Wie spuit er allemaal puregon??

Hoi meiden!

ik ben erg benieuwd hoeveel meiden hier allemaal puregon spuiten!

Ik zelf heb net de eerste ronde achter de rug die ging erg moeilijk en na 40 dagen spuiten had ik eindelijk een eitje ik spoot 150mg.

Nu heb ik een week geleden pregnyl gezet en het is nu dus afwachten.

Ik hoop dat we misschien hier wat ervaring kunnen uitwisselen en steun bijelkaar kunnen vinden!

Groetjes Petra

Hallo ik spuit ook, tenminste 1 ronde gehad. Maar bij mij liep t even anders…na 8 dagen spuiten, 75 mg had ik al 7 eitjes, dus ronde afgebroken. Ik dnek dat jij dus een hele andere reden hebt om puregon te spuiten! Ik heb PCO.

Ik zou zeggen, heel veel succes!!!

Groetjes wienie

Hoi!

Hier ook 'n spuiterd!! :mrgreen:

Heb al 3 rondes gespoten en met ronde 1 (50) 2 eitjes, ronde 2 geen eitjes en ronde 3 (75) 1 eitje. Woensdag is er pregnyl gespoten, dus we lopen 'n beetje samen op!!!

Hier ook 'n pco-er, net als wienie!

Groetjes,

Kaatje

Hier nog een,

Ook ik heb PCO in een lichte vorm.

Afgelopen jaar Clomid geslikt en ik ga vrijdag met Puregon spuiten beginnen. En morgen de prikles, ik vind het erg spannend :o

Ze denken dat ik een hele lage dosis nodig heb, omdat er met Clomid redelijke resultaten waren…

Moeten jullie ook zelf de Pregnyl zetten?

We zullen zien,

succes

Liefs Gabby :zzz:

Hoi Gabby,

Ja, ik moest 't zelf ook, maar ik kreeg 't niet klaar. Ben nogal zenuwachtig aangelegd, dus toen heeft hubby 't gedaan. De tweede keer was ik bij 't ziekenhuis en had de medicijnen bij. Heb toen gevraagd of de assistente wilde spuiten!

Maar veel meiden doen dat “gewoon effe” hoor!!

Succes morgen, en vrijdag!

Liefs,

Kaatje

hallo was hier al eens eerder. Ik heb 1 ronde gespoten, 7 eitjes dus wachten op ongi. Daar ene cyste aan over gehouden en ben nu aan provera en dna hopen dat dat ding weg is en ik weer mag starten.

Ik heb een opbeurend berichtje voor alle spuiters hier! Gevonden op het net en in een boekje::

Een normaal stel heeft begin 20 20 % kans om zwanger te worden, dat neemt geleidelijk aan af tot 10 % op je 35e.

Maar nu komt het…de gemiddelde kans met puregon spuiten is 15 tot 25 % afhankelijk van leeftijd natuurlijk.

Dat zou dus betekenen dat we meer kans hebben!!! Logisch ook omdat dit alles in optimale conditie brengt…

Ik heb namelijk een leuk boekje “Ik wil zwanger worden” Interessant en ook met leuke dagboekstukjes. De informatie over ovulatieinductie heb ik van de site nvog.nl

Zo dat geeft mij weer even een stoot positiviteit!!! Laat die cyste ook nog verdwijnen en mijn geluk is compleet!

Hoe is ie met jullie???

Nou Meiden,

Hier na 1 week spuiten, eerste ronde, met 50 IU Puregon, begonnen op dag 13, een mooir rijp ei! Dus vrijdag de Pregnyl gezet, ja toch zelf, pffff, maar viel best mee hoor. Dus dit weekend klusserdeklus. We zouden een samenlevinstest doen, maar dat komt nu niet goed uit. Ach ja…als je maar lol hebt :wink: We hebben de echo-foto van het ei meegekregen en moeten er van de echografiste veel naar kijken… hahaha grappig he?

Hoe gaat het met jullie?

Liefs Gabby :dance:

Owww ja voor de liefhebbers en nieuwsgierigen ff de foto van mijn superei:

Wat leuk dat je die foto meekreeg! En wat een superei!

Hoi Allemaal,

Ik ga ook puregon spuiten. Clomid en LEO werken niet, dus nu de volgende stap.

Volgende week begin ik met provera en de 15e heb ik prikles. Heb al een informatiepakketje meegekregen en de puregon is besteld bij de apotheek.

Ik begin met 75 eenheden, maar ze zei dat het wel een tijdje kon duren voordat ik de goede dosis had. We zien wel!

Groetjes, lisanne

Zo, ik was hier al eerder, maar hier dan weer nieuws. Ik heb nu 50 gespoten en had gister op dag 10 al een ei van 15 en 2 van 12 mm en heel veel hele kleintjes. Morgen terugen dan denken ze 1 rond 19 en 2 rond 16. Dat zou betekenen dat ik een driedubbele eisprong krijg. Kleine kans dat het morgen alsnog afgeblazen wordt, maar andere kant is de kans heel klein dat die vele kleintjes doorgroeien naar te groot.

Dus ik hoop dat ik morgen pregnyl mag zetten en dan heel hard duimen! Ik heb er wel een heel goed gevoel over.

Maar voor de ervarenen hier, vanaf welke grootte springen ze met pregnyl? 17 toch? Dit mocht namelijk nog net zei d egyn, want dan is het 18 en 21 als ze springen en de rest maximaal 15 ofzo.

En hebben jullie ook wel eens dat je de naald er niet makkelijk in krijgt? Gaat soms niet soepel, net alsof ie door ene harder laagje ofzo heen moet.

Succes voor iedereen!

Groetjes wienie

Hey meiden,

Ik ben afgelopen donderdag begonnen met het spuiten van puregon

( 50IE). Ik heb na de uitgangsecho gelijk de prikles gehad met die puregonpen en moet zeggen dat het me echt 100% is meegevallen. Het doet geen zeer en ik voel niets van de vloeistof.

Waar prikken jullie eigenlijk?

Het is mij geleerd dat je moet zitten op een rechte stoel. Je krijgt dan door het zitten automatisch een soort van vetkwab bij je navelgebied en daar moet je dan de prik in zetten. Beetje schuin onder je navel in je buik. Volgens de Gyn. zou het daar het minste zeer doen omdat je vel daar veel soepeler en dunner is dan die van je been.

Hoe ervaren jullie het prikken en hebben jullie nog tips bv wanneer prikken julllie? Wat doe je als je weg moet oid??

Hoihoi,

Ik prik ook op die plek. Pak dna ook echt ene kwabje en voel er eigenlijk bijna niks van. Soms wel…en dat resulteert dan in een blauw plekje. Ik spuit 's ochtends vroeg, dat is voor mij t makkelijkst. Het schijnt namelijk elke dag op zelfde tijd te moeten (ongeveer dan) en dus ook als ik moe ben ga ik eruit, zet die spuit en ga weer naar bed. Pregnyl mag ik niet zelf zetten, heeft arts liever niet…omdat ik zo’n dun buikje :oops: heb.

Maar ik heb nu aantal weken niet gespoten, en ik geloof dus heilig dat dit spul goed werkt! Na een 7 dubbele eisprong en daarna ene cyste (dosis 75) ging ik naar dosis 50 en met als resultaat 2 eitjes en daarna een zwnagerschap! Helaas liep het mis…Maar meteen eerste kans dus ook raak dus ik heb goede hoop dat het volgende keer ook goed gaat komen. Als het goed is mag ik begin juni weer beginnen met zelfde dosis.

Voelen jullie ook altijd je eierstokken? Een trekkerig gevoel? Daardoor weet ik dat het groeit en kan ik ook voorspellen waar meeste gegroeid is. De gyn zegt dat dat kan kloppen, omdat je eierstokken ineens heel erg gestimuleerd worden.

Succes!

@wieniex wrote:

Hoihoi,

Voelen jullie ook altijd je eierstokken? Een trekkerig gevoel? Daardoor weet ik dat het groeit en kan ik ook voorspellen waar meeste gegroeid is. De gyn zegt dat dat kan kloppen, omdat je eierstokken ineens heel erg gestimuleerd worden.

Ik voel tot nu toe eigenlijk nog weinig. Geen trekkerig gevoel tot nu toe maar ben dan ook nog maar 4 dagen aan het spuiten dus kan nog komen.

Mag je eigenlijk een borreltje drinken als je Puregon spuit?? Ik heb er niks over gelezen. Ben niet van plan helemaal lam te gaan maar een lekker borreltje op koninginnedag zou ik wel leuk vinden, het is allemaal al gestressd genoeg vind ik.

Je mag dnek ik best een borreltje. Ze zeggen altijd dat het beter is om niet te drinken als je zwamger wil worden of bent. Nou…dan mag ik al anderhalf jaar niks meer drinken…Meestal dronk ik niet vanaf de periode een aantal dagen voor ik een eisprong kon verwachten en de periode tot aan ongi, maar dat is pas 1 keer geweest. De andere keren sloeg t medicijn niet aan (clomid) en dan drnok ik niet tot het moment dan kwam dat de ronde niks werd en aan de ongi opwekkers moest.

Dusse, zouy zeggen een booreltje kan echt wel hoor, er zijn genoeg mensen die niet weten dat ze zwanger zijn en ok drinken. Een keer genieten mag ook!

Ik heb dit vorig jaar moeten spuiten, omdat ik mijn eicellen zou afstaan.

Ik had veel eitjes, door middel van dit spul (maar ja, ik maak zo wie zo gewoon eicellen aan zonder te spuiten) en het was allemaal best een heftig gevoel.

Wens jullie dames hier allemaal veel succes! :hug:

Hoi meiden,

Ik heb even een vraagje… tis nog even afwachten of Clomid (150mg) aanslaat en anders is de volgende stap spuiten met Purogon en Pregnyl.

Ik heb op dit moment een eitje van 16mm zitten maar de vraag is of ie springt.

Is dit niet het geval dan werkt de Clomid niet meer voor mij en gaan we dus over op spuiten.

Alleen nu zit ik met het volgende… wij hebben een basisverzekering bij het Zilveren Kruis en die vergoed pas Puregon als je een 3-sterren verzekering hebt.

Volgens de gyn kost zo’n kuur Puregon 300 euro per cyclus! … En dat is nou net niet op te brengen voor ons.

Hoe hebben jullie dat geregeld en zijn er geen andere regelingen mogelijk?

Is het zo dat het na deze kuur Clomid het voor ons ophoudt omdat we de Puregon niet kunnen betalen?? :?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes Sanny

Het is zo aan te raden als je weet dat je zwanger wilt worden en het lukt niet om een aanvullende verzekering te nemen, en goed de voorwaarden te lezen. Dan kom je ook niet voor zulke dingen te staan.

Een patroon Puregon kost 141 euro, en naargelang de hoeveelheid die je moet spuiten kan dat behoorlijk oplopen. Ik heb gister 3 ampullen opgehaald en er stond een bedrag van 425,75 op. Gelukkig krijg ik het vergoed.

Ik denk dat er niets anders op zit dan je aanvullend te verzekeren. Het zit niet in het basispakket, en ik denk ook niet dat het ziekenhuis het je voorschiet.

Probeer anders eens contact op te nemen met je verzekeraar, maar ik denk dat je het voorlopig met Clomid moet proberen. Ik zou zo niets anders kunnen verzinnen om het vergoed te krijgen zonder aanvullende verzekering :think:

Ja ook hier het enige advies wat je denk ik kan doen…bijverzekeren.

Het kost idd klauwen met geld. Ik heb 1e ronde 600 euro betaald en daarna nog eens 280 en heb nu slechts 2 rondes gehad. Het is ontzettend duur. Maar ik heb dus omdat ik wist dat ik zwnager wilde worden mezelf meteen bijverzekerd. Houd er ook nog eens rekening mee dat je bij zilveren kruis (als dat onderdeel is van groene land) een machtiging nodig hebt voordat je het vergoed krijgt. Na hoop gezeik kreeg ik uiteindelijk die machtiging, die alleen per 1 juni alweer afloopt grr dus moet m meteen weer verlengen, terwijl ik hem nog niet eens gebruikt heb! Gelukkig krijg ik het wle terug, maar voordat we zover waren…alsof die medische molen niet genoeg is…

Dus zou zeggen, verzeker je bij, gebruik totdat de verzekering ingaat clomid, of als dat geen zin meer heeft, misschien enkele rondes puregon?

Moet er wel bij zeggen…1e ronde ahd ik bijna overstimulatie, maar 2e ronde was t wel meteen raak, dus ik heb heel veel vertrouwen in dat middel. Dus wie weet hoef je t niet lang te gebruiken?

Succes ermee!

Ja ook hier het enige advies wat je denk ik kan doen…bijverzekeren.

Het kost idd klauwen met geld. Ik heb 1e ronde 600 euro betaald en daarna nog eens 280 en heb nu slechts 2 rondes gehad. Het is ontzettend duur. Maar ik heb dus omdat ik wist dat ik zwnager wilde worden mezelf meteen bijverzekerd. Houd er ook nog eens rekening mee dat je bij zilveren kruis (als dat onderdeel is van groene land) een machtiging nodig hebt voordat je het vergoed krijgt. Na hoop gezeik kreeg ik uiteindelijk die machtiging, die alleen per 1 juni alweer afloopt grr dus moet m meteen weer verlengen, terwijl ik hem nog niet eens gebruikt heb! Gelukkig krijg ik het wle terug, maar voordat we zover waren…alsof die medische molen niet genoeg is…

Dus zou zeggen, verzeker je bij, gebruik totdat de verzekering ingaat clomid, of als dat geen zin meer heeft, misschien enkele rondes puregon?

Moet er wel bij zeggen…1e ronde ahd ik bijna overstimulatie, maar 2e ronde was t wel meteen raak, dus ik heb heel veel vertrouwen in dat middel. Dus wie weet hoef je t niet lang te gebruiken?

Succes ermee!

Dank voor jullie antwoorden.

We zijn er mee bezig, maar het gaat allemaal niet zo makkelijk als het lijkt.

Gelukkig heb ik vandaag te horen gekregen dat ik een eisprong met Clomid heb gehad, dus dat is wel heel fijn.

Mijn gyn heeft ook voorgesteld dat als we na nog een paar rondes clomid geen succes hebben zij een brief aan onze verzekering wil schrijven.

Maar zover is het nog niet, de clomid 150mg heeft zn werk gedaan en we zitten nu op de wachtbank.

Uiteraard gaat onze speurtocht naar een aanvullende en/of andere verzekering gewoon verder.