Krabje: nog gecondoleerd… :hug: :kaars:
Ik ben niet echt nervues voor 2 maart hoor. Af en toe moet ik er wel aan dneken en dan kan ik mij wel zorgen maken maar probeer er niet teveel bij na te denken. Zou wel leuk zijn als het ineens raak zou zijn deze keer want dan hoeven we ineens niet…maar ja , de meeste dromen…vul zelf maar aan
Zo even het verslag van de gyn.
Pfff wat was ik zenuwachtig zeg. Maar goed, om te beginnen was de gyn erg aardig. Hij begon met standaard vragen en papieren invullen.
Daarna mocht ik me uitkleden en deed hij onderzoek. Eerst het uitstrijkje en daarna de inwendige echo. Alles zag er goed uit. Rechts zat een follikel van 14 mm en nog een paar kleintjes (links ook kleintjes). Dus gyn verwacht over een dag of 5 de eisprong.
Aan de hand van de temp lijst ziet hij toch iets afwijkends, de luteale fase is te kort. Zo’n dag of ong 9 terwijl dit 12/14 moet zijn. Misschien moeten we daar iets aan gaan doen. Met tempen door gaan tot de volgende ongi en over 4 weken terug komen. Hubbie mag voor die tijd nog een potje met sperma inleveren. En ik heb nog bloed laten testen.
Het viel allemaal reuze mee!!!
Liefs, Chantal.
Krabje: fijn dat het allemaal meegevallen is En nog gecondoleerd met het verlies :-*
Ieke: iedere dag voorbij gaat zonder dat er iets gebeurd gaat inderdaad echt langzaam…en dat wachten op uitslagen vind ik ook altijd rot…moet je die hele tijd afwachten en in spanning zitten
anoniempje: hoop dat het snel sneller gaat allemaal…die mensen lijken niet te begrijpen dat wij staan te springen :mrgreen:
Nou…gisteren naar de gyn geweest…echo gehad: ei zat er nog…18 mm nu…dus stond op springen…samenlevingstest gedaan…slijm te dun en geen levende zwemmertjes te bespeuren…ph van het slijm was ook niet goed… Dus volgens de arts kon het zijn dat we net ietwat te vroeg waren…dus morgenvroeg moeten we weer naar het ziekenhuis voor nog een keer samenlevingstest en dan hopen ze dat het er beter uitziet…
Hihi we zaten daar en die arts blabla niet goed…over 2 dagen terugkomen… Vriendlief: “maar dat is zaterdag?!”
Gyn: "ja eitjes wachten niet tot het weekend voorbij is :lol: "
Dus morgenvroeg klussen en dan hoppie naar het ziekenhuis…en dan eindelijk weekend!!! :dance:
Krabje: fijn dat het meegevallen is en dat het er allemaal goed uit zag.
Nu zijn we weer bijna even ver jij al meer onderzoeken gehad dan ik :lol:
Maar ik hoef hopelijk niet verder onderzocht te worden. :eh:
Kimzie: samenlevingstest gister dus nog niet veel wijzer van geworden.
Hoop dat het er morgen beter uitziet.
In ieder geval goed dat je ei er goed uitzag, laat maar springen :dance:
Krabje: zie je wel dat je nu inderdaad al bijna even ver bent? Gelukkig viel het allemaal mee! Nu maar weer wachten :roll: op de bloeduitslagen en de uitslagen van het zaad. Wanneer moeten jullie terugkomen?
Kimzie: lekker heen en weer ritten naar het ziekenhuis de hele tijd, zelfs in het weekend dus. Hoop dat de tweede test betere uitslag heeft!
Alhier nog steeds in de wachtstand. Wij gaan ons eerst maar richten op de trouwerij (is al over 2 weken!! :dance: ) en de vakantie erna. Als we terug zijn van vakantie, gaan we er weer tegen aan!
Nou prettig weekend allemaal!
De 2e uitslag was hetzelfde qua zaadcellen maar het slijm was nu wel ok. Dus nu moeten we wachten op de uitslag van het 2e sperma-onderzoek en dan kijken we verder of we gaan voor IUI of het gewoon zo nog verder proberen. Vrijdag bloedprikken om te kijken of ik een goede eisprong gehad heb en dan hebben we in de 2e week van april een gesprek met de gyn over de uitslagen en hoe nu verder…
Prettig weekend :-*
he Kimzie, geen goede tweede uitslag dus van de samenlevingstest… . Wanneer is bij jullie het tweede sperma-onderzoek? Duurt weer lang he dat wachten op het tweede bezoek bij de gyn!
Nou meid, sterkte met wachten, hoop op een positief verhaal in april!
laatste week van maart moeten we weer potje inleveren…en dan in de 2e week van april hebben we een afspraak bij de gyn om de uitslagen te bespreken…ben benieuwd…wachten duurt wel lang :?
Kimzie: vervelend zeg dat het er niet veel beter uit zag zaterdag.
En wat belachelijk lang wachten weer zeg tot 2e week april :shock:
Hoeveel was de uitslag van jullie 1e sperma test ook alweer, weet niet meer of je dat al gezegd had :oops:
Ieke: fijn wat afleiding van jullie trouwerij, waar gaat de vakantie naartoe?
Hier wordt komende week ook weer een potje ingeleverd, hoe lang “sparen” jullie meestal :oops: uroloog en ha zeiden vorige keer een paar dagen.
O ja weet iemand wat de waarde in je bloed moet zijn om te zien of je een eisprong hebt gehad?
Moet volgende week maandag gaan prikken, mijn moeder werkt in het zelfde ziekenhuis en kan meestal dezelfde dag of de dag erna de uitslag al in de computer zien, mag eignelijk niet maar ja… :oops: :naughty:
Ga even proberen of ik maandag de 12e al de belafspraak kan maken met de gyn of vrijdag de 9e als dan de uitslagen al bekend zijn want dacht dus dat ik dinsdag de 13e pas s’avonds moest gaan werken maar nu dus al overdag dus dan ben ik aan het werk als ze belt en ik kan op mijn werk niet zo makkelijk even een rustig plekje opzoeken om te bellen dus doe het liever niet als ik aan het werk ben want dan kan ik ook geen vragen stellen.
ik wordt langzaam aan toch wat nerveus… Heb veel gedaan de laatste dagen…
KOK meeting, gothic en fantasy beurs en morgen naar blijdorp…dan werken en dan is het zo vrijdag dus gyn dag…
He,
het gaat allemaal wel erg gelijk op met ons Kimzie: wij ook eind maart de tweede lading zaad inleveren en dan 30 maart weer bij de gyn! Gelukkig gaan we tussendoor nog trouwen en op vakantie, dan vliegen de weken tenminste voorbij. Jullie nog leuke dingen in het verschiet?
Anoniempje, de waarde van het progesteron is in de tweede helft van de cyclus 12-60 nmol/l, bij die waarde is er ip een eisprong geweest. Spannend hoor, verwacht je iets geks van die waarde?
Waardes voor bloeduitslagen kun je op internet terugvinden op de site van Freya, doorklikken naar informatie, medisch, laboratorium, normaalwaarden.
Verder voor het spermaonderzoek: ongeveer 2 tot 3 dagen tevoren geen ejaculatie hebben, is wat ons is verteld. Dat doen we dan ook maar… (tenminste hij dan )
Lenie: veel succes as vrijdag bij de gyn!
Hallo
Dacht idd ook al zoiets van het sparen, moet hij donderdag maar aan de slag
Mijn moeder heeft net even geregeld dat ik woensdag de 7e al gebeld wordt door de gyn.
De assistente zei dat de bloeduitslag al binnen 2 dagen bekend is.
En dat zaadonderzoek is ook al snel terug te vinden in de computer bij hun.
Mooi he, scheelt weer bijna een week. :thumbup:
Waar gaat de huwelijksreis heen Ieke?
Fijn dat je nu lekker afleiding hebt hoor.
En bedankt voor die waarde, ga eens even kijken op die site.
Lenie: heel veel succes vrijdag
Hallo allemaal, sorry ben een paar dagen niet op het forum geweest maar zal nu even reageren op jullie.
Kimzie: mmm, 2e week april pas weer naar de gyn. Duurt idd wel lang. Nu maar hopen dat het 2e sperma onderzoek goed is.
Ieke: oooh ik lees er helemaal over heen. Je gaat volgende week trouwen!!! Gaaf hoor, wanneer precies? En waar ga je heen op vakantie? Wel foto’s laten zien!!!
Wij mogen 23 maart weer terug komen bij de gyn.
Anoniempje: Loop ik nu voor met onderzoeken? Nee dat geloof ik niet. Maar mooi dat je moeder geregeld heeft dat je eerder contact hebt met de gyn.
Lenie: Succes bij de gyn morgen!!!.
Zo ik was zo ontzettend opgelucht na het gyn bezoek. Ik had echt zoiets van die kort luteale fase, als dat alles is!!!
Aankomde week gaat hubbie het sperma inleveren en dan maar wachten tot 23 maart.
Maar nu heb ik lekker vakantie, we zouden zaterdag op wintersport gaan maar aangezien er geen sneeuw ligt is de vakantie geannuleerd. Dus ik ga relaxen!!!
Liefs, Chantal.
Krabje: balen dat je vakantie niet door gaat zegt maar idd als er geen sneeuw ligt kan je net zo goed thuis blijven.
Voor jullie voorlopig dus ook weer even afwachten tot de 23e.
Fijn dat je wel een beetje opgelucht bent.
Hier vandaag de zwemmertjes weer weg gebracht door mijn vriend.
Ben benieuwd of er verschil in zit.
Hopelijk doen ze deze keer wat beter hun best en zwemmen ze wat harder
Lenie: heel veel succes morgen
Hoi daar ben ik dan.
Ik heb een aardige gyn!!! Wel een man maar die heeft mijn zusje ook gehad dus daar ken ik hem nog van.
Ik heb eerst samen met mijn vriend een gesprek gehad. Hierna werd de procedure uitgelegt.
Ik heb verschillende onderzoeken gehad zoals uitstrijke en baarmoeder voelen en mijn eileiders en nog wat onderzoeken…
Nou ik voel nu zeker dat ik eileiders heb en ook waar ze zitten…Gelukkkig loop ik niet raar… Sorry voor mijn gekke humor.
Verder werd mijn vriend onderzocht, moet hij zijn zaad gaan inleveren van de week, ik moet de 21 bloed laten prikken en vrijdag 13 april moet ik weer komen voor een baarmoederfoto en alle uitslagen.
Ik voel mij een beetje raar maar afwachten maar…
Lenie: ik had al even gereageerd bij ons klussers clubje :lol:
Hier ook nog maar even dan.
Fijn dat het meegevallen is en goed dat er al gelijk zoveel gedaan is.
Nu gaat het lange wachten weer beginnen he! :roll:
Krijg je dan ook pas de uitslag van het sperma onderzoek of mag je daar al eerder voor bellen ofzo.
Anders gewoon bij het afgeven vragen of ze de uitslag ook even aan de ha doorgeven dan kan je die bellen en weet je daar alvast de uitslag van.
Lenie, fijn dat alles is meegevallen, nu inderdaad maar wachten op alle resultaten!
Anoniempje, ook prettig dat je alvast kan bellen voor de uitslagen. Nog gelukt met de donatie van je vriend?
Bij mij is de baarmoederfoto ip in de tweede helft van maart en dan eind maart naar de gyn. Inmiddels hebben we ok een afspraak in het academisch centrum in de buurt voor begin april. We komen dan gelijk terecht bij een fertiliteits-gynaecoloog.
Krabje, lekker aan het genieten van de vakentie, ook al is het dan niet al skieende?
Vandaag is mijn vrijgezellendag, volgende week vrijdag trouwen we, dus allemaal erg spannend :shifty: . Geen idee wat we gaan doen vandaag. Verloofde is net opgehaald voor zijn vrijgezellendag. Na de trouwerij gaan we nog een week op vakantie (naar Andalusie) en dan daarna gaan alle onderzoeken weer van start!
Groetjes allemaal!
Ieke: spannend hoor je vrijgezellendag, heel veel plezier vandaag.
En lekker binnekort op vakantie.
Het is idd wel weer gelukt hoor met de donatie, al is hij er niet echt blij mee.
Toch een raar idee dat het even op commando geproduceerd moet worden zeg maar.
Maar goed missie weer volbracht :lol:
Ieke: Hoe was je vrijgezellendag? Hoop dat je een leuk feestje hebt gehad. Nog een paar dagen en dan de grote dag!!! Meid geniet ervan, voor je het weet is het voor bij!!!
Anoniempje: Hopen dat er verschil in zit met de zwemmertjes, en dat ze het beter doen dan de vorige keer.
Lenie: Zo dat is een meevaller!!! Fijn dat het een aardige gyn was, scheelt toch weer.
Maar al een afspraak voor een foto, die wil onze gyn nog vooruit schuiven. Maar dat schiet mooi op.
Hubbie heeft vandaag zijn “huiswerk” gedaan. Vanmorgen om 10 voor 8 al onderweg naar het zkh om het potje met zwemmers weg te brengen. Nu maar hopen en op een goed uitslag.
Liefs, Chantal.
Chantal: mijn vriend moet dat van de week ook doen… :lol: Binnen een uur moet hij het bij het ziekenhuis hebben… Dat wordt nog haasten!!! hahahahahahahahahahahahqhahahahahahaha
Hier alles okee…Afwachten maar he.
Die baarmoederfoto wordt misschien in april gedaan. Dat zou ik nog horen. Volgnes mij moeten we allemaal achter elkaar.
Ik vind het wel fijn om zo met mensen te kletsen die in diezelfde mm zitten.