Wiegje of ledikant

Ik sta nog in dubio dus derhalve mijn vraag.

Wij hadden in eerste instantie het idee om de kleine straks gelijk in het ledikantje op de babykamer te laten slapen. Echter ik hoor steeds vaker dat een wiegje op je slaapkamer toch wel erg makkelijk is, zeker met borstvoeding. Ik dacht in het begin dat je dan iedere keer wakker wordt als de kleine maar een zuchtje geeft maar het lijkt me toch ook wel makkelijk. En de vraag is ook hoe lang blijft het staan bij jou op de slaapkamer.

Wat hebben jullie gedaan (of gaan jullie doen) en waarom?

Wij wilde eerst ook alleen een ledikant , maar toen we gingen shoppen toch ook op een wieg gevallen.

EN nu moet ik zeggen dat ik het ook fijn vind dat we dit hebben gedaan, eerst wilde ik geen borstvoeding geven maar heb me bedacht end an is het idd handig als de wieg naast t bed staat, je kan de kleine voeden en weer terug in het warme wiegje … zodat hij toch in zijn eigen bedje slaapt wat na mijn eigen idee het fijnst is voor iedereen.

Succes met beslissen

Groetjes

wij hadden de hele kamer met ledikant en al klaar

maar toen ie geboren was, was ie zo klein, hij verzoop gewoon in dat bed.

hij heeft een poosje in de kinderwagenbak gelegen,

maar al snel hebben we toen een wiegje gekocht

daar heeft ie de eerste 4 maanden in gelegen

inderdaad: handig met bv geven!

wessel heeft de eerste paar weken bij ons op de kamer gelegen in een mooi rieten wiegje.

met een maand is hij geloof ik op zijn kamertje gaan slapen.

suc6 met de laatste loodjes.

We gaan voorlopig voor de kinderwagenbak en die zetten we in het ledikantje. Deze staat bij ons op de kamer.

Timo heeft zo 3 weken bij ons op de kamer gelegen. Daarna op zijn eigen kamertje want ik word inderdaad wakker van iedere zucht van hem.

Hoe lang het nu zal duren weet ik niet maar de babykamer is nu op de zolderverdieping dus ik denk dat ze wel wat langer bij ons blijft. De afstand is te groot.

Ik heb een ledikant al zou ik een wiegje voor de eerste maanden wel leuker hebben gevonden.

We laten onze kleine op zijn eigen slaapkamertje slapen omdat we een open zolder hebben en de katten misschien wel bij hem/haar in de ledikant kan gaan liggen

En ook om mijn mannetje een goede nachtrust te geven als hij sochtends weer moet werken en ik vindt het (nog) niet erg om snachts op de schommelstoel met ons kindje de borst te geven.

Hallo,

Op de babykamer staat het ledikantje, maar denk dat ze daar pas na een paar weken / maanden in gaat liggen.

Ze komt namelijk eerst in een mooi wiegje op onze slaapkamer.

Wordt ook aangeraden als je borstvoeding geeft en dat ben ik wel van plan.

Wij hebben dus eigenlijk beide…

Liefs Elly.

Wij hebben een wieg en die komt straks weer op onze slaapkamer te staan voor in de kraamweek en voor 's nachts. Maar na de kraamweek gaat onze ukkepuk overdag naar zijn/haar eigen kamertje om te slapen in het ledikantje en 's nachts lekker veilig bij ons op de slaapkamer.

Ik heb ervaren dat kinderen het beste slapen overdag als het rustig is, en onze babykamer komt op zolder dus dan heeft hij/zij een rustig slaapplekje als de grote broers beneden spelen en gillen :wink:

Ons kindje komt bij ons de slaapkamer in de wieg waar ik en mijn zussen ook in gelegen hebben vroeger en mijn nichtje en neefjes ook (zijn nu 3, 1 en 1).

Na een tijdje overdag misschien wel in het ledikantje op de eigen kamer, kan het kindje daar vast aan wennen.

Hier in Engeland wordt aangeraden om je kindje een half jaar bij je op de kamer te laten slapen, ivm wiegedood, maar ik vind het gewoon handig denk ik, met de voeding. Ik weet ook niet of het een half jaar wordt, ligt denk ik een beetje aan hoe snel het kindje uit de wieg groeit en hoe goed wij kunnen slapen :slight_smile:

@Rijntje wrote:

. Ik weet ook niet of het een half jaar wordt, ligt denk ik een beetje aan hoe snel het kindje uit de wieg groeit en hoe goed wij kunnen slapen :slight_smile:

Of je kindje, want onze Lucas werd steeds wakker door zijn snurkende papa, haha . Dus hij sliep na 2 of 3 maanden (weet ik niet meer) 's nachts op zijn eigen kamer zodat hij gewoon door kon slapen, haha

Bij ons komt de kleine eerst in wiegje bij ons op de kamer…

Waarom wiegje–> omdat ik, mijn zusje en 2 nichtjes daarin hebben gelegen.

Waarom bij ons op de kamer: ivm BV…

Overdag overigens gewoon op eigen kamertje…

Zodat papa en mama met opa’s en oma’s ook nog even gezellig kunnen kletsen zonder de baby wakker te houden…

Na de kraamweek gaan we de kleine richting zijn eigen kamertje verhuizen.

Tenzij we heel graag willen dat de kleine nog even dichtbij ons blijft liggen…

Heel veel succes met beslissen…

Rijntje jij bent uitgeteld… succes…

Sorry erg off topic…

Mateo en Micah hebben tot 10 weken in een wiegje in onze kamer gelegen.

Mateo heeft maar 10 weken bv gehad, dus hij sliep vanaf toen in zijn ledikant.

Micah begon elke avond in zijn ledikant en eindigde elke nacht in ons bed tot hij 7 maanden was en eens ging doorslapen :smiley:

Ik ben zeker voor een wiegje…Kan je ze goed in de gaten houden, of even kijken en zwijmelen als je wilt…etc etc

wiegje, op onze kamer ivm zo’n groot bed met zo’n ieniemienie mensje erin leek me niks en wij hebben geen babykamer dus dan is een wieg ook een stuk kleiner dus praktischer.

Tot nu toe gaat t prima ik zou haar zeker wel 6 maanden bij ons op de kamer willen, maar even kijken hoe t gaat.

Ik heb trouwens nog een leuke webwinkel met hele leuke wiegen (althans vind ik hihi) als je m wilt dan graag even PB’en :wink:

nano had een wiegje op zijn kamer. het was een familiewieg, dat was de belangrijskte reden om um te gebruiken. Maar achteraf vind ik zo’n groot ledikantje ook zo reuze voor zo’n inimini poppetje. Voor de volgende zou ik dus weer voor een wieg gaan (en misschien laat ik me ook nog verleiden om een andere wieg te kopen, want jeetje wat zijn die dingen lief!) Maar wel op z’n eigen kamertje.

wij gaan hem/haar vanaf dag 1 op het eigen kamertje in het ledikantje leggen, laag opdekken, en als ik er 's nachts uit moet voor te voeden, neem ik hem/haar mee naar ons bed en ga lekker liggend voeden.

Ik heb met beide ervaring.

Thomas lag op zijn eigen kamertje en Sofie slaapt nu bij ons.

En ik kan je zeggen, ik werd net zo goed wakker van elk zuchtje van Thomas op de andere kamer als van Sofie naast me.

Ik vind het heerlijk dat ze naast me slaapt, niet teveel gedoe met BV, ik haal haar eruit en aanleggen maar :mrgreen:

Moet er niet aan denken om 's nachts nog halve marathons (ik hou van overdrijven :mrgreen: ) te lopen :oops:

wij hebben hier ook een wiegje en een ledikantje

was idd erg makkelijk met de borstvoeding

helaas is die erg terug gelopen waardoor ik nu kv geef

maar goed daar ging het niet over :mrgreen:

tygo slaapt nu sinds 1,5 week op zijn eigen kamertje

ik had/heb keel ontsteking en hoeste hem iedere keer wakker

dus dat vond ik ik zielig

maar mis het wel hoor, zo gezellig met zijn 3tjes

Wij hebben een ledikantje op de babykamer en een reis/slaapmand op de slaapkamer. De eerste tijd wil ik de baby dan naast mijn bed zetten. Inderdaad i.v.m. borstvoeding e.d… Ik vond het zonde van mijn geld om een hele wieg aan te schaffen. Je weet immers maar nooit hoe lang je je kindje bij je op de kamer laat slapen. Die reis/slaapmand vind ik een mooie oplossing.

Liefs Moirah

Nou we zijn er hier uit hoor. Leuk om alle redenen en reacties te zien. Gisteren is de kraamzorg langs geweest en zij geven aan dat ze tegenwoordig via het borstvoeding protocol werken. Dit houdt in dat er gevoed moet worden op verzoek en niet meer om de zoveel uur. Je moet dus goed in de gaten houden of je kindje bijv. smak geluiden maakt wat er op duidt dat ie honger heeft. Een onderdeel daarvan is dat het kindje de eerst twee/drie weken (totdat het een ritme heeft) op de slaapkamer van de ouders staat.

Een vriendin heeft al haar wiegje aangeboden en die gaan we dit weekend ophalen.

Kan een mens van mening veranderen he??? Eerst zei ik altijd dat het echt meteen in het eigen kamertje moest slapen. En nu ben ik toch alweer overstag. Als ik maar niet te soft wordt :oops: :oops:

Maar ik vind het wel een heerlijk idee. Die kleine lekker dicht bij me in de buurt.

@mosje wrote:

Nou we zijn er hier uit hoor. Leuk om alle redenen en reacties te zien. Gisteren is de kraamzorg langs geweest en zij geven aan dat ze tegenwoordig via het borstvoeding protocol werken. Dit houdt in dat er gevoed moet worden op verzoek en niet meer om de zoveel uur. Je moet dus goed in de gaten houden of je kindje bijv. smak geluiden maakt wat er op duidt dat ie honger heeft. Een onderdeel daarvan is dat het kindje de eerst twee/drie weken (totdat het een ritme heeft) op de slaapkamer van de ouders staat.

Een vriendin heeft al haar wiegje aangeboden en die gaan we dit weekend ophalen.

Kan een mens van mening veranderen he??? Eerst zei ik altijd dat het echt meteen in het eigen kamertje moest slapen. En nu ben ik toch alweer overstag. Als ik maar niet te soft wordt :oops: :oops:

Maar ik vind het wel een heerlijk idee. Die kleine lekker dicht bij me in de buurt.

uhhhhh maar ze verwachten toch niet dat je de hele nacht gaat luisteren of je kindje smakgeluiden maakt? Ik heb ook altijd op verzoek gevoed, maar ik vond verzoek toch gewoon dat nano begon te huilen 's nachts, niet dat ie smakgeluidjes ging maken…Dat lijtk me ook eigenlijk niet te doen.

Sorry, beetje offtopic, en ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar ik wou alleen maar zeggen: ook als je hummeltje op een andere kamer ligt, kun je prima op verzoek voeden!

Desalniettemin: voor jou heel veel voedplezier met je kleintje lekker naast je, in een lekker lief klein wiegje! :inlove: