Winterjas voor volgend jaar

Zit te kijken naar evt een winterjas voor volgend jaar voor onze dreumes. Hij is van eind juli 2010 en heeft deze winter een jas mt 80, maar draagt nu ook al veel truitjes maat 86, winterjas mt 80 wordt ook wat klein. Welke maat Zou ik op de gok voor vlgd jaar kunnen kopen? 98 ? Of zou dat al te klein Zijn? Iemand een idee? Bedankt!

Heb toch maar besloten de gok niet te nemen, kwam zo’n leuke jas tegen vanmiddag! Dus ik dacht, zal ik het doen… En nee, ik wacht wel gewoon tot volgend jaar :mrgreen: dan zijn er vast genoeg leuke jassen,

Zou het inderdaad niet doen. Zo moeilijk om te voorspellen wat voor maat hij dan zal hebben. Soms hebben ze binnen twee maanden een enorme groeispurt en slaan ze bijna een maat over. En soms doen ze drie kwart jaar met één bepaalde maat. Geen peil op te trekken. En over een halfjaar zijn er vast weer andere leuke jasjes te krijgen! :wink:

Ik zit er ook over na te denken om er nu 1 te kopen, alleen ik zit ook met de maat. Hij had nu 86, die zit nu nog goed, zomerjas heb ik 92, daarvan zijn de mouwen iets te lang, maar goed dan zit ik er over na te denken om of 98 of 104 te nemen hihi. Zijn nu hele mooie in de opruiming, mja wat is verstandig he :lol:

Ik zou altijd 1 maat groter nemen… Dus dat ze nu maat 92 hebben en dan een 104 kopen zoiets.



Nadine heeft nu maatje 86/92 van een winterjasje voor dit jaar heeft ze een 104 gekregen

Hier is het nu zo dat elk seizoen een maatje groter is… WInterjas was maat 80, zomerjas 86 en dan de winterjas 92. Misschien voor de zekerheid een 98 kopen, sommige merken vallen niet zo groot he

Mijn kinderen hadden allemaal met2,5 jaar gewoon nog maat 92/98 en zeker geen 104.



Een vee te grote winterjas is ook zonde.



Suus heeft nu haar winterjas in 86 nog aan en die past prima. Ik heb voor haar een winterjas gekocht in de opruiming maat 98. Hij was 4 euro, dus daar kan ik me geen buil aan vallen. :lol:



Mies had met 2,5 een winterjas 98 en die was wel wat royaal… pas aan het eind van de winter zat die eigelijk goed. Met 3,5 (deze winter dus) had hij een 110 aan… begon erg royaal, nu beter, maar een 104 was net weer te klein geweest.

Hij word als groot gezien. Is 106 cm en 17 kilo.

Jesse droeg afgelopen winter ( toen werd hij 2 ) een winterjas maat 86. 92 had gekund, maar deze hadden we in huis nou eenmaal. Eind vd winter werd hij wel echt net passend. Nu draagt hij een 92 jas en ik denk dat hij aankomende winter ( dan word hij 3!) 98 zal hebben.



Elise droeg met 2,5 en 3,5 dezelfde winterjas, dat was een maat 92. Met 2,5 was hij erg royaal, met 3,5 paste hij net aan.



Elise is een meisje dat op een middenlijn zit, niet al te groot. Jesse is wel netjes op de maat, groeit gemiddeld.

Ik ga dat soort dingen niet vooruit kopen.

Isa heeft zo ongeveer heel vorig jaar maatje 74-80 gehad, niet of nauwelijks gegroeid, en nu stoomt ze in drie maanden tijd ineens door van 80 naar 92! Robyn had vorig jaar het hele jaar 122, en zit nu ineens al in een zomerjas maat 146, ik bedoel maar… 8) Er is echt geen peil op te trekken bij die meiden van mij, dus ik waag die gok niet, zelfs niet voor 4 euro. :wink:

Tja… ligt ook aan de maatvoering van een artikel… ik kijk zelden meer echt naar de maat, kan ook zo alwel zien of iets klein of groot valt. Aniek heeft al bijna het hele jaar maat 122/128 en begint nu langzaamaan te verschuiven naar128/134. Maar ze heeft een winterjas van Vingino… in theorie had ze maat 08 moeten passen, maar die viel nogal klein uit, maat 10 zat precies goed en uiteindelijk heb ik voor haar van dit merk maat 12 (is 152) meegenomen… maar dat wil niet zeggen dat ze kleding maat 152 moet hebben… dat zegt alleen maar dat de maatvoering van dit model Vingino jas gewoon idioot is… :mrgreen:



Het jasje maat 98 viel ook wel als 98 zover ik dat kon inschatten en was groter als het bfc jasje wat ze nu had… nou dan durf ik dat dus wel aan voor 4 euro. Op 2,5 jarige leeftijd zit een kindje echt zelden in 104… das wel erg groot hoor. Het harde doorgroeien wat ze het eerste jaar hebben, zet zelden door. En als je twijfelt trek je de lijn op hun groeicurve door en kun je een redelijke schatting maken. :angel:

Nou ik heb nog steeds geen 1 gekocht hoor :lol: , ik wacht ook nog ff. Roan zit nog steeds met gemak in 86. Heb nu wel nieuwe shirtjes met lange mouwen gekocht in maat 92. Ik heb helaas ook nog niet 1 gezien waarvan ik dacht he ja, dat is hem en die ik betaalbaar vond, jemig wat betaal je wel niet voor sommigen. :wink: En ik denk ook niet dat we een 98 of 104 snel nodig hebben :lol:

Ik zie dit topic weer opkomen, leuk! Ik zei eerder in dit topic dat ik van de winter 98 zou halen voor Jesse, in denk dat het toch misschien wel 104 word hoor!



104 met 2,5 is misschien wat overdreven, maar qua zomerkleding kan het prima hier… winterjasje zal dus denk ik ook 104 worden want hij moet er tenslotte tot april ofzo mee door.



Broeken zit Jesse trouwens in 92 ( net ) al mn kinderen hebben namelijk korte beentjes. De zomerbroeken 92 passen denk ik volgend jaar ook nog.



Winterjas heb ik trouwens misschien nog wel liggen :wink:



Maar goed: welke maat haal ik voor Elise straks? De winterjassen komen nu al langzaam in de winkel…



Elise heeft 110 heel kort gedragen, dat past nu niet meer. De combimaat 110/116 past wel goed en qua broeken draagt Elise nu 104 of met nauwvallende broeken past 110 ( kippenbilletjes) Ik heb Elise met de hand geprobeerd te meten, ze is ong. 108 cm ( kan wat afwijken want uit de hand meten vond ik erg lastig )



Voor Thijs heb ik geen winterjasje nodig, hij groeit vrij langzaam en ik denk dus dat hij van de winter in de winterjas past die Jesse met 1 jaar had ( maat 86 van name-it) verder hebben we in de kleinere maatjes veel jasjes en Thijs ligt toch nog in de wagen…



Alleen voor Elise moeten we eigenlijk kleding kopen, Jesse hebben we al veel van gekregen ( o.a. van Cell, thx nog! :smiley: ) en Thijs schuiven we dus redelijk veel van door en als ik zijn groei zo zie, denk ik dat dat wel veel zal kunnen…

@mlk1982 wrote:

De winterjassen komen nu al langzaam in de winkel…




Bij de WE al volop :shifty: .



Hier moeten we alleen voor de oudste kijken… die valt lekker beroerd tussen 2 maten in… die van vorig jaar wordt echt te klein… de in de sale gekochte 1 maat groter is echt nog heel groot… nou ja het is nog geen winter… en zomerkleren is wel wat anders qua vulling dan winterkleding natuurlijk.

De leukste winterjassen zijn alweer uitverkocht zelfs :wink:

Hier hangt het allemaal al klaar iig :smiley:

valt dik mee, er is nog voldoende leuks te krijgen…



Niek past haar vingino jas van afgelopen jaar nog makkelijk, Mies heeft al een nieuwe en Peet en Suus moeten nog. Ga voor Suus kijken naar een 98 denk ik…

ligt er natuurlijk maar aan wat je definitie van leuk is, ik zag genoeg leuks hangen bij de WE en dat is tot nog toe de enige winkel waar ik volop winterjassen heb gezien.



Afgelopen week in de stad waren ze in de meeste winkels wel bezig met ombouwen van de stellingen, ruimte makend voor de wintercollecties, de laatste zomersale dingen bij elkaar te rapen en op 1 groot rek te knallen… dus kan me niet voorstellen dat al die winkels al door hun collectie winterjassen heen zijn en dat er alleen nog meuk is.



En afgelopen februari/maart dus een hele leuke jas voor de oudste gekocht in de allerlaatste sale ronde… hing er zomaar nog :angel: .

Haha en ik vind de winterjassen van de WE dus niet leuk, tenminste die in de webshopb staan, misschien ben ik ook wel lastig hoor, ik wil graag een jas die nogmaals bij R zijn sjaal, muts en wanten past :mrgreen:

@Sennapen wrote:

Haha en ik vind de winterjassen van de WE dus niet leuk, tenminste die in de webshopb staan, misschien ben ik ook wel lastig hoor, ik wil graag een jas die nogmaals bij R zijn sjaal, muts en wanten past :mrgreen:




In de winkel hing meer dan er op de site staat… maar mijn ervaring heeft in die jaren met kids ook wel geleerd dat zelfs de ene stenen vestiging de andere niet is.



Vorig jaar hingen hier in eerste instantie heel veel van die vieze glimmende bomberjack achtige dingen…



Maar bij andere winkels heb ik hier dus nog geen winterjassen gezien.



En mutsen en sjaals… ik heb inmiddels genoeg verschillende setjes, er matched altijd wel iets :lol: .

Ik had vorig jaar dus een mooie glimmende van name it, niet extreem glimmend maar wel glimmend en bomberjack, die was echt geweldig, mja dit jaar heeft name it dus hele lelijke :thumbdown: , jammer want was best tevreden. Denk trouwens dat ik toch ook maar naar de winkels ga voor een jas, ook omdat jij zegt dat de ene winkel de andere niet is, misschien vind ik nog een leuke matchende :angel: , haha ja en met zoveel jongens moet je natuurlijk ook meer spul hebben en dan kan het altijd weer gebruikt worden.

@Sennapen wrote:

Ik had vorig jaar dus een mooie glimmende van name it, niet extreem glimmend maar wel glimmend en bomberjack, die was echt geweldig, mja dit jaar heeft name it dus hele lelijke :thumbdown: , jammer want was best tevreden. Denk trouwens dat ik toch ook maar naar de winkels ga voor een jas, ook omdat jij zegt dat de ene winkel de andere niet is, misschien vind ik nog een leuke matchende :angel: , haha ja en met zoveel jongens moet je natuurlijk ook meer spul hebben en dan kan het altijd weer gebruikt worden.




Bij de jongste 2 heb ik ook wel matchend met een jas een setje… voor de oudste 2 heb ik afgelopen jaar gewoon paar zwart/donkerblauwe sjaals en handschoenen en dan een muts die ze leuk vonden waar die kleuren in terug kwamen…

Ze grijpen niet meer mis na spelen in de sneeuw en weer naar buiten willen… er is altijd wel iets wat past en nog droog is ook.



Overigens heb ik de eerste jas bij de WE gekocht toen de oudste ruim 5,5 was… voor die tijd vond ik het echt niet leuk voor de jongens… en we hebben er nu in totaal in 8 jaar tijd over 4 jongens 3 jassen gekocht, tis dus niet dat het onze hofleverancier is.



Voor volgend jaar hangt er een leuke van name it voor de jongste klaar… die heb ik gekocht bij de 3e en die is nog hartstikke mooi… voor komend winter moet ik gewoon even kijken in de kast op zolder wat er allemaal nog hangt :angel: .