Wie past er bij jullie op?

Het buurmeisje of een studente van mij. Heel soms een vriendin. Is het voor een hele dag dan mijn ouders.

En vanochtend is Nikkie voor de eerste keer bij een moeder van school geweest. Die twee vinden elkaar helemaal leuk, dus die durfde ik wel te vragen!

Als ik hier zo lees, hebben wij het vrij makkelijk:

Mijn moeder past graag op, en ik kan mn meiske ook wel bij haar brengen als ik wil (wat ik niet zo hard wil, omdat zij een jonge jack russell hebben, voelt voor mij niet zo fijn nog).

Als we ergens aan de andere kant van het land moeten zijn, komen we vaak langs mijn schoonouders, daar kan ik haar ook brengen zo nodig.

Verder overdag bij vrienden of kennissen uit de kerk en s avonds kan ik ook wel jongeren uit de kerk vragen (voordeel is dat zij ook vaak oppassen in de creche van de kerk en dus gewend zijn aan kinderen en mijn dochter ook nog een beetje kennen - als ouders doen we aan kartelvorming, dus discussie over tarieven is er ook niet :wink: ).

wij hebben een echte luxe positie :oops: moeten echt bedenken wie er moet oppassen zonder iemand anders voor het hoofd te stoten…

mijn sma en spa willen graag, mijn moeder en man… mijn zusje wil wel en een aantal nichtjes 2 van 16, 1 van 18 willen ook… en vrienden van ons willen ook wel, die hebben een dochter van zelfde leeftijd en ze spelen echt heeeel leuk!!

maar voorheen toen hun nog wat jonger waren heb ik wel eens een stagaire gevraagt van mij (spw) die hebben ook wel eens opgepast,

maar wij hebben eigenlijk nooit nodig :oops: voor het eerst in 6 jaar gaan wij over 2 weken een nachtje weg!

Een “vreemde” wil ik niet als oppas, dus via een bureau of advertentie is geen optie hier.

Als we het ruim plannen dan kan één van onze ouders soms oppassen en onze buren willen ook af en toe wel oppassen. En verder proberen we het zo goed mogelijk te plannen dat we zo min mogelijk oppas nodig hebben en soms betekent dat dat één van ons thuis blijft.

Wij hebben ook geen oppas.

Ouders en schoonouders zijn er helaas niet meer.

Schoonzus woont te ver weg en met de andere hebben we geen contact meer.

Als het echt moet dan kan ik ze naar een vriendin brengen,maar dat doen we alleen in een noodgeval.

Een vreemde willen we helemaal al niet dus blijft er weinig over.

Mijn ouders passen meestal op, de ene keer daar de andere keer bij ons, net hoe het uitkomt. De kinderen slapen daar ook het vaakst.

Mijn schoonouders willen wel oppassen, maar daar kunnen we niet altijd van op aan, ze hebben té vaak kort van te voren afgezegd of je hoort na die tijd constant dat ze zo moe zijn :roll: Logisch want ze zitten dan ook constant bovenop ze en willen steeds van alles met ze doen.

Verder hebben we een oppas. Die heb ik via MP gevonden, een meisje uit de buurt die de opleiding SPW doet.

En overdag heb ik ze ook weleens heel even bij de buren gehad of bij de vrouw van mijn neef (die als broer voor mij is).

Mijn ouder spassen bijna altijd op.

Soms passen mijn broer en schoonzus op de oudste.

de jongste kan eventueel naar de broer van mijn vriend maar dat is nog nooit voorgekomen.

Wij kunnen voor oppas terecht bij mijn moeder en stiefvader, die kunnen heel vaak.

Daarnaast doen we ook vaak een beroep op mijn schoonouders, die wonen verder weg, daar gaan ze vaak logeren, die passen minder vaak bij ons thuis op.

Mijn stiefbroer past soms op als oma’s en opa’s niet kunnen, of soms ook mijn zwager en schoonzus.

Als die moeten werken, kunnen we onze buurmeisjes vragen, die zijn 15, maar dat doen we dan alleen bij ouderavond ofzo.

Als we iets gezelligs willen doen zonder kids, kunnen we ook logeerafspraken maken met meerdere vriendinnen met kinderen, dat doen we dan voor elkaar als dat zo uitkomt, dan heb je een kinderloos weekend.

Als ik het zo lees, hebben wij het echt enorm luxe, is nog niet voorgekomen dat we echt niet weg konden doordat we geen oppas hadden.

mijn schoonouders passen op als ik werk en regelmatig voor andere dingen.

mijn schoonzus past weleens op

mijn zwager ook weleens

en een baterij aan vriendinnen

en tot slotte hebben we sinds kort de dochter van mijn man zijn collega

die is 15 heeft nu 2x opgepast en dat gaat goed

dus aan oppassen niks te kort

helaas merk ik dat ik het vaak bezwaarlijk vind om te vragen

mijn schoonouders passen op als ik werk en regelmatig voor andere dingen.

mijn schoonzus past weleens op

mijn zwager ook weleens

en een baterij aan vriendinnen

en tot slotte hebben we sinds kort de dochter van mijn man zijn collega

die is 15 heeft nu 2x opgepast en dat gaat goed

dus aan oppassen niks te kort

helaas merk ik dat ik het vaak bezwaarlijk vind om te vragen