nee. maar door dat topic heb ik nu wel het show topic gevonden ! :thumbup: bedankt! hoe heb jij em gevonden? ik had als zoekterm rapley!
ik heb via google gezocht (trefwoord kindjeopkomstforum rapley)
@hedwich wrote:
ik heb via google gezocht (trefwoord kindjeopkomstforum rapley)
Maar zo hoort het toch eigenlijk niet he :-*
neuh
maar als het op de ene manier niet wil, probeer ik gewoon een andere
of dat nou is om een topic te vinden, of mijn veters te strikken :mrgreen:
@hedwich wrote:
neuh
maar als het op de ene manier niet wil, probeer ik gewoon een andere
of dat nou is om een topic te vinden, of mijn veters te strikken :mrgreen:
Ik zie nu toch wel hele rare dingen voor me… je veters strikken via de pc whahahaha
:lol: :lol:
ik bedoel dus,…
(ga het nog uitleggen ook… hihi)
als ik iets wil oplossen, en de manier wil niet, dat ik dan een andere manier zoek
of dat nou is om iets op inet te zoeken
of mijn veters vast maken irl
of de was droog te krijgen terwijl het regent
maw; als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil :mrgreen:
@Debbie & Lana wrote:
@hedwich wrote:ik heb via google gezocht (trefwoord kindjeopkomstforum rapley)
Klopt dat het niet zo hoort maar er komt een nieuwe versie van de software dus tot die tijd even op deze manier
@Melanie wrote:
@Debbie & Lana wrote:@hedwich wrote:ik heb via google gezocht (trefwoord kindjeopkomstforum rapley)
Klopt dat het niet zo hoort maar er komt een nieuwe versie van de software dus tot die tijd even op deze manier
wanneer eigenlijk? Het jaar 2011 werd in dit topic als magisch jaar genoemd dat het beter zou werken, maar het is inmiddels 2012, en een simpele zoektocht als ‘dexter’ brengt nog steeds niet het topic naar boven over dexter…
Arggg dat zoeken hier, iriteer me er ook altijd aan. Krijg ook nooit een topic gevonden. Moet altijd 20 topics doorspitten omdat daar toevallig ook dat woord in voor komt.
Maja dat het zoeksysteem niet werkt hier is wel overduidelijk, iedereen klaagt er zowat over.
ik doe nog steeds via google, via hier is niks!
Ik heb Kim gevraagd even te komen kijken in verband met de nieuwe software :thumbup:
Over de zoekfunctie; dit heb ik een keer aan Wilfred gevraagd en dit was zijn antwoord:
@Wilfred wrote:
Kort antwoord: de zoekfunctie is niet 100% het kan goed zijn dat deze inderdaad niet alles vindt. ‘Gaten’ zijn zeker niet uitgesloten.
Lang antwoord (waarschuwing: licht technisch )
De zoekfunctie van deze forum software rammelt behoorlijk: ieder woord wordt opgeslagen in de database, met links in welke topics gevonden is. Zoals je je kan voorstellen groeit dit snel uit de hand. Veelgebruikte woorden waar niemand op zoekt (een, het, de, etc.) worden er al uitgefilterd, maar dan nog is het gigantisch veel. Op het moment zijn er 133.000 woorden die bij elkaar in 3,7 miljoen topics gevonden voorkomen. Regelmatig moet ik deze tabel leeggooien en gedeeltelijk opnieuw op laten bouwen om structurele problemen te voorkomen. Het feit dat het nu pas opgemerkt wordt, betekend dat de strategie tot nu toe redelijk werkt.
De query die uitgevoerd wordt bij het zoeken moet ook gelimiteerd worden omdat anders de queries te lang duren en traagheid veroorzaken. Hierdoor kunnen onderdaad gaten ontstaan, die zeker willekeurig kunnen zijn.
Structurele oplossing van dit probleem is waarschijnlijk upgraden naar phpbb3, iets wat wij al op de planning hadden en de nieuwe partij ook. Over de exacte planning kan ik helaas niets zeggen.
Uiteraard is mijn post geen oplossing en helpt het niet, wellicht alleen wat meer info over het hoe en wat van de huidige zoekfunctie.
Verder kunnen we alleen afwachten wanneer Kim nieuws heeft.
Groetjes Melanie