Hebben jullie voor jullie kids maar 1 jas, 2? Vest erbij? Het 1e jaar had dochter 1 jas. Vorig jaar 2. Ik had een wat “nettere” jas en een speeljas voor in de speeltuin en kdv. Als de 1 in de was zat kon ze afwisselen.
Maar nu heb ik voor beide dames dus een nieuwe jas (jongste valt net tussen 1e en 2e jas van oudste in, lekker handig haha) maar zag ook zo’n leuk vest :oops: Maar vraag me af of zo’n gevoerd vest voor de afwisseling warm genoeg is in de echte winter (van z8) :think: En ik ben gewoon wel benieuwd hoeveel winterjassen, tussenjassen, vesten enz jullie kids hebben.
In de zomer hebben ze hier trouwens beiden een jas een vestje en bodywarmer en wordt ook volop gebruikt trouwens.
Ik koop aan het begin van het winterseizoen één winterjas (dan heb je nog alle keus in de winkels). Maar elke winter kom ik wel een leuk koopje tegen en heeft hij dus twee of zelfs drie winterjassen uiteindelijk.
Vestjes worden hier veel gedragen in de herfst als het nog niet zo erg koud is.
Ze hebben alledrie een dikke winterjas, zomerjas, 2-3 vestjes en een bodywarmer.
Scheelt ook wel dat het alledrie jongens zijn. Kan me voorstellen dat je voor een meisje meerdere jassen koopt. Er zijn er ook zoveel leuke meisjesjassen.
Beiden 1 winterjas, 2 zomerjassen en meerdere vesten.
Ik heb net voor heel weinig 2 winterjassen op de kop getikt op MP. Misschien dat die van vorig jaar nog net past. Die is gevoerd met een fleecevoering die eruit kan, en dan als vest gedragen kan worden. Dat vest past zeker nog. Daarnaast heeft ze nog 1 vest. En geen bodywarmer.
Altijd minstens 2 dikke winterjassen… want met kinderen moet er wel vaker 1 jas in de was.
Vesten hebben we hier ook, maar niet die hele dikke om mee buiten te lopen. Bodywarmer heb ik voor Jayden wel, maar voor Kaylee nog niet.
heeft een jassen-tik
dus heb er meerdere
Ik vind het voor mijn zoontjes al lastig genoeg om 1 leuke jas te vinden… Ik was de jassen in het weekend, als iedereen zin heeft in een lekker lui pyamahangdagje
Ik heb nu wel bijv nog een jas van vorig jr van mn oudste, die past nr 2 prima maar is gewoon niet zo mooi meer. Nr 2 krijgt dus een nieuwe jas, maar deze oude jas blijft wel als reserve aan de kapstok hangen.
Bodywarmers vind ik niet zo mooi, maar ik koop wel vaak op het waterlooplein een lekker dik wollen puntmutsvest. Die dragen ze dan in de herfst als jasje en in de winter gewoon als vest.
Voor mijn dochter koop ik vaak voor de herfst een schattig wollen manteltje, die draagt ze dan vaak ook in de winter naar feestjes, met kerst enzo. En dan een lekkere dikke jas voor als het echt koud is. En een poncho heeft ze ook vaak wel.
ip heeft hij 1 winterjas, alleen paste hij vorig jaar zijn jas van het jaar ervoor nog net (eigenlijk iets te klein, maar toen zijn jas ff in de was zat ging dat prima)
Nou denk ik dat hij zijn jar van vorig jaar nog wel past, en er ligt ook een nieuwe op hem te wachten. Die had ik voor vorig jaar gekocht maar was echt nog te groot (bon was al wel weg gegooid door vriend lief)
dus… dit jaar heeft hij er 2 en voor daimen zie ik dan wel weer. Even kijken wat ik nog heb van mischa, of dat past en anders nog 1 kopen, maar heb geeeeeeeeen idee welke maat hij moet.
We hebben nu dit jaar voor komende dagen koude dus de zomer jassen niet meegerekent 4 jassen , vestjes, heb ik niet getelt en 1 bodywarmer
Maar ik gebruik de jassen voor overal dus niet speciaal voor psz of zo :think:
gr melanie.
Ik heb zelf ook wel een jassen tic denk ik… :oops:
Ik had ook niet een jas speciaal voor de psz of kdv hoor, maar deed haar wat makkelijker wasbare jas wel meestal op die dagen aan, maar ook op andere dagen, vandaar dat ik die vaak speeljas noemde :mrgreen:
Denk dat ik t voor de jongste bij 1 jas houdt en de oudste een dik vest erbij voor t najaar, die speelt tenslotte al veel buiten en tja… ik vind de nieuwe collectie van z8 errug leuk!! :oops:
Vorig jaar vond ik één jas voldoende (toen lag/zat ze toch alleen nog maar, werd het ook niet vies oid ;)), hopelijk redt ze het dit jaar ook met één. Daarnaast had ze een lekker vest (van Z8 ), maar dat is meer voor maart/april en september/oktober, die is voor de echte winter veels te koud.
Heb trouwens ook nog een skipakachtigiets gehad van mijn schoonzus. Als ze dat past kan ze dat dus ook nog aan als het heel koud is of ze buiten speelt oid.
In de zomer had ze wat meer…ik had zelf al een jasje gekocht en mijn schoonmoeder kwam met een vestje (ook van Z8 ) aan. En dan natuurlijk nog de gewone vestjes, die gebruik ik ook wel eens als ‘jasje’.
1 nieuwe jas voor de winter, en ik kreeg van een tante wel 4 winterjassen in zijn maat, die zijn dus voor erbij.
En vesten koop ik sowieso aardig wat, want dat vind ik leuk staan, maar die gaan gewoon onder zijn jas.
En voor tussen de zomer en winter in draagt hij zijn spijkerjasje met bodywarmer. nu nog zonder bodywarmer.
Meestal 2 jassen.
Waarvan “meestal” 1 duurdere en 1 goedkope van de hans texiel ofzo… Altijd handig om er 2 te hebben. Als ze vies zijn, of nat, zoals deze winter, dan heb je altijd een reserve hangen.
ella heeft nu voor de zomer 3 jasjes :oops: en zeker ook 3 vestjes.
voor de winter heeft ze al 1 speel jasje en we kopen nog 1 nieuwe, verder wil ik ook 1 vest met bodywarmer voorals de andere in de was zitten.
ze hebben er hier ook een aantal :oops:
Ryan heeft nu al een nieuwe in de kast hangen,
Daarbij past die waarschijnlijk nog net de nieuwe van vorig jaar
En ik wil der nog een goedkope bij.
Verder draagt hij in de herfst vaak een fleece vest (volgens mij heeft die er 3) met bodywarmer (2x) erover heen.
Koop meestal in september/oktober op de kledingbeurzen flink in. En dan krijgt die in de loop van het seizoen nog steeds wat nieuws erbij.
Ik heb idd ook een duurdere en een goedkopere jas voor de kinderen. Dwz voor de oudste, de jongste doe ik niet. Ze hebben beiden nu een nieuwe jas klaarhangen. Voor de oudste koop ik nog een lekker dik vest voor de herfst en ze heeft evt nog een bodywarmer. Voor de jongste heb ik nog een vest van de oudste en als reserve kan ze wel een wat kleinere of grotere jas van oudste van toen aan en hetzelfde geldt voor ook nog een bodywarmer. Eventueel koop ik dan bij hema ofzo nog een goedkope jas voor erbij. Ik had een leuke gevonden voor erbij, maar die was te klein (was wel maar 30 euro)
Misschien is het overdreven, maar ik vind 2 jassen toch wel handig met modder, spuug of wat dan ook. :mrgreen:
Ik heb nogal een jassentic (en schoenentic ook “helaas” ) De kinderen hadden vorige winter elk 3 winterjassen. 2 vind ik wel het minimale. Wat nou bijvoorbeeld als ze compleet natregenen als het 5 graden is en een uur later diezelfde natte jas weer aan moeten? Zo ook met schoenen, altijd een droog paar in de buurt. Dit jaar heeft Kes er weer 3 (hij past er nog 2 van vorig jaar en ik kreeg er afgelopen zaterdag een die nog wat aan de grote kant is). Indy heeft er tot nu toe 2 (eentje van vorig jaar en eentje die ik vorig jaar gekocht had maar toen te groot was) maar als ik er nog een goedkoop op de kop kan tikken krijgt ze er nog wel een bij. Vorig jaar heb ik op de kinderkledingbeurs een winterjas voor haar voor 3,50 gekocht en die heeft ze het meest van alle jassen aangehad!
Vesten hebben ze alleen 's zomers. Wel hebben ze beiden nog een spijkerjas en bodywarmer die nog aan kan als het wat frisser wordt.
floris heeft 1 winterjas en 1 tussenjas voor lente/herfst
charlotte heeft 1 winterjas en 1 tussenjas.
vind het onnodig om meerdere jassen te hebben.