Wie woont er in Almere?

Mijn vader woont in de meenten in haven, ook vlakbij een flinke c1000 :thumbup:

Wij hebben zelf in de gouwen gewoond, en was echt mooi wonen hoor, flinke sloot voor de deur, veel natuur, loopafstand van het bos en zomers even lekker pootje baden aan het meer.

Ik heb zelfs op school gezeten daar, op de Meergronden. Leuke tijd gehad hoor, niks mis mee. Maar emotioneel kon ik er dus niet wennen… weet niet, t was er beter dan in Alphen aan den Rijn, maar toch, zodra het kon ben ik terug gegaan naar lelystad en mijn moeder volgde na haar scheiding ook meteen.

Maar als het dan toch Almere word, nou dan zou ik in haven gaan wonen hoor, echt veel knusser en dorpser dan de rest en met de bus heb je alsnog alles zo bij de hand.

Enne, Kathy, ik was niet boos hoor, hahaha, zou niet echt goed zijn als ik om een mogelijke woonplaats al boos zou zijn toch :mrgreen:

Jewel, ben erg benieuwd wat het zal gaan worden trouwens :smiley:

cell…de meenten ligt naast de grienden dus we hebben het over dezelfde c1000 :wink: (en dat is inderdaad ook een fijne wijk)

gouwen is ook wel leuk ja, over de meergronden heb ik ondertussen een iets andere mening (ervaring met stiefdochter alhier was echt gewéldig :liar: )

heb zelf ook in lelystad gewoond, mijn mams woont er nog, met veel plezier

enneh…ja jewel…vertel vertel :wink:

Heel erg bedankt meiden voor de info, ik heb er echt veel aan.

Ik ben ook erg benieuwd waar wij uiteindelijk terecht zullen komen hoor.

Almere Haven klinkt over het algemeen wel erg goed moet ik zeggen. Terwijl dat niet onze eerste keus was eigenlijk…wij dachten dat het handig zou zijn om meer centraal te zitten. Maar dit is erg goed om te weten. :thumbup:

Hmm…en randje Kruidenwijk is dus ook ok. Die makelaar waar we staan ingeschreven heeft ook huizen in de Kruidenwijk en vertelde me dat daar regelmatig huizen vrijkomen, alleen heb ik van een paar kanten gehoord dat dat juist een wijk is waar je beter niet kunt gaan zitten…het ligt er dus maar net aan waar je huis staat he? :think:

Nogmaals thanks meiden!!! :smiley: :thumbup: :-*

er zijn goede stukken en slechte stukken in Kruidenwijk. Maar dat geldt zo’n beetje voor iedere wijk denk ik. En het is ook natuurlijk wat je zelf ervan vindt. Dat is voor ieder persoonlijk.

succes met vinden van leuk huisje!

Kruidenwijk is idd nogal divers, het schijnt te verschillen per straat.

Zelfde geldt voor Muziekwijk.

Mijn vriendin woont in muziekwijk aan de rand, tegen de ringweg aan. Dat valt super mee, is echt wel gezellig.

Maar hoe dichter bij het winkelcentrum en de vele flats je komt, hoe minder het word.

Filmwijk en de componistenbuurt schijnt ook wel oke te zijn.

Of anders tussen de vaarten, maar dat is allemaal veel nieuwer en ook kaler.

Mijn vader werkte nog toen wij in de gouwen gingen wonen, hij moest elke dag op en neer naar Zoeterwoude waar hij werkte (vandaar ook eerst alphen als woonplaats) Het was wel een nadeel dat haven geen station had, maar hij vond dat een kleine opoffering voor alle rust en sfeer die hij er voor weer kreeg. Iets wat mijn ouders in Stad gewoon niet konden vinden.

Dus ging hij elke dag met de fiets naar het station in Stad en pakte daar de trein naar Amsterdam en vandaar de bedrijfsbus naar Zoeterwoude…

Haven is best goed voorzien met de nodige winkels en als we eens naar de stad wilden dan was je er ook zo met bus of fiets.

Eigelijk een dorp aan de overkant van de snelweg zeg maar :wink:

Wat de school aangaat, gelukkig heeft Jewel daar voorlopig nog weinig mee te doen :mrgreen: Enne… ik ben al 30 he, dus toen ik op de meergronden zat was ik 15… dat is dus al de helft geleden :shifty:

:wink:

er zit in Haven in ieder geval een geweldige basisschool :wink: (hier vlakbij ook nog!)

Ja elke wijk heeft z’n betere en slechte straten he… :think:

Wij hebben natuurlijk niet veel keuze, kunnen alleen de wijken opgeven waar we willen wonen. Ik heb wel straatnamen, want de makelaar heeft natuurlijk beperkte keuze per wijk…

Van de Kruidenwijk zijn dit de straatnamen van hun aanbod:

Kamgrasstraat, Doddegrasweg, Cypergrasweg, Raaigrasstraat.

Ach, miss zegt het jullie niks hoor, dat maakt helemaal niet uit.

De huizen zien er op de foto’s prima uit, allemaal nette eensgzinswoningen.

Ik vind een goede buurt echt heel belangrijk hoor. Vooral kindvriendelijk staat bovenaan ons lijstje.

Aha dus in Haven zit een goede basisschool, dat is ook alvast leuk om te weten! :wink:

Als Ml drie wordt wil ik haar zeker naar de peuterspeelzaal doen, daar kan ze heerlijk spelen met leeftijdsgenootjes enz enz

Bedankt weer meiden! :thumbup:

Cypergrasweg heeft een vriendin van ons gewoond… met veeeel plezier hoor…Ze is er enkel weggegaan omdat het huis zoveel herinneringen had aan gelukkiger tijden… haar man is nl overleden.

Dat is wel een leuk buurtje dus :thumbup:

Oh wat erg voor je vriendin zeg. :?

Maar die straat is dus wel ok…bedankt Cell!