Woonkeuken

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, wij worden eigenaar van een huis dat helemaal van binnen verbouwd gaat (moet) worden. De buitenkant is goed, maar de binnenkant is ver verouderd. Nu willen wij een woonkeuken erin plaatsen, maar wat voor 1? Waar moeten we opletten? En, even heel brutaal voor de mensen die er 1 hebben, willen jullie misschien een foto plaatsen?



Vol verwachting wacht ik af :slight_smile: !

Oh das mijn droom een woonkeuken,helaas in ons huurflatje niet echt een optie :frowning:

Ik ga dus verlekkerend dit toppic in de gaten houden.

Wij hebben geen woonkeuken zoals jij hem bedoelt denk ik. Maar we zouden dat wel kunnen doen hier.

Wellicht dat het je wel op een idee brengt qua stijl.

Wij hebben ervoor gekozen om de opstelling zo te maken dat de eettafel toch buiten het keukenblok staat, omdat we in de toekomst de aangrenzende serre willen openbreken en daar een echte eetkamer willen maken.



Aan de achterkant van het kookdeel zit een bar nu. Zodat we toch nu al een beetje het woonkeuken idee hebben voor ons gevoel :mrgreen:

De ruimte in de keuken zelf zou een tafel kunnen staan maar niet de grote tafel die we nu hebben. Dus vonden we geen goede optie.

Wij hebben een woonkeuken! :smiley:



Wij hebben een zit/eethoek met hoekbank (vast). Verder staat er momenteel een tafeltje + stoeltje voor de oudste en de box voor de jongste. En dan natuurlijk niet te vergeten de keuken zelf. :mrgreen: Wij zitten hier héél veel, maar dat komt denk ik ook (nog) wel omdat we de woonkamer nog boven hebben. Die gaat heel binnenkort naar beneden, we gaan verbouwen. De woonkeuken blijft echter wel zo.



Ik wil wel wat foto’s maken, maar moet even kijken wanneer ik daar tijd voor heb.



Mag ik vragen waar je (ongeveer) woont Soleil? Welke streek/provincie?

ja wat versta je precies onder een woonkeuken, wij zitten ook veel in de keuken, maar dan gewoon aan de eettafel. en we krijgen nog een nieuwe eethoek vlakvoor kerst dus dan ook wat lekkere zitstoelen erbij. en een tafel van 2.60 meter :thumbup:

Wij hebben een woonkeuken van 5,50x 3,70 m.

Er staat een grote eettafel met 6 stoelen in (nouja, wij zijn van die meutjes die de stoelen overal hebben staan, dus er staan er eigelijk maar 2+2 peuterstoelen+1 kinderstoel(en)



De keuken hebben wij van Ikea, ze hebben hem ook geinstalleerd voor dezelfde prijs als die een goede leverancier bied.

We hebben een L vorm met spoelbak onder t raam en kookstel aan de vaste wand. Geen bovenkastjes en een grote inbouwkasten wand van 4 kasten breed en 230 hoog. Daarin zit zo ongeveer alle apparatuur.



Wij vinden het heerlijk, zitten heel vaak in de keuken en ik heb er ook vaak mijn naaimachine staan.

Wil best een foto maken, maar eh… het is nu alles behalve netjes :shifty: (zoals je in mijn onderschrift kan lezen :lol: )

speciaal voor jou, even snel een beeeeetje opgeruimd en fotogies gemaakt… de kledingnaaizooi heb ik laten liggen hoor 8)

en de laatste 2 en dan ben je klokje rond :thumbup:

Wow Cell, wat een ruimte!!! :shock: Lekker zeg! :thumbup:

:drool: Wauw, doe hier helemaal inspiratie op :thumbup: ! Jet, ik vind jullie keuken erg mooi, zoals dat met die bar is vind ik ook heel leuk! Cell, ook een hele mooie keuken, ik moet zeggen dat ik die tegeletjes (wit met zalmroze) heel mooi vind staan! Jouw keuken is erg licht, daar houd ik van (lichtinval bedoel ik)…Lief dat ej het even opgeruimd en gefotografeerd hebt :-* !



Oessie, ik bedoel met woonkeuken een echt aparte ruimte die ook als leefruimte gebruikt kan worden. Wij kunnen een hele aparte keuken (echt afgescheiden van de andere leefruimtes, maar we hebben ook de mogelijkheid om het zo te maken dat we een woonkeuken hebben die overgaat in de gewone woonkamer. Een soort open keuken idee. Ben er echt nog niet uit, en zuig alle ideeen op :mrgreen:



De fotos hieronder is de ruimte waarin we misschien de woonkeuken willen realiseren.

Cell, wat een ruimte, heerlijk!



Soleil, ik ben op slag verliefd op hetgeen je liet zien :inlove: … Wat een mogelijkheden heb je met die ruimte!!!

Ben erg benieuwd naar de rest… Is het een woonboerderij? Waar ga je wonen?

okay hier gaat hij…



wih hebben hem nog niet maar … waneer we ons huis eingelijk hebben !



de keuken die in ons nieuwe huis komt …











en hier zijn een paar idee’s van dingen die ik wel in die ruimte zie passen …



dit is ook lang een van onze favo geweest…







nieuwe style en oud gecombineerd…







een echt echt woonkeuken :wink:







kleurijk als je er van houd!







Cottage look







franse keuken



:lol:

wij hebben ook een woonkeuken :slight_smile:

heb hem al eens eerder hier ergens geplaatst, ben nu met telefoon online maar zal straks even een foto plaatsen!



Maar wat een gave ruimte, jaloers!

Cell wat een mooie keuken :inlove:



en Soleil… wat een grote ruimte heb jij ter beschrikken van je woonkeuken :shock: :thumbup: :inlove:



daar zou ik me ook wel in willen uitleven om te verbouwen :mrgreen:

laat je wel het uiteindelijke eindresultaat zien :pray:

thx… het is ook een hele fijne keuken.

Wel op t noorden, dus er mag van mij nog wel wat warmte in, ws ga ik nog wel een keer iets doen met bordeauxrood.

Er moeten nog 2 lantaarns boven de eettafel en er ligt nog wat stucwerk te wachten.

Maar verder zijn we erg blij met onze keuken.



Hebben ook gekozen voor een quooker en een espresso/koffie machine en daar zijn we ook mega blij mee. Vooral die quooker :shifty: Mennn wat is het handig om groenten en aardappelen al met kokend water op te zetten, scheelt zo 10 minuten per kookronde.

We hebben een aanrechtblad van composiet en dus verder geen bovenkastjes. Ik ben vrij klein en stouw er dan eigelijk enkel meuk in die ik weinig gebruik.

Maar nu hebben we een heel open karakter met planken en daar staan veel kruiden en lif lafjes op. Ben gek op koken, dus het moest vooral niet TE strak worden.



Enne… de tegeltjes lijken zalmroze, maar ze zijn oudwit met beige…afgewisseld :mrgreen: Heb ik zelf getegeld 8)

oh die franse keuken :inlove:

@hendrika wrote:

oh die franse keuken :inlove:




Ja inderdaad, kwijl kwijl :lol:



Cell, je hebt een prachtige keuken :inlove:



Soleil, wat een gave ruimte zeg.

Daar kan je heel iets moois van maken.

Is dit alle leefruimte, of is er nog een aparte huiskamer?

Want daar moet natuurlijk wel rekening mee gehouden worden.

heb foto’s gemaakt kom ze zo plaatsen…de oude waren weg :?



Moet ff de hondjes uitlaten…nu het weer droog is en Marlynn nog slaapt :smiley:



:-*

Hier trouwens ook een quooker incl boiler!

Men die dingen zijn zo :inlove:

Ze kosten wat maar dan heb je ook wat…ik vindt ze ideaal :dance:

Onze keuken heeft een afmeting van 5 x 7 m.



Ik heb mijn keuken ook niet opgeruimd…uitkookspullen staan nog op het aanrecht enzo :mrgreen: