wie ook niet zwanger, maar kan er medisch ook niets gevonden

Hallo Miki,



Ook ik ben onder behandeling van een osteopaat. Ik had erg veel last van mijn eisprong; echt een steeds sterker worden pijn. Zij heeft inderdaad de beweeglijkheid van de baarmoeder verbeterd door onder andere de vliezen erom heen wat “ruimer” te maken. Zij voelde ook heel duidelijk mijn onrustige eierstok de eerste maand zonder dat ik erover had verteld. Na een viertal behandelingen voel ik er niets meer van… Dat is heel prettig, want pijn is toch niet goed. Al was de pijn ook wel handig want ik wist precies wanneer de eisprong plaatsvond! En nu niet meer; dus dan maar regelmatig vrijen op de goede gok :smiley:



Ik heb dus baat bij een osteopaat gehad; zij ziet ook geen reden waarom het het spontaan niet zou lukken. En na twee jaar mag dat van mij ook wel eens… Overigens zitten we ook in de MMM en gaan we daar ook gewoon mee door.



Succes voor iedereen!



Groet Engel

Hoi allemaal,



Wij zijn al 20 maanden bezig om zwanger te raken.

Bij ons wil het ook niet lukken.



Alleen vorig jaar heb ik in febr.en maart 2006 een miskraam gehad, met 4 weken zoiets. Hele vroege miskramen allebei.

Daarna niet meer zwanger geweest, is dus al bijna 1 jaar geleden.



We hebben vorig jaar vruchtbaarheidsonderzoeken gehad in het AZM. Tot nu toe is alles gewoon goed. Sperma is goed, bij mij was alles goed, samenlevingstest goed, chromosoomonderzoek was ook goed.



Er wordt dus niks afwijkends gevonden, maar ik word ook niet zwanger.

Zelf heb ik het idee dat er ergens iets niet goed zit, in elk geval gaat er tijdens de innesteling/bevruchting iets mis met celdelingen of zo.



Nu krijg ik 8 februari 2007 een kijkoperatie inclusief HSG eileideronderzoek.



Ik ben dus heel erg benieuwd wat de uitslag daarvan is.



Als ze weer niks kunnen vinden, zullen we verder de mmm ingaan.



Wat staat ons te wachten, kun je zelf kiezen IUI of KI of IVF. Of adviseert de gyn. wat voor jou persoonlijk het beste resultaat zal geven.



Moet je dan ook hormonen spuiten of tabletten innemen met deze behandelingen??? En hoe werkt dit, wordt je er ziek van?



Als wij daarmee beginnen willen we dit graag na ons huwelijk. We gaan trouwen op 15 juni 2007, en het lijkt me niet handig daarvoor met de behandelingen te beginnen.



Hebben jullie tips voor mij en informatie???



Groetjes Wilma32

Hoi,



wat balen dat het nog niet weer gelukt is zeg! Wij zijn ook al 2 jaar bezig. Ook 2 miskramen gehad (1 prille miskraam en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap) Heb in december ook kijkoperatie en eileideronderzoek gehad. Afhankelijk daarvan stelt de gyn misschien IUI voor of IVF. IVF doen ze pas wanneer je eileiders niet goed zijn of wanneer het zaad heel erg slecht is. IUI doen ze wel eerder geloof ik. Afhankelijk van wat er eventueel aan de hand is moet je hormonen gebruiken. Kijk anders eens bij de stickies van IUI en IVF.

Hoop dat alles oke zal zijn of dat er iets simpels aan te doen is!

Suc6 voor de operatie (valt reuze mee!).



Gr.

Ineke

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Ik hoop dat de kijkoperatie meevalt, maar meer nog de uitslag daarvan.



Ik heb echt geen idee wat de uitslag zal worden, dus afwachten, dat vind ik nog het spannendste tot nu toe.



We zien het wel, vandaag over 1 weekje is het zover.





Groetjes Wilma32

Ja, dat is inderdaad erg spannend. Ik moest een halve dag op de gyn wachten voor hij zijn ronde kwam doen. Ik wist dat ik een cyste had en mogelijk endometriose. Maar…hij heeft geen endometriose kunnen vinden, de cyste zat alleen vocht in en mijn linker en enige eileider is goed!! Super blij was ik, hoop voor jou ook op goed nieuws!



Nogmaals suc6 alvast. Nog een weekje en je hebt duidelijkheid



Gr.

Ineke

Hoi meiden,



Mijn vriendin Tilly belde net om te zeggen dat ze een forum voor mij had gevonden! (Een paar van jullie zullen haar wel kennen, denk ik.)

Dus ik heb jullie verhalen gelezen en het is zo herkenbaar voor mij!

Wij zijn vanaf januari 2005 bezig om zwanger te worden.

In september 2005 en in mei 2006 heb ik een miskraam gehad,

allebei rond de 7 weken.

Vanaf november 2006 zijn we in de MMM gestapt en we hebben vorige week de uitslag gekregen: alles was goed, we zouden in principe gewoon zwanger moeten kunnen worden.

Niet dus…

Als we in mei nog niet zwanger zijn, moeten we alvast een afspraak maken om in juli verder te gaan kijken. Ik heb toen maar niet gevraagd wat ze nu weer willen gaan doen, want dat wou ik toen nog niet weten. Maar nu wil ik dat wel eigenlijk! Weten jullie dat misschien?

Ons laatste onderzoek was de HSG.



Groetjes Liesje

Hoi liesje,



allereerst welkom op KoK! Ik ben ook in jan 05 gestopt, dus wat dat betreft zitten we gelijk.



Ik heb morgen mijn volgende gyn afspraak. De vorige keer zei hij, dat we het dan gaan hebben over de mogelijkheden van IUI en IVF en dat soort behandelingen… Verder wordt het zaad van mijn vriend in ieder geval weer gecontroleerd.



Ben benieuwd allemaal… hoe gaat het nu verder… gaan we echt helemaal de mmm in of nog niet, wat voor concequenties heeft dat op ons etc. etc.



Over een kijkoperatie heeft nog geen gyn het gehad, weet dus ook niet of ik die een moet of niet. Bij mij is alles goed binnen de norm, hoog zelfs. De gyn zei dat hij me een 8 geeft. (niet dat je daar veel aan hebt, zolang je niet zwanger wordt, maar toch)



Afwachten tot morgen maar…

Hey Angelbaby,



dat wordt dan wel spannend morgen ja! Ik ben ook zeer benieuwd naar wat je dan te horen krijgt…

Waarom gaan ze weer een spermaonderzoek doen dan? Was de vorige uitslag niet goed ofzo?



Bij ons waren alle uitslagen ook goed, ze hebben het ook niet over een kijkoperatie gehad, maar ook niet over iui of ivf ofzo.

Onze gyn zei dat hij cker wist dat we binnen nu en een half jaar zwanger zijn!!! Vind ik nogal wat om dat maar zo te zeggen, maar we wachten het af…



Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe voor morgen en nog bedankt voor je reactie!



Liefs Liesje

Hoi Wilma,



rot is dat he, als je niet weet waarom het niet (meer) wil. Bij ons is het dus ook al 2x mis gegaan, allebei rond de 7 weken, maar daarna lukt het dus gewoon niet meer!

Wat gaan ze met die kijkoperatie bij jou dan doen? Kijken waarom je niet meer zwanger wordt? Of een oorzaak zoeken waarom het al 2x mis is gegaan?

In ieder geval wens ik je heel veel sterkte toe voor de 8ste!!!



xxx Liesje

Zover ik weet testen ze dat zaad minstens 3x met steeds een tussenpoze van minstens 3 maanden. Zijn zaad is niet slecht, maar ook niet uitmuntend.



Onze gyn zei in maart/april ook tegen ons dat ik zeker zwanger zou zijn binnen 6 maanden… Hoop dat dat bij jou wel uitkomt :kaars:

Eigenlijk best een slechte zaak dat die artsen dat zo hard durven te beweren! Je zult het maar wel heel serieus nemen en het blijkt niet zo te zijn, dat is ook mooi lullig!



Best interessant om er eens met mensen over te hebben die hier ook allemaal mee te maken hebben gehad! Zo leer je nog eens wat.

Ik wist niet dat ze vaker een spermaonderzoek deden. Kan er dan nog zo veel verschil in de uitslagen zitten dan?



Liesje

Sperma wordt ongeveer elke 3 maanden aangemaakt. Het kan dus zijn dat de ene keer een test slecht is en 3 maanden later goed. Het kan natuurijk ook zijn dat ze iedere keer goed of iedere keer slecht zijn.



Mijn vriend had bijv. bij de eerste test weinig cellen, en wat traag. Tijdens de tweede test had hij juist echt super veel cellen, niet traag, maar wel een aantal vervormd. Met beide uitslagen kan je gewoon zwanger worden.



Hoop dus dat het er nu veel zijn, goed gevormd en erg beweeglijk, maakt de kans alleen maar groter :slight_smile:

Hoi Liesje,



De kijkoperatie staat gepland om te kijken of de eileiders open zijn, of er geen verklevingen zijn van een vorige blindedarmoperatie bijan 4 jaar geleden. Of het met Endometriose te maken kan hebben, of andere afwijkingen.

Ze doen tijdens de kijkoperatie een HSG onderzoek, dit kan dan tegelijk plaatsvinden en hoeft niet afzonderlijk te gebeuren.



Ik ben wel erg benieuwd of er iets uit gaat komen, begin nu wel wat nerveus te worden voor a.s. donderdag.



Ik hoop dat alles positief verloopt en dat we snel zwanger zullen zijn, want daar doen we het voor. Raken we niet spontaan zwanger, gaan we verder met IUI of IVF waarschijnlijk.

Na de kijkoperatie en HSG is de vruchtbaarheid het eerste half jaar iets hoger dan normaal. Omdat misschien blokkeringen uit de eileiders weg zijn of zoiets. Ik denk dat ze ons dan nog een aantal maanden zelf laten proberen, en daarna pas IUI oF IVF.



Groetjes Wilma

Goedemorgen.



Net terug van de gyn, we beginnen NU met een IUI behandeling… Medicijnen net opgehaald en volgende week is mijn eerste inseminatie…



Het tempo wordt er in het ziekenhuis ineens ingegooid.

Hey hey,



Jeetje dat is cker snel zeg!

Dat lijkt me wel fijn trouwens…

Hoef je niet nog es een poos te wachten.

En nu maar hopen dat het aanslaat.

Wat voor pillen moet je daar voor innemen trouwens?

En wat doen die?

Wanneer moet je precies heen? Dan kan ik voor je duimen.

Ik ben wel nieuwsgierig he?! :oops:



Liefs Liesje

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen donderdag een kijkoperatie gehad, ivm. vruchtbaarheidsonderzoeken.



Ze hebben wat verklevingen gevonden bij de darmen en een beetje bij de eileiders. Dat hebben ze kunnen verwijderen.

De eileiders en eierstokken en baarmoeder zag er allemaal normaal uit.

Geen afwijkingen verder gevonden. De eileiders waren mooi slank, maar bij de HSG de blauwproef om te kijken of ze toegankelijk zijn is ook goed gegaan. Het enige wat de gyn. opviel was dat de eileiders wat opzwollen tijdens de blauwproef, en dat kan betekent hebben dat er toch iets heeft gezeten in de eileiders, en dat er nu uit is. Want daarna was alles toegankelijk.

Ik ben nu nog thuis, heb nog wat last van de wondjes van de kijkoperatie en af en toe wat steken in de buik. Is allemaal nog wat gevoelig.

2 weken niet baden, zwemmen en geen gemeenschap.



26 februari a.s. moet ik op controle, en dan hoor ik verder wat er precies allemaal is gebeurd, en wat er dan verder gaat gebeuren.

Even afwachten.



Intussen gaan we gewoon voor de volgende cyclus er weer voor, maar we willen proberen om ons er niet meer zo op te focussen. Minder stress.

Hopelijk lukt dat. Gewoon om de dag gemeenschap hebben, en hopen dat het dan toch eens gaat lukken.



De rest hoor ik wel op 26 februari, hoe alles verder gaat. Als we willen beginnen met KI, IUI of IVF dan willen we dat pas nadat we getrouwd zijn.

Wij trouwen namelijk op 15 juni 2007, en dat moet wel een mooie en onvergetelijke dag worden. Als we terugkomen van huwelijksreis, dan willen we pas met de mmm verdergaan.



Groetjes Wilma32

Hoi Wilma,



mooi dat alles toch goed is zeg!! En nu maar hopen dat het toch een kleine verstopping was die nu weg is, dan was dat misschien wel de oorzaak en gaat het nu beter…

Ik :pray: voor jullie.

Beterschap verder!



xxx Liesje

Hoi Liesje,

Bedankt voor je fijne reactie. Ik hoop dat het inderdaad een verstopping is geweest wat nu weg is. 26 februari moet ik terug naar de fertiliteitsarts, en dan hoor ik precies wat er verder gaat gebeuren.

Ik denk zelf dat ze ons eerst weer een paar maanden zelf laten proberen na het doorspuiten van de eileiders.



Groetjes Wilma32



Wilma: ik hoop voor je dat dit de reden was dat het eerst niet lukte en dat jullie het nu zo voor elkaar hebben. Je weet dat je extra vruchtbaar bent na je HSG hè! (kan wel tot 6 maanden volgens mijn gyn)



@Liesje80 wrote:



Wat voor pillen moet je daar voor innemen trouwens?

En wat doen die?

Wanneer moet je precies heen? Dan kan ik voor je duimen.



Liefs Liesje




Late reactie, maar beter laat dan nooit toch?



Ik heb vorige week 5 dagen lang elke dag 1 clomid moeten nemen. Die zorgen ervoor dat er eicellen rijpen. De bedoeling is om met de eisprong 2 eicellen te laten springen.



Wanneer ik er precies heen moet, weet ik nog niet. afgelopen maandag een FM gehad en toen waren de eitjes ongeveer 10 mm Morgen moet ik weer terug en de verwachting is, dat ze dan 16 mm zijn. Dan kan morgen de afspraak gemaakt worden voor de spuit (pregnyl) en de inseminatie. Ga er vanuit dat dat komend weekend gaat worden.

Hoi Angelbaby,



Ja, ik heb vaker gelezen dat je na een HSG de eerste 6 maanden vruchtbaarder bent. Hopelijk is dit het geval.

Ik hoop dat we zonder mmm zwanger kunnen worden. Enne, eigenlijk mochten we nog niet klussen, maar 1 week te vroeg, hebben we toch gisteravond geklust, gewoon spontaan. Maar toevallig zat ik wel rond mijn eisprong gezien dat het de 15e dag was gisteren.

Het was gisteren Valentijnsdag, en ik heb van mijn vriend een hele mooie plant gekregen, en ik heb hem verrast met een etentje bij de Griek.

Het was romantisch, en toen kwam het klussen dan toch, wat te vroeg, maar ja.



Het is nu vandaag precies 1 week geleden dat de kijkoperatie en HSG is gebeurd, en ik voel me nu weer goed, en ik kan me weer redelijk helpen. Moet alleen nog voorzichtig zijn met de wondjes, die zijn nog wat gevoelig, en zwaar tillen lukt nog niet. Maar dat laat mijn vriend ook niet toe.



Maandag gaan we een midweekje naar Centerparcs in Belgie, even lekker weg, want wij houden niet zo van Carnaval, aangezien wij in Zuid-Limburg wonen.



Groetjes Wilma32