Wiegje of niet?

Wist niet of ik dit hier moest plaatsen of in het discussie-forum…



Voor overdag: ik weet niet goed of ik een wieg zou aanschaffen of niet… Bij ons kopen ze meestal gewoon een park, verhoogd en doen ze daar zo een voile doek rond, zodat het lijkt op een wieg… Maar vind dit eigenlijk niet zo mooi en zou het liefst hebben dat het park om te “spelen-rondkijken” is.

Anderzijds een wieg kost extra en ze kunnen daar niet zo lang in liggen… Maar een wieg is wel knusser om in het begin in te slapen als in een park… Weet niet goed wat te doen…



En snachts: een bedje koop je sowieso, maar leg je dat dan meteen in zo n groot spijlenbedje? Ik heb al gehoord dat er mensen zijn die hun babytje de eerste tijd in de reiswieg (van de koets) leggen in hun kamer…



Hoe gaan jullie het doen?

ik vind een wieg idd knusser…maar Renzo heeft er maar 4 maanden in gelegen dus het is wel zonde geld als je hem koopt…bij mij heeft een vriend hem gemaakt als kado :mrgreen:

Je hebt bij de ikea enzo ook goedkope wiegjes die je heel leuk zelf kan opleuken hoor!

Vind het wel erg lief staan en de wieg staat alweer klaar hier voor nr.2 en uiteindelijk wil ik hem ook echt bewaren zodat mijn kinderen hem evt. ook kunnen gebruiken voor hun kinderen…

Als je je beeb naast je bed wil is een wieg wel practisch hoor een ledikant neemt zoveel ruimte in!

Hier ook een wiegje. Gevonden via internet tweedehands van smeedijzer. Heerlijk knusjes met idd een mooie doek eromheen met kant. En het is zo makkelijk de eerste tijd mee op de slaapkamer van ons, niet dat ie zo mobiel is maar hij neemt wel stukken minder ruimte in dan een ledikantje op de slaapkamer.

Over een maandje of 4 gaan we dan shoppen voor een ledikantje voor op het slaapkamertje en beneden kan de kleine in de wandelwagenbak slapen of in de box in het hangmatje wat we hebben. De kleine heeft nog meer slaapplaatsjes dan wij zelf hahaha.

Wij hebben het bij Saba niet gedaan omdat ze ook een goede reiswieg had (Quinny Dreami) en we die de eerste tijd gebruikt hebben als gewone wieg. We zetten de reiswieg bij slaaptijd in haar ledikantje. Zag er niet zo fraai uit voor het hele “babykamerplaatje”, maar de reiswieg diende hetzelfde nut als een gewone wieg en bespaarde weer wat Euro’s bij de toch al dure aanschaf van (nieuwe) dingen :wink:. Ook bij ‘SabaSis’ gaan we dat weer zo doen.

Wij hadden er ook 1, de eerste tijd sliep ze s overdag in haar wiegje bij mij in de woonkamer (later in haar eigen kamer) en s nachts sliep ze altijd bij ons in de kinderwagenbak. Waarom dan een wiegje en niet het ledikant? Omdat ik haar er zo klein vond uitzien in haar ledikant hehehe (ze was 43 cm en 2 kg toen ze naar huis mocht)

uhmm ben ik nou de enige die nog niet helemaal begrijpt wat je met een park bedoelt???

Hihi een park is de belgische benaming voor wat wij de box noemen :wink:

(baby)park(ing)…(speel)park ?? :mrgreen:

aahhh ik dacht ook al een park, was dat dan hihihihii



duidelijke taal dus nu weet ik ook wat het betekend,



wij hebben overigens geen wiegje aangeschaft

Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik ga nog eens kijken bij Ikea, de buggy wordt Quinny bij ons, dus ook de kinderwagenbak ervan,…

Leuke fotos van die wiegjes!



Ah ja, en een park is inderdaad een box :wink: Wel grappig :slight_smile:

Dacht ook al, Park :shock:

Maar nu ik weet dat je een box bedoeld snap ik je vraag :wink:



Maar voor diegene die de reiswieg gebruikte, is het matrasje wel goed om een hele avond in te slapen?

Voor boven gebruik ik “de familiewieg” die mijn opa 60jaar geleden voor zijn oudste kind gemaakt heeft.





Voor beneden gebruik ik een park/box en “weef” dan voor de 1e maanden een mooie zachte (effen kleurige) doek tussen de spijlen door en nog een hemeltje erboven. Waarschijnlijk ook nog een hangmatje erin, zodat het wat geborgener ligt… of “Prutske” gaat in de kinderwagen bak.

Hee Vicky, wij zelf hebben voor overdag een box (park, hihi) en eventueel een hangmatje voor erin. En voor 's nachts leggen we haar gewoon in haar eigen ledikantje. Alleen de eerste paar maanden komt het ledikantje langs ons bed te staan. Neemt wat ruimte in beslag maar we hebben een boxspring, dus ik kan ook makkelijk aan het voeteneind uit- en instappen. De kinderwagen willen we liever niet als wieg gebruiken want ik voel me er niet goed bij om de kleine daar heel lang in te laten slapen… Dus die gebruiken we alleen voor als we weggaan.



xxx Jen

Ik wil heel graag een wiegje… Op een of andere manier vind ik dat super romantische… EN zeker zo’n wiegje die Rhiannon heeft… :inlove:



Je hebt ook ruime wiegjes… Waar ze 6 of zelfs 8 maanden in kunnen liggen…



Zal het wiegje ook de eerste 2 weken bij ons op de kamer zetten… Lekker al het moois van ons kindje afkijken zwijmel

Hier ook de eerste maanden gewoon een wiegje waar hij in kan liggen, heb er zelf ook nog in gelegen en hij is nu bekleed met mijn trouwjurk. Zodra hij wat groter is gaat hij in zijn ledikantje.



Gr Marielle :vlinder:

Wij hebben ook een wiegje aangeschaft. En ondanks dat hij er niet zo lang in kan liggen, omdat hij er snel uitgroeit, vind ik het niet zonde van het geld. (ik moet er wel bij zeggen dat we een wiegje hebben gekocht voor onder de 100 euro hoor)

Het is heel knus om hem vlak bij je in de slaapkamer te hebben staan, maar ook praktisch met borstvoeding. Daarbij vind ik zo’n ledikant voor zo’n heel klein hummeltje te groot. Volgens mij voelt zo’n kindje die net uit de baarmoeder komt, zich wel erg verloren.



Wij hopen dat we hem voor onze volgende kindje(s) kunnen gebruiken (als het ons gegeven is) en anders zetten we hem op marktpl.

ik ga de wieg gebruiken waar ik ook in heb gelegen. ff opnieuw bekleden en klaar!! :D!!



verder heb ik nog niet veel bedacht. ik ga dus namenlijk verhuizen van spanje naar belgië en ik denk dat ik daar pas de baby kamer ga maken :wink:

Bij Jarno hebben we geen wiegje gehad. Ik bedacht me pas een maand voor de bevalling dat hij bij ons op de kamer kwam te liggen. De eerste twee maanden in de reiswieg, maar dat vond ik erg onhandig. Als ik wilde gaan wandelen moest ik eerst de kinderwagen naar beneden slepen. En in de reiswieg zie je het kindje niet liggen als je in bed ligt. Daarna hebben we het campingbedje gebruikt met het matrasje van het ledikant erin.



Voor kindje twee komt er wel een wiegje. Ik vind het alleen jammer dat ze er dan niet allebei in gelegen hebben.

bij Jade hadden we een wieg, maar het was eigenlijk meer een klein ledikantje.

maar wel superhandig naast ons bed!

Wij hebben de wieg waar ikzelf heb ingelegen, maar als die er niet was geweest had ik er ook eentje gekocht, vind het altijd zo gezellig staan naast je bed :lol: