wipstoeltje?

we verwachten in september ons 1e kindje. we hebben geen idee of we al direct een wipstoeltje nodig hebben en wat voor 1 we dan willen. er zijn er veel in veel soorten, maten en prijzen. waar let je op en vanaf wanneer gebruik je een wipstoel?

alvast bedankt!

als je het me nu vraagt… niet.

Hij staat bij ons nog op zolder achter het schot te wachten om opgehaald te worden… geloof niet dat dat nog gaat gebeuren.



Bij de oudste hebben we hem heel veel gebruikt en per kind werd het gewoon minder tot helemaal niet nu bij de jongste.



Als je een blauwe chico wipstoel wilt (voor slechts nummer 3 een paar keer gebruikt) :angel: .

hier ook niet…



Ik had een hangmat voor in de box en die hebben we veel gebruikt voor Suus en incidenteel zette ik haar even in de maxi cosi stoel voor de tv ofzo… toen was ze al wel een maand of 4 denk ik



Dan werd er gezegd, maar ze kunnen er zo lekker in liggen… tja, dan kan ze ook in de hangmat of in de box zelf.

“Hoe doe je dat dat met hapjes voeren”



Nou eh… wij voeren geen hapjes met 4 maanden en met 6 a 7 maanden kunnen ze alwel kort in een kinderstoel met een kussen eromheen. (stoelverkleiner)



dus ik heb het ding niet gebruikt… en zou er nu dus ook geen meer kopen.

hier wel makkelijk met de reflux, maar maxi cosi gaat dan ook prima.



Ik heb hem voor lucas toen niert in huis gehaald, maar met een week of 4 toch nog een via MP op de kop getikt voor 5 euro (en toen hij een maand of 4 was weer verkocht voor 5 euro)



niet heel veel gebruikt.

eten idd vanaf 6 maanden gewoon in de kinderstoel



het is m.i. eerder een sta-in-de weg, dan een onmisbaar artikel. ik zou het dus pas later aanschaffen (als je het blijkt te missen) en dat lekker zo goedkoop mogelijk

Hier ook amper gebruikt…misschien een keer of drie oid…? Hapjes deden we inderdaad in de kinderstoel (we hadden er een die in de ligstand kon). Misschien dat we hem voor nr. 2 wel meer gaan gebruiken, bij Jinthe woonden we gelijkvloers en nu niet, ik heb geen idee.

Noortje heeft veel plezier gehad met haar relax. Lekker makkelijk als ze een beetje wou rondkijken of als ze naar tv keek. Of na haar flesje zodat ze wat rechtop kon zitten. Ik vond en vind (nu doet hij dienst als kattenzetel) het een handig ding. Haar daar in gevoerd hebben we wel nooit gedaan, dat gebeurde in haar hoge stoel. :wink:

Hier wel regelmatig, maar had een hele gewone van een paar tientjes.

Vond het superhandig. Hoeft niet perse in de babyuitzet, maar het is ook niet een compleet nonding…

bij de eerste meer gebruikt dan bij de tweede.

ik vond het wel handig als ik zelf in de keuken bezig was en geen zicht op de box had. dan waren ze toch dicht bij en dat vond vooral de jongste wel fijn. en ik vond het wel handig voor buiten, dan zien ze heel wat meer dan wanneer je ze in de wandelwagenbak hebt. in het begin met de eerste hapjes als ze nog niet goed kunnen zitten is het ook handig, maar ze kunnen dan evt ook even in de mc.



maar ik had denk ik ook wel zonder gekund hoor, toen de jongste een maand of 8 was hebben wij hem verkocht, hij kon toen zelf zitten.

Ik vind een wipstoeltje toch wel comfortabeler zitten dan een MC, maar ja dat is mijn visie…

Ik gebruik hem nog steeds veel, Jason vind het leuk om effe te “wippen” in dat ding als hij naar baby-tv kijkt.

En vaak drinkt hij zn flesje erin…

Het is ook even makkelijk om handen vrij te hebben en hij niet in de box wil.



:mrgreen:

Wij hebben het Baby Björn Balance wipstoeltje… echt een geweldig ding!! :thumbup:

Die zijn vrij prijzig, maar ze zijn echt het geld wel waard (vinden wij dan).

Zowel de oudste als de jongste had al heel snel door dat ze met hun beentjes moesten trappelen en dan gaat ie vanzelf wippen :inlove:



Bij de oudste super vaak gebruikt en de jongste zit er eigenlijk elke dag ook wel een keertje in :inlove:

Babygym van de Ikea ervoor, en de kleine man speelt er heerlijk in!



Vind 't ook handig om mee te nemen als we ergens op bezoek gaan, hoeft ie niet de hele tijd op schoot te zitten bij iemand.



MC wordt hier ook echt alleen maar gebruikt voor in de auto, verder niet…



Je hebt hem niet meteen nodig vanaf de eerste dag hoor.

Misschien leuk om als kraamcadeau te vragen?

(als je een dure wilt, dan van meer mensen samen :wink: )

hier gebruik ik hem wel veel, omdat ik geen zin had om de box op te zetten…ofterwijl zoonlief zit in het wippertje te spelen dan/wel op de grond met een dikke boxkleed…scheelt me een hoop ruimte in de woonkamer :wink:



en geluk bij ongeluk…mijn zoontje spuugt best veel, om hem direct weg te leggen al liggend is drama…dus na het drinken ff in de wipper…babygym er over om te spelen en klaar is klara…als het drinken een btje is weggezakt gaat ie lekker op de grond spelen…ideaal dus :slight_smile:

Ideaal voor als mama wilde douchen 8) Dan zat dochter dus in dat ding.

Verder hebben we de doomoo meer gebruikt.

Hier was de wipstoel echt onmisbaar. We hadden een beeb die alleen wou slapen tijdens het wiegen dus we legde hem dan neer en wiegde hem met onze voeten. Zodat we alsnog konden eten.



Hij heeft ook tot zijn eerste erin gezeten. De poten konden ook omgedraaid worden zodra het een stoeltje werd ipv een wipper. Erg handig met fruit enzo…



Wij hadden een Titanium baby swing.

Das een luxe Kiki, wel erg mooi trouwens :thumbup: :thumbup: …



Hier de wipstoel in het begin best wel vaak gebruikt!! Roan vond het helemaal leuk.



Wij hadden deze trouwens… die beestjes waren het grootste succes :lol:

Ik vind het wel een onmisbaar ding in de babyuitzet. Zelfs op vakantie ging ie altijd mee hoor. Dat douchen met kind in de wipstoel ken ik ook. Verder ook gemakkleijk voor de eerste hapjes en voor kindjes met last van reflux, om in te spelen met de babygym, om op tafel te zetten tijdens het eten, enzovoort enzovoort.

bedankt voor de tips!

het is dus heel persoonlijk begrijp ik.

we hebben een hangmatje gekregen die in de box kan, maar dan moet je wel 1 bodem eruit halen als die op hoogste stand staat

ik denk dat we het eerst maar aankijken en dan altijd kunnen zien of we hem missen of niet. voor bezoek gaan klinkt het wel makkelijk idd

Wij hebben er eerst geen aangeschaft omdat we er geen meerwaarde in zagen. Eerder nutteloos. Toch uiteindelijk eentje aangeschaft, Keira was toen 2 maanden ongeveer. En we zijn er super blij mee!



Onze MC staat bij ons standaard in de auto (wonen 3 hoog zonder lift, dus sjouw dat ding niet). Keira krijgt nu eten in haar wipstoel, wij hebben ook een Titanium Swing (net als Kiki) maar dan zonder speelboog. Voordeel is dat je de pootjes ook kan omdraaien, zodat de stoel niet meer kan schommelen. Na het eten laten we haar er altijd even in rechtop zitten, hier ook een spuger.

Wij hebben zo’n hele simpele voor een paar tientjes. Onmisbaar? Nee. Handig? Ja. Je zet dat ding namelijk zo overal neer, dus je kindje kan er lekker bij zijn en toch heb je je handen vrij, handig als je gaat koken, douchen, de was opvouwen, eten,…

Ik heb hem al snel gebruikt, omdat mijn dochtertje niet plat wilde liggen. Dan is zo’n stoeltje ideaal.

Ik heb toen mijn zoontje klein was gewoon eentje van bambino bij het kruidvat gekocht, en die voldoet nog steeds prima. Bij mijn zoon had ik hem trouwens niet voor hij geboren was, maar hij vond plat liggen in de box ook prima, dus was het neit nodig, toen heb ik hem pas intensief gebruikt toen hij bijvoeding kreeg.

Het staat wel in de weg, maar het is toch handig:-) Om te kunnen douchen, in de keuken, als je zelf ff tv wil zien… ze willen niet altijd maar liggen wat in de box het geval is…