daphne heeft nu onder 2 tanden gewisseld en nu zitten boven de twee voorste tanden los, bij haar gaat alles in tweeen…
ze vind het maar niets dat gewiebel, dus bij de eerste tand heeft de overblijfmoeder geholpen en bij de tweede papa…ik had zoiets van laat het toch vanzelf loskomen…ik vond het zo raar dat de overblijfmoeder haar tand ging loswrikken…
ze kan er best last van hebben bij het eten
of het gewoon een vervelend gevoel vind.
kan me wel voorstellen dat het voor jou wat raar voelt dat een overblijfmoeder eraan zit.
maar ik denk dat daphne het dan aangegegeven heeft van eruit dat ding.
denk ik, weet ik natuurlijk niet hihi
jan wil ze er ook altijd uit zsm uit hebben
ik denk ook wel dat daphne het zelf heeft aangegeven, dat het ding eruit kan…
maar aan de ene kant jammer dat ik of karel er zelf niet bij waren…
hahahaha en de tandenfee truuk werkt hier niet he Jildau???
:mrgreen:
echt niet hahahahaha
slimme meid hihi
lief dat ze jou in vertrouwen nam :inlove: bijzonder :thumbup: :inlove:
@Fleur wrote:
Ik ben blij dat Indy nog niet aan het wisselen is, brrrrr. Ik vond dat vroeger bij mezelf echt een nachtmerrie! Als ik alleen al aan dat gewiebel denk…
Hmm, dit schreef ik 7 maanden geleden. Vanavond was het een feit; Indy heeft haar eerste wiebeltand! Ik hoop alleen dat hij er nog héééél lang in blijft zitten

ooooooooo die van sil staat overdwars erin maar niks hoor eruit halen mag ik hem niet :sick: vind het er echt te eng uit zien :?
met het na poetsen (jaja dat doe ik nog steeds :oops: ) gaat die borstel er wel ff net iets harder overheen :mrgreen: :oops: maar dan word ie echt pislink :lol:
hoop maar dat het ding er snel uitkukelt want dit vind ik maar niks brrrrrrrr…
overigens is dit nr3 zijn eerste tand hangt in een mooie zetting en aan een kettinkje om mijn nek :inlove:
grappig dat ie omhoog is want vanavond is haar 4e tand eruit gegaan
ze heeft er nu 2 boven uit, 2 onder zijn er al uit.
Ze heeft nu evenveel boventanden als haar broertje 8)
@lydia wrote:
grappig dat ie omhoog is want vanavond is haar 4e tand eruit gegaan
ze heeft er nu 2 boven uit, 2 onder zijn er al uit.
Ze heeft nu evenveel boventanden als haar broertje 8)
:lol: :lol: :lol:
Maar idd toeval, want het was jouw topic!
Ik vind het eigenlijk zo zonde dat zo’n gaaf en mooi melkgebitje eraan gaat. Het duurt echt zooooveel jaren voordat alles weer gevuld is en er weer een recht (?) rijtje tanden is. Maar aan de andere kant ben ik ook wel heel nieuwsgierig hoe Indy er met “grote mensen tanden” uit ziet.
Indy heeft haast! Eergisteravond 1 losse tand, gistermorgen nummer 2 (de tand ernaast, onder) en nu net voelde ik dat haar boventand ook los zit!!! Arghhhh!
Milou heeft de twee bovenste er ook sinds kort uit, en dat is meteen een heel ander gezicht zeg.
Dano’s tanden zitten echt muurvast. Hij heeft al maanden één boventand die ietsje pietsje los zit. Je moet je echt concentreren om hem te voelen bewegen, want het is bijna niets. Er komt geen beweging in!
Vorige week was ik zijn tanden aan het poetsen, en we waren aan het stoeien. Hij klemde zijn tanden om de steel zodat ik hem niet terug kon trekken, hij hield zijn mond dicht, ik poetste zijn neus, enzovoort. Op een gegeven moment trok ik de tandenborstel iets te hard uit zijn mond terwijl hij de steel vast klemde met zijn tanden. Hij riep “au!” en toen zat ineens zijn ondertand los. Dezelfde avond was hij eruit… die tand had die ochtend nog muurvast gezeten. Niet helemaal de bedoeling om het op die manier te doen, maar blijkbaar hebben zijn tanden een zetje nodig en komen ze er niet zo makkelijk vanzelf uit. Conclusie… ik moet in de weer met tandenborstels en draadjes om tanden heenbinden vrees ik
:mrgreen: Hier is tand 7 eruit bij onze grote vent…hij was vroeg met wisselen en doet het ‘‘mooi’’’,geen hele fietsenrekken maar steeds een klein gaatje dat snel weer gevuld is met een prachtige grote tand :inlove:
Bij tigo is vrijdag zijn eerste tand eruit, rechtsonderin.
Vanaf het moment dat hij doorhad dat hij los zat tot de “bevalling” zat precies 1 maand.
Tis echt ff wennen hoor zo’n kind met een gat tussen zijn tanden
@Frank@ wrote:
Bij tigo is vrijdag zijn eerste tand eruit, rechtsonderin.
Vanaf het moment dat hij doorhad dat hij los zat tot de “bevalling” zat precies 1 maand.
Tis echt ff wennen hoor zo’n kind met een gat tussen zijn tanden![]()
Ik moest daar ook zó aan wennen. Ik moest iedere keer naar dat gat kijken :shock: Indy’s eerste tand is er 5 november uitgegaan, toen zat hij 5 weken los. De andere, die ernaast, zit al even lang los (nu dus al 2 maanden!) maar valt er nu écht bijna uit. Dat duurt geen paar dagen meer…
Nou, ik heb hem vanmorgen inderdaad “een handje geholpen”. Hij zat zooooo los! Echt nog maar aan 1 puntje. En dus heb ik mijn eigen tandenangst overwonnen en de tand een klein duwtje gegeven. Er kwam niet eens meer bloed bij kijken! Tand 1 dus op 5 november, tand 2 op 5 december :mrgreen: