Wie past er bij jullie op?

Hallo,

Ik vroeg me af wie er bij jullie oppast als jullie bijv. een avondje weg willen.

Of als je een belangrijke afspraak hebt.

En hoe vaak komt het voor dat je oppas nog hebt?

Ik heb geen contact met mijn moeder, vader is overleden :? schoonmoeder is gewoon niet in staat en schoonvader kan het ook niet.

Esmie

hier helaas niemand…

oma overleden, pa die niet wil… zus in een andere stad… vriendinnen die ook kleine kids hebben…

had een advertentie gezet op marktplaats…

wat een drama…

vroeg om een oppas oma…

reageren er kids van 16-20 jaar die gewoon 10 euro per uur vragen :shock:

duur avondje dan…

Hier helaas ook niemand.

Mijn moeder is overleden en overige familie woont op 200 km afstand.

In noodgevallen kan ik één van mijn vriendinnen wel eens vragen maar dat doe ik niet voor een avondje uit ofzo.

In bijna 5 jaar zijn we misschien 3 x met zijn tweeen een avondje weg geweest.

Overdag mijn mijn moeder, in de avond in het weekend mijn sm en doordeweeks buurmeisje of nichtje.

Ik vind het overigens echt een gemis. Het zou zo fijn zijn als je iemand in de buurt had voor wie het zelf ook een plezier is om op jouw kinderen te passen.

Schoonvader is niet tot oppassen in staat (wel een heel lieve opa hoor!), schoonmoeder overleden, met mijn ouders is er geen contact.

Rudie heeft een hoop wielervrienden en via via (via Hyves…) was er een meisje die dus bevriend was met het zusje van zo’n wielervriend die oppaswerk zocht. Ze was toen 17, deed de SPW (inmiddels afgestudeerd). Zij past dus al zo’n 1,5 jaar op Arielle. Voornamelijk de avonden. Ze woont hier vlakbij en ik vind het echt ideaal!

Bestaat er bij jullie geen dienst waar je oppas kan vragen?

Hier in België kan je via ‘de Gezinsbond’ oppas vragen. Kost 3 euro per uur en zijn meestal jonge meisjes (vanaf 16 jaar), soms ook wat oudere.

En je bent verzekerd via de dienst tegen ongevallen en schade enzo (je koopt een boekje van 5 euro waarmee je 6 keer oppas kan krijgen en dat dekt dan de verzekering en de kosten vd dienst).

Mijn sm…

Wij hebben geen oppas.

Mijn ouders

Schoonouders leven niet meer

Als we een avondje weg willen dan past ons buurmeisje op, zij is 15 jaar en erg verantwoordelijk. Haar moeder is dan eigenlijk altijd thuis zodat ze altijd een achterwacht heeft tot nu toe gast dit super. Als ik echt weg moet voor het werk en manlief is ook aan het werk dan passen mijn schoonouders wel eens op zij halen dan onze dochter ook van de crèche op! Maar dit laatste komt niet heel vaak voor

Wij hebben ook geen oppas, mijn vader is overleden, moeder ziek en sm in een verzorgingshuis.

In geval van nood de buren en verder een kwestie van slim plannen.

Toevallig iets waar ik op het moment echt over aan het nadenken ben!

Moeder leeft niet meer, vader woont 100 km ver weg. Echter wil hij wel hierheen komen, maar ligt eraan hoe hij in zijn financien zit (bijstand). Sm is niet te goed te been, maar krijgt een paar zware operaties en na alles hoopt ze dan samen met sv op te passen.

Oudste broertje heeft aparte werktijden, zusje woont stukje rijden en jongste broertje wil het niet.

Goede vriendin van mij staat gelukkig klaar, maar ook niet om de hoek. Maar denk dat we een goede hebben, als ze wil (!) aan dochter van vriendin, nu 14 en dan met hulp van haar moeder natuurlijk…

Maar gut, nu had ik echt graag gehad dat mijn moeder nog had geleefd! Dan had ik een super oppas gehad.

(En ja, wij hebben vrij snel na de geboorte 3 bruiloften, dus moet nu al gaan denken…)

@Gab wrote:

hier helaas niemand…

oma overleden, pa die niet wil… zus in een andere stad… vriendinnen die ook kleine kids hebben…

had een advertentie gezet op marktplaats…

wat een drama…

vroeg om een oppas oma…

reageren er kids van 16-20 jaar die gewoon 10 euro per uur vragen :shock:

duur avondje dan…

Laatst las ik een artikel in de margriet, mensen die zich aanboden als oppas oma omdat ze zelf geen kleinkinderen hadden.

Misschien zou je daar een oproep kunnen plaatsen. En in sommige plaatsen heb je een ruil of diensten markt. Dat gaat met gesloten beurs. (zo iets bv: http://www.ruilen.nl/)

Wij hebben hier een buurmeisje, oma en een ‘reserve’ opa en oma.

hier ook lastig, we kunnen de kids namelijk voor mijn gevoel nergens samen brengen. We hebben wel verschillende mensen, maar daar kan dus maar 1 kind terecht :wink:

Zo past een vriendin van me wel eens overdag een paar uurtjes op beiden op als ik bijv. naar arts moet, of slaapt Elise er wel eens een X als we iets hebben of met werk zitten.

Mijn vader past wel eens op, kan hem altijd vragen, maar vind hem niet er toe in staat om echt regelmatig op te passen en zeker niet op alle 2 's nachts. Toevallig binnenkort echo en dan gaan ze beiden erheen voor 2 uurtjes, dat kan dan incidenteel wel, maar niet voor langer dan dat voor mijn gevoel. Elise is er wel eens langer geweest en Jesse eigenlijk amper, 1 of 2 x.

Schoonouders werken allebei, die willen ook wel een X oppassen, maar dat ligt ook aan hun werk.

Verder een vriendin die in de kinderopvang werkt, maar ook die heeft zelf een kind dus 1 kind daar is prima, maar 2 is echt te veel…

Oftewel: we zijn aan het zoeken naar een oppas aan huis van 17-18 voor een net tarief… Kent toevallig iemand in Haarlem, ik hoor het graag :wink:

Hang een briefje bij mbo/hbo opleidingen.

Wij hebben hier ook geen familie.

Bij ons past de zoon van onze gastouder op.

1e die ik bel… schoonmoeder/schoonvader (die past namelijk ook rustig solo op)

2e… mijn moeder

3e 1 van mijn schoonzussen

4e een tante van mijn man

5e buurvrouw rechts

6e buurvrouw links

7e neef en nicht aan de overkant

8e vrienden verderop in de straat.

Maar meestal kom ik niet verder dan ergens bij mijn schoonouders of moeder en soms zijn de buren gewoon handiger omdat het maar om een uurtje gaat.

Maar we kunnen ze altijd wel ergens onderbrengen. Ik doe het ook met liefde terug, ook als dit betekent dat Ruud bij onze kids blijft en ik naar vrienden ga om op te passen… als dat zo uitkomt…

Hier niemand, mijn oudste zoon is misbruikt door de oppas die we toentertijd hadden (was familie nota bene) en sindsdien past er niemand meer op mijn kinderen behalve ik of mijn man.

Dat dat dan automatisch inhoudt dat we niks meer samen kunnen doen is dan de prijs die we betalen, maar ik vertrouw niemand meer.

En als er echt nood aan de man is, zou ik mijn beste vriendin vragen, maar echt alleen in nood en straks als ik ga bevallen (kan m’n zoontje van 4 niet meenemen naturlijk). En dan nog, hoe erg ik mijn vriendin ook vertrouw, zal er altijd een bepaald gevoel aan me knagen.

Ik heb een luxe hierin…

Als ik werk past de ene dinsdag mn schoonmoeder op hier thuis, de andere dinsdag breng ik ze naar mn schoonvader. Woensdag past mn moeder hier op. Mijn 2 vriendinnen passen ook weleens op, vinden ze leuk. Noëlle logeert weleens bij mn zwager en schoonzus daar is ze heel gek mee. Het broertje van hub past ook weleens op met zn vriendin of mijn broertje met zn vriendin. Wij zitten dus heel ruim in de oppas, dat is erg fijn! Vooral in de periode tijdens de zwangerschap van Nout met de ziekenhuisopnames en toen hij geboren was was dat heel erg fijn dat we zoveel oppas hadden voor Noëlle.

Hier tot nu toe alleen mijn ouders en mijn broer en zijn vriendin.

Kan me voorstellen dat het lastig is om iemand te vinden, als er geen familie voor handen is die op kan passen.