Wie wil helpen met zoekfunctie op het forum?!

Ik ben op zoek naar een stukje wat ik 1,5 jaar geleden heb geschreven over L.R. en blauwe lippen. Ik kan het gewoon niet vinden…

misschien kun je ruud eens lief aankijken, die is heeel gevoelig voor opmerkingen over het zoeksysteem, en gaat vast meteen aan de slag :angel:

en zo niet… http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=87235 en nee, dat topic toverde de zoekmachine van kok er uiteraard niet uit…

Lieve Fiep :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Dank je wel!!! :-*

Ruud, waarom doet de zoekfunctie het niet??? :shifty: :shifty: :shifty: :shifty: :shifty:

De zoekfunctie doet het gewoon hoor maar je moet wel precies zijn in wat je invoert als steekwoorden.

Stel je wil een topic over zwangerschap en roken dan vul je in: roken AND zwangerschap en dan krijg je een rits met topics.

Komt je steekwoord niet voor in een topic dan komt ook dat topic niet boven.

Ik zocht op “blauwe lippen” en hij kwam ECHT NIET!! En blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem :oops:

Als ik NU zoek op “blauwe lippen” dat vind hij hem wel… maar ik heb gezocht op “blauw”, “lippen”, “blauwe lippen” en hij kon echt niets vinden.

@~Melanie~ wrote:

De zoekfunctie doet het gewoon hoor maar je moet wel precies zijn in wat je invoert als steekwoorden.

Stel je wil een topic over zwangerschap en roken dan vul je in: roken AND zwangerschap en dan krijg je een rits met topics.

sorry, maar dat is echt gel*l.

De zoekfunctie van kok werkt gewoon amper. (en zoeken is mijn werk, dus ik weet waar ik het over heb :angel: ). Ik heb zo vaak letterlijk op stukken in een topic gezocht, en dat ie niet naar boven kwam. En vervolgens zoek je met google, en dan komt ie wel. En dan check je, en verhip; ik had PRECIES de goede steekwoorden ingevuld. Echt, zeggen dat de zoekfunctie wel werkt, maar dat het aan de zoekers ligt… :silenced: :wall:

vb: er is hier een topic van weet ik veel pagina’s over zanger rinus. Als je op Rinus zoekt, komt er alleen maar een topic van de maartmama’s naar boven…maar dat zal dan vast aan het steekwoord Rinus liggen, dat ik gebruik…

@Debbie & Lana wrote:

Als ik NU zoek op “blauwe lippen” dat vind hij hem wel…

Je hebt inmiddels ook weer gepost in dat topic, zie ik. Dat is wslk de reden dat je hem nu wel naar boven krijgt. Het is me al vaker opgevallen dat de zoekfunctie vooral moeite heeft met oudere topics. Zodra er weer in een topic gepost wordt, is ie veel makkelijker naar boven te toveren.

@fiep klophout wrote:

@Debbie & Lana wrote:

Als ik NU zoek op “blauwe lippen” dat vind hij hem wel…

Je hebt inmiddels ook weer gepost in dat topic, zie ik. Dat is wslk de reden dat je hem nu wel naar boven krijgt. Het is me al vaker opgevallen dat de zoekfunctie vooral moeite heeft met oudere topics. Zodra er weer in een topic gepost wordt, is ie veel makkelijker naar boven te toveren.

Heb het inderdaad zojuist gezocht… en er komt ECHT maar 2 topics naar boven en geen daarvan is het topic wat je bedoeld!!

Hier is dus een goed bewijs dat de zoekfunctie niet goed werkt. Misschien kunnen jullie hiermee aan de slag!

Fiep :-* :-* :-*

De zoekoptie is niet helemaal r*k maar verre van ideaal te noemen idd.

In de software zit een “zelflerende” zoekfunctie. Gezien de hoeveelheid posts op het forum loopt deze “tabel” regelmatig vol.

Ik hoop dat we dit jaar ermmmm volgend jaar :mrgreen: (2011 dus) over gaan naar nieuwe software. Liefts wil ik helemaal van phpBB af maar ben bang dat me dat niet gaat lukken. :wink:

Laten we hopen dat in de volgende software versie het zoeken beter verloopt. Tot die tijd zullen we het ermee moeten doen.

haha ik kan ook bijna nooit iets vinden hoor, met de zoekmachine van hier :shifty:

@fiep klophout wrote:

@~Melanie~ wrote:

sorry, maar dat is echt gell.

De zoekfunctie van kok werkt gewoon amper. (en zoeken is mijn werk, dus ik weet waar ik het over heb :angel: ). Ik heb zo vaak letterlijk op stukken in een topic gezocht, en dat ie niet naar boven kwam. En vervolgens zoek je met google, en dan komt ie wel. En dan check je, en verhip; ik had PRECIES de goede steekwoorden ingevuld. Echt, zeggen dat de zoekfunctie wel werkt, maar dat het aan de zoekers ligt… :silenced: :wall:

vb: er is hier een topic van weet ik veel pagina’s over zanger rinus. Als je op Rinus zoekt, komt er alleen maar een topic van de maartmama’s naar boven…maar dat zal dan vast aan het steekwoord Rinus liggen, dat ik

gebruik…

Sorry maar als jij in het vervolg serieuze antwoorden wil dan ga je eerst maar bedenken op wat voor toon jij muziek wil maken.

Ik probeer iets uit en vertel dat aan Debbie, is dat niet goed dan kan dat op een heel andere manier duidelijk gemaakt worden.

@Debbie: ik sluit me dan bij Ruud aan, hij heeft dit duidelijke aan de hand gehad sorry :-

@~Melanie~ wrote:

@fiep klophout wrote:
@~Melanie~ wrote:

sorry, maar dat is echt gell.

vb: er is hier een topic van weet ik veel pagina’s over zanger rinus. Als je op Rinus zoekt, komt er alleen maar een topic van de maartmama’s naar boven…maar dat zal dan vast aan het steekwoord Rinus liggen, dat ik

gebruik…

Sorry maar als jij in het vervolg serieuze antwoorden wil dan ga je eerst maar bedenken op wat voor toon jij muziek wil maken.

Ik probeer iets uit en vertel dat aan Debbie, is dat niet goed dan kan dat op een heel andere manier duidelijk gemaakt worden.

@Debbie: ik sluit me dan bij Ruud aan, hij heeft dit duidelijke aan de hand gehad sorry :-

:roll:

als er heel wat klachten over een onderwerp komen (want dit is niet het eerste topic dat er geopend wordt over de slecht werkende zoekfunctie) reageren met dat het prima werkt maar dat er gewoon niet de juiste zoektermen worden ingevuld, vind ik anders ook niet echt zuivere muziek…

Dames… het is bijna een nieuw jaar, laten we het gezellig beginnen.

De manier van zoeken heeft weldegelijk invloed, maar doet niets af aan de duidelijk voor verbetering vatbare kwaliteit van de zoekfunctionaliteit.

Peace on earth… oh kerstmis is al voorbij :oops: :mrgreen:

Mel, het is al goed :-*

Maar snap Fiep ook wel, na ik weet niet hoeveel topics van verschillende gebruikers met een klacht over de zoekfunctie, dan te horen/lezen krijgen dat het aan de gebruiker ligt… sommige mensen slaan dan even op tilt. Misschien niet terecht om op tilt te slaan maar wel begrijpbaar.

Maar goed, Rinus is een duidelijk voorbeeld voor Mel geweest :wink: Hoop alleen niet dat ze aan zijn zangkwaliteiten een voorbeeld gaat nemen.

Ik zag dit topic en wilde al gaan roepen om Fiep :mrgreen: Maar die reageerde ook al direct :mrgreen:

Als ik zelf iets zoek op kok dan spit ik meestal even mijn geplaatste berichten na. Meestal weet ik nog wel wanneer ik het ongeveer heb neergezet. Maar ik snap dat het niet ideaal is.

Op naar 2011 dan maar :-*

@Debbie & Lana wrote:

Mel, het is al goed :-

Maar snap Fiep ook wel, na ik weet niet hoeveel topics van verschillende gebruikers met een klacht over de zoekfunctie, dan te horen/lezen krijgen dat het aan de gebruiker ligt… sommige mensen slaan dan even op tilt. Misschien niet terecht om op tilt te slaan maar wel begrijpbaar.

Maar goed, Rinus is een duidelijk voorbeeld voor Mel geweest :wink: Hoop alleen niet dat ze aan zijn zangkwaliteiten een voorbeeld gaat nemen.

Mop, je stelt een vraag, ik probeer mee te denken, probeer wat uit en meld dit vervolgens weer aan je.

Ik doe mijn best voor iedereen op dit forum, steek daar mijn tijd in en doe dat graag.

Zoals het nu gebracht word klopt niet, meedenken en insinueren dat een ander ‘het gewoon niet goed doet’ zijn mi twee verschillende dingen.

Ik reageer nu in dit topic, voor mij doen in dat opzicht de andere topics er niet toe daar ben ik niet bij geweest en vind ik geen enkel excuus om maar een bepaalde toon aan te slaan, ik ben beleefd en mag dan op z’n minst beleefd antwoord verwachten lijkt mij.

Bovendien was de dialoog met jou en niet met fiep.

Maar ik ga ruud zijn advies opvolgen :-

@~Melanie~ wrote:

@Debbie & Lana wrote:

Mop, je stelt een vraag, ik probeer mee te denken, probeer wat uit en meld dit vervolgens weer aan je.

Ik doe mijn best voor iedereen op dit forum, steek daar mijn tijd in en doe dat graag.

Zoals het nu gebracht word klopt niet, meedenken en insinueren dat een ander ‘het gewoon niet goed doet’ zijn mi twee verschillende dingen.

Ik reageer nu in dit topic, voor mij doen in dat opzicht de andere topics er niet toe daar ben ik niet bij geweest en vind ik geen enkel excuus om maar een bepaalde toon aan te slaan, ik ben beleefd en mag dan op z’n minst beleefd antwoord verwachten lijkt mij.

echt, wat een bizar antwoord.

he?? Dit is toch gewoon een openbaar topic, waarbij voordat jij reageerde, zowel debbie als ik had gereageerd. Hoezo heb jij het dan enkel tegen debbie, en mag ik dan blijkbaar niet reageren op jouw reactie? Daarbij ga je wel een beetje voorbij aan het idee van een forum, als je het mij vraagt.

Zoals het nu gebracht word klopt niet, meedenken en insinueren dat een ander 'het gewoon niet goed doet' zijn mi twee verschillende dingen.

Als je 1 dingetje uitprobeert, en vervolgens letterlijk zegt dat 'de zoekfunctie het wel gewoon doet, maar dat je wel precies moet zijn in de steekwoorden die je invoert' dan insinueer je toch wel dat het niet aan het systeem ligt, maar aan de gebruiker?

Ik reageer nu in dit topic, voor mij doen in dat opzicht de andere topics er niet toe daar ben ik niet bij geweest

dit gaat idd vaak op, dat andere topics erbij halen een beetje flauw is. Maar in het geval van commentaar/een klacht over het systeem, vind ik het wel degelijk meerwaarde hebben om erop te wijzen dat een klacht al in (heel wat) meer topics aan de orde is gekomen. En dan blijf ik het dus gewoon een heel bizar antwoord van een modie vinden als die het gewoonweg af doet met 'het werkt wel gewoon, je moet het alleen goed gebruiken'. En ik denk dat ik dat ongeveer even onbeleefd vind als dat jij mijn reactie op jouw post blijkbaar vond.

@~Melanie~ wrote:

@Debbie & Lana wrote:

Hartstikke lief en wordt zeker gewaardeerd. Daarom opende ik ook een topic.

Dat weet ik en ben blij te lezen dat je het graag doet.

Je eigen woorden zijn: "De zoekfunctie doet het gewoon hoor maar je moet wel precies zijn in wat je invoert als steekwoorden. "

Waarmee eigenlijk gezegd wordt, als je foutieve woorden invoert dan komt het topic inderdaad niet naar voren. Aangezien alleen een gebruiken woorden in kan voeren, ligt het dus aan de gebruiker, correct of incorrecte woorden dat is om het even.

Andere topics er bij te halen alleen om duidelijk te maken dat ik niet als enige bekend ben met het niet goed functioneren van de zoekfunctie en om aan te geven dat het niet iets is wat ik uit mijn duim zuig (overigens heb je dat niet geinsenueerd).

Verder heb ik volgens mij een beleefde reactie geplaatst, waarin ik duidelijk probeer te maken dat ik totaal niet boos ben over WELKE reactie dan ook. En alleen gezegd, dat het niet juist is als iemand “uit zijn vel springt” maar in dit opzicht wel begrijpelijk is.

Ik probeerde met mijn post eigenlijk de boel te sussen, maar ik krijg nu het idee dat je geirriteerd/boos/verveeld bent tegen/over/om mij, terwijl ik daar geen enkele aanleiding toe zie.

Nou goed, volgens mij zijn we er wel uit hahahaha Denk gewoon aan een miscom tussen ons :wink: :-*

en ik zoek nu het topic over rapley… met foto’s! kan niks vinden met zoekfunctie

bedoel je dit topic ?