als die kiezen doorkomen het wisselen om de hoek staat…ze is net 5…ach ja, weer ene nieuwe stap.
Mijn dochter heeft haar 2 voortandjes al uit.
vorige maand zagen we ineens dat haar voortandjes naar voren stonden.
Omdat ze duimt dachten we dat het daardoor kwam.
Toen we haar daar over aanspraken zei ze dat haar tandjes los zaten.
toen we keken bleken haar nieuwe voortandjes al erachter te zitten.
binnen 1 week waren beide voortanden al uit.
Nu zitten de tanden ernaast ook los omdat haar nieuwe voortandjes breder zijn en tegen de andere tandjes duwen.
verder heeft ze achterin 2 nieuwe kiesjes haar oude kiesjes zijn 2 jaar geleden getrokken. En nu heeft ze 2 nieuwe. aan beide kanten 1
Ik schrok ook toen ik de nieuwe tandjes achter haar oude voortandjes zag zitten. Ik dacht namelijk ook dat ze later wisselde…
hier een foto van mijn meisje.
met 1 tandje uit. detweede foto is met beide tandjes uit.