Wie ook: bij eerste echo twijfel of het 1 of 2 kindjes zijn

Ja, ik moet natuurlijk geduld hebben… donderdag heb ik weer een echo, en dan weten we het zeker, maar ik vroeg me toch af of er meer mensen zijn die dit meegemaakt hebben…

Vorige week heb ik (met 7 weken) de eerste echo gehad. Doordat mijn bm gekanteld ligt, kon de gyn héél moeilijk iets zien. Uiteindelijk gelukkig wel een prachtig kloppend hartje gezien! :inlove: :inlove: :inlove: De gyn wilde ukkie ook graag even opmeten, maar het beeld schoot steeds weg (ze moest echt op mijn buik duwen om ukkie in beeld te krijgen), en ineens zag ze iets achter het ukkie uit piepen :eh: Ze zei eerst niets, maar vervolgens zei ze een beetje twijfelend ‘ik denk dat het er twee zijn!’.

Maar goed, een kwartier later wist ze het nóg niet zeker. Steeds als ze iets dacht te zien, dan schoot het beeld weer weg. Tussenschotje was ook niet te vinden. Wat niet wil zeggen dat het er niet is, want zoals ik al zei, was het allemaal echt heel onduidelijk te zien (in eerste instantie zag de gyn dus helemaal niets :o, alleen een zwarte vlek…gelukkig daarna dus wel iig 1 kindje duidelijk in beeld).

Heeft iemand ook zo’n twijfelachtige echo gehad? En was het er toen uiteindelijk 1 of waren het er echt 2? Ben toch onderhand wel heel benieuwd hoor :shifty:

xHeske

Volgens mij is er wel iemand hier op KOK die bij de eerste echo 1 kindje had en bij de 2de echo een tweeling.

Dus het is iig wel heel goed mogelijk dat het in het begin niet zo heel goed te zien is op een echo.

Sterkte met wachten :hug:

Wat spannend zeg! :shock: :inlove: :-*

Ja, eigenlijk vind ik het nu toch wel heel erg spannend worden! :shifty:

Joseetje, bedankt voor je antwoord. Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met een soortgelijk verhaal. En of er ook mensen zijn bij wie het er uiteindelijk toch ‘maar’ eentje was (vind het een beetje stom om het over ‘maar eentje’ te hebben, want met 1 kindje zijn we natuurlijk ook al helemaal in de wolken :inlove: ). Vraag me toch wel af wat de gyn dan gezien kan hebben als het niet een tweede kindje was :think:

bij mijn 1e echo zagen we echt maar 1 kindje. Maar deze echo was net als bij jou vrij vroeg en onduidelijk. Wel inwendig, maar mijn blaas was leeg en ook daardoor was de echo onduidelijk. De vk heeft wel gezocht naar een eventuele 2e kindje, maar vond deze dus niet…

Bij een echo die ik een week later kreeg ivm bloedverlies keken we in eerste instantie naar een kindje die het niet deed :cry: het hartje klopte niet… na een poosje turen, meten en balen kwam er ineens een 2e kindje te voor schijn… :o Bij dit kindje klopte gelukkig wel een mooi sterk hartje.

Dus hier eerst ook maar 1 kindje gezien, en een week later 2…

Tjee, toch wel spannend hoor :shifty: Heb me eigenlijk een week lang een beetje afgesloten voor het idee dat het er misschien wel 2 zijn (niet dat ik het niet leuk zou vinden, een tweeling is heeeeeel erg welkom, maar wil ook niet teleurgesteld zijn als het niet zo is), maar nu die echo dichterbij komt ben ik er toch wel weer erg mee bezig…

Hou er ook rekening mee dat het zo kan zijn dat er idd een kindje ‘het niet doet’, want de gyn heeft de vorige keer iig niets gezegd over een tweede hartje. Dus dat is sowieso ook nog even spannend… Nog 2 dagen… :shifty:

(wel grappig trouwens dat je ook uit Zoetermeer komt… zouden die Zoetermeerse twins gewoon zo eigenwijs zijn dan? :lol: )

zou het in de zoetermeerse lucht zitten? verstoppende beebs.

Ben wel heel benieuwd naar de uitslag donderdag, sterkte nog even met afwachten. Ik mag morgen spieken of alles nog goed is met dit guppie

welke gyn heb je??

Bij mijn eerste echo (rond 6 weken) van J.asmijn twijfelde de vk eerst ook of het er 1 of 2 waren. Ze heeft toen heel lang gezocht en uiteindelijk ‘dacht’ ze dat het er toch 1 was.

Ik zou uitsluitsel krijgen bij de termijnecho van 11 weken omdat ze het niet goed genoeg kon zien.

En op de 2e echo was er idd ‘maar’ 1 kindje te zien.

We hebben wel een paar weken in spanning gezeten, maar zelf dacht ik sowieso niet dat ik een tweeling zou krijgen,

dus heb geen teleurgesteld gevoel gehad. Ik was al lang blij dat het kindje dat wel op ze echo te zien was het goed deed!! :mrgreen:

Heske, spannend!!!

En ik heb ook wel eens iets gehoord over verkeerde geslachtsinschattingen door een gyn daar :wink:

Haha, nu ik jouw verhaal lees Maris, vind ik het nog spannender! We moeten gewoon afwachten he :wink: Hier wist de gyn het echt niet, het kunnen er net zo goed 1 als 2 zien. Ze zag iig wel iets, maar wist niet zeker of het nu echt een tweede kindje was. Zelf roep ik al vanaf dag 1 dat het een tweeling is… Maar geen idee of het dus ook echt zo is hoor, is maar gewoon een voorgevoel, maar dat zegt natuurlijk niet echt iets. Als het 1 kindje is en alles ziet eruit zoals het eruit moet zien, dan zul je me echt niet horen klagen :wink:

Marijke, normaal gesproken heb ik dokter Vosmar, maar daar kon ik nu niet bij terecht, dus nu had ik dokter De Jong (en daar ben ik niet zo blij mee :silenced: Maar goed, heb ook geen zin om nog langer te wachten, maar hoop wel dat ik hierna weer snel terug kan naar dr Vosmar hoor! :eh: )

Oh dat was mijn gyn ook. Maar schijnt wel goede te zijn…

Das toch die vrouwelijke arts. Ik vind haar vrij ‘hard’

Hihi Romi, spookverhalen over Het Lange Land he, ik heb ze ook al vaker gehoord, maar meestal vind ik het eigenlijk wel een prima ziekenhuis. (en het zegt heel wat dat ik dat ik er nog zo over denk na wat er met ons gebeurd is :? Maar het is ook niet voor niks dat ik die dr De Jong eigenlijk liever niet meer wil zien :silenced: Weet dat ik haar niet de schuld mag geven, maar het vertrouwen is wel weg :silenced: )

Dr De Jong of Dr Vosmar?

Snap ik helemaal hoor Heske.

De Jong…Ik vond haar zelf niet zo aardig, maar zusje is positief over haar.

Denk dat je Dr De Jong bedoelt (die noemen wij stiekem altijd de veearts :silenced: ). Ik vind haar geen goede gyn. Ze heeft me naar huis gestuurd na een zeer twijfelachtig ctg en een paar dagen later was ons meisje dood. Vandaar dus… totaal geen vertrouwen meer… Maar moet zeggen dat ze afgelopen week wel heel erg haar best deed voor ons…

Vosmar ken ik niet, van Zijl heeft mijn bevalling gedaan…

De jong heb ik geloof ik eens met een echo gehad, maar weet ik niet meer zeker.

Ik had bij deze zwangerschap ook het gevoel dat het er 2 waren, maar niet echt aan het gevoel toegegeven… en uiteindelijk bleken het er dus wel 2…

Heske, ik weet t… :cry:

't Is wel mijn persoonlijke ervaring natuurlijk, je zusje kan het natuurlijk een stuk onpartijdiger beoordelen. (jij bent toch van dat zusje die in het Lange Land werkt he, of haal ik je nu door de war?)

Marijke, dr van zijl vind ik ook wel oke. Die heeft samen met dr Vosmar Sterre op de wereld gezet. (ik hou ze wel bezig he, daar in het ziekenhuis :silenced: )

Tsja Heske, mijn verhaal ken je he :wink: helaas precies andersom… eerst 2, toen 1.

Ik vind het erg spannend en kijk uit naar donderdag! :dance: