Ik ben van mening dat geldproblemen voor onwijs veel stress kunnen zorgen, en een kind geeft ook veel stress. In mijn directe omgeving heb ik hierdoor meer dan eens een relatie stuk zien lopen, waarna het kind uiteraard weer de dupe werd… Mijn mening? Financiële zekerheid is echt een prettige basis, waardoor je relatie beter bestand is tegen alle vernieuwingen die met een kind meekomen. Maar een ‘oerwens’ zoals een kind laat zich natuurlijk niet tegenhouden door geld. Als je goed kunt budgetteren, en niet mee hoeft te lopen met andere mensen qua uitgaven, zou je heel gelukkig kunnen worden. Juist in het internet-tijdperk is er van alles te koop voor weinig geld.
Inderdaad goed dat je er over nadenkt en succes met je beslissing!
Hallo lieve allemaal,
Bedankt voor jullie goed bedoelde adviezen en antwoorden.
@ Bianca,
Momenteel is 50 euro niet wat ik uit kan geven, maar ik ben dan ook nog niet in verwachting.
Ik heb allang besloten dat het dit jaar niet word.
Ik zit nogsteeds ziek thuis en voorlopig zit er geen baan in voor mij.
We wachten tot alle schulden de deur uit zijn en we een buffertje hebben.
En dan gaan we het proberen.
Mijn man en ik hebben nu wel een "baby"potje waar we elke maand wat geld in proberen te doen wat we over houden van het huishoudgeld.
En dat s tot nu toe wel lekker gegaan.
We hebben al een kinderstoeltje en bedje kunnen kopen van het geld en via internet. Wat ook erg handig is voor logees die komen.
Maar vooralsnog, we doen het nu heel rustig aan en we denken eerst aan ons zelf.
Onze wens blijft heel sterk, maar we doen er goed aan om er eerst even over de filosoferen.
Ik mag nu eerst genieten van de zwangerschap van mijn zus!
Ze verwacht in oktober haar 4e kindje.
Dus daar zet ik mijn gedachten maar even op.
Toch heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes mensen.
Liefs Çoise
Jullie komen er wel! Zo te lezen zijn jullie al hartstikke goed bezig :thumbup: :thumbup: goed hoor!
hallo Coise,
ik heb het hele topic gelezen. Ik wil mij nergens mee bemoeien, maar ik kocht jaren geleden ook al babykleertjes en spulletjes, want ik ging er van uit dat ik wel zwanger werd. Helaas duurde het 3,5 jaar voordat het zover was. En ik kan uit ervaring vertellen dat ik erg verdrietig werd als er weer een ivf poging mislukt was en ik al die spullen zag liggen.
Gelukkig hebben we een prachtige zoon gekregen, dmv ivf/icsi.
Dat wilde ik even kwijt.
groetjes Claudia
Hallo Claudia,
Bedankt dat je je verhaal even aan me kwijt wilde.
Ik heb er rekening mee gehouden dat ik eventueel niet eens zwanger kan worden.
De spullen die we al aangeschaft hebben is dan ook goed voor onze neefjes en nichtjes die er in kunnen vertoeven.
En zo ontlasten wij ons bezoek ook met alles mee te slepen van huis naar ons. Scheelt een hoop gedoe.
En kunnen ze toch een keertje op bezoek komen. Gezellig.
Maar de optie dat ik niet zwanger zou kunnen worden hebben wij in ons gesprek al besproken.
Ben heel blij voor jullie dat jullie een zoon gegunt is!
Groetjes Çoise
wij hebben de babykamer en al gekocht via marktplaats.
Kleertjes? Nou Zeeman en al is goed zat! Ze groeien er toch zo uit, enne kleertjes kun je ook vragen als kraamcadeau of een zakcentje.
Of marktplaats, staat ook heel veel op. Of gewoon bij je familie
Maar:
Toen ik zwanger werd vsan onze zoon, hadden wij het ook niet breed. Ik zat nog op de opleiding en werk en me man kreeg net voordat Levi geboren was ontslag! Dan moet je teren op een leerlingenloon en een WW die pas na enkele weken komt, en dat terwijl de kleine er al was toen.
Tja dan moet je keuzes maken, dan maar een keer minder extra dingen voor jezelf, de auto vaker laten staan, eten zo goedkoop mogelijk enz.
Dit heeft toch wel efkes geduurt hoor (paar maanden), vooral voordat me man een nieuwe baan had en weer een inkomen.
Maar we zijn nooit ongelukkig geweest, en zijn overal doorheen gekomen.
En nu? Nu hoeven wij ons al een tijdje (een jaar haha) geen zorgen meer te maken.
Ja ik weet dat het verstandig is om eerst financiele basis te hebben en al, maar ja nu met deze tijden in de recessie en al is alles toch kei onzeker. Ja nou dan kun je een vast contract hebben, nou je staat toch zomaar op straat hoor. En dan?
Zulke dingen kun je niet inplannen van te voren.
Ik persoonlijk snap wel dat mensen dat altijd allemaal willen, maar soms heeft het weinig nut.
Hiermee wil ik alleen maar zeggen, dat je niet altijd alles kunt bieden van stabiliteit aan een kleine.
Ja je moet wat geld indd kwijt kunnen per maand, maar je moet ook zeker een sterke relatie hebben!
En als je nu ook al geld spaart, dan kan het dan ook.