Hier passen als we b.v. een weekend weg willen ( komt heel weinig voor ) mijn ouders op.
Als we een verjaardag hebben op een avond dan gaat 1 van beiden heen.
Dus we hebben verder nooit een oppas eigenlijk.
Wat vreselijk Thessa
Hoewel het niet een van mijn kinderen betrof wel heel herkenbaar, maar ik ben inmiddels wel zover dat er een aantal mensen zijn waarbij ik ze durf achter te laten. Maar idd… dat ‘wat als’ gevoel kom ik volgens mij nooit meer vanaf.
Hier gaan ze weleens naar oma (maar die woont niet om de hoek dus is meestal niet erg praktisch) en in geval van nood of dingetjes die een uurtje duren ofzo zijn er ook wat vriendjes in de buurt waar ze dan even een uurtje mogen spelen.
Daarnaast hebben we een buurmeisje dat 's avonds weleens oppast, haar moeder zit dan een paar huizen verderop, dus dat is een prettig idee.
Hier past voornamelijk mijn schoonmoeder op. Soms ook mijn schoonvader als mijn schoonmoeder niet kan.
Als het een familieding is waar dus ook mijn schoonouders bij zijn, dan nemen we de kids tegenwoordig vaak mee, tenzij het doordeweeks is en ze naar school moeten de dag erop, dan past ons buurmeisje van 19 jaar op.
En het komt ook voor dat een van ons gewoon thuis blijft zodat we geen oppas nodig hebben.
Mijn ouders zouden graag oppassen, maar die wonen te ver weg.
wij zitten ook in een luxe positie
meestal is het mijn ouders of schoonouders
maar vrienden, buren, familie.
wij hebben geen jonge oppas…
wij hebben alleen als nadeel dat de kinderen alleen maar thuis slapen… dus moeten altijd oppas in huis hebben… dus s;avonds is het wat lastiger, overdag heb ik meestal geen probleem
hoevaak… verschilt heel erg… soms 2x in de week of zo 2 mnd niet… soms 1x in de maand…
Bij bijv. ouderavond op school (half uur tot 3 kwartier zijn we dan weg) meestal mijn moeder, anders de buurvrouw. Als zij dan dag erna richting ouderavond gaan pas ik daar eventjes op.
Laatste keer dat wij een avond weg zijn geweest logeerden de oudste 2 bij mijn broertje + schoonzusje en de jongste was bij mijn ouders.
Dat had mijn broertje toen geregeld na het overlijden van mijn schoonvader, hij vond dat mijn man er gewoon even een avond uit moest. Vond ik super toen dat ze daar aan dachten.
Verder gaan wij niet heel vaak uit dat we oppas nodig hebben.
Doordeweeks met school brengen, CB bezoekjes die schooltijden overlappen weet ik het altijd wel te regelen met buuf/vriendin en zo vang ik ook weleens 1 of meer van haar kinderen op als het nodig is (of nemen we elkaars kind(eren) mee uit school).
En nu de baby ‘elk moment’ geboren zou kunnen worden ook mijn ouders en buuf als achtervang voor de andere kinderen. Bij de buren kan ik bij wijze van spreken midden in de nacht aanbellen om ze te brengen en dat zij dan mijn ouders bellen om ze op te halen.
Dat is wel erg fijn om te weten moet ik zeggen.
We gaan zelden samen weg en als we dat doen plannen we dat ruim van te voren, zodat mijn schoonouders het ook in kunnen plannen. Ze willen best oppassen, maar wonen niet naast de deur. Daarbij hebben ze hun eigen leven en zijn ze niet altijd thuis. In noodgevallen kunnen we bijna altijd op hun terugvallen. Mijn moeder woont te ver weg en eerlijk gezegd zou ik het haar ook niet toevertrouwen.
De oudste kan altijd met een vriendje of vriendinnetje mee. Toen de jongste er nog niet was ging ze ook regelmatig naar de buren. Net zoals wij regelmatig de kinderen van de buren hadden. Maar dat kan nu niet zo makkelijk meer. Bij gesprekken op school hebben we A.nyk ook wel eens mee genomen. In overleg, dan is er wel iemand van school die zich even met haar bezig houdt. Dat deden we voorheen met Y.oni ook wel. Die speelde dan vaak op het schoolplein.
We proberen wel een beetje een netwerk op te bouwen. Vanwege A.nyk haar aandoening laten we niet iedereen oppassen. Alleen maar mensen die haar goed kennen en bij wie ze zich veilig voelt. En ze moeten het zelf ook aandurven. Mijn vriendin past wel eens op en de overbuurvrouw kunnen we de kinderen altijd heenbrengen als we plotseling weg moeten. Haar dochter heeft weleens een avond opgepast, maar dan liggen de kinderen al in bed. Als we een dag of avond weg willen komen mijn schoonouders altijd. Als zij niet kunnen gaan wij niet weg.
jeetje Thessa
durf je ze nog wel te laten spelen? lijkt mij zo moeilijk dan…
Hier past oma meestal op, mijn moeder. schoonouders nooit. Die vinden het al vreselijk als wij op bezoek komen :silenced:
Verder mijn jongste borertje die hier in de buurt woont of evt mijn zusje. De overbuurvrouw of een geode vriendin ook wel eens!
Tot nu toe eignelijk altijd wel goed gekomen als wë een oppas nodig hadden.
Ligt beetje aan de tijd.
Schoonouders wonen heel dichtbij en die passen wel eens op savonds. Vorige week voor het eerst gelogeerd daar.
Mijn ouders hebben op zaterdag wel eens opgepast en een keer doordeweeks.
En gister heeft mijn zusje met haar vriend paar uur opgepast.
Ik heb gelukkig wel redelijk wat opties, maar echt een avondje weg doen we niet zomaar.
Mijn ouders.
Maar ik zegen de dag dat ik een goede, betrouwbare oppas vind.
Wij willen zo graag eens weg.
Wij pasten altijd op bij de broers en schoonzussen maar die vinden het niet nodig ons uit de brand te helpen. Wij hadden natuurlij geen kinderen en vonden het nooti een probleem. Nu moeten ze hun gezin in de steek laten en daar hebben ze geen zin in.
Helaas vertrouw ik niet zoveel mensen en moet het dus een beetje aangerold komen en niet door mp ofzo.
Niemand…
Mijn ouders kunnen het niet meer en met mijn schoonouders hebben we geen contact.
Broer en schoonzus wonen te ver weg.
Ik ga eigelijk alleen maar weg (ouderavond of een keertje bios met vriendin) als mijn moeder op kan passen. Omdat dat de enige persoon is bij wie mijn kinderen zich 's avonds goed voelen en willen slapen.
Voor nood zou mijn broer ook kunnen oppassen, maar dan slapen de kinderen niet en is in elk geval de jongste erg verdrietig.
Toen ik ineens een nacht met zoon in het ziekenhuis moest “slapen” (elk uur wakker worden gemaakt is niet echt slapen) ging dochter ook naar mijn moeder.
Voor noodgevallen overdag en wat niet heel lang duurt heb ik een hele lieve buurvrouw en ook nog een vriendin dichtbij wonen.
Ik heb zelf vroeger veel opgepast en mijn oppaskinderen goed opgeleid 8) , dus mocht het ooit zover komen dat mijn kinderen gewoon slapen wie er ook oppast dan heb ik nog een aantal meisjes van 17+ die zouden kunnen oppassen.
Wat een luxe eigelijk…
Op de dagen dat ik werk passen of mijn ouders of mijn schoonouders op.
Een avondje samen weg gaan doen we eigenlijk zelden. Maar mochten we dat willen dan passen mijn schoonouders op omdat die iets dichterbij wonen en bij ons thuis kunnen oppassen.
Mijn moeder heel af en toe een klein uurtje als kids wakker zijn of iets langer 's avonds als ze al op bed liggen.
In geval van nood mijn zwager (broer van man) en schoonzus.
Ergens zou ik meer oppas willen hebben, ergens zijn we ook te moeilijk met wie dan wel, overal wel "ja maar"s bij… :oops:
Mijn moeder alleen.
Ouders wonen te ver weg (250 km) en met schoonouders is geen contact.
Voor korte oppasmomenten in de avond past onze oudste (nu 16) op, die zit toch thuis en vind het geen probleem.
Maar hij gaat vanaf dit jaar naar de andere kant van nederland voor opleiding (bij vader wonen)
Ondertussen hebben we dus een scholiere gevonden die dit soort uurtjes wel wil opvangen.
Verder kan ik in noodgevallen prima bij de buren aankloppen voor even kort.
Voor een dag of langer oppas wil mijn dochter maar één oppas, die vertrouwt ze en daar is ze helemaal gek op dat is onze goede vriendin (die dan ook weer 20 kilometer verderop woont hoor) Bianca81. :thumbup:
Soms oma en opa maar die passen al standaard 1 dag in de week op. Dus niet te vaak. heel soms mijn zus. En daarnaast kunnen we ook gebruik maken van een oppascentrale (studenten met oppaservaring) of een meisje die stage heeft gelopen op de opvang.
zo vaak schakelen we oppas niet in. Heel soms voor iets van werk. En 1 keer in de 3 of 4 maanden voor een gezellig etentje.
met carnaval gaan de kinderen logeren bij mijn ouders. 1 nachtje en zij vinden dat leuk en wij ook natuurlijk.
Ik zie dat je oudste kind op school zit. Kun je niet via een andere ouder van school een oppas vinden? Die hebben misschien een oppas waar ze heel tevreden over zijn.
Als mijn (schoon)ouders niet kunnen, komt mijn nichtje graag oppassen.
Op de dagen dat ik werk zijn er de oma’s en het kdv. Maar je vraag gaat geloof ik juist vooral om de avonden of niet. Dan passen evt. mijn broer en zijn vriendin,mijn ouders of schoonouders op. Vorig jaar een keer een feest gehad waar deze mensen allemaal heen moesten (schoonzussen trouwens ook) en toen heeft een vriendin opgepast.
Zijn nu toevallig bezig met plannen van onze bruiloft en wie gaat er dan op onze jongens passen??? Het wordt het zusje van mijn schoonzus, ze is gek met kinderen, de oudste vind haar helemaal super, ze doet de spw, woont in de buurt en gaat nu al af en toe een avondje oppassen om te “wennen”
Mijn ouders (wonen hier in de straat), mijn zusje, mijn tante en anders mijn schoonouders (wonen 50 km verderop)…
Babyfoon zet ik in de avond ook zo even bij de Buuf neer, geen probleem…
Dus best wel luxe, al moet ik zeggen dat we er sinds de komst van Silven alleen nog op donderdagen uit zijn geweest als de kids op het KDV waren
Voor gewone avondjes weg, mijn broertje of zusje. Zusje neemt haar vriendje dan mee, mijn broertje zat er vrijdagavond met een heel stel vrienden. Dat vind ik heerlijk, zo hebben ze toch hun leuke avond, maar dan in ons huis. Dat gebeurt eens in de 2 weken ofzo. Het gaat dan niet om onze avondjes samen weg, maar mijn heeft 2 avonden per 2 weken politiek, en ik heb late diensten, en mijn vrijwilligerswerk. Dus dan ben je al snel tegelijk weg.
In noodgevallen brengen we onze zoon bij mijn ouders thuis, daar is vaak wel iemand thuis (ouders/broertje/zusje), en als dat niet lukt, dan zijn mijn schoonouders vaak wel thuis. Die werken allebei niet meer, en zijn heel vaak overdag thuis, zoals morgen met de 20 weken echo, dan passen zij even op, bij hun thuis.
Als het echt een groot probleem wordt, dan vraag ik mijn schoonzus, die werkt verder niet, hebben zelf ook 4 kids, dus er is altijd iemand thuis van hen. Maar dat doen we eigenlijk nooit. Is denk ik 1 keer gebeurd. Maar is wel een erg fijn idee als we echt opeens weg zouden moeten en niemand op kan passen.