Wie? wat? waterpokken!

Zoals het er nu uitziet krijgt Mats (een paar dagen na de zesde ziekte) de waterpokken. Ik heb inmiddels 5 plekjes ontdekt die er echt zo uitzien.

Nu ben ik eens wat aan het rondkijken op internet wat je er tegen kunt doen maar er is ZOVEEL en niet alles is even duidelijk…

Zo las ik dat als kindjes voor hun eerste verjaardag de waterpokken krijgen… er een een grote kans bestaat dat ze het later nog eens krijgen omdat ze er nu nog niet genoeg anti-stoffen tegen kunnen maken? :? Elders wordt dat weer tegengesproken…

De ene site zegt dat je direct contact op moet nemen met de huisarts… de andere zegt dat je zelf middeltjes kunt halen bij de apotheek…

Dus niet echt duidelijk zo…

Aangezien hier op het forum vast de echte kenners zitten, hoop ik op duidelijk advies! :mrgreen:

Hoi

Laurens heeft de waterpokken gehad toen hij 11 maanden was. ik heb altijd gehoord dat als ze maar een paar pokjes hebben dat ze het dan nog een keer kunnen krijgen. Laurens zat werkelijk waar helemaal onder dus ik hoop maar dat hij het niet meer krijgt. Verder ben ik niet bij de HA geweest maar heb hem in bad gedaan met een washand vol havermoutvlokken, toen droogeden de pokjes snel in :thumbup: . Ik had geloof ik ook nog een zalfje van VSM gehaald tegen de jeuk, gewoon bij de drogist. Laurens is er wel een paar dagen beroerd van geweest dus ik hoop dat het bij Mats meevalt. Beterschap voor hem iig!

Dank voor je antwoord! Inmiddels is het overduidelijk dat Mats de waterpokken heeft. Hij zit nu al aardig onder! Toch lijkt hij er weinig last van te hebben, op een klein beetje verhoging na dan. Ik ben idd niet naar de ha gegaan en las iets over het havermoutbadje. Dan moet je de havermout in het washandje doen en dat aan hem geven toch? En verder geen zeep gebruiken?

Ja, dat klopt. Helpt echt goed zo’n havermout badje. Kian heeft de waterpokken gehad toen hij 8 maanden oud was. En tot nu toe niet meer gehad (en op de opvang komt het heel vaak voor). Esmée heeft het ook al gehad. Hopelijk heeft hij niet zo’n last van de jeuk.

Ik liet het washandje gewoon een beetje in bad drijven en kneep het af en toe over hem uit zeg maar.

De 1e keer had ik het gewoon los in bad gestrooid toen was heel de afvoer verstopt :doh: :oops: .

Hier kreeg Jade de waterpokken toen ze net 8 maanden was. En wat heeft ze ze erg gehad zeg … dus bij deze hoop ik ook dat ze ze niet meer krijgt. :pray: Alhoewel er heel veel mensen zeggen van wel … idd met het feit van waterpokken voor 1 jaar … :wink:

Hier had ik zalf (geen idee meer welke). :oops: en poeder. Het hielp denk ik vrij goed.

Ze had echt heel grote en last van jeuk … maar het arme kind wist niet waar ze moest kriebelen … dus voordeel is dat ze er geen opengekrabt heeft. :wink:

Veel beterschap voor je venteke. :-*

Lucas heeft ze 2 maanden geleden gehad (en daarna Robin).

Hier inderdaad een havermoutbadje gemaakt, zo’n 2 keer op een dag.

Havermout gekocht bij AH, 39 cent voor een zakje.

Je vult een halve washand en bind hem dicht, ik deed dat met een elastiekje.

Het water niet te warm want dat kan voor extra jeuk zorgen. Het washandje gewoon even lekker in het water laten liggen en als het genoeg geweken heeft dan kun je er een soort slijmerige melk uitknijpen. Daar smeerde ik Lucas mee in, ook zijn hoofdhuid.

Daar ging ik dan even mee door en haalde hem er dan uit. Spoelde alleen het ‘slijm’ eraf met het havermout water uit het bad.

Dan depte ik hem af (dan blijven de blaasjes intact) en klaar.

Rook hij lekker naar pap, haha.

Werkte erg goed, blaasjes droogden erg snel in.

Had ook Poxclin in huis omdat ik dat mocht proberen voor mijn werk.

Heb het wel gesmeerd maar had niet het idee dat hij erge jeuk had. Bij Robin was dat meer, die zat ook echt helemaal vol.

@Anneke wrote:

Lucas heeft ze 2 maanden geleden gehad (en daarna Robin).

Hier inderdaad een havermoutbadje gemaakt, zo’n 2 keer op een dag.

Havermout gekocht bij AH, 39 cent voor een zakje.

Je vult een halve washand en bind hem dicht, ik deed dat met een elastiekje.

Het water niet te warm want dat kan voor extra jeuk zorgen. Het washandje gewoon even lekker in het water laten liggen en als het genoeg geweken heeft dan kun je er een soort slijmerige melk uitknijpen. Daar smeerde ik Lucas mee in, ook zijn hoofdhuid.

Daar ging ik dan even mee door en haalde hem er dan uit. Spoelde alleen het ‘slijm’ eraf met het havermout water uit het bad.

Dan depte ik hem af (dan blijven de blaasjes intact) en klaar.

Rook hij lekker naar pap, haha.

Werkte erg goed, blaasjes droogden erg snel in.

Had ook Poxclin in huis omdat ik dat mocht proberen voor mijn werk.

Heb het wel gesmeerd maar had niet het idee dat hij erge jeuk had. Bij Robin was dat meer, die zat ook echt helemaal vol.

Hier ook een jongetje dat ze net achter de rug heeft. Poxiclin op aanraden van mijn gastouder aangeschaft, en dat was echt topspul :thumbup: ! Hij lag te springen in bed van de jeuk, als we dat erop smeerden was het binnen een paar tellen weg en sliep hij weer. Hij is overigens wel al 2 jaar. Ik vond het wonderspul!

Bedankt voor de tips… heb Mats vanavond idd in een havermoutbadje gedaan. Nu maar kijken hoe het gaat…

Hier wat foto’s van mijn krentebolletje na het badje…

Volgens mij zijn dit geen waterpokken :think: :think:

Bij ons Jade zagen ze er zo uit.

Echte blaasjes die op knappen stonden. Dit zijn meer rode vlekken. 5de of 6de ziekte?? :think:

Ah, ik lees net dat hij de 6de ziekte al gehad heeft. :wink: :think:

het lijken mij ook geen waterpokken…

ik zou even naar de huisarts gaan om te laten zien wat het is.

Bij Lucas was het hetzelfde als Jade van Ilse.

Maar hij had ook pas de 5de of 6de ziekte gehad, dus dan zijn de andere rode vlekjes daar nog restanten van?

Want ik zie hier en daar wel een iets groter plekje wat op een waterpok kan duiden.

@Matsjo wrote:

Bedankt voor de tips… heb Mats vanavond idd in een havermoutbadje gedaan. Nu maar kijken hoe het gaat…

Hier wat foto’s van mijn krentebolletje na het badje…

Yanniek had pcies hetzelfde, en dat waren toch écht waterpokken…je weet het zeker als er nu snel blaasjes opkomen.

He dames, het is niet zo duidelijk op de foto maar het zijn echt waterpokken hoor. Er zitten allemaal waterige blaasjes op. Ik zal er eentje op de foto proberen te krijgen…

We hebben echt een kl*tenacht gehad! Mats was om 2.00 wakker en heeft de hele nacht gehuild. Hij had niet echt erge verhoging maar werd gewoon gek van de jeuk! We hebben de hele nacht met hem rondgelopen en waren behoorlijk wanhopig door dat gekrijs :frowning: Om kwart voor zes ging mijn wekker (we waren dus allang op vanaf 2.00) en nog waren we met hem bezig. Heel af en toe hebben we even een half uurtje om en om kunnen slapen. Hub was vrij vandaag, ik moest werken. Op mijn werk uiteraard hartstikke moe geweest. Thuis was hub ook nog aan het zeulen met Mats. Vanalles geprobeerd, van havermoutbadje tot koude zalfjes. Toen de school uit was ben ik ook maar meteen naar huis gegaan. Mats lag net heel even te slapen dus zijn wij er ook nog even in gedoken. Toch weer een half uurtje rust gehad. Nu heb ik Mats net helemaal ingepoederd met maizena en dat lijkt iets te helpen. Maar mijn god, wat zit hij onder :shock: Zijn rug is 1 grote rode vlek van al die waterpokken bij elkaar! Hij heeft het echt HEEL erg! Van de jeuk kan hij maar niet slapen maar hij is zo moe… arm mannetje! Ik ben benieuwd wat deze nacht ons gaat brengen… ik gok op weer heel weinig slaap :zzz: :frowning:

Net maar even met hem naar de ha gegaan. Ook zij vond het wel HEEL erg veel maar het zijn toch echt waterpokken. Ze heeft gekeken of ze weg te drukken waren en dat was gelukkig zo, dus geen hersenvliesontsteking, waar ze heel even aan dacht. Het is echt een kwestie van uitzitten en aangezien er op de meesten nog niet eens een blaartje zit, zijn we er nog wel even zoet mee :wall:

:shock: :shock: Zoveel waterpokken … jeetje ik schrik ervan … en ik dacht al dat Jade er veel had.

Arm knulletje zeg, dat moet erg zijn met de jeuk.

Geef hem maar een dikke knuffel van mij. :wink: Veel beterschap ermee. :-*

Gelukkig blijft hij wel gespaard in zijn mooie gezichtje, of komen er daar inmiddels ook al bij? :think:

niet op alle pokjes komen blaasjes hoor! hier zaten alleen opd e grote pokjes blaasjes… en die waren nog net in dr gezichtje ook. Dus nu heeft ze een littekentje. Als het blaasje kapot gaat, krijgen ze al een litteken, ze hoeven er niet eens aan te krabben!

@Ilse81 wrote:

:shock: :shock: Zoveel waterpokken … jeetje ik schrik ervan … en ik dacht al dat Jade er veel had.

Arm knulletje zeg, dat moet erg zijn met de jeuk.

Geef hem maar een dikke knuffel van mij. :wink: Veel beterschap ermee. :-*

En kun je nagaan dat je op die foto misschien maar de helft ziet van wat hij inmiddels heeft! :frowning: Hij zit werkelijk helemaal onder nu!!

Ook zijn gezicht helaas maar gelukkig wel iets minder dan de rest.