wie ook niet zwanger, maar kan er medisch ook niets gevonden

Ik hoop het inderdaad voor je. Bij ons had het niet geholpen, ik heb het onderzoek in oktober gehad. Hoewel de 6 maanden zijn nog niet om…



Zit alleeen wel al in de MMM en moet toegeven dat ik me daar echt prima bij voel. We klussen zelf ook nog, dus kan ook best zijn dat ik dan nog steeds spontaan zwanger word.



Maandag waarschijnlijk mijn IUI behandeling… Spannend!!!

Hey Angelbaby,



ik ben zelf ook niet zo snel met reageren, dus dat maakt niet uit hoor!!



nou, is het gister allemaal goed gegaan?

Of is het toch niet doorgegaan?



Ik voel me ook prima in de mmm, hoewel we nu een half jaar “huiswerk” hebben. Ik zit nu te wachten op de duiveltjes… Maar ik hoop dat ze deze keer niet komen!! ALtijd dat wachten maar.



Hey Wilma,



als jij je er goed bij voelt, mag je klussen wanneer je zin hebt toch?

Het zal wel leuk zijn als het nu raak is trouwens… Een valentijnskadootje

Best origineel.



Ik denk ook dat ze je in het ziekenhuis volgende week zeggen dat je nog een paar maanden geduld moet hebben. Dat was tenminste bij ons wel zo. Een half jaar en dan zien we wel verder. Ze hebben toch het liefst dat het op de natuurlijke wijze lukt. Ook wel logisch.



Ik zal in ieder geval voor jullie blijven duimen.

De IUI is gisteren zeker wel doorgegaan! 6,3 miljoen zwemmers heeft ze in mijn baarmoeder gespoten dmv een slangetje.



Vooral het sperma inleveren en daar een uur op moeten wachten is vreemd. En dan daarna met dat bewerkte sperma weer terug rijden naar ons eigen ziekenhuis helemaal. De behandeling viel me erg mee. Gelukkig reageer ik niet zo sterk op de medicijnen als het over bijwerkingen gaat. Dat scheelt natuurlijk ook. Verder treffen we steeds overal super aardige mensen. Iedereen ziet dat “1e” staan en ze gaan allemaal rustig uitleggen wat er gebeuren gaat. Erg fijn.



Nu dus 2 (lange) weken wachten… Dat is minder.

Hey Angelbaby,



Altijd maar weer dat afwachten he?!

Ik hoop zo voor je dat het de 1ste keer meteen raak is!!

In ieder geval is het al fijn dat je overal zo goed opgevangen wordt en dat je geen last hebt van bijwerkingen.

Ik zal heeeeeel hard voor je duimen.



Bij mij zijn de duiveltjes gister weer gekomen. Ze waren later dan anders, dus dat was weer een dikke tegenvaller.

Maar ja, op naar de volgende ronde…



En Wilma,

ben je lekker uitgerust?

Hoi Liesje,

Bedankt voor je steun. Ik hoop dat de HSG verandering kan brengen, dat zullen we moeten afwachten.

Vandaag moet ik naar AZM ter controle.



Groetjes Wilma32

Hoi,

Ben gistermiddag op controle geweest bij de gyn.

Verklevingen zijn weggehaald, en we mogen nog 3 maanden zelf proberen zwanger te worden. Als ik niet zwanger ben, mag ik in mei 2007 bellen, en beginnen ze met behandeling IUI.



groetjes Wilma32

Hoi Wilma,



weer een stapje verder in de mmm.

Wel fijn dat er nu in ieder geval geen verklevingen meer zitten, toch?

Ik hoop voor je dat je binnen die 3 maanden op de gewone manier zwanger wordt!

Wij moeten ook in mei naar onze gyn bellen als we nog niet zwanger zijn.

Dan lopen we precies gelijk op met jullie!



Groetjes Liesje

Hoi Liesje,

Wel leuk dat jullie ook terug moeten in mei. Maar uiteraard hoop ik dat jullie in die 3 maanden spontaan zwanger worden en wij zelf ook.



Zo niet, is het misschien wel leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden met de behandelingen en zo. Zo kun je elkaar steunen, raad geven en naar elkaar luisteren.



Groetjes Wilma

Hee Angelbaby,



Hier ook nog een dec/jan 2005 stopper die je even heel veel suc6 wil wensen!!

Hoe is het nu met je?

Ik :pray: dat het snel raak is!

:-*

Hoi meiden,



Hier nog een, waarbij niets gevonden is waardoor we niet zwanger zouden kunnen raken. Na 3 jaar zo proberen, uiteindelijk voor ivf en nu een prachtig ventje. :inlove:



Dus hou de moed erin dames. :thumbup:



Succes allemaal.



Groetjes

Hoi,

Heidi, wat fijn voor jullie dat het na 3 jaar proberen middels ivf gelukt is om zwanger te worden.

Wij zijn nu 19 maanden aan het proberen, en ook niks gevonden.

Hebben jullie ook nog eerst IUI gehad, of meteen IVF??? Hoelang hebben jullie hier over gedaan??



Ik hoop dat het voor ons ook is weggelegd om uiteindelijk een kindje in onze armen te sluiten. Er is zoveel liefde voor, en is zo ontzettend welkom. Ik ben 32 jaar, en mijn a.s. echtgenoot is 36 jaar. We zijn nu met de 1e bezig, we hopen in elk geval op zeker 1 kindje. Als het aan ons ligt gaan we voor 2 of 3 kindjes. Mijn vriend komt uit een grote familie, hij heeft zelf nog 2 zussen en een broer, ik ben enigkind.

In beide families komt ook niks voor dat leidt tot onvruchtbaarheid, ook geen DES gebruikt.

Erfelijk is het dus ook niet.



We mogen nu tot mei nog zelf proberen zwanger te raken, en we hopen dat dit lukt spontaan, ik heb nog wat ovulatietesten liggen, ga ik deze proberen om te weten wanneer ik mijn eisprong nu eigenlijk heb.



Lukt het niet, dan gaan we verder met behandelingen in mei 2007.

We gaan er gewoon voor, en laten het op ons afkomen.

We zijn er op voorbereid.



Groetjes Wilma

Hoi Wilma,



Na 2 1/2 jaar zo proberen zijn we begonnen met de behandelingen. Wij hebben eerst 6 x iui gehad met clomid en toen zijn we begonnen met ivf. Meteen de 1e poging was het raak, maar helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Na 3 maanden een nieuwe poging en ook die was meteen raak. En daar is nu een prachtige zoon uit geboren. Wij willen ook graag nog een aantal kindjes (het liefst nog 3 erbij) maar we zien wel hoe het gaat lopen. We zijn in ieder geval super trots en blij dat we nu een zoon hebben. En mocht het daar bij blijven zijn we ook heel gelukkig, maar we blijven het wel proberen. We heb nog 6 cryo’s in de vriezer liggen, wie weet wat daar uitvoort komt.



Succes alvast en inderdaad met die ovulatietesten heb je het toch iets meer in de hand. Hopelijk lukt het spontaan!! Ik ga voor je duimen. En voor je het weet is het alweer mei. Gaan jullie dan eerst voor iui?



Liefs Heidi

Hoi Heidi,

Ik denk dat we eerst voor IUI of KI gaan. De gyn. heeft het daarover gehad, maar wilde niet teveel of alle behandelingen in gaan, want dat doet hij wel in mei als ik dan nog niet zwanger ben.



Maar de gyn. had het over opgewerkt sperma, en hormonen etc. Ik denk inderdaad iui, maar heb je hier zelf ook een keus in dan??

Want ik lees wel dat IVF meer slagingskansen heeft, is dat zo.



Kun je zelf kiezen tussen iui en ivf, of beslist de gyn. wat het beste is voor jou. Ik ga in het AZM Maastricht.



Groetjes Wilma32

Zoevr ik weet kiest de gyn en heb je normaal gesproken eerst IUI en dan ga je nadenken over IVF. Tenzij de zaadcellen te zwak zijn voor IUI, dan ga je soms wel meteen door voor IVF.



Zo heb ik het tenminste begrepen.

daar kan ik niets aan toevoegen



Groetjes Heidi

Hoi,



Heidi en Angelbaby, bedankt voor de informatie.

Dat dacht ik zelf ook al, maar wist het niet zo precies. Begin me er nu pas wat meer in te verdiepen.



Morgenmiddag worden mijn keelamandelen verwijderd, hoop dat ik daarna weer aan de slag kan met klussen. Afwachten hoe dit loopt.



Groetjes Wilma32

Hoi Angelbaby en Wilma,



ik vind het fijn dat ik met jullie heb kunnen praten over mijn situatie,

maar het lijkt mij beter dat ik hier voorlopig niet meer mee praat.

Dat ligt uiteraard niet aan jullie…

Langzamerhand is onze kinderwens het enigste geworden waar ik nog mee bezig ben/kan zijn.

En dat wil ik dus absoluut niet!!

De laatste paar weken zijn heel zwaar geweest voor mij.

Ik zat er echt helemaal door…

Dat is niet de bedoeling lijkt mij.

Vandaar dat ik nu bezig ben om mijn gedachten ergens anders op te richten.

Daarom is dit voorlopig ook het laatste berichtje dat ik hier plaats.

Hopelijk kan ik over een paar weken gewoon weer met jullie meekletsen,

zonder dat ik doordraai in mijn hoofd.

Uiteraard zal ik het jullie laten weten als ik plotseling toch zwanger mag worden…



Ik wens jullie al het beste van de wereld!

Hopelijk zijn we allemaal gauw in verwachting van een klein wondertje.



Liefs Liesje

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer. Ik heb 7 maart mijn keelamandelen laten verwijderen, en ben tot nu toe nog niet helemaal beter.

Ben deze ochtend pas begonnen met werken, en werk nu deze week alleen de ochtenden.



Wat ik even wilde vertellen: begin vorige week heb ik een klein beetje bloedverlies gehad. Het was erg weinig, vlekje in onderbroek, veel meer is het niet geweest. 2 dagen achter elkaar, maar zeer weinig.

Menstruatie kon het niet zijn, want zat pas op mijn 22e dag, veel te vroeg.

Heb ik nooit gehad, vandaar.



Nu vandaag is mijn 29e dag, en ben tot op heden nog niet ongesteld.

Wel heb ik al een week gevoelige tepels en harde tepels.



Ik ben benieuwd of ik nog ongesteld ga worden of niet.



Ik heb namelijk veel medicijnen gebruikt sinds 7 maart, omdat ik veel pijn heb gehad. Ik heb dan ook niet gerekend op een zwangerschap. Overigens hebben we het wel om de dag gedaan, dus het kan wel.

Maar ik heb diclofenac en ibuprofen gebruikt de afgelopen weken, dat is niet erg goed. Dus ik heb gedacht dat het deze cyclus niet raak zou kunnen zijn, vanwege alleen de medicijnen al.



Ik rook wel al 3 weken niet meer, en verder ben ik echt benieuwd of ik gewoon weer wat later ongesteld ga worden.



Misschien is mijn cyclus ook wel ontregeld door de operatie en medicijnen.



Jullie horen van mij.



Groetjes Wilma32

Hoi allemaal,



Te vroeg gedacht zwanger te zijn. Maar had er niet echt op gerekend met al die medicijnen. Ben dus toch vandaag ongi geworden.

30 dagen cyclus deze keer. Kan ook door medicatie zijn verstoord.



We gaan voor de volgende cyclus.



Groetjes Wilma32

Hoi,



Ook bij ons is geen reden gevonden waarom we niet zwanger raken. Erg frustrerend want je gaat jezelf gek maken of ze echt wel goed de onderzoeken hebben gedaan. Dat stadium zijn we nu gelukkig voorbij en we zijn afgelopen maandag begonnen met onze eerste IUI ronde.

Ikzelf ben 32 en mijn hubbie is 36 jaar. We hebben het zelf geprobeerd vanaf februari 2005 en helaas dus niet gelukt.



Zover ik van de Gyn. heb begrepen is IVF veel ingrijpender voor je lijf en geest dan IUI en ook tevens de laatste mogelijkheid. Aangezien er bij ons geen reden is gevonden wil hij dan ook eerst met IUI beginnen. We mogen 6 pogingen doen voordat we uiteindelijk bij IVF terecht zullen komen. Uiteraard hopen we dat dit niet nodig is.

We vinden het allemaal erg spannend.