wii

weet niet zo goed in welk topic dit hoort, mijn excuses voor het geval hij verkeerd staat… :-*



wie heeft er een wii?? en hoe vaak gebruik je hem? of door wie wordt hij gebruikt? en wat voor spellen doe je dan?

ik wil echt wat aan beweging gaan doen, heb een crosstrainer boven staan, maar die gebruik ik te weinig. De sportschool vind ik te duur, en niet leuk, dus nu dacht ik: misschien kan ik een wii aanschaffen en met de wii fit of wii sport wat meer bewegen.

maar vind het een behoorlijke uitgave, dus eerst maar wat research :slight_smile:

er is een topic, maar weet zo ook niet waar :slight_smile: .



Maar wij hebben er eentje, in de donkere/koude maanden wordt die een stuk meer gebruikt als in de zomer … alhoewel… afgelopen zomer op weer een regenachtige dag ook weleens hoor :wink: .



We hebben ook zo’n fitplaat erbij en dat is wel leuk om te doen.

Ik ga ook weleens ‘suf steppen’. Dat is gewoon steppen en dan kan je tv kijken en hoor je het tempo van de stappen in de remote.

Zelf doe ik dan vaak nog wat armbewegingen erbij met gewichtjes om het iets minder suf te maken. Halfuurtje ofzo.



Heb ook een sport spel erbij, maar mijn bekken vindt dat lang nog altijd niet grappig, dus dat doe ik nu heel afentoe en dan vooral de yoga dingen.

Ik gebruik de Wii bij het afvallen. Ik heb een balanceboard en het programma Wii Fit Plus. Dat is speciaal bedoeld om af te vallen of conditie op te bouwen. Er staan allemaal oefeningen en spelletjes op, je kunt een doel stellen, je gewicht en BMI worden bijgehouden in een grafiek, de calorieen worden geteld, enz. Ik heb de Wii ook gebruikt om mijn conditie en functie van mijn arm weer op te bouwen na de operaties en chemokuren.



Hier werkt het ontzettend goed. Maar je moet het wel regelmatig doen en dan ook langere poos achter elkaar. Ik probeer er 5-6x per week zo’n 45 minuten per keer op te staan. Ik doe dan steps, boksen en joggen. Je valt echter niet af van gewone leuke spelletjes, je hebt wel een fitness/workout-programma nodig.



Voor mij is het ideaal: ik hoef de deur niet uit, dus zit niet met oppas, ik kan het doen als het mij uitkomt (meestal 's avonds als onze meid slaapt en hub naar zijn werk is). De drempel om het te doen is lager dan wanneer je nog naar een sportschool of zwembad moet, daar heb je vaak geen zin in of geen energie meer voor.



De Wii werkt dus zeker wel, alleen moet je er genoeg zelfdiscipline voor hebben om het ook regelmatig te blijven doen. Maar dat geldt voor alle bewegingsapparaten en sporten.

bewdankt voor jullie reacties!



jippie: mijn eerste doel is ook om mijn conditie op te bouwen met de wii. als mijn conditie weer een groot deel op pijl is, wil ik hem gaan gebruiken als hulp bij het afvallen.



maar is het ook echt leuk om te doen of is het toch ookn iet zo leuk?

Wij zijn over naar de X-box, mijn Wii staat nu op MP.

Merk dat dat ding hier dus totaal niet meer gebruikt word en dat vind ik echt zonde van dat ding.



Maar we hebben het wel altijd heel leuk gevonden om te doend ie spellen enzo.

nou ja, ik vrees dat het met alles zo is… in het begin gebruik je het vaak en veel, en na verloop van tijd veland het in de kast…

maar goed, ik wil nu eigenlijk al 2 jaar een wii, dus vind het nu toch wel tijd om er iets mee te doen met mijn wens :slight_smile:



en hebben al een leuk spelletje voor sophie gezien, van nickelodeon junior, dus onze dame mag ook mee wii-en :smiley:

@Rooike wrote:

Wij zijn over naar de X-box, mijn Wii staat nu op MP.

Merk dat dat ding hier dus totaal niet meer gebruikt word en dat vind ik echt zonde van dat ding.



Maar we hebben het wel altijd heel leuk gevonden om te doend ie spellen enzo.




Hier hetzelfde verhaal, Wii wordt niet meer gebruikt sinds we kinect voor de xbox hebben, reageert veel fijner, geen afstandbediening in de hand. En ik vind het vooral veel mooier :smiley:

kinect is wel erg super,

maar ik ben nog steeds bij met de WII,

de oudste speelt er elke dag wel eventjes op.



alleen terror tim mag er dus niet aankomen :naughty:



de balance board heb ik ook, maar ben alleen de dvd kwijt :oops:

en die kan je niet los kopen…



regelmatig was ik aan het steppen, en skieen :thumbup:

In Wii Fit Plus zitten heel veel verschillende trainingen en spelletjes. Ik doe eigenlijk altijd hetzelfde en dan wordt het wel een beetje saai. Maar dat ligt natuurlijk aan jezelf. Voor het afvallen werken steps, boksen en joggen voor mij het beste. Dus vandaar dat ik daar bij blijf en minder de andere dingen doe.



Maar er zijn genoeg andere fitness/workout-programma’s die je op de Wii kunt spelen, dus je kunt altijd uitbreiden. Ik heb er een poos geleden een dance workout bij gekocht, maar je hebt ook wel programma’s die meer richting cardio/fitness gaan of Zumba. Maar net wat je wilt.

Wij hebben sinds kort een omgebouwde wii, met iets van 100 spellen erop.

We gebruiken hem bijna dagelijks, ik voor de wii fit (conditie en afvallen) en Anne vind het leuk om te karten(ik ook) en om nickelodeon fit te doen. Verder spelen we bijna geen andere spellen, maar wordt hij dus wel veel gebruikt…erg leuk ding.

@Kimmygirl wrote:

@Rooike wrote:
Wij zijn over naar de X-box, mijn Wii staat nu op MP.

Merk dat dat ding hier dus totaal niet meer gebruikt word en dat vind ik echt zonde van dat ding.



Maar we hebben het wel altijd heel leuk gevonden om te doend ie spellen enzo.




Hier hetzelfde verhaal, Wii wordt niet meer gebruikt sinds we kinect voor de xbox hebben, reageert veel fijner, geen afstandbediening in de hand. En ik vind het vooral veel mooier :smiley:






Ja die Kinect willen wij ook, gaan we ons kado doen met de Sint hahaha!

Ik wil dat dansspel hebben, Dance central 2… :inlove:

@Rooike wrote:

@Kimmygirl wrote:
@Rooike wrote:
Wij zijn over naar de X-box, mijn Wii staat nu op MP.

Merk dat dat ding hier dus totaal niet meer gebruikt word en dat vind ik echt zonde van dat ding.



Maar we hebben het wel altijd heel leuk gevonden om te doend ie spellen enzo.




Hier hetzelfde verhaal, Wii wordt niet meer gebruikt sinds we kinect voor de xbox hebben, reageert veel fijner, geen afstandbediening in de hand. En ik vind het vooral veel mooier :smiley:






Ja die Kinect willen wij ook, gaan we ons kado doen met de Sint hahaha!

Ik wil dat dansspel hebben, Dance central 2… :inlove:




ja dance central 2 wil ik ook, heb dance central 1 wel en ik vind het echt een aanrader :smiley: Maar goed, we gaan een beetje offtopic denk ik.



Wii ombouwen scheelt wel een hoop geld dus zou die optie zeker ook even bekijken. Kun je gewoon zelf doen, hoewel ik niet zeker weet hoe het met de nieuwe versies zit, maar met de oude was het makkelijk :smiley:

Ik zie dat je uit bergeijk komt, bij ombouw eindhoven kan je een omgebouwde wii kopen…moet je maar eens op googlelen, daar hebben wij die van ons ook vandaan (alleen werkt wii sports bij die van ons niet, maar dat schijnt bij de 1 wel en bij de ander niet te werken, voor ons maakt dat nie zoveel uit, de spellen halen we van internet)

ombouw eindhoven heb ik slechte ervaring mee :thumbdown:



en ombouwen heb ik niet meer laten doen, ik koop 2de hands spelletjes :thumbup:

of we ruilen met vrienden…

gab… hoe bedoel je dvd voor balance board?

@Gab wrote:

ombouw eindhoven heb ik slechte ervaring mee :thumbdown:



en ombouwen heb ik niet meer laten doen, ik koop 2de hands spelletjes :thumbup:

of we ruilen met vrienden…




Dat is jammer zeg dat je daar slechte ervaring mee hebt…moet zeggen dat wij tot nog toe netjes zijn behandeld. Ook toen hij vaak op storing sloeg, maar dat lag aan onze harde schijf, kregen advies een andere erop te zetten en toen was het probleem verholpen.

bedankt voor jullie tips en ervaringen!!



ombouw eindhoven heb ik ook veel negatieve dingen over gehoord, dus dat doen we niet.

Hebben er nu een besteld, komt morgen binnen :dance: met de sport en de nickelodeon fit erbij. Zag dat jij die ook had mamavananne? is dat leuk??



wil nu eigenlijk nog wel de fit en het balanceboard, dus even op mp neuzen :smiley:



steps heb ik altijd gedaan (nou ja, jaren geleden :mrgreen: ) bij de sportschool, dus dat wil ikg raag weer gaan doen op de wii.

Verder lijkt het me wel wat om wat om te dansen, dus wie weet dat de zumba er ook nog wel bij komt :slight_smile:

Gab: dat spel kan je wel gewoon los kopen hoor. Er zijn zelfs meerdere spellen voor die je los zonder balance board kan kopen.



Wij hebben inmiddels 4 jaar een wii. In de zomer wordt hij inderdaad een stuk minder gebruikt, maar we hebben beide pas weer spelletjes zitten kijken die we misschien wel willen (los van elkaar) dus hij komt weer langzaam aan terug in gebruik.



Ik vind ook vooral de echte Nintendo spellen zo leuk, dus de wii zal hier nog wel lang blijven. En de andere spellen kan je vaak voor elke console kopen, dus dan maakt het minder uit.



De kinect lijkt me ook erg leuk hoor, misschien komt er zoiets nog ooit naast te staan :wink:

wij hebben er nu 1 controller bij besteld, heb je er eigenlijk echt 2 nodig of is dat meer als je tegen elkaar speelt ofzo? :think:

ja 2 is veel leuker



ik heb er 4, maar omdat de vriendjes van de oudste komen WII-en



en samen spelen bijv boling, tennis ect is veel leuker