wiebeltandje handje helpen?

nog even niet verplaatsen ;-), mag straks wel hoor.

Anna Sofie zit beneden en ik vermoed dat ze niet rust (slaapt :wink: ) voordat haar allereerste wiebeltand eruit is.

Ik heb net al even gewrikt en hij liet wat los, maar ze vond het toch net niks.

Maar ondertussen zit ze wel op de bank met een appel :mrgreen: En ze probeert met haar vinger steeds van alles om de tand eruit te krijgen.

Nou hebben we pas al een live bevalling gehad, willen jullie ook een live bevalling van een melktandje :angel: ?

Maw: wat zal ik doen, gewoon helpen (en hoe?)

Ben nu zelf een beetje bang dat hij eruit gaat als ze slaapt en dat ze m doorslikt…

Op zich geen ramp maar ja.

Ze weet zelf ook niet wat ze wil geloof ik :wink:

ik denk dat hij er vanavond nog wel uit gaat na een appel eten :lol:

afspreken dat de tandenfee komt als het tandje er voor het slapen gaan uit is?

Touwtje eraan en trekken :lol:

hoe is het nu inmiddels … is hij dr al uit :think:

Nee. Ze eet nog steeds appel en ze heeft wie is de mol gekeken. Ze vindt het leuk. Ze vindt het zo spannend, ze is helemaal hyper.

Hier ook een meisje met haar eerste wiebeltand :mrgreen: Twee zelfs tegelijk.

Ik probeer er heel voorzichtig aan te trekken, maar forceer niks. De kans bestaat dat het erg gaat bloeden als je te hard trekt.

Mijn vaders truc bij ons was altijd om met een schone zakdoek er aan te wrikken. dan glij je niet zo weg Bij ons hielp het en bij Max ook.

Maar een tand kan best nog lang wiebelen hoor :think:

hij wiebelt al een paar maanden :wink:

Dus ze keek er natuurlijk al maanden naar uit.

Ze is op de bank in slaap gevallen. Meestal slaapt ze om acht uur al, en altijd in haar eigen bed dus ik vind het voor een keer niet zo erg. t Was wel gezellig :inlove:

Maar die tand zit er nog :wink:

ik zit nu trouwens met 2 kinderen beneden :eh:

1 met een eerste wiebeltand

en

1 die wacht op een eerste tand.

En ik moet morgen naar de tandarts. Ik denk dat het een complot is :angel:

Lief, he, die bijna grote meiden!

Emma is er door verandert. Ze probeert zich meer te gedragen als een grote meid en af en toe valt ze nog weer even terug :inlove:

Ik geniet er zo van. Dat trotse en blije gevoel van haar. Ze krijgt “grote mensentanden” en het is nog zo’n klein wijfie.

lucas die bleef maar friemelen eraan… ineens had hij hem in zijn hand, zonder enige voorbode… :smiley:

mijn vader pakte ze vroeger altijd vast… met twee vingers, vroeg heel nonchalant of het zeer deed als hij hem vastpakte(antwoord, natuurlijk nee) en voor je die nee kon antwoorden, had hij hem in een vlugge beweging al eruit… maar ik zelf kan dat ook niet hoor… :oops:

A. heeft 4 wiebeltanden(al weken, maanden!!)… 2 daarvan zitten al zo los(vanzelf) dat als hij flink zou gaan zitten wiebelen hij ze er gisteren al uit had kunnen hebben. Maar hij durft niet te wiebelen… :roll:

De eerste 2 waren ook al een drama…

Schijterd… :stuck_out_tongue:

Hier duren losse tandjes echt weken soms maanden voordat ze er echt uitgaan. OOk al heeft ze er echt last van met afbijten etc. De tandarts laat losse tandjes gewoon zitten en 2 is ze er al per ongeluk uitgevallen.

Dus … niks forceren het gaat vanzelf en erin stikken, volgens mij valt dat wel mee hoor.

Ieder kind moet vanzelf het hele melkgebit wisselen voor grote tanden.

Soms wordt het gat meteen opgevuld door een nieuwe tand, ook bij Nienke na haar valpartij en bij sommige vriendinnetjes duurt het weer weken/maanden voordat het gat gevuld is.

Ik heb wel een heel lief boekje van iemand gekregen met daarin een zakje voor de tandjes “Twinkelding de Tandenfee”.

Succes, Petri

Dat boekje zag ik toevallig vanmorgen liggen!!

Heb m NIET gekocht, knap he. Had al een doosje gekocht en over tandenwisselen verzin ik zelf wel wat leuks.

Maar het zag er erg leuk uit.

Tand zit er nog in trouwens. Komt vanzelf…

Ik lees dit nu pas :smiley:

Is ie er al uit??

Renzo heeft gister zijn 3e tand eruit :lol: ik moet ook altijd lachen…iedereen wil hem eruit trekken maar hij vind dat wiebelen en frutten ermee juist zo leuk :inlove:

Gister zat hij naast me en duwde die tand om…maar toen kon hij niet meer terug omdat de wortel er nét tever uit was gegaan :shock:

Hij auw auw auw mamammamam help :lol:

Ik heb hem er dus uit gehaald,zat nog aan 1 hoekje vast…

Mijn pa wilde er hem al uit halen met een tangetje deed hij vroeger ook bij ons :roll: maar Renzo wilde niet :mrgreen:

Ook niet voor 10 euro :o :naughty: Mijn pa is vals maar mijn zoon is geen ‘‘meeloper’’ en heeft een erg sterk karakter dus ik was trots :mrgreen: hoop dat hij op zijn 16e nog zo stellig nee kan zeggen tegen andere verleidningen :pray:

Zijn andere 2 tanden waren er al uit toen hij nog geen 5 was en 1 net na zijn 5e en die waren ook heel snel weer netjes gevuld :thumbup:

1 is door mijn man en 1 door mijn moeder eruit getrokken 8)

Ze gaan uiteindelijk hier dus tot nu toe nog nét niet helemaal vanzelf :oops:

Ik ben blij dat Indy nog niet aan het wisselen is, brrrrr. Ik vond dat vroeger bij mezelf echt een nachtmerrie! Als ik alleen al aan dat gewiebel denk…

Nienke heeft gisteren in de auto zelf maar haar lose tand eruit gehaald.

Ik mocht het niet en later dus wel zelf hmmmmmmmmmmmm :mrgreen:

Het blijft doorgaan, er zitten er nog 2 los. Allemaal hoektandjes dit keer.

Petri

HIJ IS ERUIT!!!

Eergisteren eruit gegaan.

Ik had in haar schooltas nog snel het tandendoosje gestopt en het haar uitgelegd, ik had gewoon het idee dat het de dag was :wink:

En ja dus, tijdens het overblijven :mrgreen:

Ze is trots!!!

He gelukkig :mrgreen:

Petri

:smiley:

:dance:

Leuk hé,nieuw tijdperk :inlove: