Wonderolie

Heb al bijna 4 weken last van voorweeen en het wil maar niet doorzetten :twisted: en zit al bijna in week 40 en ben het nu echt spuugzat… Zit te twijfelen om het te halen maar lees er verschillende verhalen over. Bij de een wekt het de bevalling op en bij de ander doet het niks… Mijn vriendinnetje is maandag uitgerekend en heeft net 1.5 lepel genomen ben benieuwd!

Wie heeft hier ervaring mee???

Heb er geen ervaring mee, maar wonderolie werkt toch laxerend?

In dat geval: baat het niet, dan schaadt het ook niet…

Want je reinigt in ieder geval je darmen, waardoor je dus niet het risico loopt dat je de verlostafel van boven tot onder voorziet van een waterig bruin laagje…

zoals bepaalde niet nader te noemen mensen, die daardoor nu alweer tegen de bevalling opzien… :oops:

Werkt inderdaad laxerend sopmmige raden het daarom af omdat je er flinke krampen van kunt krijgen… Heb er op dit moment alles voor over moet er niet aan denken nog 2 weken door te moeten lopen…

Of 3 weken, zoals hier het beleid is. :?

Mijn moeder heeft bij mij wonderolie gebruikt. Geen pretje, ze is er ontzettend van naar de wc geweest, heel veel krampen gehad, en verder… niets.

Het kán zijn dat de krampen door je baarmoeder overgenomen worden en dan omzetten naar weeën, maar het kan dus ook zijn dat je een dag op de wc doorbrengt en er verder niks gebeurt.

Ik pas er in ieder geval voor! :wink:

Oh meid ik zie dat jij ook uit Arnhem komt!! Bereid je dan maar vast voor… Rijnstate laat je leuk doorlopen tot 43 weken! (Tenzij er medische noodzaak is eerder in te grijpen, maar anders mag je je fijn iedere dag voor een ctg gaan melden, na de 42 weken.)

ik was het ook spuugzat en heb ook een eetlepel wonderolie geslikt ondanks alle waarschuwingen .ook ik liep al vanaf week 33 met serieuze voorweeen en was helemaal op…anderhalve dag later had ik floris in mijn armen… :inlove:

Het werkt ook voor de baby laxerend he…

Dus die kan gaan poepen in het vruchtwater…

@Madre wrote:

in het ziekenhuis zeiden ze dat dit een grote fabel was…mama kan er wel wat last van krijgen maar de baby krijgt dit niet binnen

ik zelf vindt dat je helemaal niets moet doen :oops: De beeb komt als hij /zij daar klaar voor is en aangezien het zijn tijd nog niet is mag hij/zij dus best nog even blijven zitten.

Kan me voorstellen dat je het zat bent maar een zwangerschap duurd niets voor niet 40 tot 42/43 wkn :wink:

@dragon wrote:

ik zelf vindt dat je helemaal niets moet doen :oops: De beeb komt als hij /zij daar klaar voor is en aangezien het zijn tijd nog niet is mag hij/zij dus best nog even blijven zitten.

Kan me voorstellen dat je het zat bent maar een zwangerschap duurd niets voor niet 40 tot 42/43 wkn :wink:

Ik kan me voorstellen dat mensen willen proberen om ‘iets’ op te wekken.

Zelf heb ik ook een drama-zwangerschap achter de rug, na al die weken wordt je echt wanhopig wanneer er nu iets gebeurd!

Ik hoor jou nog wel :wink:

@Madre wrote:

Dit schijnt inderdaad zo te zijn, evenals bij bitter lemon en ananashart. Voor mij is het echt reden om het niet te doen, hoe wanhopig graag ik onderhand ook wil bevallen!

Anders zouden verloskundigen wonderolie en andere middeltjes toch ook veel vaker aanraden?

@merel33 wrote:

@Madre wrote:

in het ziekenhuis zeiden ze dat dit een grote fabel was…mama kan er wel wat last van krijgen maar de baby krijgt dit niet binnen

Ik zou het risico niet willen nemen…

ik ook niet, en daarbij geloof ik niet dat het werkt!

Pas als vrouwen echt helemaal tegen het einde lopen gaan ze vaak zulke

middeltjes gebruiken, mij maak je niet wijs dat het zonder die olie niet begonnen was.

Laat de natuur zn gang gaan, en als dat niet mogelijk is, laat het dan over aan de mediche wereld.

… vind ik

Ik ben de vorige keer met 40 weken ingeleid maar dat mislukte. Vervolgens alles gegeten en gedronken (muv wonderolie) wat zogenaamd zou helpen. Maar met 42 weken opnieuw ingeleid en toen pas kwam Nicky. Waarom toen pas? Nou heel simpel, mijn baarmoedermond wilde niet verweken. Als deze verweekt was geweest (wat je niet kan versnellen!) dan hadden de laxerende en stimulerende middelen misschien wel kans gemaakt om te werken.

Sorry meis, ik denk dat baby pas komt als baby wil komen! Sterkte nog!

Het is heel erg verschillend de een zegt dat het wel wat doet en de andere niet.

ik heb wonderolie gebruikt om dat ik al dik een week niet naar de wc was geweest en ik het er niet meer uit kreeg en ik al aanbeien had.

ik heb dus wonderolie gebruikt op de hoop om te gaan poepen ja dat deed ik dus ook 10 uur later tijdens het persen.

mijn zoontje is dus te vroeg geboren om dat ik aan de wonder olie geslikt had om mijn ontlastiging er uit te krijgen ik dacht altijd dat het onzin was dat je er op ging bevallen.

ik heb me heel erg schuldig gevoeld om dat hij met 35 weken geboren was maar volgends mijn vk was hij anders ook wel geboren en hun geven het niet de schuld aan de wonderolie maar ik blijf er dus voortaam vanaf.

dus als jij wilt bevallen kan je het proberen een vriendin van mij heeft het gebruikt met tonic samen ( scheen alleen niet te drinken te zijn ) en daarna flink in bed te werk zijn geweest kreeg ze weeen en drie uur later werd haar dochter geboren.

@mamadidi wrote:

Het is heel erg verschillend de een zegt dat het wel wat doet en de andere niet.

ik heb wonderolie gebruikt om dat ik al dik een week niet naar de wc was geweest en ik het er niet meer uit kreeg en ik al aanbeien had.

ik heb dus wonderolie gebruikt op de hoop om te gaan poepen ja dat deed ik dus ook 10 uur later tijdens het persen.

mijn zoontje is dus te vroeg geboren om dat ik aan de wonder olie geslikt had om mijn ontlastiging er uit te krijgen ik dacht altijd dat het onzin was dat je er op ging bevallen.

ik heb me heel erg schuldig gevoeld om dat hij met 35 weken geboren was maar volgends mijn vk was hij anders ook wel geboren en hun geven het niet de schuld aan de wonderolie maar ik blijf er dus voortaam vanaf.

dus als jij wilt bevallen kan je het proberen een vriendin van mij heeft het gebruikt met tonic samen ( scheen alleen niet te drinken te zijn ) en daarna flink in bed te werk zijn geweest kreeg ze weeen en drie uur later werd haar dochter geboren.

En wie heeft dat dan aangeraden? om wonderolie te nemen omdat je al een week niet had gepoept?

Er waren toch wel andere dingen die je ook kon gebruiken???

@Madre wrote:

@mamadidi wrote:

En wie heeft dat dan aangeraden? om wonderolie te nemen omdat je al een week niet had gepoept?

Er waren toch wel andere dingen die je ook kon gebruiken???

ik kan me goed voorstellen dat je na jouw ervaring voortaan van de wonderolie afblijft!

Een sterke bak koffie met een plakje ontbijt koek (y) of lijnzaad werkt vast ook!!

Maar het ingedient in tonic dat de bevalling op zou wekken ik kinine (ofzo)

En dat zit maar zo weinig in dat drankje dat je geloof ik 30 liter zou moeten drinken en dan zou het MISSCHIEN effect kunnen hebben.

Nee ik blijf er toch bij, het is niet te beinvloeden.

Clairtje, wat is nu je plan?

Ga je het gebruiken of zie je er toch vanaf?

Hoop voor je dat je beebje snel komt! :-*

Sterkte met de laatste loodjes.

meiden van de fabels als annanassap, bitterlemon en tonic is al lang al bewezen dat dit echt grote fabels zijn :slight_smile:

Als het zo was dan had ik al lang al moeten bevallen :mrgreen: vooral om dat ik deze 3 zeker wekelijks drink :wink:

Op de kraam / verlosafdeling waar ik heb gewerkt hebben we nog nooit mee gemaakt dat een vrouw zelf de bevalling kon opwekken (gelukkig ook maar )

We hebben zelfs wel eens een vrouw gehad waar alles helemaal rustig was en waarbij totaal geen teken was van een naderende bevalling.

Ze kreeg wilde graag een glas 7up en die kreeg ze van ons en 2 uur later braken haar vliezen.

gevolg over de hele afdeling ging meteen het gerucht bij de overige vrouwen dat je maar geen 7up moest drinken omdat dat de bevalling zou opwekken.

En zo kan ik nog veeeeeeel meer voorbeelden geven :wink:

Ik blijf er dus bij een bevalling kun je en moet je niet opwekken tenzij echt noodzakelijk he…

En ook bij mij loopt het niet bepaald oprolletjes hoor momenteel en ook ik begin het een beetje zat te worden, maar wacht rustig af :wink:

om met 35 weken aan de wonderolie te gaan is ook gewoon oerstom sorry dat ik het zeg…iedereen weet dat je er van aan de dunne kan raken en het de bevalling door de krampen kan opwekken.

ik kon ook niet meer naar de wc toen maar pruimen en een glas lauw water op nuchtere maag doen dan ook de truc…

Mijn gynocloog heeft zelf nog tegen mij gezegd dat bevallen met wonderolie onzin is dat het een middel is wat er voor zorgt dat je naar de wc moet lijnzaad ontbijt koek en alles heeft voor geen meter geholpen.

de meningen zijn er over verdeeld maar ik was anders ook bevallen en ik reageerde niet om veroordeeld te worden met hoe stom jullie mij wel niet vinden dat ik aan de wonderolie was gegaan om naar de wc te kunnen gaan.