Zoals sommigen van jullie misschien al weten woon ik in het buitenland en gaan we weer terug naar Nederland. :dance:
Mijn man is druk aan het solliciteren en tja, de meeste banen zijn rond de Randstad.
Ik wil niet in A’dam of Utrecht wonen.
Almere leek ons een leuk alternatief, toch dichtbij alles en lekker rustig.
We hebben ons inmiddels ingeschreven bij een makelaar die woningen vehuurd in Almere, want na een baan is een woning hebben natuurlijk het belangrijkste.
Wij kunnen geen kijkje nemen in Almere, zijn er nog nooit geweest en moeten het dus doen met internet en hopelijk wat goede tips…
:think: …hebben jullie die?
Ik heb bij ‘contact’ een topic gezien met meiden uit almere
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=38456&start=0
Hee bedankt Sterre!!
Helemaal niet aan gedacht om in dat stukje te zoeken op het Forum! :doh:
Waarom wil je niet in Utrecht wonen? :think:
heb er 6 jaar gewoond en weet waar ik t over heb, maar t is nou niet echt de meest leuke stad die er is hoor… ik en vele met mij die ik heb leren kennen hielden het niet vol en waren binnen 4 a 6 jaar weer weg.
Het is er mijns inziens niet echt gezellig, alles is zo wijds opgezet maar er wonen zo ontzettend veel 2 verdieners… brr neee
Mijn buufje hier op het park heeft er gewoond maar zit nu te wachten op haar huisje in Amersfoort, ook al 1 en al mopper over vooral het gebrek aan sfeer daar…
Het moet denk ik echt “Je stad” zijn wil je er fijn wonen, maar als je zo van buitenaf komt dan denk ik dat je moeilijk zal kunnen wennen.
enne… de ontsluiting van Almere loopt over alleen de A6… het staat daar dan ook elke morgen vast, dus zeker als je man in Amsterdam een baan vind, dan zou ik zoeken in andere plekken, zoals nieuw-vennep, Aalsmeer enz…
Ruud heeft werk in Utrecht en eerst wilde ik echt niet naar Utrecht verhuizen, we komen uit het oosten en de sfeer is daar dorps en gemoedelijk. Maar uiteindelijk na veel rondspeuren toch gekozen voor Utrecht leidsche Rijn, wel nieuwbouw, we beginnen allemaal opnieuw, maar niet het hele oude en dichte van de binnenstad en toch alle voorzieningen bij de hand.
Ijsselstijn of Nieuwegein waren ook optie, evenals Maarssen, Vleuten en dat soort plaatsen.
Maar Almere… nee, daar moet je echt zelf gekeken hebben en de sfeer hebben geproefd wil je er zeker weten fijn wonen.
Heb zelfs wel eens wat meiden hier gelezen die er wonen en er ook liever weg zouden gaan, maar je hebt dan wel een mooi huis :mrgreen:
Hoi Cell,
Utrecht heeft z’n voor en nadelen…
Wij hebben een aantal jaren terug een appartement gekocht in Utrecht en verhuren het, sinds we hier wonen.
Het is te klein om daar naartoe terug te gaan.
Ik kom ook uit het Oosten des lands -Enschede- en zou eerlijk gezegd het liefst weer teruggaan daar naartoe. Maar qua werk hebben ze weinig voor m’n man, dus tja…dan wordt het de Randstad.
In grote steden kan ik nooit zo wennen…Utrecht is gezellig, maar om daar nou weer te gaan wonen…nee…hoeft niet perse van mij. Ik woon liever in een klein plaatsje, helemaal nu wel een kind hebben.
We kwamen op Almere omdat het toch centraal ligt en qua huren niet duur is (als je het vergelijkt met A’dam en omstreken).
Het is inderdaad een gok om daar naartoe te gaan hoor, maar als we maar wat hebben. Daarna kunnen we altijd nog zien wat we doen. We willen over ong een jaar wat gaan kopen, mocht Almere goed bevallen doen we dat daar en zoniet ergens anders.
Ik had trouwens gehoord dat er in Almere juist veel gezinnen wonen. :think:
Maar ik ben het helemaal met je eens dat het ‘je stad’ moet zijn hoor.
Ja die file is een groot probleem he?
Misschien dan maar met het Openbaar vervoer…is ook een optie
Ik ben zelf ook erg benieuwd waar we uiteindelijk zullen gaan wonen hoor!
Het is erg spannend allemaal…
Bedankt voor je info!
Liefs, Jewel :-*
Ik woon er nu 5 jaar. Mijn toen nog vriend had hier een huis gekocht van zijn 1e salaris. Komt er ook oorspronkelijk niet vandaan.
Ik heb vroeger altijd geroepen, nooit almere voor mij! en ja dan kom je er dus toch terecht.
Wij hopen over een paar maanden ons huis te koop te zetten en te verhuizen naar 't Gooi. Daar kom ik vandaan. Ik kan het in Almere niet vinden.
Het is prettig hoor dat je super centraal zit, je bent zo in A’dam, ook snel in Utrecht (mits er geen file is uiteraard)
Er zijn 2 uitvalswegen, de A6 en de A27. beide wegen zijn in de spits erg druk. Ik werk gelukkig in Almere zelf,maar op een drukke dag kan ik ook wel eens een half uur doen over een stukje van normaal 10 minuten.
het openbaar vervoer is hier wel prima. Overal gescheiden busbanen van overige verkeer, elke wijk heeft eigen treinstation bijna met verbindingen rechtstreeks naar A’dam en Utrecht. Dus dat is wel goede optie.
Het centrum heeft bijna alles binnen bereik qua grote winkelketens, dat is zeker prettig. Supermarkten zijn laat open en ook op zondag. Dus allemaal voordelen. Maar het wonen zelf, ik vind hier geen aansluiting met mensen. De mensen spreken me gewoon niet aan.
Ik merk het vooral nu ik 2 dagen per week alleen thuis ben met Merijn. iederen vertrekt 's ochtends vroeg naar werk en komt laat thuis en overdag kom ik bijna nooit iemand tegen als ik met Merijn wandel ofzo. Terwijl er hier toch heel veel kindjes geboren zijn en worden :think:
Het ligt wel heel erg ook aan de wijk waar je komt te wonen. Als je hier heen wilt, dan zou ik je aanraden een huis in Film-, Muziek- of Literatuurwijk te proberen. En dan voor in de Literatuurwijk. Dat is een buurtje dat wel aanspreekt als je er doorheen rijdt met auto of fiets.
VOor jonge gezinnen is het een prima stad hoor, zoals gezegd, alle faciliteiten voorhanden, maar het moet je wel liggen. En wij kunnen hier gewoon niet aarden helaas. Maar het ligt er wel aan wat je gewend bent.
Ik kom dus zoals gezegd uit 't gooi, heb altijd gehockeyt en mijn man komt uit Zeist, ook ex-hockeyer, zeiler etc. En hier is men toch vaak wat ‘plat’. Kan daar niet aan wennen. Als je daar dus prima mee kunt leven enzo, dan is het hier goed wonen denk ik!
Ik woon liever in een klein plaatsje, helemaal nu wel een kind hebben.
Dan zou ik niet voor Almere gaan. Wij zijn hier 5jaar geleden gekomen, omdat de prijzen zo leuk zijn. Nu met een kleine, zou ik zo graag hier weg willen. Mijn vriend is een nieuwe baan aan het zoeken, wij wachten dat af waar het is en hopen dan ook te kunnen verhuizen.
Vraag mij niet waarom ik hier weg wil. Het is mijn gevoel.
Voel geen binding met hier.
Het is hier inderdaad goed toeven hoor.
Ik ben zelf geboren en getogen in Almere, dus ik weet eigenlijk niet beter :shifty:
Het moet je wel liggen. En je moet in een goede wijk terechtkomen. Ik woon in Almere-Buiten. En dat vind ik echt ideaal!
Voor kinderen is het hier ook allemaal goed geregeld. Veel voorzieningen enz.
Wij hebben zelf geen auto en doen alles met het openbaar vervoer en dat kan hier makkelijk!!
Het is echt niet zo dat de straten hier allemaal kaal en verlaten zijn tijdens kantooruren omdat iedereen werkt. Ik ben zelf TBM en echt niet de enige :mrgreen:
Hier wordt volop gespeeld op straat (we wonen aan een doodlopende weg) en af en toe worden er activiteiten georganiseerd door de moeders hier uit de straat. (van mij hoeft dat nou ook niet echt… maar als je het leuk vind…)
Als je het vergelijkt met andere steden is het hier rustig, maar niet dodelijk saai en het is zeker goedkoop wonen.
Qua sfeer moet je hier niet wezen, Almere straalt niks uit… maar als je daar doorheen prikt is het best leuk wonen.
Joepie!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Hahaha Greetje!!! :lol: :-*
Ik lees hele verschillende reacties.
Het zal inderdaad ook aan de buurt liggen waar je woont -kindvriendelijk, winkels enz- maar ja, aan de uitstraling van Almere kun je weinig doen he?
Mij lijkt Amersfoort bijv. erg gezellig, maar als je daar in een goede wijk een leuke eensgzinswoning wilt, betaal je zoveel huur…
Mijn man zal echt wel een goedbetaalde baan vinden, hij heeft een goede opleiding (universiteit) maar om bijna 900 euro huur per maand te gaan uitgeven vind ik echt zo zonde.
We willen na ongeveer een jaartje toch wat gaan kopen, dus mocht het in Almere niet bevallen vertrekken we daar.
Ik hou in ieder geval wel van leven om me heen en gezelligheid, maar ook van rust…tja…geen idee of dat allemaal in Almere te vinden is!
Ontzettend bedankt dat jullie gereageerd hebben op mijn Topic.
he jewel
ik wil toch hier nog even reageren.
sommige zijn zo negatief
het hangt er echt van af waar je woont in almere hoor
tuurlijk je heb ook aso wijken daar zou ik nog niet eens dood gevonden willen worden bij wijs van spreken .
maar dat heb je overal amsterdam utrecht en ja ook in almere.
je moet goed kijken en als je wat heb gezien kan je het altijd aan ons vragen wat we over welke wijk vinden.
en trouwens wat je zegt je gaat eerst huren bevalt het niet kan je zo weer weg
ik wil je alleen maar zeggen wil je opgenomen worden door mensen moet je geven en nemen en sommige mensen nemen alleen maar en willen dat iedereen naar hun toekomt en dat werkt niet in almere of utrecht of het gooi . je moet je wel eens aan passen en ik denk dat jij dat wel kan als je maar open staat voor een nieuwe uitdaging.
je bent welkom in almere
groetjes kathy
Kathy,
Ik ben iemand die erg extravert is en echt wel heel veel moeite doe om ergens binnen te komen. Heb al overal en nergens gewoond zeg maar.
Ben geboren Amsterdamse en er deels ook getogen en men zegt dat in Almere veel Amsterdammers wonen, maar het mist toch wel de Amsterdamse sfeer, dat ons kent ons, multi culti stad enz.
Verder ook gewoond in lelystad, Apeldoorn, Stroe, Arnhem, Duiven, Almere dus en Zwolle.
Ik denk dat je er idd geboren en getogen moet zijn wil je het super vinden.
Mijn beste vriendin woont er in de muziekwijk en die zou er niet weg willen. Maar ze woont er dan ook al haar hele leven.
Mijn Vader woont nog in Almere, maar die woont in Haven.
Ik denk als je goedkoop wilt huren en je wilt toch dat dorpse dat Haven dan zo slecht niet is. Dat komt meer over als dorp en je zit alsnog zo bij de A6 of binnendoor via de Dijk over Nijkerk.
Als Utrecht zelf je niet aanspreekt gezien je ervaringen met het appartement dan is er nog wel meer mogelijkheid hoor
Wij dus nu in leidsche Rijn, daar zijn ook veel huurwoningen gebouwd en het ligt tussen de Meern, Vleuten en Maarssen in.
Met op 1 stationstop verder Hoog Catherijne :thumbup:
Wij hebben ook nog gekeken in Maarssen, maar dat is ook goed te doen hoor, onder de rook van Utrecht, maar een stuk goedkoper! Via Makelaars konden we daar ook huren voor rond de 700 euro…
Jammer dat je vanuit Buitenland moet shoppen, maar er is echt wel meer dan Almere… :mrgreen:
hoi cell
ik wou nog even op je reageren
ik woon hier pas een jaar of tien ik kom uit noord holland
uit een heel klein dorpje en keek altijd tegen amsterdammers op en zij ik blijjf niet in het dorp ga nooit naar amsterdam en almere maar ja het kan raar lopen als je je vriend hier leert kennen. was een rasechte amsterdammer( is)
ben blijven plakken en ga hier ook niet meer weg .
ik heb rust ruimte en leuke buren en goede vrienden en dat moet je ook zelf creeeren en ik moet zeggen ik heb op meerdere plekken in almere gewoont maar almere buiten bevalt me het best.
ik kan me wel voor stellen dat het mensen niet bevalt maar ja dan zoek je weer wat anders.
mensen zijn hier wel meer terug getrokken en praten gauw achter je je rug om maar in een dorp kan iedereen elkaar en dat hoef ik niet zo.daar kunnen ze ook lekker roddelen.
je bent toch niet boos he :oops: dat is niet mijn bedoeling
groetjes kathy
Hey Jewel!
Mijn beste vriendin is 1,5 jaar geleden naar Almere verhuisd. Zij vindt het daar prima wonen. Ze woont in Almere-Buiten. Fijn huisje, park, winkels, school, etc. vlakbij… Ze heeft zich goed gewend.
Ik ben er pas 1 x geweest in die tijd, deze maand gaan we weer.
Ik ben eerlijk, toen ik er doorheen reed had ik zelf zoiets van “ik zou hier nóóit willen wonen!”. Maar ja, zij dus wel!
Wat vind je van Maastricht? Het ligt wel een beetje ver van Amsterdam en zo, maar voor de rest is het een toppie stad, hoor :mrgreen:!
Hahaha Trying, grapjas…Maastricht!! Weljaaa…is trouwens wel een ontzettend mooie stad!
Maar het blijft moeilijk…ik denk dat je Almere of leuk vind of helemaal niks…er is volgens mij geen tussenweg, als ik jullie ervaringen zo lees.
De een zal het aanspreken, de ander totaal niet.
En het is gewoon heel onhandig en gek dat je ergens gaat wonen zonder die plaats ooit gezien te hebben… :think:
Ik zal zelf voorlopig geen auto hebben, en van Almere weet ik dat daar veel busverbindingen zijn en goede voorzieningen in de buurt. Dat spreekt me wel erg aan.
En tuurlijk moet je zelf initiatief tonen om met mensen in contact te komen.
Ik ben gelukkig een enthousiast en spontaan persoon dus dat moet geen probleem zijn.
Maar het gekke is dat ik hier in het buitenland echt tegen en enorme muur oploop, qua contact met mensen.
Buitenlanders houden ze liever op afstand. Men groet op straat en nadat ik Ml heb gekregen is men wat aardiger geworden. Maar een stapje verdergaan; dus mensen uitnodigen, een afspraak maken zit er meestal niet in.
Dat is zo ontzettend jammer. En dat spontane, wat Nederland dus wel heeft mis ik hier enorm.
Ik hoop dat ik in Almere dus ook niet tegen een enorme muur loop, maar ja, ik ken genoeg mensen buiten Almere, dus dat scheelt al een hoop
Bedankt voor je lieve woorden Kathy.
Wie weet komen we elkaar nog eens tegen in Almere!
En Cell, ik zal zeker op internet zoeken naar andere mogelijkheden hoor. Maar tot nu toe komt Almere het beste uit de bus, als we alle voor- en tegens afwegen.
Almere Haven ligt vlakbij het water he? Dus daar is het wel gezellig?
@kathy wrote:
he jewel
het hangt er echt van af waar je woont in almere hoor
tuurlijk je heb ook aso wijken daar zou ik nog niet eens dood gevonden willen worden bij wijs van spreken .
Ik woon ook niet in een asowijk, anders was ik hier allang weggeweest..
@kathy wrote:
ik wil je alleen maar zeggen wil je opgenomen worden door mensen moet je geven en nemen en sommige mensen nemen alleen maar en willen dat iedereen naar hun toekomt en dat werkt niet in almere of utrecht of het gooi . je moet je wel eens aan passen en ik denk dat jij dat wel kan als je maar open staat voor een nieuwe uitdaging.
je bent welkom in almere
groetjes kathy
tja opgenomen worden.. Trust me, ik heb echt wel geprobeerd om contacten op te doen. Ik heb meegedaan aan groepsconsultatiebureau om zo tegelijk met andere mama's de bezoekjes te hebben, in de hoop leuke mensen te treffen. Maar helaas, ook daar geen mensen met wie ik gezellig eens koffie zou willen drinken thuis.
Zwangerschapsyoga, ook meegedaan. Aantal keren nog mee afgesproken, maar ook daar wilde de helft weg uit almere en terug naar hun roots en zijn dus ook weg inmiddels. Of een andere helft die er al hun hele leven woont en niet anders gewend is en het hier dus fantastisch vinden, maar ook niet mijn types. Ga zo maar door..
Ik ben echt geen type dat mensenschuw is of wat dan ook. Over vrienden nooit te klagen gehad. Helaas willen geen van onze vrienden ook naar Almere verhuizen, willen voor geen goud hier heen, dus tja, dat is ook geen optie.
Almere Haven is erg gezellig, hoewel je in de meeste wijken weinig merkt van het feit dat het aan het water gebouwd is :lol: .
Typisch aan Almere haven zijn de hofjes. De wijken zijn zo opgebouwd dat het een soort kringetjes zijn met daar midden in een grasveldje/speelplekje voor kids. Veel hofjes zijn echter wel nogal verwaarloosd… Maar het kan erg gezellig zijn. Ze zijn veel hofjes nu ook aan het opknappen geloof ik.
Almere buiten en Stad hebben dat niet. Vooral Almere Buiten is in de meeste wijken ruim opgezet. Maar vaak wel wat kaal. De wijken in Almere Stad ken ik niet zo goed… ik kom daar alleen om te winkelen :mrgreen:
Maar als je geen auto hebt is Almere echt ideaal!!! Ik en mijn man hebben allebei geen rijbewijs en doen alles met openbaar vervoer en dat kan hier gewoon perfect.
Wij wonen in almere haven in de grienden & hebben dagelijks een ‘vakantiegevoel’.
We zitten dan ook tegen het bos aan en dergelijke, onze achtertuin ligt tegen een enorm grasveld aan en daarachter is het veel groen.
Maar, in tegenstelling tot de Wierden (de wijk waar we hiervoor woonden), het is ook erg ‘dorps’ wonen. De mensen zijn grotendeels erg vriendelijk. Tijdens het wandelen met de hond (én krummel) zegt zowat iedereen je gedag. Het woont erg rustig & toch zit alles redelijk dichtbij. Een vrij flinke C1000 zit op loopafstand (ongeveer 5 minuutjes lopen) heirvandaan. De busbaan is dichtbij & dus ook het centrum van Haven (met diverse winkels) én de rest van Almere. En de dijk is vlakbij, en dus ook de route naar de A27.
Voor onze krummel een perfecte locatie, hoewel we uiteindelijk (als hij wat groter is) willen verhuizen maar dat is meer omdat we misschien naar het buitenland willen verhuizen en hem een iets andere opgroei-omgeving willen geven.
Kortom, net als elke stad/dorp…voors en tegens. Ligt toch uiteindelijk aan jezelf of je er kunt aarden/niet.
Hey Jewel,
Dit gaat een lang verhaal worden, maar eerst even wat over TinyBear;
Almere Haven is echt wel stoer :inlove:
Toen ik zwanger was hadden we geen huis samen. We woonden bij Mike’s ouders in de weekenden dat we thuiswaren (beiden buitenlandchauf).
Dat was in Putten en ik kom zelf ook van de Veluwe (Nunspeet).
De koophuizen zijn daar voor starters niet te betalen en voor huren verdienden we teveel :roll:
Huren in de vrije sector was zonde, want dan betaal je je scheel aan en klein hutje.
We moesten het dus verderop zoeken…daar waar de koophuizen te betalen zijn (van 1 salaris).
Lelystad, Dronten, Biddinghuizen…het waren allemaal opties, maar ik had er geen goed gevoel bij en zeker niet bij Lelystad. Ik weet ook niet waarom.
Almere leek me een beter plan, omdat we allebei vanuit Schiphol werkten.
De huizen zijn hier betaalbaar en de buurt waar we wonen (randje Kruidenwijk) is prima.
Al het noodzakelijke op loopafstand en voor kinderen is hier een leuke speelplaats ingericht.
‘Achter’ ons huis zit een enorm park, lekker op te wandelen.
‘Voor’ ons huis, zitten de Noorderplassen, waar je ook lekker kunt lopen of (in de zomer) zwemmen.
De binnenstad vind ik geen reet aan :silenced: Mij te nieuw, maar daarom is het dan lekker, dat Amsterdam en Utrecht/ Amersfoort binnen ‘handbereik’ liggen…het winkelen geschiedt dus daar :mrgreen:
Onze buurt is jong, met veel kinderen. Erg gezellig.
Tuurlijk zijn er ook van die sloeberwijken…wanneer je hier over de busbaan komt, heb je de sociale huurwoningen. Daar wonen veel buitenlanders, maar ik heb in dat soort buurten niet echt een onveilig gevoel ofzo.
Als ik hier wel naar de stad ga, hoef ik me geen zorgen te maken over parkeerplek, want die is er zat.
En een deel van de stad is altijd 7 dagen per week open.
De supermarkten zijn hier ook 7 dagen per week open. Die in de stad doordeweeks tot 22 en zondag tot 20 uur…heerlijk, al zeg ik het zelf.
Ik kende dat niet van onze gereformeerde dorpjes…
Het was voor mij erg wennen hier, maar ik vermaak me hier prima hoor.
Het is geen straf om hier te wonen.
Maar ik moet wel eerlijk bekennen; als er ooit een goeie kans komt om terug te gaan naar de Veluwe, dan doen we dat :silenced:
Heel veel succes met je evt beslissing.
@sammetje23 wrote:
Almere Haven is echt wel stoer :inlove:
dat vinden wij dus ook