De laatste keer dat ik gevlogen heb is een jaar geleden. Sindsdien zijn de regels veranderd wat betreft het meenemen van vloeistoffen.
Wij gaan zaterdag naar Turkije en bij m’n tickets heb ik een briefje met regels over de vloeistoffen gehad. Maar ik snap het niet.
Ik mag per persoon 1 liter vloeistof meenemen in een plastic doorzichtoge tas en per verpakking mag er niet meer dan 100 ml in zitten.
Dus hoe kan ik dan drinken meenemen? Pakjes drinken zijn 200 ml. Blinkjes 330. Flesjes al gauw 500. Maar 100 ml zie ik nergens.
Je mag dit dus niet door de douane meenemen.
Maar wat ik me afvraag is of je na de douane wel flesjes ofzo mag kopen en meenemen in het vliegtuig. Want als ik het daar koop dan mag het duidelijk zijn dat het geen bom is toch?
Maar dan weet ik nog niet hoe ik dit met Lucas moet doen. Ik het vliegtuig kan ik ook wat kopen maar ik weet niet of daar wat voor Lucas bijzit. Vorig jaar had ik aangemaakte roosvicee in een lege sinasfles gedaan en daar gaf ik hem af en toe wat van in z’n beker.
Dus tips of ervaringen zijn welkom.
Bedankt. Danielle
Ik ben net terug uit Turkije…
Voor me in de rij moest iemand 2 pakjes wikki inleveren. Omdat het meer was dan 10 ml. Je kan pas in het vliegtuig weer drankjes kopen.
Misschien even met schiphol bellen ivm afwijkende regels voor kleine kindjes? Anders 95 cc roosvicee puur meenemen en aanmaken met water uit het vliegtuig?
Nog suffer btw…
Vanuit Turkije liepen we zo door met 1 liter waterflessen die zelfs al open waren. :think:
@ruud wrote:
Je kan pas in het vliegtuig weer drankjes kopen.
ja, neem dan direct ook maar een zak geld mee om die te kunnen betalen :evil:
even uit het blote hoofd; er zijn wel wat uitzonderingen waar het kindervoeding betreft.
Maar weten jullie of je in de winkels na de douane drankjes mag kopen en mee naar binnen nemen? Want ik ken Lucas. Als hij drinken wil, dan wil hij NU DRINKEN. En in een vliegtuig hou ik hem liever tevreden dus wil ik ook NU drinken hebben en niet over 30 minuten als die kar langskomt.
Je mag het kopen, maar het wordt vervolgens wel verzegeld. Dus daar zou je dan ook niet veel aan hebben
Babyvoeding is overigens altijd toegestaan.
Babyvoeding
Vloeibare babyvoeding in hoeveelheden boven de 100 mililiter is toegestaan in de handbagage mits men met een baby reist (denk bijvoorbeeld aan soyaproducten).
Gekookt water (om te mengen met babymelk in poedervorm) in hoeveelheden boven de 100 mililiter is echter niet toegestaan in de handbagage. Check bij de airline of de mogelijkheid bestaat om aan boord het benodigde water voor de baby te laten koken.
is inderdaad strenger geworden
wij gaan woensdag naar tenerife
mag ik dus geen drinken mee nemen ? voor brittany
Tjee wat een doffe ellende die regels!
Het word wel een beetje te gek vind ik.
:think:
Ben net terug uit Bilbao…
het is echt niet normaal vind ik… (of: jammer dat het zo noodzakelijk(?) is).
Inderdaad… vloeistoffen en tubes… niet meer dan 100 ml. per keer… dus een normale tube handcreme (altijd droge handen in vliegtuig) --> inleveren…
een normaal flesje water (nog niet open geweest)… --> inleveren…
Er is een uitzondering op baby-kindervoeding…
trouwens… je hoeft nooit te wachten op het karretje hoor… als je belt komen ze altijd vragen wat er is en kun je drinken vragen… ook zonder baby/kind. DAT is gelukkig nog wel zo…
ook kun je gewoon zelf opstaan en met de fles/beker naar de “keuken” gaan en vragen waar je water kunt opwarmen/drinken kunt pakken… Dan helpen ze je ook.
Verder zijn de regels ECHT zo streng zoals het er staat… en bij een transfer ook weer opnieuw… (in Parijs dus weer een flesje water) :wall: :wall:
Babyvoeding mag je gewoon meenemen, ik had ook een paar kant-en-klare pakjes mee voor Deanne (wij vlogen 30 april, en 12 mei weer terug) en zo’n klein flesje fruitsap van N*tricia. En zelfs een potje Yogholino.
Bij de controle moet je inderdaad alles inleveren, zo had m’n moeder per ongeluk nog een half aangebroken flesje cola in d’r rugzak zitten.
In mijn handbagage zat het drinken voor Deann, bij mijn man zaten 2 of 3 potjes ( :roll: gewoon maar meegenomen, zouden we het in moeten leveren jammer dan ). Zijn tas werd dus wel gecontroleerd 8) mijne niet.
Direct na de controle kan je in ieder willekeurig restaurant weer drinken kopen :roll:
Hoe het met flesjes zit durf ik niet te zeggen, of die echt verzegeld worden. (parfum en sterke drank enzo natuurlijk wel, maar 'gewoon’drinken??)
Op de terugweg (Corfu) deden ze moeilijk over de fles hoestdrank die ik op recept mee had gekregen voor Deanne, omdat daar meer dan 100ml inzat :twisted: Na overleg met een grote baas mocht ik 'm toch meenemen :roll:
Kwam er later thuis pas achter dat ik ook gewoon het nagelschaartje van Deanne nog in m’n handtas had zitten :doh: en daar werd niks over gezegd…
Flessen water mocht je wel meteen inleveren, om ze vervolgens na de douane weer te kunnen kopen…
Wij zijn in maart naar Lanzarote geweest.
Ik had voor Merijn een pakje groeimelk van friso meegenomen. Merijn was toen 19 maanden en dat mocht ik voor hem nog meenemen. Er staat op tot 36 maanden dus ik neem aan dat ze daar niet moeilijk over doen bij een kindje boven de 2 jaar.
Verder kun je misschien wat onaangemaakte roosvicee meenemen aan boord om vervolgens aan boord water erbij te kopen.
Je hebt trouwens van appelsientje zakjes knijpfruit. Die zijn geloof ik 90cc per stuk, dus die mag je meenemen aan boord.Ik had ze ook bij me, maar merijn vond dat niet lekker. Dus gingen weer retour.
ALs je drinken koopt voor je aan boord gaat wordt het verzegeld. Mensen bij ons in het vliegtuig hebben de fles water die ze gekocht hadden gewoon open gemaakt aan boord. Niemand die er iets van zei.
@ruud wrote:
Anders 95 cc roosvicee puur meenemen en aanmaken met water uit het vliegtuig?
:think: wel met gekocht water uit het vliegtuig hoop ik :mrgreen: Want dat water in de wc kan je dus niet drinken ( :shifty: kwam ik achter nádat ik Deann d'r fles daarmee omgespoeld had :doh: )
Flesje water van ik dacht een halve liter kost trouwens 2 euro 8) :wink:
Kijk even op http://www.schiphol.nl , staat het allemaal precies uitgelegd.
Wij zijn in december jl. naar Londen gevlogen, Emma was toen net een jaar. Ik had zo’n fles kant-en-klaar sap van Olvarit mee voor haar, zit 1/2 liter in ofzo. Deden ze niet moeilijk over en mama vind het ook erg lekker En een 260cc fles met water om poedermelk later bij te doen.
@Jiska wrote:
@ruud wrote:Anders 95 cc roosvicee puur meenemen en aanmaken met water uit het vliegtuig?
:think: wel met gekocht water uit het vliegtuig hoop ik :mrgreen: Want dat water in de wc kan je dus niet drinken ( :shifty: kwam ik achter nádat ik Deann d'r fles daarmee omgespoeld had :doh: )
Flesje water van ik dacht een halve liter kost trouwens 2 euro 8) :wink:
Uiteraard met drinkwater! :wink:
Nou dan neem ik maar niets mee en koop ik het daar wel. Ik vindt die tip van het knijpfruit wel een goeie want dat lust Lucas heel graag. Verder zien we het wel. Ik vind het niet erg om het daar te kopen maar ik had gewoon graag voor Lucas iets bij me waarvan ik weet dat hij het lust.
Appelsap en yoki kun je vaak in horeca’s krijgen maar dat wil hij niet.
heb net gebeld naar schiphol
je mag wel drinken etc halen als je door de duana heen bent
de zak wordt wel gezield en als je dat niet opend maar pas in de vliegtuig dan daar openen en dan kan je het opeten en drinken
:think: Wat een gedoe…
Ik moest dus ook mijn flesjes water inleveren…
Maar Renzo had zijn carstrolley mee 8) met boekjes en auto’s en daar had ik dus óók van die groene en rode flesjes in met zo een doppie…lekker duidelijk… :roll: …fruitshoot! dat was het en die pakte ze hem niet af :eh:
Of ze hebben ze niet gezien…
Maar apart toch!?
Ik heb voor de rest ook gekocht in het vliegtuig 2 euro voor een half liter flesje ach ja als het vakantie is ben ik daar niet zo moeilijk in :shifty:
Maar ik vind het dus irritanter dat je nu dus je zonnebrand luchtje e.d dus niet in je beautycase mee kan als handbagage…ik haat het in mijn koffer doen…ben altijd bang dat het stuk gaat en alles onder zit :shifty:
Dus alles in dubbele plastic tas gedaan…gelukkig want er was er dus 1 stuk :twisted:
Ze smijten echt te erg met die koffers hoor! :naughty:
Maar succes en veel plezier!
Je luchtje kun je wel meenemen. Die is meestal wel onder de 100 ml toch?
Chantal, dat is handige info. Dan koop ik gewoon na de douane iets en laat ik het sealen.
Ik heb nog een vraag:
ik was al eerder in Turkije en toen moest je een ‘visum’ kopen voor 20 gulden.
Ik weet dat je dat nu nog steeds moet maar in de papieren staat niets over het bedrag. En zou ik voor Lucas hetzelfde bedrag moeten betalen?
Wij zijn net half april naar Tenerife geweest. Ik had 5 kleine flesjes water bij me die nog dicht waren ivm diabetes. Moest alles inleveren en 1 stap achter de douana mocht ik alles weer duur kopen en gewoon meenemen zonder te seelen.
Op de terugweg vanuit Tenerife zijn we niet eens gecontroleerd en heb ik wel flesjes drinken mee kunnen nemen.
Het kan dus wel, maar je betaalt de dure prijzen van achter de douane.
Een goede tip is een flesje met alleen diksap ofzo voor de kids en achter de douane op het toilet vullen. Alleen is dit in ht buitenland niet aan te readen omdat ik daar het drinkwater niet zou vertrouwen.
Al met al hierop zware controle en mijn paspoort heeft niemand om gevraagd zowel heen als terug weg niet !!!
Dus, gewoon geld meenemen en anders gooi je en je gekochte spullen weg EN moet je toch weer nieuwe kopen.
Fijne vacantie, Petri