Wil graag dit jaar nog zwanger worden.

Hallo allemaal,

Ja wij willen heel graag dit jaar nog zwanger raken.

Nu hebben we daar mooi nog even de tijd voor, maar we zitten met een probleem. Ten minste, voor de 1 is het een probleem voor de ander niet zo denk ik.

Wij hebben het niet zo breed, maar door goed te kijken overal en nergens en de koopjes af te struinen komen we al een heel eind denk ik.

Maar is het nou wel of niet te doen om met een klein inkomen een kindje erbij te hebben?

Hoe deden ze dat vroeger dan? :think:

Toen hadden ze het ook niet breed.

Ik wil zo graag een kleintje… :roll:

Hoe denken jullie er over?

Groetjes

toen ik zwanger was van dominique hebben wij na de geboorte een hele slechte periode gehad waardoor ik zelfs eten voor hem moest stelen :oops: schaam me er nog voor deze periode kwam door ziekte van mijn lief en een aantal maanden niet tot geen inkomsten gehad nouja das allemaal achter de rug.

ik zou een ruime berekening maken zoiets als 10 euro per week aan luiers en ga / probeer borstvoeding te geven is gratis en voor niks , kunstvoeding is dan ook weer ruim gerekend 10 euro in de week .

kinderkamer en kleding is vaak voor een prikkie te krijge via mp of vrienden die nog over hebben.

ikzelf heb ervaren dat het in het begin niet zoveel hoeft te kosten omdat ik altijd en eeuwig op de kleintjes moest letten , nu mijn zoon ouder word ben ik blij dat we een “modaal” inkomen hebben omdat hij toch meer “verbruikt” .

ik vind een kind komt met liefde niet met geld … maar ik vind ook dat je niet op je eigen dingen moet gaan besparen om voor je kind te kunnen zorgen.

nadat mijn man weer aan het werk was en ons inkomsten beter werden heb ik de berekening in me hoofd gehouden dat ik zoiezo 100 euro in de maand MOEST hebben voor mijn zoon. luiers eten en medicijnen die je gewoon moet kopen etc.

maar wat is een klein inkomen … de een vind 1200 klein inkomen de ander 1600

Liefde is het allerbelangrijkste wat een baby’tje nodig heeft hoor… al zijn spulletjes uiteraard ook belangrijk…!

Inderdaad wat net al gezegd werd, probeer borstvoeding te geven dat is gratis… anders kijken als het zover is of je kindje goed reageert op een ‘goedkoper’ merk babyvoeding. Qua kwaliteit kan ik me niet voorstellen dat het onder doet voor een ander merk, anders zou het niet op de mart zijn ( ik denk aan eigen merk, bijv. etos, AH of kruidvat) Luiers zit je per week wel aan een pak, 10 euro is inderdaad wel een goede schatting, al heb je goedkopere merken, maar je kan beter wat speling hebben… en probeer eens marktplaats af te struinen en gratisoptehalen of er niet gratis babydingen zijn die je kunt krijgen of evt. goedkoop kan overnemen…

zo hebben wij een advertentie gezet op marktplaats voor een gratis of goedkope babykamers, tig mailjes voor mensen die er 50 euro ofzo voor wilden hebben… maar toevallig ook 1 die hem gatis wilde wegdoen. aanhanger geleend en we hebben een gratis babykamer in huis staan nu. Voor mijn ouders precies hetzelfde gedaan, daar staat dus ook een babykamer nu. badje hadden we gratis via gratisoptehalen en kleertjes hebben veel mensen wel over zeker in de kleinste maatjes. zo kom je al behoorlijk ver hoor…

maar blijf erbij, liefde is het allerbelangrijkste :slight_smile: als ze wat ouder worden ( lees 2-3 jaar ) dan gaan ze wat meer nodig hebben, maar tot 2 jaar valt het nog reuze mee allemaal…

succes met alles!

groetjes,

Louise

hoi hoi,

ik kwam in de bijstand terecht met een klein babytje en met wat reregel en gepuzzel heb ik het prima gered. een vetpot was het niet en zowel hij als ik hebben in goedkope kleding rondgelopen. bij de wibra en de zeeman hebben ze ook leuke kleding en speelgoed hoor…

toen ik klein was kwamen mijn ouders in de schuldsanering terecht…ook heel weining te besteden dus. maar ik heb geen enkele herrinnering dat ik iets tekort gehad heb hoor…

mijn mening is dan ook dat als je het graag wil dat je er echt wel een weg in vind. liefde en aandacht is zoveel belangrijker dan geld.

succes met zwanger worden meid…

Moet eerlijk zijn dat wij er geen ervaring mee hebben om elk dubbeltje als het ware om te moeten draaien.

Inderdaad advertenties plaatsen voor gratis kamer, kinderwagen en babyspullen, naar kringloopwinkels gaan, daar is het bijna voor niks en vaak nog erg goed. En nu al elke maand een kleinigheidje opzij zetten wat je kunt missen voor de kleine.

Ook bv geven is natuurlijk voor niks, maar goed dat moet nog wel lukken. Veel gratis pakketten aanvragen en dat ook door je ouders en evt vrienden laten doen, want daar zitten vaak ook luiers in, soms wel hele pakken.

En wat ook meerdere al schreven, liefde is nog altijd het belangrijkste, geld komt altijd op de tweede plaats. Niemand verhongerd in NL als je maar op tijd aan de bel durft te trekken.

zodra je iets nodig hebt van zwangerschapskleding kinderkleding of een complete kinderkamer en je zet hier op dit forum een oproep neer meid dan word je ovespoeld met reakties , er zijn hier zoveel behulpzame meiden dat komt echt wel goed hoor !!!

Lieve allemaal,

Inderdaad staat liefde op nummer 1. Ook bij ons.

Ik weet dat ik mp kan opzoeken en dat doe ik dan ook geregeld.

Ook heb ik al wat in huis liggen en krijgen we straks het badje en standaard van mijn zus. Erg fijn.

Ik meen me te kunnen herinneren dat je bij je bevalling ook genoeg krijg waar je een tijdje mee vooruit kunt! Dat is ook wel prettig.

Maar hoe overtuig ik mijn man er dan van dat we best wel voor een kleintje kunnen gaan nu? Hij is best dwars hier in. :wall:

Ik probeer zeker iedere maand een klein bedrag opzij te zetten en dat hebben mn man en ik ook overlegt dat we dat gaan doen, alleen van zijn kant komt het niet echt en dat is jammer.

Ik koop zo af en toe eens wat leuke kleertjes ( ook bij de zeeman) en kijk ook in de opruiming. Kreeg laastst een opmerking waar ik echt zo iets bij had van jongens, wat geeft het? Die meid zei: Ik zou nu nog geen kleertjes kopen want straks loopt het erbij als of het in de jaren 0 is geboren :? Nou dat schoot me wel ff in het verkeerde keelgat.

Ik zelf ben momenteel soort van arbeidsongeschikt en mijn man verdiend iets meer dan 1000 euro. Preciese bedrag zeg ik liever niet, maar dat begrijpen jullie vast wel. Maar daar moeten onze vaste lasten dus nog vanaf. Dus blijft er niet veel over.

En ik ben zowiso voorstander van bortsvoeding, dus dat gaat gebeuren ook. Tenzij het niet goed gaat natuurlijk.

Jullie berichten doen me trouwens heel veel goeds, thnx daarvoor!

:-*

hoe je je man kan overtuigen… tja, da’s lastig. Ze zeggen ook vrouwen komen van Venus, mannen komen van Mars he? de man werkt gewoon anders. Met je gevoel praten werkt natuurlijk altijd.

En nu kleding kopen… ach, we hebben het zelf ook gedaan. Merk wel dat ik die kleding minder vaak heb aangetrokken dan de kleding toen ze eenmaal geboren was, omdat we ook zoveel hadden gekregen en toen ging ik helemaal los! ( werd een meisje en wat we van te voren gekocht hadden was uni :wink: ) Maar goed, de standaard dingen maakt toch echt geen moer uit hoor! had de halve baby uitzet al compleet voor ik 4 maanden zwanger was… en later hebben we gewoon nog het e.e.a omgewisselt omdat er nog wat leukers op m’'n pad kwam. Niets mis mee toch? en rompertjes en dat soort spul kan toch altijd? net zoals ze kleinere maatjes? ze groeien er toch zo uit! maat 80 zou ik niet nu al kopen, want het meeste daarvan is nogal sexe gericht ( of jongens, of meisjes ) en aangezien je daar 50% kans op hebt…

maar zou zeggen gewoon doen hoor! en de advertenties inderdaad afstruinen. Misschien heeft je zus ook nog wel wat kleding wat haar kind(eren) te klein is/zijn?

komt goed!

succes met oefenen :wink:

groetjes,

Louise

Is het zo dat je man enkel niet wil om de financiele redenen??

Of wil hij het nog niet??

Misschien is hij er nog niet aan toe en verschuilt zich achter het financiele verhaal.

ik bedoed het niet kwaad hoor dus verbeter me maar als ik ernaast zit. :-

maar ik ben wel van mening dat je er beide voor 100 % achter moet staan. :-

en ik geloof dat he verder al heel wat nuttige tips van de anderen hebt gehoord,daar heb ik helaas nog geen ervaring mee :wink:

Heb even een beetje mee gelezen.

Ik ben ook van mening dat eenkind vooral liefde nodig heeft.

Maar dan is borstvoeding zo mooi: het is gratis.

En ik lees al dat je dat graag wilt gaan geven.

Helaas lukte het bij mij maar 2 volle maanden en daarna was het niet meer voedzaam genoeg. Hoop dat het bij jullie wel heel goed zal gaan en dat je het lang kan geven! (maar staar je er niet blind op)

Flesvoeding is prijzig. Wij betalen 13,- aan voeding per week Nutrilon Omneo

Laat je niet van alles aansmeren, veel dingen die op uitzetlijstjes staan heb je soms niet eens nodig.

Wij hebben een bedje via marktplaats, zwager heeft een commode gemaakt en we hebben een kledingkast van Ikea.

En die commode hebben we door zwager laten maken omdat we allebei erg lang zijn, en deze commode is veel hoger dan de standaard commodes.

Niet dat wij het geld niet hadden, maar als je alles in dezelfde kleur houdt, heb je een hele mooie kamer die niet duur is.

Een kinderkamer hoeft niet duur te zijn.

En je kindje kan zelfs gewoon op je eigen kamer slapen in een wiegje.

Ik las ook dat je nu al dingetjes koopt.

Persoonlijk zou ik dat dan juist niet doen als ik krap bij kas zou zitten.

Dan kun je dat geld toch beter bewaren tot je baby er is?

Anders zit je straks misschien met kleine maatjes in het verkeerde seizoen, snap je wat ik bedoel?

Als je kleintje geboren is krijg je ook altijd veel cadeautjes.

Dat is natuurlijk heel fijn, dat helpt je de eerste tijd best wel.

Wat ik jammer vond is dat we erg veel knuffels hebben gekregen.

Een baby kan daar niets mee…

En ik heb alle knuffels in een zak gedaan en op zolder gezet.

Het zijn stofnesten en zodra ons kindje echt gaat spelen was ik ze en dan mag ze ze weer.

Ja mannen…

Het kan zijn dta je man zekerheid op financieel gebied wil, maar dat weet ik natuurlijk niet.

Wegens persoonlijke redenen mocht ik mijn kinderwens niet te ver vooruit schuiven.

Van mijn man hoefde het nog niet zo, vorig jaar stoppen met de pil.

Maar hij is nu natuurlijk geweldig blij met z’n meisje.

Mannen staan er heel anders in dan vrouwen. Wij zijn er eerder aan toe, mannen zijn soms bang hun vrijheid te verliezen, hobby’s of iets anders op te geven etc…

Nou hoop dat je wat hier aan hebt en de andere reactie’s kun je ook wel verder mee komen.

Succes hoor.

@Coise wrote:

Maar hoe overtuig ik mijn man er dan van dat we best wel voor een kleintje kunnen gaan nu? Hij is best dwars hier in. :wall:

Mijn ervaring is; als een man niet wil, dan wil een man niet. Mijn ex-man was een HBO opgeleide man die 2000+ euro in de maand verdiende en NOG vond hij een kind ‘te duur’. Daarnaast werkte ik ook nog.

Die relatie is ook -voor een deel- op dit punt stuk gegaan… Gelukkig maar… Na 3 maanden had ik een nieuwe vriend en een beeb in mijn buik. (L) :inlove:

Een kindje hoeft niet duur te zijn en vergeet de kinderbijslag/toeslag etc ook niet!

Hoi Coise,

Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe ze dat vroeger deden… Wij hadden het vroeger thuis ook niet breed en ik heb een hele gelukkige jeugd gehad!

Mijn moeder maakte veel kleertjes zelf, misschen heb je ook iemand in je omgeving die dat kan! Bovendien heeft je kleintje dan altijd iets unieks aan wat niemand heeft.

Kijk inderdaad op mp, daar zijn mooie babykamers voor weinig of niets te koop.

En je krijgt heel veel. Mijn ervaring is dat veel mensen je vantevoren vragen wat je wil hebben, dus kun je zelfs je cadeaus vaak zelf uitzoeken!

Mijn zoontje draagt alleen maar rompers van de Hema en de H&M, goedkoop en ze passen hem prima!

Succes meid en houd ons op de hoogte!

Het is bij ons dat we dus een schuld moeten aflossen nog.

Ik heb me er een beetje bij neergelegt dat ik dit jaar nog ga halen.

Vind het wel jammer, maar eerst moet die schuld de deur uit zijn. :cry:

Onze tijd komt nog wel denk ik dan maar!

Wel gaan we langzaam aan beginnen met de logeer kamer om te bouwen naar een soort van baby kamertje!

Zijn we er toch nog een klein beetje mee bezig! :smiley:

Bedankt voor jullie goeie adviezen en berichtjes.

Doet me echt goed!

:-* Çoise

Hoewel ik het met veel van deze dames eens ben vind ik wél dat je, als je bewust voor een kindje gaat, een bepaalde financiële basis moet hebben. Kijk dat je spullen hier en daar wel bij elkaar ‘scharrelt’ en dat dan dus allemaal niet het nieuwste van het nieuwste is, is geen enkel probleem. Maar als je nu al maandelijks bijna niet rond komt met z’n tweetjes dan lijkt het me toch wijs om proberen eerst een buffer op te bouwen. Mijn mening hè?

Ik kan me dus de reactie van je man wel voorstellen. Eerst zorgen voor een béétje redelijke basis, niet zo’n gekke gedachte van hem hoor… Ik moest gisteren hals over kop naar de apotheek om emulsie voor Sas d’r waterpokjes te halen daar ze kapot ging van de jeuk. 8 euro, onverwachtse uitgave. Ik vind dus dat dat soort dingen wél moeten kunnen. Snap je wat ik bedoel? En je hebt nog ff tijd joh… Je bent nog hartstikke jong!

@ Marion,

Ja dat is ook helemaal zo en daar gaan we nu ook voor.

We wachten tot we van al onze schulden af zijn en dan zien we wel weer.

Zou ook enorm schelen als ik weer aan het werk zou kunnen en mogen.

We hebben geduld.

Groetjes Çoise

Ik denk dat veel stellen wel twijfelen of ze het financieel gaan redden met een kleintje. En dat weet je denk ik zelf het beste. Als jij met z’n tweetjes al moeite hebt om rond te komen en weinig overhoudt per maand… dan lijkt het me niet heel verstandig om bewust voor gezinsuitbreiding te gaan, als je niet ook tegelijkertijd meer inkomen gaat krijgen.

Iets meer dan 1000 in de maand is wel weinig hoor… Is het bruto? Of netto?

Lieve Coise,

Als je er allebei(nog ff je man overhalen :wink: ) achter staat, gaat et vast goedkomen!

Liefde kost niets en zoals een heleboelvoor me hebben gezegd, de spulletjes komen ook wel!

Succes!

:-*

Ik sluit me bij Marion haar woorden aan, ik vind ook dat je wat geld achter de hand moet hebben voor onverwachtse uitgaven. Wij hebben de meeste dingen nieuw gekocht, maar zijn kleertjes komen ook bij de zeeman, H&M, V&D en nog meer goedkopere winkels vandaan. Gewoon omdat hij er binnen 3 maanden toch uitgegroeit is.

ook ik sluit me hierbij aan ik begrijp dat je heel graag een kindje wil en is liefde ook heel belangrijjk maar dat komt niet op de 1e plaats.

daar komt eten en drinken op en als je bijna geen geld hebt moet je kindje wel kunnen eten.

en als je borstvoeding geeft is dat fijn als het lukt maar idd flesvoeding is minimaal 6 euro per pak en daar doe je maar 1 week mee dus is 24 euro in maand dan komen luiers er nog bij.

kan jij 50 euro missen per maand??

en straks gaan ze potjes eten kan je zelf maken maar heb je dan een blender?

Ik bedoel dit niet lullig tegen over jou maar ik vind dat een kindje liefde en eten en drinken nodig heeft en als je kindje wat heeft moet je ook dat kunnen kopen.

verkouden: neusspray

vit D druppels (ook als je bv geeft) 6 euro per flesje.

ps wat ik wil zeggen denk er GOED over na.

verder weet ik zeker dat je een hele goeie moeder zal zijn en jou wens vast en zeker vervuld wordt.

:hug: :-*

ook ik ben van mening dat je beter even ermee kan wachten totdat je weer wat m,eer financiele zekerheid hebt… het is wel mooi gezegd dat een kindje alleen liefde nodig heeft… maar ook eten en drinken en de rest!

en als jij bv geeft moet je wel heel gevarrieerd eten! dat kost ook geld… en als je dat niet hebt, dan zal je bv ook niet optimaal zijn… en kan je alsnog over naar flesvoeding…

Je zei het zelf al dat je toch liever nog eerst jullie schulden wilt aflossen voordat je aan zwanger worden begint… natuurlijk heb je een eigen keus… ik hoop dat het jullie goed afgaat met de financieen en dat je kinderwens snel in vervulling mag gaan meid…

Best wel goed dat je er eerst zo diep over nadenkt… er zijn er genoeg die het gewoon maar doen en er later achterkomen dat ze het niet redden…

Succes!!!