Omdat er kraamzorg geregeld moet worden kregen van onze verloskundige een folder mee van de kraamvogel maar wie heeft ervaring met deze?
Is het bevallen of juist niet.
Het gaat om regio Noord-Holland-noord
@L word fan wrote:
wat een leuke woordkeuze.
@knollie1 wrote:
@L word fan wrote:
wat een leuke woordkeuze.
hahaha zie het nu pas inderdaad grappige woordkeuze van mij :mrgreen: :wink:
Ik moest, door jouw woordkeuze even denken, huh? Bevallen? ooow, haha, lekker blond!
Wat leuk, mijn VK gaf me hetzelfde boekje en ik vond het erg professioneel er uit zien. Mijn zorgverzekering gaf mij een aantal kraamzorgorganisaties en ik moest er een kiezen en koos toen maar voor die omdat ik daar de folder van gezien had, haha.
Maar…pas in Mei kan ik mijn ervaringen vertellen! Vorige keer had ik Take Good Care, aardig meisje maar ik kreeg te weinig uur. Mijn VK zei dat dat altijd zo was bij dat bureau en ze was niet tevreden over dat bureau, de eerste dag was ze ook al na een uurtje weg, en toen kwam de VK die heeeel boos was op ze! Hehe!
Maar… ik lees met je mee, ben ook benieuwd, haha!
Groetjes! Wicky
Hier is ook de thuiszorg samen gegaan met de Kraamvogel. Als het goed is krijg ik dezelfde kraamhulp als de vorige keer dus ik kan er nog niks van zeggen…
Wicky, hahaha geeft niet hoor Dat is ook grappig dat je dezelfde folder kreeg. Dat is inderdaad vreemd van dat bureau. Kan me dus voorstellen dat je nu sowieso voor een ander kiest. Logisch dat de vk boos was ja.
Ik zat de vorige keer bij Evean maar die is dus samen gegaan met een
aantal andere en is nu kraamvogel.
Over de kraamvogel kan ik je dus nog niets vertellen. Hopelijk krijg ik de
zelfde kraamhulp als de vorige keer. 1 december heb ik de intake.
En na 4 februari kan ik je meer vertellen :lol:
Ik heb me een paar weken ook aangemeld bij de kraamvogel dus helaas kan ik ook nog niet mijn ervaringen met je delen
Maar ik hoor er wel hele goede berichten over.
Vandaag net de papieren binnen gekregen met een info boekje en wat daar in stond sprak mij wel heel erg aan :thumbup:
Dank jullie wel allemaal. Helaas moeten wij ons z.s.m. aanmelden dus we kunnen niet te lang wachten maar even goed bedankt :thumbup:
Particura de Kraamvogel??? Als dat hem is, dan heb ik een TOP ervaring!
MAAR…het valt of staat met je kraamverzorgster…dus dat blijft afwachten…
Eerste keer had ik ook Take Good Care…vervelende ervaring mee gehad. Niet de kraam hoor…die was TOP,maar de communicatie rond en vlak na de bevalling was ronduit slecht! Ook plannen van een intake ging zeeeeer moeizaam…zij konden maar 1 of 2 momenten…dat die voor mij toevallig ECHT niet uitkwamen,was mijn probleem geloof ik…dus kreeg ik geen fatsoenlijke intake (ja alleen telefonsich).
Ik had die ochtend mijn zwangerschapsgym…dat kostte me echt een flinke smak geld (150 euro) en werd niet vergoed,dus dat liet ik er niet voor schieten…
Beviel in het ZH…werd smiddags (dag na bevalling) ontslagen en werd gezegd dat ze smiddags NOOIT kwamen…
Lig je dan…helemaal getraumatiseerd van de vervelende bevalling, baby met hoofdpijnen vanwege de vacuum en verotte bekken e.d. dus kon me niet bewegen…Goed…dat overleef je dan nog wel…MAAR…
Ze zouden de dag erna om 9 uur komen…na een zware nacht van non-stop huilen en non-stop aanleggen (deed maar wat) zaten m’n man en ik te springen om hulp (niet letterlijk,want was echt verrot en kon niet lopen).
Gaat 09.05 de telefoon:
“Mevrouw, we hebben niemand!”
“Ik in verweer vanwege mn conditie”
“Mevrouw, we gaan even kijken of we iemand kunnen vinden voor vandaag,maar andere dagen kunnen we niet beloven dat er iemand komt en of je wel kraamzorg gaat krijgen”
:shock: :shock: :shock: :shock:
Goed…later de telefoon dat ze iemand uit een andere regio hadden gevonden die alleen die dag wilde komen.Die dame komt en belt later met de kraamzorg en geeft aan wel de hele week te willen komen (ondanks dat ze al aan haar uren zat en het best een stukje reizen was voor haar). Ze vond ons wel leuk zei ze…
Heerlijk natuurlijk,maar niet te geloven…(oke…twas aug.maar toch…ik was er ECHT niet best aan toe! Geestelijk totaaaal in de war).
KV heeft met ons aangepaste werktijden afgesproken om files e.d. te ontwijken…daarnaast dacht ze erg met ons mee ivm een weekeinddienst die mijn man had 4 dagen na de bevalling…heeeeeel fijn!
Maar aan het bureau hadden we dat NIET te danken!
Ik begrijp dat inmiddels e.e.a. opgelost is daar en de kwaliteit beter is geworden,maar toch…ik moest weer in aug. bevallen van de 2e,dus ging voor Particura de Kraamvogel…
GEEN KLACHTEN!
Als het niet Particura is die je bedoelt,dan geen idee…maar t lijkt wel zo…
(had ze eerdere ervaring uitgelegd,maar ze verzekerde me dat zei daar een ander beleid op hadden en het echt zouden voorkomen dat zoiets zou gebeuren).
Goed…het blijft maar de mening van 1 persoon…maar dat hou je altijd…
Ik kon kiezen tussen de kraamvogel en …omring.
Ik heb zelf gekozen voor Kraamvogel, verzekering dacht aan Omring.
Maar ja dan maar Omring.
Mandy_d, ik schrok helemaal bij het lezen van je verhaal wat enorm erg moet dat geweest zijn voor jullie hoop dan ook echt voor jullie dat het nu veel beter gaat lopen. Had al eerder een slecht bericht hier gehoord over take good care wel super dat de kraam top was :thumbup: Volgens mij is Particura indd de kraamvogel. Bedankt voor je verhaal
Sweet-Love, bedankt voor je reactie Kan hier kiezen tussen de kraamvogel en de omring.
Ik zat de vorige keer bij Evean. Dat is nu samen gegaan met de Kraamvogel.
Ik ga ervanuit dat ik dezelfde goede zorg krijg.
Dat is me tijdens het intakegesprek wel beloofd iig.
Maar het is idd erg afhankelijk van welke kraamhulp je krijgt.
Vorige keer kreeg ik twee verschillende. Alle twee top :thumbup:
Aan de ene kant jammer dat je niet één week dezelfde persoon hebt. Maar aan de andere kant, er kwam wel iemand. Dus daar hoor je mij niet over klagen
hoop dan ook echt voor jullie dat het nu veel beter gaat lopen.
Gaat lopen? Ik ben al bevallen hoor..van de 2e...15 maanden geleden al eigenlijk..hahahaha...
Oh..geloof dat ik m'n punt niet duidelijk heb verwoord...ik bedoelde dat ik Particura TOP vond..niet alleen de organisatie,maar ook de kraam die we kregen (de hele week dezelfde, volledige uren ondanks dat mn 2e een zeer soepele thuisbevalling was).
Ik wilde alleen aangeven dat de organisatie wel goed zit,maar dat het voor jullie afwachten is wie je kraam wordt! Dat kan erg verschillen natuurlijk..ik kan wel lovend over ze zijn,maar wie weet hoe jullie dat gaan ervaren...
Take Good Care was bij mn eerste...vandaar dat we bij de 2e voor Particura de Kraamv. gingen.....ook op aanraden van de VK.
De kraam was net te laat voor de bevalling (druk op de weg),maar dat gaf niet...de kraamverzorg. waren we absoluut erg tevreden over...
Mandy_d, :oops: :oops: :oops: sorry heb je verhaal gelezen maar was zo onder de indruk dat ik het niet goed had begrepen dat je 2de ervaring wel goed was gegaan. Nee ik snap ook dat het uiteindelijk om de kraamhulp draait maar een goede communicatie met de consulente is ook belangrijk want die moet er weer voor zorgen dat als het niet klikt dat er iemand anders kan komen of dat alles goed verloopt.
Nou…ik ben blij dat ik dan nu voor de kraamvogel heb gekozen en niet weer voor take good care, haha! Ik snap nu dus ook wat mijn VK bedoelde met dat ze met take good care zulke slechte ervaringen had!
Ik kreeg trouwens, uiteindelijk omdat mijn VK zo boos was geworden, een extra dag, maar ik had er meer aan gehad als ze in het begin er meer was geweest! Het meisje vond ik trouwens irritant, haha. Mijn vriend was toen ook veel thuis en ze stond de hele dag met hem te kletsen. Terwijl ik en baby boven zaten te wachten! Tshah!
Ik hoop dat dat dit keer anders is! Haha!
Groetjes!
Ik denk dat ik persoonlijk Omring wat beter vind omdat die meerdere dingen heeft geloof ik.
Kraamvogel daar is de slogan : Kraamzorg zoals jij dat wilt.
Ervaring van mijn zus: het ging niet zoals zij had verwacht en wilden.
Er werd s’morgens gebeld dat er niemand beschikbaar was en dat er niemand zou komen, de volgende dag zou ze meer te horen krijgen.
De volgende dag was het weer hetzelfde liedje, en heeft me zus gevraagd of ze toch wat konden regelen. Konden ze wel, maar zou wel minder uren zijn dan ze normaal behoort te krijgen.
Maar ja, er was toch al 1 dag weg, dus minder uren had ze zowiezo al.
Ze konden dus gewoon wel wat regelen, maar beweerde gewoond at er niemand beschikbaar was.
Omring: ik huur daar ook spullen (Rolstoel als het nodig is bijv.) en heb daar goede ervaringen mee.
Word er vriendelijk geholpen en word elke keer als iets NIET aanwezig is op het moment 2 dagen van te voren gebeld, dat het niet aanwezig is, dat ze wel wat anders proberen te regelen, maar ik niet teveel rekening moet houden dat het ook werkelijk lukt.
Ze bellen ook netjes op de dag dat ik het zou ophalen dat het klaar staat of dat het echt niet gelukt was.
Ook met deze heeft mijn zus ervaringen (ze heeft 2 kids… dus) en hier werd heel veel uit handen genomen, zodat ze zich kon richten echt op de baby, haar zoon werd mee gespeelt, verzorgd en ook haar vriend en alles werd gewoon goed gedaan
Wicky, ik hoop dat het allemaal goed gaat met de hulp straks
Sweet-Love, ook naar voor je zus zeg :thumbdown:
Nou vanochtend hebben ik mijn vrouwtje maar ingeschreven bij de omring. We wachten het wel weer af
Kraamvogel was voorheen Icare en daar heb ik bij mijn eerste goede ervaringen mee.
Ik ben bevallen in het ziekenhuis, ging voor poliklinisch, maar werd een medische indicatie. (weeen-zwakte, hiervoor infuus met wee opwekend middel, knip gekregen toen vaccuumpomp en als je alles gehad denkt te hebben wilde mijn placenta ook niet los komen)
Hierdoor moest ik een nachtje in het ziekenhuis blijven, waar ik me echt aan mijn lot overgelaten voelde. Volgende morgen mocht ik naar huis en echt ik was amper thuis of de kraamhulp stond voor de deur.
Ze was goed ervaren (ook niet zo jong, dat vond ik wel zo prettig) en ik heb echt veel aan haar gehad. Ook had ze aandacht voor mijn vriend en dan niet op de manier dat ze alleen met hem heeft staan kletsen, maar echt belangstellend hoe hij de bevalling ervaren heeft enzo.
Verzorgde mij goed, verzorgde mijn kind goed en was zeker niet opdringerig met meningen, maar gaf juist goede uitleg over alles.
Ik ben er zeer tevreden over en hoop dat ik bij mijn tweede weer zo’n fijne kraamhulp mag krijgen!
Angie, super dat jij en ook je vriend zo goed zijn opgevangen :thumbup: