Al een hele poos ben ik bezig om zwanger te worden, ik heb een prachtige dochter van bijna 9 jaar. Ik wilde bam-moeder worden, het lekker alleen doen en ik had een donor en een aantal pogingen ondernomen om zwanger te worden maar helaas het is niet gelukt. Al 8 jaar heb ik een wens voor een 2e maar dat is nog niet gelukt tot op heden, of de situatie was er gewoon ook niet na.
Vorig jaar ben ik ineens zomaar de liefde van mijn leven tegen gekomen en sinds vorig jaar november zijn we begonnen met zoektocht naar een donor. Mijn vriend kan helaas geen kinderen verwekken, maar we hebben een lieve donor gevonden. We zijn nu 6 mnd bezig maar er is nog geen zwangerschap ontstaan, 1 keer eerder dacht ik het te zijn en symptomen te hebben maar mijn lichaam en geest hield mijzelf goed voor de gek. Na een stop van 2 maanden, ivm onderzoeken zh blijkt dat ik toch lekker vruchtbaar ben, en aan de hand van een artikel en de mededeling dat onze donor er per as augustus mee stopt ivm werk in het buitenland. Hebben we het insemineren geprobeerd een week eerder, en twee keer ipv 1 x, verschillende sites geven verschillende periodes van vruchtbaarheid aan ook erg verwarrend soms om je ei of de juiste periode te vinden wanneer je het vruchtbaarst bent.
Enfin om tot de clue van het verhaal te komen We hebben 4 en 6 juni ZI gedaan, en vrijdag a.s de 22ste ( op de verjaardag van mijn dochter) verwacht ik mijn nod, of niet natuurlijk.
En dan het volgende: “volgens mij draai ik helemaal door want ik was vorige week al in winkels op zoek naar luiers, welke flesjes ik wilde gebruiken, kortom ik betrapte mezelf op het snuffelen tussen babyspulletjes. Misschien dat het komt omdat mijn buurvrouw ook net bevallen is ik weet het niet. Verder heb ik net een lunch op, waarvan ik nu achter het toch een vreemde combi vind: 2 broodjes met surinaamse kipsalade, een broodje met bebogeen en een broodje babao met mayo En als na een caramel snoepje plus alles weggespoeld met koffie. Ik heb een steen op mijn maag, ja dat is logisch natuurlijk. Verder heb ik al 2 zwangerschapstesten gedaan en heb ik last van opvliegers en jeukt mijn hele lichaam, hoofdpijn en ja ik meen ook nog dat ik me zelf beroerd en duizelig voel af en toe”. :shifty:
Gisteren had ik een gesprek, voor het zoeken naar werk ik zit in een soort traject maar goed, ook daar gaf ik aan dat ik misschien wel eens zwanger kon zijn??? Hoe haal ik het in mijn hoofd! Of je bent zwanger of niet toch?? Ook denk ik dat mijn buren en iedereen om me heen kan zien of denkt dat ik zwanger ben!! En zo heb ik nog een aantal dingetjes waarvan ik helemaal horendol wordt. Of ik draai helemaal door of zou het dan misschien toch?? :roll:
Nu weten jullie een beetje wie ik ben hihihi, en ook al weet ik nog niet eens dat ik zwanger ben, ik heb hier nu ook al een bericht gepost. Ook ben ik best bang dat ik het gewoon allemaal voel terwijl ik niet zwanger ben…de zoveelste teleurstelling. Wel voelt het goed om het even kwijt te kunnen aan mensen die me niet kennen.
Groetjes Bieb :vlinder:
Hoi Bieb,
We kunnen er natuurlijk met zijn allen om lachen, of huilen net wat je wilt.
Ik denk dat we allemaal onszelf wel voor de gek kunnen houden. En mocht je over een paar dagen zwanger blijken te zijn, dan is het gelijk: zie je wel :lol:
In elk geval heel veel succes de komende dagen. Die laatste dagen (2 weken) maar afwachten tot je eindelijk weet of je nu wel of niet (hoop het niet voor je) zwanger bent is gewoon vreselijk.
Nogmaals heel veel succes :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik hoop voor je dat het deze keer raak mag zijn !!
En wat fijn voor je dat je toch nog de liefde van je leven bent tegengekomen.
Nog 3 daagjes, nog even volhouden !! 8)
Duim voor je hoor !! :-*
duim ook mee hoor!! :thumbup:
kan me goed voorstellen hoe je denkt!
Petra
Ja het blijft spannend, ik weet dat je lichaam je zo voor de gek kan houden maar ja. Ik kan het me niet eens voorstellen ik misschien nog eens zwanger na 9 jaar?? Het voelt alsof ik het weer voor het allereerst allemaal ervaar…
Ik hoop dat ik er om kan lachen binnenkort en dat ik kan zeggen zie je wel hahahahaha ik wist het al :mrgreen:
Bieb, hou je het nog een beetje uit ?
Nee het is verschrikkelijk eng deze keer, morgen zou het dan zo moeten zijn maar ik weet het allemaal niet meer. Wat voel ik nu echt en wat is mijn “geest” Sinds gisteren steeds pijnlijke steken rondom mijn navel en in mijn buik en zij…Ik hoop dat het weekend super snel voorbij gaat en dat we dan weten waar we aan toe zijn…
Dank jullie wel voor de reacties en het meelezen, ik ben niet de enige die ongeduldig is en andere keren kon ik het allemaal wel aardig relativeren, maar deze keer ben ik aardig van de leg
Nogmaals heel veel succes :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Spannend hoor!
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Bieb, ik zal voor je duimen de komende dagen :thumbup: :thumbup: . ken je gevoel dat had ik heel erg bij de eerste. Nadat ik het plekje heb kunnen geven, raakte ik de ronde erna zwanger (toeval? joost mag het weten).
Vandaag is het dan zover, ik zou volgens de regels mijn menstruatie kunnen verwachten. Ik heb geen idee wat de dag zal brengen. Ik loop constant naar het toilet en durf dan bijna niet te kijken. Soms denk ik voel ik nu buikpijn of iets dat lijkt op menstruatiepijn of niet, om gek van te worden :doh: Maar ja aan de andere kant bescherm ik mezelf ook een beetje en bereid ik me voor op wat er evt gaat gebeuren…
Men het is super vet irri deze keer, gelukkig veel afleiding mijn dochter is vandaag jarig 9 jaar geleden dat ze werd geboren, en nu zit ik te wachten of ik wel dan niet zwanger zou kunnen zijn. Een vreemde gewaarwording deze dag. Ik ga me maar storten op gevulde eieren maken, het huis nog meer opruimen :mrgreen: en kwarktaart maken.
Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!
Het zou een leuk extra cadeautje zijn wanneer je nu ook zwanger bent!
Heel veel succes en ik duim voor je!
Liefs,
Hoop
Dank je wel hoop, het zou na 9 jaar en super kado zijn al die jaren al een verlangen naar een 2e. Ik lees dat jij ook al een hele poos bezig bent…Succes met alles…
1 dagdeel is voorbij nu de rest 8)
Veel succes. Zou je dag extra feestelijk maken he!
O ja, ik had trouwens erge ongi-krampen toen ik toch zwanger bleek te zijn. Dat is het moeilijke, de verschijnselen lijken zo op menstruatie-klachten.
(Sorry, ik maak je nu helemaal gek geloof ik )
Succes en we lezen het hopelijk gauw.
Hahahaha ja inderdaad en bedankt he :shock: Af en toe voel ik helemaal niets, en af en toe denk ik zou dit it dan zijn?? Heel frustie…Maar ja het voelt wel heel raar in mijn buik, en telkens als ik even druk ben geweest overal pijn in mijn rug schouders hahahaha. Het helpt wel om het hier even van me af te schrijven, mijn vriend wordt helemaal horendol van mij met al mijn verschijnselen hihihi
Nou ik heb dit de laatste paar maanden elke keer dus. Wordt ook helemaal gek van mezelf, wat je allemaal wel niet (denkt te voelen) voelt wat lijkt op een zwangerschap…Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer hoe het voelde de 1ste keer :oops: .
Elke keer neem ik mezelf weer voor om me niet druk te maken en het over me heen te laten komen en dan toch weer…
Hoop dat je snel je banner kunt veranderen.
En, heb je al getest?
Laat je het weten, als de test negatief is kun je hier een virtuele aai over je bol krijgen…
Nog niet getest, we durven het niet echt ik weet nog goed hoeveel testen ik wel niet heb gedaan toen ik zwanger was van mijn dochter, en pas bij de 7e week een positieve test bij de huisarts had. Dus dan hebben we nog 3 weken te gaan . Maar goed ik wil het nog eventjes aankijken en dan zien we het wel, ik heb ook wel eens cyclus van 31/32 dagen gehad dus tot dinsdag moet ik mezelf maar wat rustig houden.
Wel ben ik er heel erg mee bezig, wat voel ik nu wel en wat niet…Ik voel een beetje vage buikachtige klachten en verder lijk ik wel een abonnement te hebben op het toilet.
Gisteravond om 10 uur hebben we dan toch maar een test gedaan, na veel wikken en wegen wel niet, wel niet, als het negatief is wat betekend het dan. Er zijn er wel meer die niet gelijk positief testen en ook weer wel. Enfin we hebben het gedaan en de test was negatief. Dit is heel herkenbaar voor mij van wat ik met mijn 1e zwangerschap heb meegemaakt.
Gelijk nadat we de test hebben gedaan, voelde ik zo’n venijnige steek onder in mijn buik. Ik ben naar toilet gegaan en bij afvegen zag ik niets (maar ja het is misschien niet fijn om op te schrijven, maar ik weet niet of jullie het ook doen :oops: maar dat je binnenin met een papiertje kijkt of je wel of geen bloed ziet) Tot mijn schrik zag ik een heeeeel miniem klein spoortje van roze achtig bloed. Ik was er helemaal af en heb het mijn vriend nog niet verteld, want daarna was er helemaal niets meer en ben diverse keren naar toilet geweest.
Nu net had ik het weer en ik ben bang dat ik nu weer mijn menstruatie ga verwachten…IK ben me geestelijk aan het voorbereiden op wat komen gaat en dan weet ik niet wat ik hierna verder wil gaan doen.
Onze donor stopt in Augustus en het doet elke keer zo’n pijn dat het niets wordt, en dan hebben we nog 1 kans. Op zoek naar een nieuwe donor wil ik eigenlijk ook niet meer. Het is al zo moeilijk om iemand te vinden die bij ons past en ook waar mijn vriend zich prettig bij voelt. Misschien draaf ik wel even helemaal door maar voor mijn gevoel ben ik er helemaal even klaar mee en het doet mij meer pijn dan dat ik dacht. Dat het nu definitief lijkt te worden dat er bij ons geen 2e kindje, dat zo gewenst is, zal komen…
Na 3 dagen overtijd kwam nu toch mijn menstruatie doorzetten…Dank jullie wel voor jullie reacties, en nu…ik ga eens goed nadenken wat ik wil en met mijn vriend eens goed uithuilen en zien wat we samen gaan doen. En nu?? even helemaal niks, ik ga aan het klussen…(in huis)…
He wat rot voor je Bieb! Zat helemaal met je mee te duimen. Je hebt nog een kans dus volgende maand?
Sterkte met deze teleurstelling, maar wie weet wat nog komt…
:hug: