Wiegje of niet?

Naast je bed? Maar dan moet het het er een zijn die je makkelijk ergens van kan afnemen… Bij ons (in B) is een wieg vooral voor in de woonkamer… Wij slapen op eerste verdiep, dus moet makkelijk te verplaatsen zijn. Raar toch al die verschillende gewoontes…

uhh, hier gaat de baby straks gewoon boven slapen hoor, als het zijn tijd is… niks in de woonkamer slapen, tenzij hij per ongeluk in de box in slaap valt, dan effe dekentje eroverheen… Maar in de regel gewoon in bed slapen hoor… gewoon boven, is wel zo lekker rustig!(voor de baby dan he)

Nee hier in NL zeg maar,gebruik je een wieg als bed!De eerste maanden!

In de huiskamer ligt bij pons de baby in de box (park dus :wink: ) en ik gebruik dan ook de kinderwagen in huis,lekker knus…en Renzo sliep ook wel in de wipstoel (zo een stoeltje sie in verschillende standen kan,dan de platste stand!) daar deed ik hem op zijn zij met een beertje in zijn rug en een dekentje eroverheen!

Hij heeft dus wel overal geslapen de eerste maanden,ik wilde hem in de buurt hebben en met een maand of 7,8 ging hij pas echt naar bed…maar hij was heeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijk,ook met slapen,sliep met 10 weken door!

Ging met 6 maanden in zijn grote bed (ledikant) en al naar zijn eigen kamer van onze kamer vandaan en nooit geen kik gegeven! :thumbup:

iemand ervaring met onderstaande wieg? :think:

@beebiedroom wrote:

uhh, hier gaat de baby straks gewoon boven slapen hoor, als het zijn tijd is… niks in de woonkamer slapen,




ik vind het toch veiliger, zeker de eerste weken-maanden dat het in mijn omgeving slaapt, zodat ik het kan zien… ik werk in een kinderdagverblijf en moeten veel preventieregels voor wiegedood respecteren en slapen in je omgeving is er een van… Als het niet meer in de wieg kan, gaat het ook boven slapen, maar tot dan… liever bij mij…



Die wieg hierboven, daar had ik mijn oog op laten vallen, maarre 365 euro :think: Maar heel mooi he

Kaylee heeft de eerste weken ook in de woonkamer geslapen overdag hoor, het is zelfs niet in me op gekomen om haar in haar kamertje te leggen :wink: Was wel zo gezellig :inlove: Toen ze een paar weken was, moest ze wel naar haar kamertje want toen kon ze de prikkels van t slapen in de woonkamer niet meer verwerken.

Vicky,



De kidz hebben hier de eerste 2 maanden ook beneden geslapen, de een in de wieg de andere in de box/kinderwagen.

Met marije haden we zelfs het ledikantje s’avonds bij ons op de kamer de eerste 2 maanden, maar dat hebben we met renske niet gedaan, die sliep s’avonds gelijk in dr eigen kamertje…

Tis maar net waar je je goed bij voelt…



gr, tutte

Hier sliep het kleine meisje overdag in de wagen beneden en 's avonds in de hangwieg.



Victoria, wij hadden ook een hangwieg (zie foto) en dat was echt perfect! Ze was een behoorlijk drukke baby en was zo altijd heerlijk aan het wiebelen en viel zo weer in slaap!

Iasabella slaapt overdag in de woonkamer in een wiegje. We hebben dat wiegje speciaal aangeschaft voor beneden , omdat ik het geen gezicht vond een kinderwagen middenin de woonkamer. Het wiegje was niet duur. Koste maar iets van 70 euro.

Ik wil haar nu ze nog zo klein is dicht bij me hebben.

En als ze overdag een keertje boven slaap ren ik om de 10 mnuten naar boven. :oops:

Die hangwieg hebben wij op het kdv ook!

Is echt een mooi ding!

Wel duur idd…

Maar als je het er voor over hebt,hij is wel mooi,vind hem alleen persoonlijk laag bij de grond,je moet best diep bukken…en met die hele opstelling neemt hij wel ruimte in,vergis je niet!

En toch ik zou altijd wel een wieg doen…vind het zo lief en je kan het dus zo duur maken als je wil hoor!

even een update:-)

Heb vorige week dan toch maar de Leanderwieg besteld! Heb er nog lang over moeten nadenken he :wink: Maar heb nu wel een rustig gevoel:-)

Bedankt voor de reacties!

Ja hij is gaaf hé :thumbup:

Wel prijzig, maar erg mooi.



Alleen had hij niet op onze kamer gepast en wij willen hem niet in onze plafond.

Ik heb nu dus een andere wieg op het oog … als ik een foto heb show ik hem wel hier :mrgreen:

Ik heb van mijn moeder de wieg gekregen waarin mijn kleine broer nog heeft gelegen(mijn andere broer en ik sliepen meteen in de ledikant). Dei wil ik eigenlijk gewoon op onze kamer hebben voor 's nachts. Waar die kleine dan overdag in gaat(slaapkamer is een verdieping hoger) moet ik nog even bedenken…



Ik dacht niet dat kleine babies overdag in de woonkamer kunnen slapen, heb ik dat mis?

Dit klinkt inderdaad als een goede mix/oplossing, hopelijk werkt de kleine mee :thumbup:

Bij mij gaat ze dus overdag in de wieg liggen, in de woonkamer, en s nachts, ofwel de eerste nachten in de draagmand van de koets ofwel meteen in het ledikantje(van ikea, is ook iets kleiner dan gemiddeld), dat aan ons bed staat.

Ik vind die bekledingen rond parken ook niet mooi en heb het gevoel dat een park is om te spelen en niet om te slapen, daarom dus een wieg… (In Nederland zetten ze een wieg wel meer op de slaapkamer precies ?)



Maar we zullen dat allemaal wel in de praktijk ervaren hoe het allemaal zal verlopen, niks is voorspelbaar… :wink:

mijn zoontje slaapt het meeste gedeelte van de dag in de woonkamer.

geen probleem en echt wel diepe slaapjes hoor.

dit hang weer van het kindje af, sommige baby’s hebben teveel last van alle prikkels om hen heen en anderen weer niet die slapen overal.