Daar gebruik ik dan weer die Dr. Beckman voor. Ik geloof voor smeer, olie en vet dat erop staat.
Ik heb hem ook voor vruchten, gras, inkt en bloed.
God, ik had zowaar dreft staan :mrgreen:
Ben aan het bezuinigen (koop normaal altijd al het goedkoopste afwasmiddel maar vriendlief heeft blijkbaar een keer dreft meegenomen, is me niet eerder opgevallen omdat we vooral de vaatwasmachine gebruiken) dus had het niet verwacht, maar kwam nu wel mooi uit :thumbup:
Heb de vlekken inngesopt met dreft, even laten staan, en in de wasmachine…
Ben benieuwd morgen
Dreft… hadden mijn ouders altijd… ze hadden geen afwasmachine (was voor luie mensen 8) ) en het was het enige afwasmiddel waar mijn moeder met haar exceem tegen kon. Als ik het merk hoor of zie, moet ik altijd aan ze** denken… :?
*schrijft Dreft op haar booschappenlijstje en ook maar meteen Shout *
(als dat niet werkt ga ik Dr. Beckman nog proberen en daarna geef ik het op! :wall: :mrgreen:
Vanish werkt hier ook vaak niet. Ik gebruik een stickje ossegalzeep en die gebruik dan even voor ze in de was gaan. Werkt super!
Nou meiden, vanish deed 't 'm niet helaas. Ossegal een stuk beter. Maar ze zijn er nog heeeel licht. Wist ik nou maar wat voor vlekken het zijn :?
Waar kan je ossengalzeep kopen ?
Las dat je dat ook in vloeibare vorm heb ?
De vetvlekken LIJKEN trouwens minder/weg door de dreft, maar moet er morgen maar eens goed naar kijken in daglicht (zit nu nog was op te vouwen :roll: )
2 andere kledingstukken heb ik weg moeten gooien
En van 1 ander rood shirtje moet ik morgen ook nog bekijken hoe het daar met de vlekken is…
gewoon in de supermarkt. of drogist… bv da ofzo…
Er is maar 1 superontvetmiddel wat ik gebruik; Dasty van de Wibra. Die werkt ook wonderlijk voor vetvlekken in kleding. Al moet je het daarmee NIET laten weken! Dus inspuiten voor het de was ingaat, en dan gewoon normaal meewassen. :thumbup:
Heb er hier gisteren nog de keuken jaloezien mee gedaan…bedenk daar even bij dat we dus nog geen afzuigkap hebben…brrrr. :shifty: Doet het ook super met het ramen lappen.
Op witte kleding helpt het super om witte tandpasta op de vlek te smeren. dan even laten intrekken en daarna in de wasmachine. Géén tandpasta met gekleurde streepjes en alleen op witte kleding!
@Rhiannon wrote:
Er is maar 1 superontvetmiddel wat ik gebruik; Dasty van de Wibra. Die werkt ook wonderlijk voor vetvlekken in kleding. Al moet je het daarmee NIET laten weken! Dus inspuiten voor het de was ingaat, en dan gewoon normaal meewassen. :thumbup:
Heb er hier gisteren nog de keuken jaloezien mee gedaan…bedenk daar even bij dat we dus nog geen afzuigkap hebben…brrrr. :shifty: Doet het ook super met het ramen lappen.
Kijk! Een medestander :mrgreen:
Iedereen blijft het maar over dure vlekkenzooi hebben maar leest over de Dasty heen :lol:
Mel hoe duurder hoe slechter het werkt want hoe meer je betaald voor de marketing.
Ik heb een ossengalzeep STICK gekocht vandaag, ben benieuwd. :think:
Heb nu wéér nieuwe vlekken op mijn rode shirt die ik vandaag net uit de kast heb getrokken (terwijl ik de halve dag al een schort aanhad, bij het opmaken, koken etc.) :roll: Snap niet hoe ik het voor elkaar krijg…
Wordt steeds meer weggooien hier want het zijn zulke rare vlekken dat ik het er gewoon niet meer uit krijg.
eiwitrijke vlekken (chocola, bloed,) lossen niet/ slecht op in warm water, wel in koud; dus eerst ff met koud water uitspoelen voor ze de machine in gaan, vaak zo eruit, zelfs zonder middeltjes.
@Selena wrote:
Waar kan je ossengalzeep kopen ?
Las dat je dat ook in vloeibare vorm heb ?
De vetvlekken LIJKEN trouwens minder/weg door de dreft, maar moet er morgen maar eens goed naar kijken in daglicht (zit nu nog was op te vouwen :roll: )
2 andere kledingstukken heb ik weg moeten gooien
En van 1 ander rood shirtje moet ik morgen ook nog bekijken hoe het daar met de vlekken is…
vloeibare vorm werkt minder goed dan het stuk zeep of de stick

@flow wrote:
eiwitrijke vlekken (chocola, bloed,) lossen niet/ slecht op in warm water, wel in koud; dus eerst ff met koud water uitspoelen voor ze de machine in gaan, vaak zo eruit, zelfs zonder middeltjes.
Klopt.
In Voorwasmiddelen zoals Biotex zitten enzymen. Die vreten de eiwitten op. Enzymen werken perfect bij koud water. Bij warm water gaan ze “dood” en brand je vlek in je kleding, dan kan je wassen wat je wilt, maar komt het er niet uit.
Ik zweer hier toch ook bij Vanish poeder:wink:
De roze variant gebruik ik voor zowel gekleurde als witte kleding.
2x per week ligt hub hier in zijn witte voetbalbroek door het gras te grazen, wat diksapvlekken in de kleding van de kleinste erbij :roll:
Alles een nachtje in een sopje met vanish, daarna in de was en alles weer schoon!
voor de vetvlekken hier ook dasty (en inderdaad ook voor de afzuigkap enzo, voor de ramen eens proberen)
Voor vlekken in witte kleding een oxi middel, nat maken vlek insmeren en een uur in de zon leggen.
Of een nachtje in een verdund chloorbadje met witte kleding.
Met gekleurde kleding en rare vlekken of voorwassen met biotex of insmeren met vloeibaar wasmiddel en dan in de wasmachine.