Wij gaan voor een 3de, wie nog meer?

oh wat een leuk topic :mrgreen:

sommigen van jullie nog in dubio wel of niet een 3e :inlove:

wij hebben sinds vorig jaar ons 3e kindje :inlove: ik was na de 2e gewoon nog niet klaar :shifty: zeg maar.

en ja omgeving beide ouders moesten ff wennen maar zijn er super blij ermee :wink: met nog zoā€™n klein moppie. en trouwens wat de omgeving ervan vindt :roll: wij zijn gelukkig thatā€™s it :angel:

tuurlijk wel praktisch grote auto en kamers. onze jongste en oudste slapen nu sinds 2 mnd bij elkaar op de kamer op zolder :mrgreen: maar das uit nood de kamer aan de achterkant moet nog uitgebouwd worden dan verhuizen wij daar naar toe en komt de jongste naar de 1e verdieping.

ik zou zeggen volg je gevoel :inlove: ik denk dat t anders blijft knagen :mrgreen:

succes met jullie beslissingen! :-*

@pegje wrote:

wij willen ook nog wel een 3de maar twijfelen enorm , ook omdat de meiden beide tweelingen waren en met 1 steeds mis ging , en 4 kinderen vind ik voor ons te veel ,

dus ik ga meelezen wat jullie te vertellen hebben :inlove:

Oooh echt, zou je het heel erg vinden nu nog een tweeling erbij?? Ik niet :oops: ā€¦

erg zou ik het niet vinden natuurlijk , ik wil er wel 10 ik hou van kinderen , en mijn meiden zijn dropjes dus ik wil wel ,maar of ik het kan betalen ben ik bang , de auto , het huis, school , dingetjes die kids willen en nodig hebben , pffffffff kan nog wel effe doorgaan , we hebben eht niet slecht, maar we zijn ook niet rijk dus ik twijfel enorm , :roll:

tweelingen zijn geweldig :inlove: , ik wou dat mijn tweelingetjes beide geboren hadden mogen worden :cry:

Hopelijk mogen wij er voor het eind van het jaar ook weer voor gaan. Eerst eind deze maand naar een andere orthopeed die wat meer behulpzaam is in het vinden van oplossingen voor mijn rug. En heel, heel misschien kan dan het groene licht aan voor een derde zwangerschap :pray: :pray:

Ik ben er zeker van dat we nog niet compleet zijn, en wil dan ook enorm graag een 3de. Nog 2 dagen de pil, en dan gaan we ervoor.

Maar ik ben ook wel een beetje bang voor de reactie van andere, weet wel dat ik daar absoluut niet naar moet luisteren en dat het onze keuze is maar toch.

Ook die 2 van ons zullen samen op 1 kamer moeten. Ging tijdens de vakantie in de caravan prima! Maar thuis is toch weer anders. We gaan er gewoon voor.

Ben wel heel benieuwd, of het super druk is met 3. De overgang van 1 naar 2 vond ik enorm groot.

XX Tess

Leuk manā€¦ hahha Faizaa doe je het nou wel of niet?? Want wij gaan wel voor de derdeā€¦ :mrgreen:

Dan doen we het samen :dance: ( nou ja jij met je eigen man en ik met die van mijā€¦ je snapt me wel :mrgreen: )

Wij gaan er in november weer voor. De derde en de laatste. Mooi jong achter elkaar ze schelen niet te veel maar ook niet te weinig. De laatste keer zwanger zijn en bevallen. Laatste keer borstvoeding en gebroken nachten.

@Tess wrote:

Ik ben er zeker van dat we nog niet compleet zijn, en wil dan ook enorm graag een 3de. Nog 2 dagen de pil, en dan gaan we ervoor.

Maar ik ben ook wel een beetje bang voor de reactie van andere, weet wel dat ik daar absoluut niet naar moet luisteren en dat het onze keuze is maar toch.

Ook die 2 van ons zullen samen op 1 kamer moeten. Ging tijdens de vakantie in de caravan prima! Maar thuis is toch weer anders. We gaan er gewoon voor.

Ben wel heel benieuwd, of het super druk is met 3. De overgang van 1 naar 2 vond ik enorm groot.

XX Tess

Jaaaaa dat had ik ook. Ik haatte de mensen die zeiden: ā€œde tweede draait gewoon meeā€ Nou hell no. Ik ga er vanuit dat het nu ook niet zo is :mrgreen:

@Tess wrote:

De overgang van 1 naar 2 vond ik enorm groot.

Moet je nagaan hoe de overgang van 1 naar 3 is :shock:

Ik denk dat ik het juist rustig ga krijgen als we ā€˜maarā€™ 1 baby erbij hebben :lol:

Ik maak me trouwens geen zorgen over opmerkingen van familie of vrienden, want we hebben al vaak laten doorschemeren dat er waarschijnlijk een 4e gaat komen.

Ik maak me alleen zorgen over mijn werk, ik ben net met een nieuwe baan begonnen. In februari wordt mijn contact verlengd, dus dan wil ik niet langer dan 3 maanden zwanger zijn. Het voelt op zich achterbaks, maar aan de andere kant heb ik geen zin om mijn babykriebels hiervoor te negeren.

Het scheelt natuurlijk wel dat de oudste nu uit de luiers is, en tegen de tijd dat nr 3 er is, zal de jongste ook een stukje zelfstandiger zijn. Maar het zal toch hard werken blijven.

Vind het wel heel speciaal dat dit nu de laatste keer zal zijn.

Ben er soms ook wel een beetje nerveus voor. Morgen de laatste pil en dan is het zover :lol:

XX Tess

Samaarā€¦ echt!!! wat leuk johā€¦ :o :inlove:

vandaag wandeling in bos gemaaktā€¦ hadden we het er weer overā€¦ wanneerā€¦ wanneer ga je er weer voorā€¦

ik wil eerst eens aan het werk zijnā€¦ en mn oudste op schoolā€¦ (dat is in december zover) zodat mn drukke peuter op het kdv zit voor een paar dagenā€¦

we zijn al namen aan het bedenkenā€¦ :shifty: en moeten ons inhouden niet NU al te gaan oefenenā€¦ maar als ik echt even goed nadenk weet ik dat even wachten tot de omstandigheden goed zijn, beter isā€¦

mijn familie zal zekerrr commentaar geven, tuurlijk is het mijn levenā€¦ mijn keus, onze keusā€¦ maar tochā€¦ ik heb daar zoooo geen zin in, dat commentaarā€¦ :silenced:

Samaarā€¦ heb je nog een lijstje leuke Marokkaanse jongens/meisjes namen voor meā€¦ Az en ik zijn het NOOIT eensā€¦ :mrgreen:

Dusseee, jullie in dec? :mrgreen: (voel je niet gepushed hoor LOL)

Namen?? Lieve schatā€¦IK weet niet eens mooie namen. En als ik mooie namen heb dan ken ik weer mensen met juist diƃĀ© naam. EN die mensne mag ik dan weer nietā€¦ Ga zo maar door.

Maarrree leuk he. Hihii :inlove:

Hhahahahahah ja ken ikā€¦ heb ook weleens een mooie naam gevonden en dan denk ik: owww nee, doet me denken aan die en dieā€¦ en ik vind die persoon niet leukā€¦ :sick: :mrgreen:

Moeilijk heā€¦

In decemberā€¦ neuj das nog te snelā€¦ :mrgreen: misschien in meiā€¦ :mrgreen:

Tess, ik kan me voorstellen dat het wel spannend is, erover nadenken is toch wat anders als daadwerkelijk stoppen met de pil. Succes, hopelijk ben je snel zwanger. Hoe lang ben je voor de 1e en 2e bezig geweest?

Toen mijn man en ik over kinderen aan het praten waren, hadden we een voorstelling dat we 3 of 4 kinderen wilde. Tijdens mijn 2e zwangerschap heb ik nooit het gevoel gehad dat dit de laatste keer zou zijn, ik heb mijn zwangerschap ook niet op deze manier beleefd. Nu zal dit dan wel zijn, de laatste keer die spanning voor de termijnecho, de laatste keer bewegingen voelen, de laatste keer in afwachting hoe je kindje eruit komt te zien. Dat maakt het dan wel speciaal.

hoi allemaal,

wij zijn sins 1 sept voor nm 3 bezig.

wij hebben een engel zoontje twan* en een bengeltje dylan nu hopen we op een derde wondertje.

groetjes will

Bij nummer 1 en 2 waren we eigenlijk meteen zwanger!

Dus het feit dat we er nu echt voor gaan, maakt het wel extra spannend, maar ook weer heel leuk

XX Tess

Oh wat leuk om te lezen dat er zoveel voor een 3e kindje gaan.

Een 3e kindje is hier een waaaar cadeautje gebleken, echt in alle zinnen van het woord.

Voor mij is het wel de laatste idd geweest, dus de zwangerschap beleef je intenser.

Peter was een huilbaby en is inmiddels een super drukke bijna 4 jarige kleuter die getest gaat worden op Adhdā€¦ maar Michelā€¦ og wat een lekker ding.

Hij is dus wel supermakkelijk, sliep met 8 weken door en is er nooit mee opgehouden, als hij al sprongetjes meemaakt, dan merken wij het in elk geval niet, hij ontwikkelt zich volgens het boekje maar bovenalā€¦ hij is de grappenmaker en de vrolijke frans in ons gezin.

Heeeeeeeerlijk, zoā€™n 3e :inlove:

Ik heb wel eens gekscherend geroepen dat als ze allemaal zo zouden worden en ik dat zeker zou weten er nog wel 3 bij mogenā€¦

Maar nee, het is goed zo.

3 passen op de achterbank van een gemiddelde station, 3 passen in ons huis zonder drastische verbouwingen en 3 kunnen we betalen en dan ook nog leuke dingen doen.

Maar vind het wel super leuk om te lezen dat anderen ook voor 3 gaan. :thumbup: :inlove:

Er over praten is inderdaad iets heel anders als er daadwerkelijk voor gaan.

Positieve gevoelens en twijfesl wisselen elkaar af, maar de vreugde en het verlangen naar zoā€™n klein lief ding is enorm groot. Ook dat fijne gevoel van met zā€™n 2en zijn, het voelen van het kindje, die eerste kennismaking wegen allemaal veel zwaarder als de niet zo fijne kanten van het weer zwanger zijn!

XX Tess

Ik ben soms een beetje bangā€¦ omdat onze 2eā€¦ zoooo druk isā€¦ dat ik het niet aankanā€¦ ik vind het nu soms al too much en kan niet wachten om weer een paar uurtjes te gaan werkenā€¦ het is zooo zwaar met een 2,5 jarige jongen die gaaaaaaaaaat, en gaaaaaaaaaaatā€¦ en druk isā€¦ en smijtā€¦ en klimt en valt en ruw isā€¦ en niet luisterdā€¦ (heel anders dan zn zusje, die luisterde soms ook niet hoor, maar andersā€¦)

En toch is de wens erā€¦ sterkā€¦ ik schrik er gewoon van hoe druk onze 2e isā€¦ en ben bang er nog zo 1 te krijgenā€¦ :silenced: :shifty: :oops:

DAT is het enige dat me tegenhoudt om er niet nu, vanavond, al voor te gaanā€¦ :mrgreen: Ben ook bang de 2e als buitenbeentje te gaan behandelenā€¦ juist omdat ie zoā€™n handenbindertje isā€¦ ik hoor het zo vaak, nr 2 is altijd het buitenbeentjeā€¦ wat een flut argumentā€¦ :silenced: :frowning:

Pop je moet doen wat je hart je ingeeft. Zo zit ik ook. Toevallig ook de tweede. Zij is een echte kattekop en ik denk dat ik nog veel van haar kan verwachten.

Maar ik denk dat het ā€œlaterā€ ook beter is. Ze hebben nog wat aan elkaar en kunnen samen spelen. Daarom wil ik het leeftijds verschil niet te ver op laten lopen. Nu even druk maar straks wanneer ze allemaal op school zitten. Heb ik weer de ā€œvrijheidā€ voor mijn gevoel om wat voor me zelf te doen.

En er zitten nog 9 maanden tussen he :mrgreen: Over 9 maanden is hij vast heeeeeeeeeeel anders :liar: