Krabje: ook welkom hier. Best wel spannend allemaal he, die onderzoeken en wat eruit komt! Zelf zijn we sinds dec 2005 bezig en ik ben ik januari 2007 naar de huisarts gegaan. Inmiddels dus een aantal keren bloed laten prikken en een inwendige echo gehad: die was goed. Morgen voor uitslagen rest van bloedonderzoek. Sperma is ook nagekeken: dit is helaas ver onder de maat… Morgen maar eens vragen wat er bij mijn vriend nog moet worden nagekeken.
Anoniempje: gelukkig toch een goed bericht! Er is dus nog hoop voor de toekomst. Wordt er nu verder helemaal geen onderzoek gedaan bij jou, behalve het bloedprikken in de tweede helft van de cyclus? Bij ICSI heb je toch wel je eierstokken nodig: die stimuleren ze toch om zoveel mogelijk eieren te kunnen oogsten? Of gaan ze ervan uit dat gezien de regelmatige cyclus dat alles het naar behoren doet? Zou mooi zijn, scheelt weer een hoop gedoe!
Kimzie: jij had toch ook de tweede echo vandaag? Alles naar behoren gegroeid?
Morgen ga ik dus weer naar de gyn, hopelijk is alles goed en komen we wat meer te weten over het vervolgtraject.
Ja Ieke: toch wel positief gevoel erbij.
Nee voor zover ik begreep gaan ze bij mij verder niks doen.
Zij vertelde dus dat er rondom je eierstokken gewerkt wordt :? dat ze die dus niet nodig hebben.
Net even opgezocht: er staat dus bij Icsi dat de eileiders niet open hoeven te zijn omdat de bevruchte embryo´s in de baarmoederholte worden terug geplaatst.
Moeten dus wel hun werk doen met eitjes laten rijpen maar als mijn bloeduitslag goed is en ik ook een normale eisprong heb dan werkt dat allemaal.
Beetje vaag nog allemaal hoor.
In ieder geval mooi dat ze ervan uitgaan dat verder bij jou alles goed is.
Bij het stimuleren zijn het de eierstokken die dan allemaal follikels gaan maken met eicellen erin en die prikken ze dan aan om de eicellen op te zuigen. Vervolgens in het lab de bevruchting (hopelijk) en dan de terugplaatsing van de bevruchte eicel. Dus de eierstokken heb je wel degelijk nodig hoor!
De eileiders, die zijn inderdaad eigenlijk niet nodig, want de bevruchte eicel hoeft niet door de eileider heen, die plaatsen ze bevrucht en al terug.
Er is een site met heel veel patienten-info over ICSI/IVF en IUI, als je wilt kan ik je het adres wel effe pb-en, maar wellicht ken je site al (van de nederlandse vereniging van obstetrie en gynaecologie)
:lol: denk dat ze dan idd de eileiders gezegt heeft :oops:
Kreeg zoveel te horen en allemaal over mijn kippenhok ( eileiders, eierstokken)
Maar denk dus dat ze aan die bloeduitslag kunnen zien of mijn eierSTOKKEN werken en die eiLEIDERS maakt dan niet zoveel uit
Zo klopt het toch? :lol:
Wat een gedoe allemaal zeg :roll: kan het nu al niet meer volgen.
Komt denk ik doordat ik een beetje zenuwachtig was vanmiddag.
Stuur maar door hoor met een pb-tje altijd welkom.
Spannend morgen bij jou, hopen dat jullie iets meer te weten komen.
:lol: :lol: :lol:
moet even lachen om de spraakverwaaring, maar inderdaad klopt het wat je schrijft van de STOKKEN en de LEIDERS.
pb komt eraan
:oops: gelukkig kunnen we hier ook nog een beetje met elkaar lachen toch, of om elkaar :oops:
Was in ieder geval iets met EI
:lol: :lol: :lol:
ja, inderdaad, moeten we ook de lol er af en toe maar van inzien . Lachen dan maar MET elkaar he, drama hebben we al genoeg in deze wereld.
Inderdaad spannend morgen. Hopelijk is bij mij de hele hormoonhuishouding keurig netjes geregeld :shifty: , anders voorzie ik een dipje. Maar goed, voorlopig lijkt het allemaal nog in orde.
Misschien kunnen ze ook al een voorzichtige uitspraak doen over de verdere begandeling: IUI of IVF. Met IUI moeten de STOKKEN weer van de partij zijn, dan moet dat nog nagekeken worden: daar zie ik dus erg tegenop. Maar eigenlijk ga ik ervan uit dat er pas na het 2e semenonderzoek bekend is welke behandeling er voor ons volgt. Dan moeten we dus nog wachten tot eind april :roll:
Maar goed dat we in de tussentijd nog wat leuks hebben, zoals een vrijgezellendag en een trouwerij :inlove: en daarna natuurlijk op vakantie…
Joehoe zwaait
Hier ben ik weer…gisteren gezellig naar de gyn geweest…hihi. Dr zit een ei (kheb de hele tijd het zinnetje van een ei hoort erbij in me hoofd) en die gaat ws springen. Dus morgenvroeg gaan we voor de samenlevingstest. Uitslag van het bloedprikken van vorige week was goed, alle hormonen normaal :). Dus eigelijk vrij goed nieuws :). Zo als het er nu uitziet tik ik lekker
Anoniempje: dus toch nog positief bericht! Nu nog even wachten tot 13 maart! ben benieuwd!!
Krabje: Welkom hier!!! Ik heb de eerste keer bij de gyn een inwendig onderzoek en inwendige echo gehad…en kon direct doorlopen om bloed te prikken…en verder veel vragen beantwoord…al met al viel het reuze mee :D. Wel spannend hoor!!! Succes vrijdag!
Zo, en nu ga ik me snel klaarmaken om te gaan werken…
Doeidoei!!!
Hoi, even kort. Bedankt voor het welkom hier.
Ik ben net een half uur terug van de begravenis en ik ben helemaal op.
Kom morgen wel even uitgebreider op jullie reageren.
Liefs, Chantal.
Kimzie: dus ook bij jou wel positief nieuws :thumbup: ]
Morgen dus de samenlevingstest ben benieuwd.
Krabje: dus je had een begrafenis vandaag, kan me voorstellen dat je dan even niet zoveel zin hebt om hier te kletsen.
Is er een naast iemand van je overleden?
Heb net even een email gestuurd naar de fertiliteitspoli waar we tzt heen gestuurd worden.
Heb gevraagd of we via hun niet alvast een verwijzing kunnen krijgen om dat chromosomen onderzoek te laten doen.
Had ik gisteren al aan de gyn. gevraag maar die wist er niks van maar het is dus een bloedonderzoek waarvan de uitslag 2 maanden duurt :shock:
Nu is er verder geen wachtlijst voor de ICSI behandeling maar je moet dus 2 maanden gaan wachten op die uitslag.
Denk als we eind maart daar terecht kunnen en we gaan het dan pas doen dan wordt het eind mei de uitslag, half juni gaan we op vakantie dus dan wordt het pas juli.
Dus ik denk als dat nou alvast loopt scheelt dat weer een poos wachten, vinden jullie me te ongeduldig? :oops:
Maar ik dacht vragen kan altijd toch, wie weet kan het.
Vind het anders zo raar als ze nu toch al weten dat ICSI voor ons de enige optie is en daar hoort zo’n onderzoek bij wat lang duurt zet het dan allemaal zsm in werking
Hallo iedereen,
Gister bij de gynaecologie poli geweest: was een hele toestand!
We waren beiden een beetje hyper toen we weer terug kwamen: eerst al ruim 3/4 uur wachten, omdat het spreekuur uitliep. Vervolgens kwam een andere arts een deel van het spreekuur overnemen, vanwege die uitloop. Dus wij mee met die andere arts: blijkt dat we niet bij de arts-assistent geboekt hadden moeten worden, maar bij de gynaecoloog zelf, want gesprekken voor uitslagen en vervolgtrajecten worden altijd door de gyn zelf gedaan en niet door de arts-assistent. Foutje van het secretariaat…Bovendien was de art-assistent die ons overnam ook nog geheel onvoorbereid. We hadden natuurlijk een mega lijst met vragen, waar ze zelf ook allemaal 1-2-3 geen antwoord op wist, dus volgde tussendoor overleg met de gyn zelf.
Uitslagen zijn verder allemaal goed, behalve 1 bloeduitslag: die is marginaal verhoogd, dit kan de verklaring voor mijn irregulaire cyclus. De waarde is echter niet dermate hoog, dat ik er nu verder naar laat kijken, bovendien heb ik gewoon ovulaties, dus dat zit goed. Over het vervolgtraject kon ze weinig zeggen, omdat dat afhangt van het tweede spermaonderzoek. Wel is het nog zinvol om een HSG (baarmoederfoto) te laten doen, dit hoort ook bij het orienterend onderzoek, dus vindt plaats in de volgende cyclus (had achteraf gezien dus direct al afgesproken kunnen worden, mijns inziens, maar goed). Het sperma onderzoek is alsnog vervroegd naar eind maart ip van eind april, dit ook na kritische vragen en aandringen van onze kant. Na de onderzoeken zouden we dan moeten wachten op een bespreking, waarna de verdere behandeling bekend wordt. Die bespreking is echter 1 maal per maand, en is net 5 dagen voor het einde van de onderzoeken geweest: zouden we dus weer een maand moeten wachten alleen op zo’n bespreking!! :shock: :roll: We worden nu, ook weer na aandringen van onze kant, toch ‘meegenomen’ met de bespreking van eerder, ook al zijn nog niet alle uitslagen er.
We hebben inmiddels wel een beetje gehad in dit ziekenhuis :wall: , dat we in ieder geval alvast gaan informeren bij een academisch ziekenhuis in onze buurt.
Dus anoniempje: ik heb ook geen geduld meer hoor, hoe sneller alles kan, hoe beter!!
Krabje: wat naar van de begrafenis, was het van iemand die veel voor je betekende? Ook een emotionele week voor je dus, morgen ook nog naar de gynaecoloog!
Kimzie: gelukkig dat alles tot nu toe goed is bij jou! Vandaag dus weer het volgende onderzoek!
Lenie: hou je het wachten op volgende week nog vol??
Groetjes, ga nu weer aan het werk…
Wat loopt het toch allemaal fijn he in die ziekenhuizen.
Snap niet dat die mensen niet wat meer rekening kunnen houden met het feit dat iedereen die bij hun komt al heel lang bezig is en dan is het o zo frustrend om weer “even” een paar maandjes te wachten op een uitslag of een bespreking :x
Maar goed fijn dat de uitslagen allemaal goed waren.
Is er verder een wachttijd bij jullie en weten jullie nu al precies welke behandeling het voor jullie wordt?
Je kan anders idd eens verder kijken ik heb al veel goede dingen gelezen over het Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp maar weet natuurlijk niet waar je woont.
Voorlopig ga ik er maar van uit dat wij hier bij het dichts bijzijnde ziekenhuis blijven al hoorde ik gisteren dat die tijdens de zomer vorig jaar 2 maanden dicht was :? dus als we rond die tijd zouden kunnen starten ga ik misschien ook wel ergens anders heen.
Dat is wat ze noemen een transport ziekenhuis, tot en met de punctie wordt alles nog daar gedaan maar de terug plaatsing is in Rotterdam.
Net een email terug gehad dat het niet altijd nodig is om een chromosomen onderzoek te doen, alleen bij erg weinig zaadcellen en bij een erg slechte kwaliteit ( bij ons dus :x )
Dit wordt op de kennismakingsafspraak op de poli daar besproken, dan wordt er bij allebei een algemeen bleodonderzoek gedaan waarvan de uitslag 2 weken duurt en dan evt. dat chromosomen onderzoek.
Vond het beter om gewoon nog even te wachten ( tuurlijk doen we toch nog niet zolang :roll: ) en niet nu al dingen door elkaar te gaan doen.
ja, irritant he, al dat wachten :x !
Nog eens over dat chromosomen onderzoek: is dat bij jullie echt nodig? Er is toch een aanwijsbare oorzaak voor het slechte zaad? Misschien zit je anders (als het onderzoek wel gebeurt) 2 maanden voor niets te wachten, als blijkt dat het achteraf helemaal niet had gehoeven. Misschien kun je dat eens informeren. Gaan jullie nu al naar het volgende ziekenhuis of blijf je voorlopig bij de transportkliniek? (en dan wrsch weer een intakegesprek, om gek van te worden toch??). en bloedonderzoek is ook gedaan bij je vriend, alleen bij jou dan nog? Of mis ik hier iets?
Wij willen iig zo snel mogelijk hogerop, zitten nu ook in een transportkliniek, maar gaan het liefst dan naar Rotterdam. Misschien komen we elkaar nog tegen he? Wat het voor ons wordt, IUI of IVF is nog onduidelijk en hangt af van het 2e semenonderzoek eind maart. Maar ongeacht wat het wordt, willen we naar het academisch als nu hier het HSG en het 2e zaadonderzoek zijn gedaan. Bij mijn vriend hoeft er geen verder onderzoek gedaan te worden (geen echo en geen bloedonderzoek, blijkbaar is het allemaal toch nog niet erg genoeg, weer een geluk bij een ongeluk )
Over Voorburg hoor ik ook goede verhalen, maar dat komt voor ons logistiek gewoon niet zo goed uit.
He Ieke: daar had ik nog niet aan gedacht.
Kan idd natuurlijk vragen of ze er niet gewoon vanuit gaan dat het door die niet ingedaalde testes van vroeger is dan hoeft het misschien niet eens.
Zou mooi zijn zeg dat had ik nog niet bedacht.
Zit idd wel wat in natuurlijk, verder in zijn familie ook niemand problemen dus dat zou je toch ook wel verwachten als het erfelijk is.
Wij gaan denk ik eerst hier naar die transport, is lekker dichtbij.
Ja bij mijn vriend is al eer keer geprikt op hormonen, dat was allemaal goed.
Nu moet ik dag 21 progesteron prikken geloof ik om te zien of ik een eisprong gehad heb.
Dan bij die fertiliteitspoli had de verpleegkundige het er over dat er eerst weer bij allebei een algemene screening gedaan wordt, zal wel dingen zoals Hiv enz. zijn
Misschien komen we allebei in Rotterdam uit, zou wel toevallig zijn, is voor mij niet ver, voor jou?
Hsg onderzoek schijnt wel vervelend te zijn geloof ik he?
Wanneer moet je daarvoor?
Zou ik zeker even informeren over dat chromosomenonderzoek! Als ze al zo vlot over de mail terug antwoorden, en vragen staat vrij, toch?
HSG: moet ik nog voor bellen, op de eerste dag dat ik ongesteld ben. Als mijn cyclus een beetje normaal van lengte is, wordt het HSG gedaan in de derde volle week van maart. Ik zie er wel een beetje tegenop, schijnt idd pijn te doen, heb ook al twee naproxennetjes op zak om van te voren in te nemen.
Voor ons is R’dam niet ver (wonen in Gouda), en komt ook goed uit, omdat we allebei in R’dam werken.
Ga nu eten koken! Ajuus
Hoi allemaal,
zo nu kan ik gewoon even reageren. Pfff wat een rotweek zeg. Afgelopen donderdag is de peettante van hubbie overleden. Is allemaal heel snel gegaan. We zijn ook behoorlijk verdrietig en aangeslagen door dit nieuws. Zelfs carnaval hebben we hierdoor niet echt gevierd.
Nu alleen morgen nog naar de gyn en dan zit eindelijk die rotweek erop…
Vanmiddag kwam ik in de stad een kindje uit mijn groep tegen met zijn moeder. Zijn moeder werkt dus bij de gyn en weet ook dat we morgen de afspraak hebben. Heb dus ook met haar gesproken hierover en weet dus wat me te wachten staat. Bah, ik heb geen zin. Ben zo ontzettend bang en zenuwachtig…
Tjonge als ik jullie verhalen allemaal lees… Jullie zijn al een stuk verder dan wij. Ik weet nog niet echt wat ik op jullie moet reageren. Wil het wel maar weet nog niet echt waar het allemaal over gaat. Maar dat komt vanzelf wel.
Voor nu laat ik het maar even hierbij. Kom morgen verslag doen van het bezoek aan de gyn.
Liefs, Chantal.
Krabje: zoveel verder zijn we toch nog niet?
Wacht maar als je morgen geweest ben zullen er ook wel gelijk wat onderzoeken gedaan worden en weet je ook snel meer,
Duurde trouwens wel lang he voordat je bij de gyn. terecht kon.
Heel veel succes morgen.
Ieke: ga ik zeker vragen denk aleen dat ik wel gewoon wacht tot tijdens dat intake gesprek want anders moeten we toch ook wachten als het wel moet gebeuren.
Anoniempje: Nee dat kon wel eerder. We konden begin januari al terecht maar dat hebben we verzet. Dus daarom duurde het wat langer.
Liefs, Chantal.
Krabje: heel veel succes morgen bij de gyn! Ook sterkte met het verlies van de peettante van je man.
En inderdaad zoveel verder zijn we nu ook weer niet hoor: ik loop wel flink te klagen over gister, maar als je het goed en wel beschouwt, zijn we binnen 3 weken al best wat wijzer. Alleen iederedag waarop niks gebeurt lijkt een eeuwigheid te duren, voor mijn idee. En hier kan ik even lekker tekeer gaan :wall: :wall: !
Gelukkig is het na morgen weekend, kun je weer bijtanken (tenminste, aangenomen dat er verder niets voor je op het programma staat), hang in there!
Hee Ieke, het lijkt voor mijn gevoel zo dat jullie al veel verder zijn als wij. Wij zijn “alleen nog maar” bij de ha geweest. En voor de rest nog niks.
Maar ik kom morgen uitgebreid verslag doen.
Maarre klaag maar op. Daar zijn we voor!!!
Liefs, Chantal.