Wie spuit er allemaal puregon??

Hoi Allemaal

Ik ben nu bezig met de 2e ronde puregon 1ste ronde had ik met 50 eenheden 1 mooi ei van 21 mm maar hellaas geen bevruchting. Nu 2 de ronde reageerde al slechter en begon pas vanaf 75 eenheden te reageren op dag 21. Nu had ik eindelijk een beginnende groei heeft de echo scopiste te lang gewacht met me terug te laten komen en had ik dus 3 eitjes 1 van 18,5 1 van 18 en 1 van 16 dus allemaal groot genoeg om te springen gesprek met gyn gehad en samen met mijn hubbie toch besloeten om pregnyl te zetten en er voor te gaan dus nu klusser de klus en een spannende tijd of het lukt en hoeveel het er worden hahahha.

Groetjes Een pco er

ik gebruik nu al 8 maanden clomid krijg wel goede eitjes maar het heeft nog nooit goed door gezet nu lees ik veel over purugon waar zorgt dit voor en is het pijnlijk die injectie zelf te zetten en hoe vaak doe je dat??

ik heb 2 september een gesprek hierover hoe werkt dit? ik moet nog nagaan of ik het wel vergoed krijg want het is nogal duur heb ik gehoord hopelijk is het niet nodig maar wat voorbereiding is altijd handig

Hoi Sandra,

Misschien heb je het niet gezien maar het laatste berichtje voor jou berichtje dateert van meer dan een jaar geleden. Ik denk niet dat die dames nog zullen reageren…

Ik wil me wel graag bij jou aansluiten, ik heb nu de eerste ronde met Puregon in combinatie met Pregnyl achter de rug en zit nu in de wachtfasse. Ook ik heb PCOS, die keuze van een meerling is lastig, wij hebben voor de pregnyl al een keuze gemaakt omdat we al 2 kindjes hebben. Bij 3 follikels breken we de cyclus af bij 2 en 1 gaan we er voor. De grootste kans met 3 follikels is nog altijd dat je niet zwanger wordt, daarna van 1, dan pas van 2 enz.

Ik heb onlangs een verhaal gelezen van iemand die zwanger werd van een drieling met Puregon, maar een kindje moest aborteren omdat het anders de risico’s voor de anderen kinderen te groot zou zijn, zoals vroeggeboorte, dat voor nogal wat complicaties kan zorgen, en zelfs handicaps tot gevolg kan hebben. De kans is niet zo heel groot dat ze ook alle drie worden bevrucht en innestelen, maar ik wil omdat wij een dochter hebben die de eerste 2 jaar een hele slechte start heeft gemaakt waarbij diagnose van handicaps aan de orde waren zelf nooit of te nimmer voor zulke keuzes komen te staan.Ik weet wat het is als een arts tegen je zegt dat je kind nooit zal gaan praten, lopen ed. En wil mezelf dat soort dingen besparen door nooit het risico van een drieling te lopen. Ik snap jou verder wel hoor, ik wens je heel veel succes, hopelijk is het deze ronde gewoon raak !

@ Roosje, Puregon spuiten ziet er heel eng uit, maar valt reuze mee, je voelt er vrijwel niets van! De eerste keer spuiten is wel eng, maar na een dag of wat is het heel eenvoudig, en zelfs makkelijker als clomid omdat je daar altijd zo’n vieze smaak in je mond van krijgt. Je spuit iedere dag vanaf dag 3 tot de eisprong, meestal moet je beginnen met 50IE en als er geen resultaat is wordt het opgebouwd, ik heb zelf uiteindelijk 60IE gehad en op dag 20 mede door Pregnyl een eisprong gehad. Als je ooit vragen hebt dan kom je er maar mee op http://www.puregonpen.com kun je uitgebreid lezen hoe het werkt als je puregon moet spuiten. Ik hoop dat het zover bij jou niet hoeft te komen en je gewoon deze ronde al zwanger zult zijn!