Word hulp nodig

Ik ben op mijn werk en ik heb een vraagje over Word.

Als ik een bestand wil ‘opslaan als’ dan krijg ik een schermpje. Daarin staat nu een verwijzing naar ‘mijn documenten’

Ik wil dit graag wijzigen naar een bepaalde map op de computer.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? :mrgreen:

Als ik het goed heb, staat er naast: Mijn documenten een pijltje en als je daar op klikt kun je in een lijstje een andere map kiezen?

Ik kan het nu niet nakijken, want ik moet word er even opzetten nog.

We hebben de pc leeggegooid gister en nu moet alles er opnieuw op.

Door in dat venstertje op het gele mapje met het groene pijltje te klikken.

Jullie zijn lief, maar ik bedoel voor ALTIJD :mrgreen:

Dus dat ik niet meer iedere keer als ik in die map moet zijn moet klikken en klikken en klikken… :roll:

Nu weet ik hoe ik de ‘bestandslocatie’ kan aanpassen, maar hoe kan ik dat doen bij ‘opslaan als’ :think:

Mmm volgens mij krijg ik het niet duidelijk uitgelegd, zal eens een print screen maken

Nu komt het dus in de map ‘Mijn documenten’ als ik ‘opslaan als’ doe.

Dan moet ik zelf naar de juiste map klikken.

Aangezien het een map of tig vanaf de map ‘Mijn documenten’ afligt, klik ik me een ongeluk, ieder bestand weer opnieuw.

Graag zou ik dat veranderd hebben.

WIE?

Mmmm

Heb nu het veranderd in de juiste map, maar dan start ie ook automatisch altijd op in die map. :think:

Stel ik wil ‘opslaan als’ in map ‘KOK’, dan begint ie bij het opstarten van Word ook in de map ‘KOK’ :roll:

Kan dat echt niet los van elkaar veranderd worden???

Jawel hoor! :mrgreen:

Ik vertaal even uit mijn hoofd…

Extra > Opties > Bestandslocaties > modificeer

Modificeer?

Zover was ik al, maar deze stomme pc wil niet wat ik wil… :eh:

Wijzigen… pffffffffffff :mrgreen:

Ruud denkt wel eens te moeilijk. 8)

Kijk:

Dat zeg ik wijzigen zie boven!

Heb het allemaal keurig gedaan, zie het ook veranderen, maaaaaar

als ik aan het werk ben en ik wil iets ‘opslaan als’ vind die rare computer het nog steeds nodig om het op te slaan in ‘mijn documenten’ :wall:

Ik heb het toch veranderd :roll:

Wat doe ik verkeerd?

Nergens in dat rijtje van Opties staat ‘mijn documenten’

Ik denk dat als ik iets wil ‘opslaan als’ dat het altijd in de map terecht komt waarmee Word ook opent…

Klopt dat dan wel?

Dus ik open Word, druk op het mapje ‘openen’ en dan krijg ik een schermpje.

Datzelfde schermpje krijg ik ook als ik een bestand wil opslaan met ‘opslaan als’

KLOPT DAT???

Ik voel me wel heel erg dom zo, maar wil het zo makkelijk mogelijk omschrijven, al denk ik dat het alleen maar ingewikkelder wordt haha :roll: :lol:

Normaal is dit wel de reguliere procedure hoor, hier werkt het gewoon.

Oh en hoe is het mogelijk dat wanneer ik een webpagina wil omzetten naar een Word-bestand hij weer in ‘mijn documenten’ opent :wall: :wall:

Als ik gewoon in Word werk, gaat het wel goed :think:

Ik snap er niks meer van, geef het denk ik zo maar op

:think: Geen idee maar als je html pagina’s kopieert neemt word ontzettend veel “bagger” mee ik zou dan altijd even via notepad (kladblok) kopieren om van de “opmaak” af te komen.

dubbel :wink:

Ook als ik het opsla als een Word-document?