Wat vinden jullie nu echt een goed middel om witte kinderkleding goed schoon te krijgen?
Mats heeft een nieuw vest maar er zitten gele vlekken in (ik denk sap ofzo of misschien zelfs macaronisaus) en ik krijg het niet schoon.
Nu ben ik ook een nitwit als het om vlekken schoonmaken gaat. Dus wat moet ik volgens jullie nu echt in huis halen??
Vanish Oxi Action werkt goed!
Nou, ik Vanish me helemaal suf maar de vlekken gaan er niet uit. Snap niet dat het bij mij niet werkt.
@mamalena wrote:
Nou, ik Vanish me helemaal suf maar de vlekken gaan er niet uit. Snap niet dat het bij mij niet werkt.
Ik ook niet, want hier werkt het prima.

Smeer het erop, laat het even intrekken en dan de machine in. Overigens is die nog niet zo oud dus kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. Wat doe ik dan anders dan een ander?!
ik maak een emmer heet water, maak de vlek nat met water, doe er wat vanisch op, even wrijven laat het in de tupperware emmer een uurtje weken, schudden in dat hete water en dan de machine in. schoon :thumbup:
En dat met alle vlekken? Het enig verschil is dat ik geen heet water gebruik.
Bij kruidvat kun je vlekkenduil van Dr. Beckmann krijgen, heel veel verschillende soorten. Ik denk dat je het beste de fruit, jam en rode wijn kunt nemen.
En die werkt echt super. Mijn meisje had laatst olie/vet vlekken op haar truitje en die zijn echt helemaal weg. Echt super spul!!
Het wordt natuurlijk wel moeilijker als je niet weet wat voor een vlekken het zijn. Er zijn zoveel verschillende middeltjes om mee te behandelen.
Witte kleding met een vlek laat ik eerst een uurtje weken in een emmer heet water met Bi0tex speciaal voor de witwas.
Daarna gaat het de wasmachine in met R0bijn voor de witte was. Dan komt het er stralend wit weer uit. En geloof me, ik ben ook een nitWIT
Zelfs de witte jas van mijn 2 jarige zoontje ( ja, hoe stom kun je wezen :roll: ) komt iedere week weer spierwit uit de machine.
Bedankt voor alle tips. Ik ga ze allemaal eens uitproberen. Ik hoop zo dat het lukt!!
dan maak ik het nog lastiger… ik gebruik ossengalzeep…
bij mij werken al die andere dingen ook niet…
Ik ben ook niet heel kapot van Vanish… :shifty: Hoe ik het ook gebruik. Ik heb HET ideale vlekkenmiddel nog niet gevonden maar blijf zoeken… Voor de ene vlek kun je idd het beste dit gebruiken en voor de andere weer dat.
Mangovlekken zijn ook zo ‘leuk’ (not) krijg je er ook met geen mogelijkheid meer uit (maar ja het is zooow lekkerrr)
Ik heb meerdere middeltjes staan; Vanish, vlekkenspul van de Action, Ossengal, een of andere spray :think: , Biotex
Die vlekkenduivel ken ik nog niet, die zal ik ook nog eens proberen…
er zijn 2 soorten vanish he 1 voor de witte was en 1 vor de donkere was…
heb je wel de goeie?? hier werkt het super!
Gewoon Dasty van de Wibra (gele fles) vlek inspuiten, even inwrijven en in laten werken en dan gewoon wassen, gaat altijd goed.
Dure Vanish spullen gebruik ik niet.
@D. wrote:
Vanish Oxi Action werkt goed!
Ik hoorde deze week op de radio een man die reclame bedenkt zeggen dat Oxi Action een groot marktaandeel heeft veroverd met dank aan de reclamemaker: de behoefte is gecreëerd om iets te hebben tegen vlekken in kleding, en het product ontwikkeld om vlekken op te lossen. Of het nu werkt of niet: vrouwen kopen het product omdat ze denken dat dit het beste middel tegen vlekken is…Omdat de reclame dat zegt…en dat is dus in feite gelogen :shifty: :mrgreen: Maar wel knap bedacht he?
Voor veel vlekken kun je ook uit met de goedkopere en milieuvriendelijke producten als soda en groene zeep. Laat witte kleding een nachtje in een sodasopje staan. Soda heeft een blekende (en ontsmettende) werking

Ik heb altijd een fles Shout staan.
Ook heb ik alle varianten van de Dr. Beckman serie.
Vanish ook ooit gehad, deed 0,0.
@Anneke wrote:
Ook heb ik alle varianten van de Dr. Beckman serie.![]()
Ik heb idd ook een paar varianten. Ik vind het echt super spul

En vetvlekken ?
Heb nu op m’n nieuwe jurk vetvlekken zitten (hoe ik het voor elkaar krijg, geeeen idee, dit is al mijn 5e nieuwe/lievelingskledingstuk deze week die onder de vlekken zit die er niet meer uitgaan). Heb het al een paar dagen in talkpoeder laten ‘weken’ en vervolgens gewassen… Zitten ze er nog steeds :eh: Zijn dus wel al wat ‘ouder’ onderhand…
@Selena wrote:
En vetvlekken ?
Heb nu op m’n nieuwe jurk vetvlekken zitten (hoe ik het voor elkaar krijg, geeeen idee, dit is al mijn 5e nieuwe/lievelingskledingstuk deze week die onder de vlekken zit die er niet meer uitgaan). Heb het al een paar dagen in talkpoeder laten ‘weken’ en vervolgens gewassen… Zitten ze er nog steeds :eh: Zijn dus wel al wat ‘ouder’ onderhand…
voor vetvlekken heb ik wel een wondermiddel… namelijk doodsimpele Dreft afwasmiddel. Je smeert de vetvlekken in met dreft afwasmiddel, laat die gewoon zo liggen tot je gaat wassen (hier soms een week) en weg vetvlek!! En werk echt beste met het merk dreft omdat die echt wel heel vetoplossend is.
Werkt hier echt super !! ook met oudere vlekken.