wii en onweer

mag je daar achter als het onweert

@knollie1 wrote:

mag je daar achter als het onweert




Waarom niet? Ik heb bij onweer ook alles aan staan. Comp, TV e.d.,dus waarom geen WII?

bij mijn weten mag je enkel niet onder de douche… wij trekken hier niets uit als het onweert.

Nuurlijk mag je gewoon achter de Wii met onweer? Waarom zou dat niet mogen??

Wii werkt niet veel anders dan al je andere draadloos apparatuur.



Douchen doe ik trouwens ook gewoon met onweer hoor…

douchen doe ik niet met onweer



wel doe ik alle ramen dicht



mijn moeder heeft vroeger een vuurbal in huis gehad, nou dat is geen pretje

Ik trek altijd alles eruit en ga mooi naar het onweer zitten kijken (met de ramen dicht trouwens)

Ik ben niet bang voor onweer, maar bij mijn zwager is het eens in de straat ingeslagen.

Alles wat bij hem in het stopcontact zat was naar de Filistijnen…

De stopcontacten springen dan echt van de muur!

Die gok waag ik toch liever maar niet.

je mag ook gewoon douchen hoor!! bij mijn weten!



ik douche ook nie tmet onweer in de buurt, omdat ik geen zin heb in een koude plens als ik onder de douche sta, als de hoofdschakelaa eruit vliegt.



Bij me ouders, wonend op een boerderij, is het tien meter achter het huis ingeslagen. Alles wat maar in contact stond met elektronica is kapot. Zelfs de computers van de buren paar honderd meter verderop.



Ze hebben op kosten van de verzekering diverse nieuwe apparaten kunnen aanschaffen, maar ook heel veel tijd en energie heeft daarin gezeten, plus veel stress. Hier gaat er, als het dicht bij is, de meeste stekkers er dus uit! Kleine moeite, voorkomtv veel ellende

ik heb dus al 3x nu meegemaakt dat de gemeente stop,

in mijn eigen woning eruit is gevlogen…

telkens met onweer,

hier dus ook de meeste stekkers eruit…



(maar ik woon wel in een antiek huis :wink: )



helaas voor de kids.

maar de tv en computer gaan uit,

ook geen wasmachine aan…

Is het niet aan te raden dan, douchen met onweer?

Heb dr nog nooit van gehoord. :oops:

En tjja die Wii… Waarom zou je dat niet mogen hahaha! :oops: 8)

Douchen tijdens onweer is gevaarlijk. Bliksem slaat vaak ergens in de grond en kan zo alsnog via kabels/leidingen je woning bereiken. Hier gaat de tv, wasmachine, computer en cai kabel er standaard uit tijdens onweer.

@Rooike wrote:

Is het niet aan te raden dan, douchen met onweer?

Heb dr nog nooit van gehoord. :oops:

En tjja die Wii… Waarom zou je dat niet mogen hahaha! :oops: 8)




sorry, maar om daar nou om te lachen

ik vind het helemaal geen rare vraag.



net zoals dat iedereen de stekkers eruit haalt, omdat de stoppen erdoor kunnen vliegen en de contactdozen beschadigen. als je dan aan het spelen bent sta je lijkt me in contact met stroom, iig het kastje van de WII

de controles dan misschien niet, maar toch.



het was een serieuze vraag

@knollie1 wrote:

@Rooike wrote:
Is het niet aan te raden dan, douchen met onweer?

Heb dr nog nooit van gehoord. :oops:

En tjja die Wii… Waarom zou je dat niet mogen hahaha! :oops: 8)




sorry, maar om daar nou om te lachen

ik vind het helemaal geen rare vraag.



net zoals dat iedereen de stekkers eruit haalt, omdat de stoppen erdoor kunnen vliegen en de contactdozen beschadigen. als je dan aan het spelen bent sta je lijkt me in contact met stroom, iig het kastje van de WII

de controles dan misschien niet, maar toch.



het was een serieuze vraag






Ja geloof best dat het serieus is, maar ik zie daar de humor van in, mag toch wel?

Moet ik ermee huilen dan soms?

Ik vond het gewoon een lollige vraag. :slight_smile:

Ik ben te lui om de stekkers eruit te halen met onweer :oops: . Ik heb wel de laptops aangesloten op een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging. Zou dat goed genoeg zijn als de bliksem inslaat?

@crocusje wrote:

Ik ben te lui om de stekkers eruit te halen met onweer :oops: . Ik heb wel de laptops aangesloten op een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging. Zou dat goed genoeg zijn als de bliksem inslaat?




daar denk ik nu opeens ook over na n.a.v. dit topic

Ik ga echt niet douchen bij onweer. Ook trek ik zoveel mogelijk de stopcontacten er uit in huis. Ook de kabel van de tv gaat er uit; is blijkbaar ook gevoelig hiervoor.

Heb ooit als prille tiener een vuurbal zien rondtollen in de tuin van de buren toen ik alleen thuis was… sindsdien ben ik absoluut geen voorstander van al die natuurfenomenen en vind ik voorkomen veiliger dan genezen…

Wat een wii betreft: geen idee, maar ik weet wel dat mobiel én vast bellen tijdens onweer ook gevaarlijk zou zijn.

Dus knollie : ik zou die wii aan de kant laten tijdens onweer meis…

Vind je vraag heel terecht trouwens.



groetjes

Gerda

@Fietje wrote:

@crocusje wrote:
Ik ben te lui om de stekkers eruit te halen met onweer :oops: . Ik heb wel de laptops aangesloten op een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging. Zou dat goed genoeg zijn als de bliksem inslaat?




daar denk ik nu opeens ook over na n.a.v. dit topic




absoluut niet!!

@gerda wrote:

Ik ga echt niet douchen bij onweer. Ook trek ik zoveel mogelijk de stopcontacten er uit in huis.




Gerda, ik zou de stopcontacten lekker laten zitten, en alleen de stekkers er uit halen :wink:

scheelt een hoop gedoe achteraf :mrgreen:

:mrgreen: :smiley:

@Fietje wrote:

@gerda wrote:
Ik ga echt niet douchen bij onweer. Ook trek ik zoveel mogelijk de stopcontacten er uit in huis.




Gerda, ik zou de stopcontacten lekker laten zitten, en alleen de stekkers er uit halen :wink:

scheelt een hoop gedoe achteraf :mrgreen:




o o :oops: :mrgreen: :lol:



goed dat ik draadloos internet heb hé en de laptop laat opladen buiten de onweersbuien om… :lol:



jeetje, denk dat het tijd is dat ik afsluit en mijn bedje opzoek…komt blijkbaar niet veel zinnigs meer uit me.



liefs

Gerda

Wij woonden net 1 maand in ons nieuwbouwhuis en tot 2 keer toe de bliksem ingeslagen. Kerk in de buurt en wij de pineut. Heel veel kapot; ketel, telefoon, nieuwe PC, Tv, diepvries ontdooid etc.

Dus als het echt hard tekeer gaat gaan ook hier stekkers eruit.Is dus geen grapje :snooty:



De verklaring was dat hier vlakbij een hoop kabels in de grond zitten en dat heeft het aangetrokken, om en om in de straat dus problemen. sindsdien de oudste panisch voor onweer en heeft de jongste aangestoken, niet leuk dus. Ik ben de rustige dan hier.



groetjes, petri