Wie versiert zijn huis of tuin voor het wk?

Nee, met kerst ook geen kerstboom, de geboorte van het kindje J.ezus heeft ook niks met een kerstboom te maken…

Geen kaarsjes, geen slingers, helemaal niks…



Terwijl wij allebei juist net uitbundig zijn, met het wk/ek oranje slingers, met kerst een kerstboom, huis versieren, carnaval vieren, e.d.

Maar niks daarvan hier in de buurt…



Dit is een hele aparte ervaring dat dat hier niet is, ik moet er nogsteeds aan wennen, ik ben daar dus wel mee opgegroeid! :smiley:



Maar wij hebben dus wel oranje slingers enzo in en om huis, leuk dat de buurtjes nu ook mee doen. :dance:

@Bagheera wrote:

Nee, met kerst ook geen kerstboom, de geboorte van het kindje J.ezus heeft ook niks met een kerstboom te maken…

Geen kaarsjes, geen slingers, helemaal niks…



Terwijl wij allebei juist net uitbundig zijn, met het wk/ek oranje slingers, met kerst een kerstboom, huis versieren, carnaval vieren, e.d.

Maar niks daarvan hier in de buurt…



Dit is een hele aparte ervaring dat dat hier niet is, ik moet er nogsteeds aan wennen, ik ben daar dus wel mee opgegroeid! :smiley:



Maar wij hebben dus wel oranje slingers enzo in en om huis, leuk dat de buurtjes nu ook mee doen. :dance:




En is dat hier in Nederland?

Tuurlijk is die boom niet om de geboorte van J.ezus te vieren… maar de sfeer…

Ja, dat is in Nederland, zelfs vlakbij Rotterdam…



Het schijnt vooral deze wijk te zijn, in de wijk hiernaast zijn gewoon hele straten versiert. Maar daar heb je saamhorigheid, straatfeesten, de Douwe Egberts burendag wordt daar zoooo gezellig gevierd, hier is alles: ieder voor zich, en ikke ikke ikke en de rest…



Zelfs de bakkers verkopen geen oranje soesjes e.d. want dan blijven de klanten weg… :shock:

hier heb je ook een paar van die plaatsen in de omgeving waar dat ook zo gaat…

Sjonge…

Klinkt gezellig, not :thumbdown:



En dat wist je voordat je er kwam te wonen?



Zou mij er niet op mijn gemak kunnen voelen , en als ik van mezelf uit ga zou ik zelfs een heel klein beetje heel erg mijn spreekwoordelijke kont in de krib gooien :wink: :lol:

die kerstboom heeft helemaal niks met de christelijke kerst te maken… dus dan kunnen ze in die wijk gerust allemaal een boom neerzetten dit jaar, want die boom staat echt los van het kindeke J.ezus.



Maar hoewel wij er zelf niks aan doen en het me echt niets zou kunnen schelen als de rest van de buurt ook geen slingers op hing… zou ik een wijk waar het als ‘occult’ beschouwt wordt toch wel een vreemde gewaarwording vinden :shifty:

toevalig was mijn zoontje ( nou ja zo toevallig was dat niet :wink: ) jarig 9 juni. En toen hadden wij de tuin lekker versierd…

De ballonen zijn geklapt door de warmte maar de vlaggen hebben we laten hangen! Alleen buiten hoor. Binnen niet.



Ik kan daar niet zo goed tegen. 2 dagen dat vind ik nog wel oke… Maar ik ga me er op een gegeven moment aan irriteren en dan moeten ze er van mij af… w.b.t slingers/vlaggen ballonen etc…



Dus buiten hangen ze prima! :thumbup:

Bij de stemkeuze’s kan ik alleen kiezen voor 2 varianten ‘leuk’. Kan ik ook stemmen voor" VERSCHRIKKELIJK… weg met die rommel van die huizen. HANG het lekker binnen… :mrgreen:

ja onze hele straat is versierd! zo gezellig en op mijn voorraam heb ik een sticker en wat beesies en van die oranje en roodwitblauw slingertjes…

@mamaMarije wrote:

die kerstboom heeft helemaal niks met de christelijke kerst te maken… dus dan kunnen ze in die wijk gerust allemaal een boom neerzetten dit jaar, want die boom staat echt los van het kindeke J.ezus.

:


Juist net daarom hebben ze hier dus geen kerstboom… Dat is precies de rede… Het heeft niks met de geboorte te maken dus er komt geen boom in huis…









En nee, helaas wisten we dit niet vantevoren, anders hadden we ons wel 3 keer bedacht voor we hier kwamen wonen.

Maar we hebben wel onze overburen leren kennen en die zijn net als wij, dat maakt veel, heeel veel goed. :thumbup:

Ik ben echt wel voetbalfan, maar ik ga er mijn huis niet voor versieren.